Egyéb harci helikopter típusokkal kapcsolatos hírek

Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
 
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.


F_YzfdEXMAAAh97
 
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Szerintem az egymás melletti üléspozíció óriási hátránya a rosszabb kilátás a másik oldal felé a vezetőnek és a fegyverkezelőnek is. Kiképzéshez talán előnyös lehet egymás mellett ülni, de harcban szerintem hátrány.
A katapultálás pedig elég bonyolult lehet (pl. rotorlapátok lerobbantása) ahhoz képest, hogy milyen szűk körben van értelme használni.
Ha telibe találja valami és felrobban, akkor a katapult sem segít, ha pedig csak megsérül a helikopter, akkor elég jól le tud szállni magától is. Persze valószínűleg összetörik magukat a pilóták, de ez a katapultáláskor is előfordul.
Talán 1 hírt olvastam arról, hogy oroszok sikeresen használták a katapultot helikopterből. És ott sem tudjuk, hogy katapult nélkül mi lett volna, le tudtak volna szállni anélkül is, vagy sem.
Viszont a koax rotornak vannak előnyei, azt nem tudom miért nem alkalmazzák nyugaton.
 
Szerintem az egymás melletti üléspozíció óriási hátránya a rosszabb kilátás a másik oldal felé a vezetőnek és a fegyverkezelőnek is. Kiképzéshez talán előnyös lehet egymás mellett ülni, de harcban szerintem hátrány.
A katapultálás pedig elég bonyolult lehet (pl. rotorlapátok lerobbantása) ahhoz képest, hogy milyen szűk körben van értelme használni.
Ha telibe találja valami és felrobban, akkor a katapult sem segít, ha pedig csak megsérül a helikopter, akkor elég jól le tud szállni magától is. Persze valószínűleg összetörik magukat a pilóták, de ez a katapultáláskor is előfordul.
Talán 1 hírt olvastam arról, hogy oroszok sikeresen használták a katapultot helikopterből. És ott sem tudjuk, hogy katapult nélkül mi lett volna, le tudtak volna szállni anélkül is, vagy sem.
Viszont a koax rotornak vannak előnyei, azt nem tudom miért nem alkalmazzák nyugaton.
Ami azt illeti,a Sikorsky kisérletezett már a 60as években katapültüléssel,ahogy az LM is az AH56 programban.Ahogy a koax rotorokkal is,de gyakorlatban nem használták őket
main-qimg-14924ae8edd675844914bb239d593897-lq
 
Azt hiszem az oroszoknál van a szabadalom és megkérik az árát.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ami azt illeti,nincs ilyen oka.Több kisérleti gép,meg dron is készült koax rendszerrel nyugaton is,de nem terjedtek el.Tudtommal gazdaságossági okai voltak.
 
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Nyugaton az elgondolás, hogy földközelben közlekedő helikoptert ha lelőnek, úgy sincs idő katapultálni.

Ezèrt inkább a becsapódás tompítására fektettèk a hangsúlyt.
Nem vèletlen nem behúzhatók a futóművek amiknek amúgy nagy a lègellenállásuk.
Elvileg ezek emèsztik fel a zuhanás energiájának nagy rèszèt.

A koax rendszer meg bonyolúltabb jóval.
Mègha meg vannak az előnyei.
 
Sziasztok !
Azt kérdezném hogy van e nagysebességű harciheli program most a jenkiknek ?

Vagy ez a definat programban van?

409953.jpg
 
"Megbízható források szerint két hónapja érkezett először vadonatúj támadóhelikopter (WZ-XX)"


A WZ-XX merev koaxiális rotorral és csatornás tolócsavarral rendelkezik. A WZ-XX az SB-1 és a Ka-52 hibridje.
GGbWxWrXkAA2-2A
 
  • Hűha
Reactions: enzo
The Light Helicopter Experimental (LHX) program was a 1980s United States Army helicopter procurement project to replace the AH-1 Cobra and OH-58 Kiowa helicopters.




Hughes LHX SCAT

In the 1980s, the Hughes company was producing the world’s most advanced helicopter gunship for the US Army, the AH-64 Apache, so felt they were in a strong position to win LHX, the contract to build the next US Army attack helicopter. Their offer was extremely bold and quite unlike any flying machine before or since. The Hughes LHX SCAT had no tail rotor, instead using the NOTAR system allowing a shape that would have had far less drag than any other helicopter. The fuselage was an aerodynamically wasp-like pod with two sharply swept wings and a nose section closer in appearance to a supersonic fighter than an attack helicopter. Smaller than the other proposals, yet equally well armed and fast at an estimated 342mph. It is unclear what Hughes were offering the utility category for LHX.

NIywyAW.jpg
5NNGRBk.jpg


Boeing LHX SCAT

Staying on the subject of LHX, Boeing rejected the notion of very high speed, deciding that stealth and advanced sensors were the solution to the requirement for enhanced survivability. Their proposal was shaped for low radar observability — with weapons mounted internally. According to the writer Bill Gunston, the proposal rejected cockpit transparency (windows) in favour of sensors creating an artificial view of the world for the pilot; the reason for this is two-fold, transparencies create problems for stealthy designs and at the time there was a fear of laser dazzling weapons (also seen on the stealthy BAe P.125 concept).

Boeing’s embrace of stealth over speed won out, and a 1984 review of the proposals agreed. An updated requirement was issued – LHX / LOA – which insisted that the new aircraft must be low-observable (to radar and infra-red sensors) . Such a brief immediately wiped out the chances of any tilt-rotor designs with their massive frontal cross-sections.

GbGLTcg.jpg

 
Kamov V-100 War Hammer / ‘Боевой молот’

V100.jpg

Image via rotorpedia.ru

Kamov’s long flirtation with twin wingtip-mounted rotors led to some truly startling ideas, one was a vast C-130-sized transport- and at the other end of the size spectrum was the V-100, an extremely fast battlefield helicopter. As well as the unusual rotor configuration, the V-100 was to have a single pusher propeller – this, combined withs its sleek aerodynamics, was expected to imbue with it a top speed of 400 km/h (around 250 mph) – which is a whole 100 km/h faster than the AH-64 Apache (itself no slouch). Armaments considered included two 23-mm cannon or a single 30-mm, and even the huge air-to-ground Kh-25 (X-25) missile. In the end, the design was considered too risky, and never flew. Russia eventually ended up with the Ka-50/52.
 
Nyugtassatok meg hogy ez nem az a harci heli amit pár napja írtam !

Mert ez nagyon nem az !!!!!! Ez baxki egy mi-28 koppintás ! De ha az is lenne akkor a z-10 ,z-19

"Megbízható források szerint két hónapja érkezett először vadonatúj támadóhelikopter (WZ-XX)"

"A WZ-XX merev koaxiális rotorral és csatornás tolócsavarral rendelkezik. A WZ-XX az SB-1 és a Ka-52 hibridje"



 
Valami hasonlóra számítana az ember a leírtak alapján ! !!!! Szégyen lesz ez a kínaiakra nézve ha csak egy mi-28 kopit csinálnak ami kb egy 50 éves mérnöki koncepció
FrPL_RNWIAAFCU8
 
Valami hasonlóra számítana az ember a leírtak alapján ! !!!! Szégyen lesz ez a kínaiakra nézve ha csak egy mi-28 kopit csinálnak ami kb egy 50 éves mérnöki koncepció
FrPL_RNWIAAFCU8
oké oké hogy ez gyors lessz. de annyira nem hogy egy rakétát kimanőverezzen.

a harcihelikopterek fő előnye az hogy gyorsan el tud tünni a horizont mögött vagy bármely más tereptárgy mögött. és épp olyan gyorsan fel is tud bukkanni . tehát a vertikális mozgás fontosabb mint az előrre gyorsan de megmerem koskáztatni hogy a gyors előre hátra menet váltása is fontosabb mint a gyorsan előrre.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson