Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Az Orosz Hadsereg mégis hogyan tudná kihasználni a Szu-57-es Felont Ukrajnában ?

Milyen bevetés keretében ?

Zellerre kellene lézeres bombát dobnia ?

Vagy a Grajzev–Sipunov GS–301-es gépágyúval veretnie az ukrán BMP / Toyota Hiluxosokat meg lövészárokban kuporgó kiskatonákat ?
Ember, a SZU-57 egy 5.gen. típus. Aharcértéke össze sem hasonlíthatóan magasabb mint bármelyik 4.gen. típusnak. Ezzel a géppel van esély a Patriot ellen szemben a 4.gen. gépekkel amit egy Patriot, de még egy S300 is lemészárol.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and tarzaan
Ember, a SZU-57 egy 5.gen. típus. Aharcértéke össze sem hasonlíthatóan magasabb mint bármelyik 4.gen. típusnak. Ezzel a géppel van esély a Patriot ellen szemben a 4.gen. gépekkel amit egy Patriot, de még egy S300 is lemészárol.

Dudi, ami infó van az ukrán légvédelem sikereiről, az jellemzően csapatlégvédelmi siker, alacsony magasságú, rövid hatótávú, és infrás fegyverekkel helók és csatarepülők ellen. A többit csak hozzáképzeled. De ha tudsz hiteles (!) forrást az SA-11-es Gadfly-okkal és Sz-300-asokkal elért lelövésekre, kontra a megsemmisült vadászrepülőkre, smart munition-ra, robotrepülőkre, és harcászati rakétákra, oszd meg. Akkor majd megvitatjuk hogy ez valós-e.

Az Ukrán Légvédelem a hittételi kérdés, dogma, vágyvezérelt hozzáállás példája, amiben egyesek nagyon erősen hisznek, ha nekik ez ad megnyugvást.

Főleg annak szellemében, hogy az orosz bombázók, és a vadászrepülők, a Szu-24-es Fencer-rel kezdve, a Szu-30-as Flanker-rel folytatva, és a Szu-34-es Fullback-el koronázva nagyon régóta stand-off rakétákat / robotrepülőket hordoznak, ilyenkor az Sz-300-as / Patriot nem a repcsit fogja keresni, hanem a beérkező robotrepülőt.
 
Dudi, ami infó van az ukrán légvédelem sikereiről, az jellemzően csapatlégvédelmi siker, alacsony magasságú, rövid hatótávú, és infrás fegyverekkel helók és csatarepülők ellen. A többit csak hozzáképzeled. De ha tudsz hiteles (!) forrást az SA-11-es Gadfly-okkal és Sz-300-asokkal elért lelövésekre, kontra a megsemmisült vadászrepülőkre, smart munition-ra, robotrepülőkre, és harcászati rakétákra, oszd meg. Akkor majd megvitatjuk hogy ez valós-e.

Az Ukrán Légvédelem a hittételi kérdés, dogma, vágyvezérelt hozzáállás példája, amiben egyesek nagyon erősen hisznek, ha nekik ez ad megnyugvást.

Főleg annak szellemében, hogy az orosz bombázók, és a vadászrepülők, a Szu-24-es Fencer-rel kezdve, a Szu-30-as Flanker-rel folytatva, és a Szu-34-es Fullback-el koronázva nagyon régóta stand-off rakétákat / robotrepülőket hordoznak, ilyenkor az Sz-300-as / Patriot nem a repcsit fogja keresni, hanem a beérkező robotrepülőt.
Jah és az oroszok azért nem mennek nemhigy az ukrán hátországba, de még a front fölé se. Ne legyél már ennyire egyszerű. Szerinted mit egyszerűbb lelőni? A 4 stand off fegyvert vivő repülőt vagy a 4 elindított stand off fegyvert? És ez csak 1 gép. 4 géppel gépenként 4 eszközzel túlterheled a Patriotot...
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Jah és az oroszok azért nem mennek nemhigy az ukrán hátországba, de még a front fölé se. Ne legyél már ennyire egyszerű. Szerinted mit egyszerűbb lelőni? A 4 stand off fegyvert vivő repülőt vagy a 4 elindított stand off fegyvert? És ez csak 1 gép. 4 géppel gépenként 4 eszközzel túlterheled a Patriotot...

Dudi, te magad is írtad az Ukrán topicban, hogy:

Mert nem egy szétlőtt országot akartak annektálni, hanem egy egészet. Ezért bántak eleinte mindennel úgy mint a hímestojással.


Ezt egész pontosan 2023. május 30.-án írtad, és én is kedveltem, mert valóságosnak látom.



Amúgy ezeket a stand-off fegyókat változatosan 200 / 300 / 500 sőt akár 800 km-ről is indítják, repülnek le akkora távot, és találnak célba, akkor esélye nincs meglátni az Sz-300-asnak / Patriotnak a radarképernyőn a Szu-24 / Szu-30 / Szu-34-est.


A másik, ez is ezerszer ki lett vesézve, egyrészt Oroszország a 90-es években durva államcsődöt élt át, még a szűk értelemben vett Oroszország szétesésével is számoltak külföldön. Miután sikerült stabilizálni, összeragasztózni, sőt akár összeforrasztani Putyinnak és körének Oroszországot, akkor is ott voltak még a csecsenek, azok ellen nem csúcstechnika kellett. És a csecseneken és 1 - 2 nem orosz etnikumon túl nem láttak más potenciális lázongókat, azok Low-Tech gerillák, legrosszabb álmukban nem gondolták, hogy az ukrajnai oroszokkal valódi háborút fognak vívni, és a NATO-val meg proxy-t.

Ennek jegyében az orosz hadiipar a Szu-30-asból 5 db, 10 példányos szériát tudott kiizzadni. Addig az indiaiak meg legyártottak saját maguknak 220 Szu-30-ast, olyan 80 %-osan. És a kínaiak is fullos Szu-30-asokat vittek sorozatgyártásba.

És a gépeken mellett a hozzájuk való levegő - föld rakétákat, és társait is ilyen kapacitással gyártották, és megbosszulta ez magát.
 
Dudi, te magad is írtad az Ukrán topicban, hogy:

Mert nem egy szétlőtt országot akartak annektálni, hanem egy egészet. Ezért bántak eleinte mindennel úgy mint a hímestojással.


Ezt egész pontosan 2023. május 30.-án írtad, és én is kedveltem, mert valóságosnak látom.



Amúgy ezeket a stand-off fegyókat változatosan 200 / 300 / 500 sőt akár 800 km-ről is indítják, repülnek le akkora távot, és találnak célba, akkor esélye nincs meglátni az Sz-300-asnak / Patriotnak a radarképernyőn a Szu-24 / Szu-30 / Szu-34-est.


A másik, ez is ezerszer ki lett vesézve, egyrészt Oroszország a 90-es években durva államcsődöt élt át, még a szűk értelemben vett Oroszország szétesésével is számoltak külföldön. Miután sikerült stabilizálni, összeragasztózni, sőt akár összeforrasztani Putyinnak és körének Oroszországot, akkor is ott voltak még a csecsenek, azok ellen nem csúcstechnika kellett. És a csecseneken és 1 - 2 nem orosz etnikumon túl nem láttak más potenciális lázongókat, azok Low-Tech gerillák, legrosszabb álmukban nem gondolták, hogy az ukrajnai oroszokkal valódi háborút fognak vívni, és a NATO-val meg proxy-t.

Ennek jegyében az orosz hadiipar a Szu-30-asból 5 db, 10 példányos szériát tudott kiizzadni. Addig az indiaiak meg legyártottak saját maguknak 220 Szu-30-ast, olyan 80 %-osan. És a kínaiak is fullos Szu-30-asokat vittek sorozatgyártásba.

És a gépeken mellett a hozzájuk való levegő - föld rakétákat, és társait is ilyen kapacitással gyártották, és megbosszulta ez magát.
AKARTAK (múlt időben fogalmaztam akkor is)!!! De ez elmúlt miután nem sikerült az eredeti tervük, a gyors annexióval...
 
Ember, a SZU-57 egy 5.gen. típus. Aharcértéke össze sem hasonlíthatóan magasabb mint bármelyik 4.gen. típusnak. Ezzel a géppel van esély a Patriot ellen szemben a 4.gen. gépekkel amit egy Patriot, de még egy S300 is lemészárol.
Már számtalanszor kitárgyaltuk, hogy a mostani-első szakasz hajtómüvel -AL-41F1 (ugyanez van a Szu -35Sz-ben is) a gép RCS értéke jóval nagyobb a konkurensekéhoz képest. Tehát messzirőlvilágít a radaron. Nem hiába beszéltünk a"30-as gyártmányról" Emlékszel még arra vagy minden információ kiszivárgott a fejedből ami ebbe a topikba már többször le volt írva? Ezért jó hír, hogy már a második szakasu hajtómvét kapja a gép jövőre ,ami már 5.generációs.
 
Már számtalanszor kitárgyaltuk, hogy a mostani-első szakasz hajtómüvel -AL-41F1 (ugyanez van a Szu -35Sz-ben is) a gép RCS értéke jóval nagyobb a konkurensekéhoz képest. Tehát messzirőlvilágít a radaron. Nem hiába beszéltünk a"30-as gyártmányról" Emlékszel még arra vagy minden információ kiszivárgott a fejedből ami ebbe a topikba már többször le volt írva? Ezért jó hír, hogy már a második szakasu hajtómvét kapja a gép jövőre ,ami már 5.generációs.

Igen, az AL-51 (elvileg ez a típusjelzése a "30-as gyártmánynak") állólapát-sora már üvegszálas kompozitból van és fogazott a fúvócső kilépőéle. Bár tervezhettek volna azért az oroszok olyan szívócsatornát, ami árnyékolja a hajtóművet.
 
AKARTAK (múlt időben fogalmaztam akkor is)!!! De ez elmúlt miután nem sikerült az eredeti tervük, a gyors annexióval...

Igen, gondolta Putyin, akkor vegyük elő a légierőt, csak az volt a bibi, amint megnyitották a lepecsételt raktárakat, kiderült, a jelentésekben szereplő köznapi felhasználásra szánt PGM készletek jó része papíron létezik, valójában meztelen a király, a stratégiai készlet meg másért nem használható fel idő előtt, és ilyenkor az ótvar szar cuccokkal kell háborúzni.

Az orosz rendszerváltás az az volt, hogy az egyik oligarchikus csoport került ki a hatalmi harcokból az összes többi ellenében, és az országot a saját, kilencvenes évekbeli stílusú korrupciós hálózatává változtatta, az más kérdés, hogy azért Putyinban annyi jó szándék és tenni akarás volt, hogy ne hagyja szétszakadni Oroszországot egy - kéttucat kisköztársaságra / oligarcha / hadúr / szakadár államra. De attól még a sameszeit sok dolog, legfőképp a munkájuk, hivataluk nem érdekelte, csak a mának éltek, mintha nem is lenne holnap, és hazudtak reggel, délben, meg este. Nem csináltak semmit az elmúlt 20 évben. Semmit. Majdnem beledöglöttek a tisztek, tábornokok, és minisztériumi vezetők, hogy hivatali idejük alatt úgy kellett tenni, mintha kormányoztak volna.
 
Már számtalanszor kitárgyaltuk, hogy a mostani-első szakasz hajtómüvel -AL-41F1 (ugyanez van a Szu -35Sz-ben is) a gép RCS értéke jóval nagyobb a konkurensekéhoz képest. Tehát messzirőlvilágít a radaron. Nem hiába beszéltünk a"30-as gyártmányról" Emlékszel még arra vagy minden információ kiszivárgott a fejedből ami ebbe a topikba már többször le volt írva? Ezért jó hír, hogy már a második szakasu hajtómvét kapja a gép jövőre ,ami már 5.generációs.
Ezt te ki kitaláltátok, csak nem nagyon tudni az okát.
 
Dudi, ami infó van az ukrán légvédelem sikereiről, az jellemzően csapatlégvédelmi siker, alacsony magasságú, rövid hatótávú, és infrás fegyverekkel helók és csatarepülők ellen. A többit csak hozzáképzeled. De ha tudsz hiteles (!) forrást az SA-11-es Gadfly-okkal és Sz-300-asokkal elért lelövésekre, kontra a megsemmisült vadászrepülőkre, smart munition-ra, robotrepülőkre, és harcászati rakétákra, oszd meg. Akkor majd megvitatjuk hogy ez valós-e.

Az Ukrán Légvédelem a hittételi kérdés, dogma, vágyvezérelt hozzáállás példája, amiben egyesek nagyon erősen hisznek, ha nekik ez ad megnyugvást.

Főleg annak szellemében, hogy az orosz bombázók, és a vadászrepülők, a Szu-24-es Fencer-rel kezdve, a Szu-30-as Flanker-rel folytatva, és a Szu-34-es Fullback-el koronázva nagyon régóta stand-off rakétákat / robotrepülőket hordoznak, ilyenkor az Sz-300-as / Patriot nem a repcsit fogja keresni, hanem a beérkező robotrepülőt.

Az Sz-300/Buk önmagában lehet, hogy nem produkált sok veszteséget, de a jelenlétük volt az ami a csapásmérő gépeket alacsony magasságú bevetésekre kényszerítette, helyzetbe hozva kisebb hatótávolságú rendszereket.
Vietnamban is hasonló történt, az Sz-75 jóval kevesebb gépet szedett le, mint a csöves légvédelem, de mégis a jelenlétével nagyban hozzájárult azok sikereihez.

Szíriában ugye, ahol nem volt ilyen gond, vígan bombáztak hagyományos buta bombákkal manpads hatótávon kívülről, nagyobb magasságból, nem kellett UMPK sem.

Nem lenne hátrány, ha lenne jó sok valóban bevethető Szu-57-es...
 
Ezt te ki kitaláltátok, csak nem nagyon tudni az okát.
Ment itt a műsor hónapokon keresztül, hogy a Szu-57 nem is 5. generációs, nem is stealth, stb. Most ezt hirtelen elfelejtetted, csak bokiék találták ki szerinted, hogy a 30-as gyártmány érkezéséig nem lesz nagyobb ütemű sorozatgyártás. Az AL-41F1 pedig mindenre is tökéletes. A program elején pont az ellenkezőjét lehetett itt olvasni a gépet fikázóktól. Az AL-41F1 nagyon jó hajtómű, a Szu-57-hez is megfelel a teljesítménye. Eddig rendben van. Annak idején az egyik hivatkozási ok ez ellen a hajtómű ellen az volt, hogy "világít az infraképe messziről, ez nem 5. gen-es, bezzeg az F-35 farkasfogazott GSF-el felszerelt hajtóműve, na az igen". Most ez elfelejtődött, hogy lesz másik hajtómű, mert "ezt csak bokiék találták ki". Úgy látszik, hogy a csóringer Ljulka-Szaturn és Szuhoj mérnököknek már megint nincs sapkájuk. Eddig az volt a baj, hogy miért nem csináltak másik hajtóművet, most amikor kész van, akkor pedig az, hogy miért csináltak. Pont mint a légiharcnál: "minek a TVC? Orosz hülyeség, csak az orosz manőverezőlégiharcol (na), de nem is jut el addig, mert lelövik, mire eljutna oda, hogy a TVC előnyeit kihasználja a légiharcban. Mert addigra lelövik úgy, hogy azt sem látta, hogy rakétát indítottak ellene." Most pedig, hogy az orosz lövöldözi a saját légteréből BVR harcban az ukrán gépeket, úgy hogy azok nem is látják, hogy indítottak ellenük, most az a baj, hogy "de miért nem repül be mélyen az ukrán légtérbe?".
 
AKARTAK (múlt időben fogalmaztam akkor is)!!! De ez elmúlt miután nem sikerült az eredeti tervük, a gyors annexióval...
Első körben csak kormányt akarhattak buktatni. A második körben meg ledarálni az ukrán hadi potenciált és ez meg is válaszolja, h nem mozdul a front: amíg Kijev 1000 kilóméterekről hurcolja a harceszközöket a frontra (R.C.Castel), addig az orosz gyakorlatilag a kert végébe. Továbbra sem csap szét semmi drága infrát (hő-, elektromos kiserőművek, hidak, nagyvárosok, stb.) pedig -ezt talán te is belátod- megtehetné. Az a harmadik körben lesz/lenne.
 
Úgy emlékszem Allesmor írt az új hajtóműről már évekkel ezelőtt, merthogy volt,vagyis van működő protójuk,csak még nem vitték gyártásba mostanáig.
Amúgy meg mit feszüljenek vele,amit kell szét cm-eznek,drónoznak,umpk-znak a jelenleg ukrajnának nevezett területen.
Miért kell havonta lefutni ugyazakat a köröket?
 
Már számtalanszor kitárgyaltuk, hogy a mostani-első szakasz hajtómüvel -AL-41F1 (ugyanez van a Szu -35Sz-ben is) a gép RCS értéke jóval nagyobb a konkurensekéhoz képest. Tehát messzirőlvilágít a radaron. Nem hiába beszéltünk a"30-as gyártmányról" Emlékszel még arra vagy minden információ kiszivárgott a fejedből ami ebbe a topikba már többször le volt írva? Ezért jó hír, hogy már a második szakasu hajtómvét kapja a gép jövőre ,ami már 5.generációs.

Ebben az esetben is gyorsítani kéne a gyártást, mert még így is jobb mint a Szu-27 család + ha esetleg elkészül az új hajtómű, akkor a már elkészült gépeket csak át kell szerelni arra, nem kell hozzájuk új sárkányt építeni.
 
Ment itt a műsor hónapokon keresztül, hogy a Szu-57 nem is 5. generációs, nem is stealth, stb. Most ezt hirtelen elfelejtetted, csak bokiék találták ki szerinted, hogy a 30-as gyártmány érkezéséig nem lesz nagyobb ütemű sorozatgyártás. Az AL-41F1 pedig mindenre is tökéletes. A program elején pont az ellenkezőjét lehetett itt olvasni a gépet fikázóktól. Az AL-41F1 nagyon jó hajtómű, a Szu-57-hez is megfelel a teljesítménye. Eddig rendben van. Annak idején az egyik hivatkozási ok ez ellen a hajtómű ellen az volt, hogy "világít az infraképe messziről, ez nem 5. gen-es, bezzeg az F-35 farkasfogazott GSF-el felszerelt hajtóműve, na az igen". Most ez elfelejtődött, hogy lesz másik hajtómű, mert "ezt csak bokiék találták ki". Úgy látszik, hogy a csóringer Ljulka-Szaturn és Szuhoj mérnököknek már megint nincs sapkájuk. Eddig az volt a baj, hogy miért nem csináltak másik hajtóművet, most amikor kész van, akkor pedig az, hogy miért csináltak. Pont mint a légiharcnál: "minek a TVC? Orosz hülyeség, csak az orosz manőverezőlégiharcol (na), de nem is jut el addig, mert lelövik, mire eljutna oda, hogy a TVC előnyeit kihasználja a légiharcban. Mert addigra lelövik úgy, hogy azt sem látta, hogy rakétát indítottak ellene." Most pedig, hogy az orosz lövöldözi a saját légteréből BVR harcban az ukrán gépeket, úgy hogy azok nem is látják, hogy indítottak ellenük, most az a baj, hogy "de miért nem repül be mélyen az ukrán légtérbe?".
A stealth hátulról nem működik, lehet rajta segíteni farkasfogazott FSG-vel de nem túl sokat, mert hátulról belátni a hajtóműbe. Nem lesz az új hajtóműtől drasztikusan kisebb az RCS-je a gépnek.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
A stealth hátulról nem működik, lehet rajta segíteni farkasfogazott FSG-vel de nem túl sokat, mert hátulról belátni a hajtóműbe. Nem lesz az új hajtóműtől drasztikusan kisebb az RCS-je a gépnek.
Vagy kéne csinálni a B-21-ből egy vadászváltozatot Levegő-föld fegyverzet helyett légiharc-rakétákkal. Ott működhet a hátulról is alacsony radaros és infravörös észlelhetőség
 
A stealth hátulról nem működik, lehet rajta segíteni farkasfogazott FSG-vel de nem túl sokat, mert hátulról belátni a hajtóműbe. Nem lesz az új hajtóműtől drasztikusan kisebb az RCS-je a gépnek.
Ez igaz, csak már nem akartam hosszabb hozzászólást írni. Elég megnézni egy F-35, vagy F-22 infrakamerás videót. Azok is ugyanúgy világítanak, mint a többi. De valamivel jobb lesz a másik fajta GSF-el a kép. Arról nem is szólva, hogy ez a Szu-57 már nem az a T-50,ami 2010 januárban felszállt a Dzemgi betonjáról, noha még az a gép is mindig repül. Csak rengeteg dolog át lett rajta tervezve. Kezdve az ennél a gépnél feltalált kacsaszárny helyetti mozgó LERX-től egészen a szívócsatornáig. A kabintető is át lett tervezve. Igaz, hogy még így is köpködik egyesek. Maga a gyártástechnológia is láthatóan változott, jó irányba.
Ettől függetlenül még felesleges bereptetni a Szu-57-est mélyen az ukrán légtérbe, ha azon kívülről is biztosnágosan,a kívánt eredményekkel el tudja látni a feladatait. A hírek szerint pedig el tudja őket látni.
 
Ez igaz, csak már nem akartam hosszabb hozzászólást írni. Elég megnézni egy F-35, vagy F-22 infrakamerás videót. Azok is ugyanúgy világítanak, mint a többi. De valamivel jobb lesz a másik fajta GSF-el a kép. Arról nem is szólva, hogy ez a Szu-57 már nem az a T-50,ami 2010 januárban felszállt a Dzemgi betonjáról, noha még az a gép is mindig repül. Csak rengeteg dolog át lett rajta tervezve. Kezdve az ennél a gépnél feltalált kacsaszárny helyetti mozgó LERX-től egészen a szívócsatornáig. A kabintető is át lett tervezve. Igaz, hogy még így is köpködik egyesek. Maga a gyártástechnológia is láthatóan változott, jó irányba.
Ettől függetlenül még felesleges bereptetni a Szu-57-est mélyen az ukrán légtérbe, ha azon kívülről is biztosnágosan,a kívánt eredményekkel el tudja látni a feladatait. A hírek szerint pedig el tudja őket látni.
Dehogy felesleges. Jelenleg az ukrán hátországban a hadi jellegű létesítmények kb zavartalanul élik világukat, mert nem támadja őket senki. Zavartalanul jön a nyugati katonai segély, zavartalanul jön az üzemanyag, zavartalanul jön a lőszer, zavartalanul mozognak a katonák stb.
Pont az lenne a feladat, hogy ezt ne hagyják, mert ha megszűnne ez a zavartalanság akkor a fronton is képesek lennének valamit is elérni a napi pár 100 méteres előrehaladáson óriási vesztesegek mellett.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: enzo, fip7 and bel