Az FSG a szűkíthető rész, tehát a hajtómű legvége. Amit látsz az pedig az FSG előtt látsz az nem maga a hajtómű, hanem a burkolata...
Ez az AL-41F1:
Először tessék kérdezni, ha nem tetszik valamit tudni...
Jááj,ezt ha lehet akkor inkább ne...
Azt amire te gondolsz, azt GSF-nek hívják...
Honnan ez az "FSG", amit rendszeresen emlegetsz? Mit rövidít, az életemen kívül??!
GSF= GázSebességFokozó. Azzal fokozod, pontosabban változtatod a gázsebességet, hogy növeled vagy csökkented a GSF keresztmetszetét, lényegében az áramlás kiömlő keresztmetszetet. Mivel eléggé hosszú lenne leírni, minden alkalommal, azt, hogy "gázsebességfokozó" ezért a szakemberek, (de még én is aki csak vitorlázórepülök, tehát nem mondanám magam szakembernek), GSF-nek szokták hívni. Mert így könnyebb használni, ezért rövidítették. Az angolok "exhaust nozzle"-nek, az oroszok "szapló"-nak hívják. Az orosz az általam ismert legrövidebb szakkifejezés a hajtómű ezen részére, de a félreérhetősége miatt értelemszerűen nem terjedt el a magyarorországi használata, az "exhaust nozzle" pedig még a "gázsebességfokozó" szónál is hosszabb.
Azért meg kell hagyni elég magabiztosan oktatod itt a kérdezőt, úgy, hogy közben te sem tudod használni az adott rövidítést.