Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 184
59 982
113
Eszedbe sem jut, hogy azért 200km az ajánlott távolság mert ennél messzebb már képtelen érdemben manőverező célt leküzdeni és valahol 200km-nél fogy ki az üzemanyag? Mert hajtóerő nélkül még egy 1G-s fordulás is eszi a sebességet.

Amúgy ha normálisan tudnál magyarul értő olvasni, akkor sikerült volna megérteni, hogy pont ezt írtam :D
A 304 km-s rekord lövés lehetséges egy tankergéppel szemben. Vagy bármivel szemben ami 1-2 G-t tud húzni.
A 200 km-s gyári érték az bizony vadászgépek ellen annyi....
Reálisan az AIM-120D ennek a felét tudja F-16-ról indítva ;)
 

Torgamba

Active Member
2019. január 5.
32
146
33
Az egész stealth koncepció nem önmagában értendő, már nem az F117-nél tartunk ahol a stealth csak önmagában állt. Szenzorfúzió, nagy magasságú harcképesség (10.000 méter környéke vagy magasabb),szupercirkáló sebesség, stealth, nagy hatótávolságú fire and forget precíziós csapásmérő fegyverzet/ nagy hatótávolságú fire and forget BVR fegyverzet. Ezek így összesen adják a képességet, nem csak néhány kiválasztott összetevő magában.
Az F-117-nél sem csak az RCS-t csökkentették, hanem az infrát is, méghozzá drasztikusan.


A szupercirkálásnak van bármilyen jelentősége harcászatilag? Az F-22-es tud kb. 110 tengerimérföldet ebben az üzemmódban, az F-35-ös meg nem tudja.
nagy hatótávolságú fire and forget BVR fegyverzet.
Pályakorrekciós jelek (MCG) nélküli a BVR lehetséges, de vajon hatékonyan lehet így alkalmazni, melyik típusra/fejlesztésére gondolsz?!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 325
113
Az F-117-nél sem csak az RCS-t csökkentették, hanem az infrát is, méghozzá drasztikusan.


A szupercirkálásnak van bármilyen jelentősége harcászatilag? Az F-22-es tud kb. 110 tengerimérföldet ebben az üzemmódban, az F-35-ös meg nem tudja.

Pályakorrekciós jelek (MCG) nélküli a BVR lehetséges, de vajon hatékonyan lehet így alkalmazni, melyik típusra/fejlesztésére gondolsz?!
Igen, a fegyvereid hatótávolságát jelentősen növeli a szupercirkálás és ha baj van akkor több lehetőséget ad a menekülésre. De úgy általában a nagy sebesség minden helyzetben nagyobb taktikai rugalmasságot eredményez.

Ilyenekre kell gondolni mint az SDB és igen MCG nélkül is van BVR, bár korlátozottabb ez tény.
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
339
2 216
93
A szupercirkálásnak van bármilyen jelentősége harcászatilag? Az F-22-es tud kb. 110 tengerimérföldet ebben az üzemmódban, az F-35-ös meg nem tudja.

Pályakorrekciós jelek (MCG) nélküli a BVR lehetséges, de vajon hatékonyan lehet így alkalmazni, melyik típusra/fejlesztésére gondolsz?!

A 110nm honnan jön? Ez biztosan nem így van. Ez 7-8 perc, forszázzsal is durva lenne.

Pont az lenne a lényeg, hogy az AB 3-5x + fogyasztása helyett valami elviselhető tempóban égessék a kerozint.

Több előnye is van ennek a képességnek:
- A nyilvánvaló: magasabban és gyorsabban repülve drámaian megnő a rakéták hatótávolsága.

- A további gyorsítás mach 2 felé innen már pillanatok alatt megvan, mivel a hullám ellenállás kb. mach 1-1,4 tartományban a legrosszabb általánosan.
A legtöbb valóban erre optimalizált gép lényegesen jobban gyorsul 1,4 felett ha nem korlátozza pl. a szívócsatorna.

- szerintem a mach2+ képesség ezzel így a gyakorlatban kihasználhatóvá válik, ellentétben az eddigiekkel, direkt elfogási feladatokon kívül is.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
339
2 216
93
A szupercirkálásnak van bármilyen jelentősége harcászatilag? Az F-22-es tud kb. 110 tengerimérföldet ebben az üzemmódban, az F-35-ös meg nem tudja.

Rákerestem közben, ez a 110nm félreértés lesz.

Volt egy olyan követelmény, hogy 310nm szubszonikus hatósugár felett még 100nm SC hatósugarat tudjon a gép.

Tehát felszáll, elrepül 310nm távolságba gazdaságos mach 0,9 körül, majd mach 1,6-ra gyorsít, így megy oda-vissza még 100 mérföldet, majd szubszonikusan hazarepül 310 nm távolságba.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 033
14 037
113
A 110nm honnan jön? Ez biztosan nem így van. Ez 7-8 perc, forszázzsal is durva lenne.

Pont az lenne a lényeg, hogy az AB 3-5x + fogyasztása helyett valami elviselhető tempóban égessék a kerozint.

Több előnye is van ennek a képességnek:
- A nyilvánvaló: magasabban és gyorsabban repülve drámaian megnő a rakéták hatótávolsága.

- A további gyorsítás mach 2 felé innen már pillanatok alatt megvan, mivel a hullám ellenállás kb. mach 1-1,4 tartományban a legrosszabb általánosan.
A legtöbb valóban erre optimalizált gép lényegesen jobban gyorsul 1,4 felett ha nem korlátozza pl. a szívócsatorna.

- szerintem a mach2+ képesség ezzel így a gyakorlatban kihasználhatóvá válik, ellentétben az eddigiekkel, direkt elfogási feladatokon kívül is.

Emlékeim szerint a szuper-cirkálás brutálisan eszi az üzemórát!

Gyakorlatilag hasonló a II. V-h-s vízbefecskendezéses teljesítménynövelés hatásához a motorélettartamra vonatkoztatva: a korabeli feljegyzések szerint a "pucolásra" --álltában sikeresen-- bevetett üzemmód után motorcsere következett. Még mindig jobb volt mint a gép/pilóta veszteség. Az amcsik bizony lőtték az ernyőn magatehetetlenül lógó pilótákat.

Visszatérve a szuper-cirkáláshoz: drasztikusan eszi a hajtóművek üzemóráját. Újabb továbbfejlesztett/modernizált hajtómű alváltozatoknál várható szerintem, hogy ez a kellemetlen mellékhatás megszűnik/csökken.

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
339
2 216
93
Emlékeim szerint a szuper-cirkálás brutálisan eszi az üzemórát!

Gyakorlatilag hasonló a II. V-h-s vízbefecskendezéses teljesítménynövelés hatásához a motorélettartamra vonatkoztatva: a korabeli feljegyzések szerint a "pucolásra" --álltában sikeresen-- bevetett üzemmód után motorcsere következett. Még mindig jobb volt mint a gép/pilóta veszteség. Az amcsik bizony lőtték az ernyőn magatehetetlenül lógó pilótákat.

Visszatérve a szuper-cirkáláshoz: drasztikusan eszi a hajtóművek üzemóráját. Újabb továbbfejlesztett/modernizált hajtómű alváltozatoknál várható szerintem, hogy ez a kellemetlen mellékhatás megszűnik/csökken.

.

Lehet, nem tudom.

Az azért nem valószínű, hogy nagyon extrém legyen a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 988
113
058-as Szu-57-es prototípus az egyik orosz repülőtéren

a56QcRQAwQI.jpg


D8q80_udlIg.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 988
113
„Az Orosz Légi-kozmikus Erők egy tézel Szu-57-est kaptak a folyó évi államvédelmi megbízás teljesítésére vonatkozó terv részeként. A fennmaradó ötödik generációs gépek, amelyek szállítását még az idén tervezik, a végső összeszerelő műhelyben vannak, és a repülési tesztállomáson is tesztelik őket – mondta Jurij Szljuszár, az UAC vezérigazgatója.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 240
113
„Az Orosz Légi-kozmikus Erők egy tézel Szu-57-est kaptak a folyó évi államvédelmi megbízás teljesítésére vonatkozó terv részeként. A fennmaradó ötödik generációs gépek, amelyek szállítását még az idén tervezik, a végső összeszerelő műhelyben vannak, és a repülési tesztállomáson is tesztelik őket – mondta Jurij Szljuszár, az UAC vezérigazgatója.
Hány gépből áll ez a "tétel"?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 184
59 982
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Lehet, nem tudom.

Az azért nem valószínű, hogy nagyon extrém legyen a dolog.
Elég extrém, annyira, hogy az USAF nem is erölteti a Raptoron.
Az F119PW100 fogyasztása Mach 1.7 sebességen forszázs nélkül megközelíti az utánégetés értékét, a különbség csak annyi, hogy az energiafelszabadulás nem a forszázskamrában, hanem még a turbina előtt megy végbe. Ezért az úgynevezett szupercirkálás nagyon drasztikusan lecsökkenti a hajtóművek élettartamát.
Ahhoz, hogy ne így állítsák elő a megfelelő belső energiájú égésgázt, ami kellő nagyságú kilépő gázsebességgé tudna konvertálódni, ahhoz egyrészt olyan hajtóműház és ejektoros fúvócső, illetve olyan szívócsatorna kellene, mint ami a Concorde-on is volt.