Egyéb harci helikopter típusokkal kapcsolatos hírek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.


F_YzfdEXMAAAh97
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
556
1 574
93
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Szerintem az egymás melletti üléspozíció óriási hátránya a rosszabb kilátás a másik oldal felé a vezetőnek és a fegyverkezelőnek is. Kiképzéshez talán előnyös lehet egymás mellett ülni, de harcban szerintem hátrány.
A katapultálás pedig elég bonyolult lehet (pl. rotorlapátok lerobbantása) ahhoz képest, hogy milyen szűk körben van értelme használni.
Ha telibe találja valami és felrobban, akkor a katapult sem segít, ha pedig csak megsérül a helikopter, akkor elég jól le tud szállni magától is. Persze valószínűleg összetörik magukat a pilóták, de ez a katapultáláskor is előfordul.
Talán 1 hírt olvastam arról, hogy oroszok sikeresen használták a katapultot helikopterből. És ott sem tudjuk, hogy katapult nélkül mi lett volna, le tudtak volna szállni anélkül is, vagy sem.
Viszont a koax rotornak vannak előnyei, azt nem tudom miért nem alkalmazzák nyugaton.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 625
34 362
113
Szerintem az egymás melletti üléspozíció óriási hátránya a rosszabb kilátás a másik oldal felé a vezetőnek és a fegyverkezelőnek is. Kiképzéshez talán előnyös lehet egymás mellett ülni, de harcban szerintem hátrány.
A katapultálás pedig elég bonyolult lehet (pl. rotorlapátok lerobbantása) ahhoz képest, hogy milyen szűk körben van értelme használni.
Ha telibe találja valami és felrobban, akkor a katapult sem segít, ha pedig csak megsérül a helikopter, akkor elég jól le tud szállni magától is. Persze valószínűleg összetörik magukat a pilóták, de ez a katapultáláskor is előfordul.
Talán 1 hírt olvastam arról, hogy oroszok sikeresen használták a katapultot helikopterből. És ott sem tudjuk, hogy katapult nélkül mi lett volna, le tudtak volna szállni anélkül is, vagy sem.
Viszont a koax rotornak vannak előnyei, azt nem tudom miért nem alkalmazzák nyugaton.
Ami azt illeti,a Sikorsky kisérletezett már a 60as években katapültüléssel,ahogy az LM is az AH56 programban.Ahogy a koax rotorokkal is,de gyakorlatban nem használták őket
main-qimg-14924ae8edd675844914bb239d593897-lq
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Nyugaton az elgondolás, hogy földközelben közlekedő helikoptert ha lelőnek, úgy sincs idő katapultálni.

Ezèrt inkább a becsapódás tompítására fektettèk a hangsúlyt.
Nem vèletlen nem behúzhatók a futóművek amiknek amúgy nagy a lègellenállásuk.
Elvileg ezek emèsztik fel a zuhanás energiájának nagy rèszèt.

A koax rendszer meg bonyolúltabb jóval.
Mègha meg vannak az előnyei.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Sziasztok !
Azt kérdezném hogy van e nagysebességű harciheli program most a jenkiknek ?

Vagy ez a definat programban van?

409953.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
"Megbízható források szerint két hónapja érkezett először vadonatúj támadóhelikopter (WZ-XX)"


A WZ-XX merev koaxiális rotorral és csatornás tolócsavarral rendelkezik. A WZ-XX az SB-1 és a Ka-52 hibridje.
GGbWxWrXkAA2-2A
 
  • Hűha
Reactions: enzo

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 306
113
The Light Helicopter Experimental (LHX) program was a 1980s United States Army helicopter procurement project to replace the AH-1 Cobra and OH-58 Kiowa helicopters.




Hughes LHX SCAT

In the 1980s, the Hughes company was producing the world’s most advanced helicopter gunship for the US Army, the AH-64 Apache, so felt they were in a strong position to win LHX, the contract to build the next US Army attack helicopter. Their offer was extremely bold and quite unlike any flying machine before or since. The Hughes LHX SCAT had no tail rotor, instead using the NOTAR system allowing a shape that would have had far less drag than any other helicopter. The fuselage was an aerodynamically wasp-like pod with two sharply swept wings and a nose section closer in appearance to a supersonic fighter than an attack helicopter. Smaller than the other proposals, yet equally well armed and fast at an estimated 342mph. It is unclear what Hughes were offering the utility category for LHX.

NIywyAW.jpg
5NNGRBk.jpg


Boeing LHX SCAT

Staying on the subject of LHX, Boeing rejected the notion of very high speed, deciding that stealth and advanced sensors were the solution to the requirement for enhanced survivability. Their proposal was shaped for low radar observability — with weapons mounted internally. According to the writer Bill Gunston, the proposal rejected cockpit transparency (windows) in favour of sensors creating an artificial view of the world for the pilot; the reason for this is two-fold, transparencies create problems for stealthy designs and at the time there was a fear of laser dazzling weapons (also seen on the stealthy BAe P.125 concept).

Boeing’s embrace of stealth over speed won out, and a 1984 review of the proposals agreed. An updated requirement was issued – LHX / LOA – which insisted that the new aircraft must be low-observable (to radar and infra-red sensors) . Such a brief immediately wiped out the chances of any tilt-rotor designs with their massive frontal cross-sections.

GbGLTcg.jpg

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 306
113
Kamov V-100 War Hammer / ‘Боевой молот’

V100.jpg

Image via rotorpedia.ru

Kamov’s long flirtation with twin wingtip-mounted rotors led to some truly startling ideas, one was a vast C-130-sized transport- and at the other end of the size spectrum was the V-100, an extremely fast battlefield helicopter. As well as the unusual rotor configuration, the V-100 was to have a single pusher propeller – this, combined withs its sleek aerodynamics, was expected to imbue with it a top speed of 400 km/h (around 250 mph) – which is a whole 100 km/h faster than the AH-64 Apache (itself no slouch). Armaments considered included two 23-mm cannon or a single 30-mm, and even the huge air-to-ground Kh-25 (X-25) missile. In the end, the design was considered too risky, and never flew. Russia eventually ended up with the Ka-50/52.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Nyugtassatok meg hogy ez nem az a harci heli amit pár napja írtam !

Mert ez nagyon nem az !!!!!! Ez baxki egy mi-28 koppintás ! De ha az is lenne akkor a z-10 ,z-19

"Megbízható források szerint két hónapja érkezett először vadonatúj támadóhelikopter (WZ-XX)"

"A WZ-XX merev koaxiális rotorral és csatornás tolócsavarral rendelkezik. A WZ-XX az SB-1 és a Ka-52 hibridje"



 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Valami hasonlóra számítana az ember a leírtak alapján ! !!!! Szégyen lesz ez a kínaiakra nézve ha csak egy mi-28 kopit csinálnak ami kb egy 50 éves mérnöki koncepció
FrPL_RNWIAAFCU8
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Valami hasonlóra számítana az ember a leírtak alapján ! !!!! Szégyen lesz ez a kínaiakra nézve ha csak egy mi-28 kopit csinálnak ami kb egy 50 éves mérnöki koncepció
FrPL_RNWIAAFCU8
oké oké hogy ez gyors lessz. de annyira nem hogy egy rakétát kimanőverezzen.

a harcihelikopterek fő előnye az hogy gyorsan el tud tünni a horizont mögött vagy bármely más tereptárgy mögött. és épp olyan gyorsan fel is tud bukkanni . tehát a vertikális mozgás fontosabb mint az előrre gyorsan de megmerem koskáztatni hogy a gyors előre hátra menet váltása is fontosabb mint a gyorsan előrre.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson