Egyéb harci helikopter típusokkal kapcsolatos hírek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 138
113
Kamov V-50

message-editor%2F1606313582439-kamovv-50model-bcbutowski.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 574
113
Hogy miből lesz a cserebogár? - avagy a V280 Valor, az S-97 Raider és az egykori PC-s játék, az LHX program ősei, illetve alapjai:


Az egykori McDonnell Douglas Helicopters (MDH) és a Bell Helicopters által alkotott, nemes egyszerűséggel csak “Super Team”- nek hívott csapata az AH-64A és a Cobra, illetve a NOTAR technológiáját kívánta ötvözni.
A gépnek nem lett volna hagyományos pedál kormányszervei, hanem csak egy jobbra elhúzott botkormány, amit csavarva idézték volna elő az oldalkormány hatást. A baloldali kollektív kar az maradt volna.

lhx4.gif


Végül aztán a Boeing - Sikorsky képezte “First Team” nyert, az ATF tenderen indult YF-22 vs YF-23 gépeknél látott módon, tehát a némiképp hagyományosabb, Fenestron-os koncepcióval, amiből végül a későbbi RAH-66 Comanche épülhetett meg.
 
W

Wilson

Guest
A Boeing-Vertol 235-ös típusú harci helikopter (USA. 1973).

A leendő harci helikopterek AAS versenyében (a döntőbe a Bell és a Hughes jutott be a YAH-63-as és a YAH-64-es projektjeivel, a győztes végül a Hughes lett az AN-64 Apache-jával, és a résztvevők között volt még a Sicorky és a Lockheed az S-71-es és a CL-1700-as projektjeivel) a Boeing-Vertol projektje különösen kiemelkedett. Ha a legcsúnyább helikopter címet kellene odaítélni, a 235-ös modelljük könnyedén elnyerné az első helyet. A csúnya, aszimmetrikus kabin annak köszönhető, hogy a Boeing-Vertol mérnökei úgy akartak jó kilátást biztosítani a pilótának és a lövésznek is, hogy közben a helikopter szélessége ne növekedjen. Az amerikai Ka-52-es nem vált be, és a Boeingnek nem sok tapasztalata volt a harci helikopterek gyártásában ...

3633899_original.jpg


Boeing-Vertol 235-ös modell

A hajtómű, mint a versenyben részt vevő összes helikopteren, két General Electric T700-as hajtóművet tartalmazott, egyenként 1680 lóerős felszállóteljesítménnyel. A fő fegyverzet: egy 30 mm-es forgóágyú 1200 lövedék kapacitással és 16 TOW vagy Hellfire páncéltörő rakéta.

3633995_original.jpg


A Boeing-Vertol ebben az időben a YUH-61-es szállítógépen dolgozott, amely végül alulmaradt a Sikorsky UH-60-asával szemben, és úgy döntött, hogy felhasználja annak néhány megoldását. Így a 235-ös modell a YUH-61-es farokrészét és hajtóművét használta, de a platform kialakítása más volt : az orrkerékkel ellátott háromkerekű helyett egy farokkerékkel és erősebb főkarokkal ellátott alvázat alkalmaztak.

3634315_original.jpg


A projekt igazi újítása a pilótafülke kialakításában rejlett. A harci helikopterek hagyományosan tandem pilótafülkével rendelkeznek, ahol a fegyverkezelő elöl, a pilóta pedig hátul ül. Ennek több előnye is van: egyrészt a kezelőnek kiváló a kilátása, másrészt keskenyebbé teszi a törzset, ami nagyobb kihívást jelentő célpontot jelent. Hátránya azonban, hogy a pilótának nagyon korlátozott a kilátása előre, és szüksége van a kezelő segítségére. A szállítóhelikopterekben viszont, amikor a személyzet mindkét tagja egymás mellett helyezkedik el, az egymás közötti interakció megkönnyítése mellett kiváló kilátásuk van, de a törzs szélesebb. A Boeing-Vertol mérnökei a két lehetőség legjobbját keresve kompromisszumos megoldás mellett döntöttek: a fegyverzet kezelője jobbra és előrébb, szinte az orrban ült, a pilóta pedig mellette, de kissé hátrébb. A pilóta oldalán a helikopter orr-része kissé rövidebb volt, ami jó kilátást biztosított előre és lefelé.

3634529_original.jpg



3634900_original.jpg


A műszaki dokumentációval együtt egy 15,6 m hosszú és 3,3 m széles, teljes léptékű modellt nyújtottak be értékelésre. Alapos elemzés után a hadsereg elutasította a Boeing-Vertol 235-ös modellt, valamint a Lockheed és a Sikorsky ajánlatát, és úgy döntött, hogy a Bell és a Hughes ajánlatát választja, amelyek fejlesztési szerződést kaptak. A Hughes (amelyet később a McDonnell-Douglas magába olvasztott) később az AAH-program nyertese lett, amely az AH-64 Apache-hoz vezetett.

3635003_original.jpg


A spekuláció birodalmába lépve megkérdezhetnénk, hogy mennyire lenne hatékony egy ilyen pilótafülke-konfiguráció? Különösen azért, mert a pilótának korlátozott rálátása lett volna jobbra. És ha a cél a személyzet két tagja közötti interakció javítása lett volna, akkor ez sem valósult volna meg teljes mértékben, mivel a kezelő a saját pilótafülkéjében, a pilótától meglehetősen távol tartózkodott volna. Néha a papíron jónak tűnő ötletek a gyakorlatban kevésbé sikeresek, és ez az egyedi helikopter erre a legjobb példa.
 
W

Wilson

Guest
Elég ritka felvételek az IRGC szárazföldi haderőjének Shahed 285-ös iráni könnyű támadó helikopterének felfüggesztett fegyverekkel történő repüléséről.

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 138
113
Nagy-Britannia egy új taktikai helikopter kifejlesztésének lehetőségét vizsgálja

A védelmi minisztérium a 2030-as évek második felében és azon túlmenően a meglévő támadóhelikopterek leváltására törekszik, ezért számos koncepciót megvizsgálnak...

 
K

kamm

Guest
Kíváncsi leszek, ez már nem a következő generációs hirtelen előrehozataláról szól-e...



 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 138
113


The Sikorsky S-67 Blackhawk was a private-venture, prototype attack helicopter built in 1970 with Sikorsky Aircraft research and development (R&D) funds. A tandem, two-seat aircraft designed around the dynamic drive and rotor systems of the Sikorsky S-61, it was designed to serve as an attack helicopter or to transport up to eight troops into combat.
Its armament included a Tactical Armament Turret (TAT-140) with a three barrel 20 mm (0.79 in) cannon, and could carry 16 TOW missiles, 2.75-inch (70 mm) rockets, or AIM-9 Sidewinder air-to-air missiles.[3] The Blackhawk was powered by two General Electric T58-GE-5 1,500 shaft horsepower (1,100 kW) engines.
As part of internal Sikorsky R&D efforts, in 1974, the S-67 had a 3.5-foot-diameter (1.1 m) ducted fan fitted instead of its original conventional tail rotor.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 127
113
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.