Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Szerintem az egymás melletti üléspozíció óriási hátránya a rosszabb kilátás a másik oldal felé a vezetőnek és a fegyverkezelőnek is. Kiképzéshez talán előnyös lehet egymás mellett ülni, de harcban szerintem hátrány.Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Ami azt illeti,a Sikorsky kisérletezett már a 60as években katapültüléssel,ahogy az LM is az AH56 programban.Ahogy a koax rotorokkal is,de gyakorlatban nem használták őketSzerintem az egymás melletti üléspozíció óriási hátránya a rosszabb kilátás a másik oldal felé a vezetőnek és a fegyverkezelőnek is. Kiképzéshez talán előnyös lehet egymás mellett ülni, de harcban szerintem hátrány.
A katapultálás pedig elég bonyolult lehet (pl. rotorlapátok lerobbantása) ahhoz képest, hogy milyen szűk körben van értelme használni.
Ha telibe találja valami és felrobban, akkor a katapult sem segít, ha pedig csak megsérül a helikopter, akkor elég jól le tud szállni magától is. Persze valószínűleg összetörik magukat a pilóták, de ez a katapultáláskor is előfordul.
Talán 1 hírt olvastam arról, hogy oroszok sikeresen használták a katapultot helikopterből. És ott sem tudjuk, hogy katapult nélkül mi lett volna, le tudtak volna szállni anélkül is, vagy sem.
Viszont a koax rotornak vannak előnyei, azt nem tudom miért nem alkalmazzák nyugaton.
Azt hiszem az oroszoknál van a szabadalom és megkérik az árát.Viszont a koax rotornak vannak előnyei, azt nem tudom miért nem alkalmazzák nyugaton.
Ami azt illeti,nincs ilyen oka.Több kisérleti gép,meg dron is készült koax rendszerrel nyugaton is,de nem terjedtek el.Tudtommal gazdaságossági okai voltak.Azt hiszem az oroszoknál van a szabadalom és megkérik az árát.
Nyugaton az elgondolás, hogy földközelben közlekedő helikoptert ha lelőnek, úgy sincs idő katapultálni.Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Nincs. Defiant sem lesz, az FLRAA tendert a Bell-Lockheed V-280 Valor nyerte.Sziasztok !
Azt kérdezném hogy van e nagysebességű harciheli program most a jenkiknek ?
Vagy ez a definat programban van?
![]()
Hm, egy Mi-24 mennyivel kényelmesebb lenne ugye...
Nagyon homályosak eddig, de nem úgy tűnik, mintha lenne desszanttere. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ez.Hm, egy Mi-24 mennyivel kényelmesebb lenne ugye...
oké oké hogy ez gyors lessz. de annyira nem hogy egy rakétát kimanőverezzen.Valami hasonlóra számítana az ember a leírtak alapján ! !!!! Szégyen lesz ez a kínaiakra nézve ha csak egy mi-28 kopit csinálnak ami kb egy 50 éves mérnöki koncepció
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..