[HUN] Vadászgépek beszerzése

„Ezen a találkozón nem lesz semmilyen tárgyalás a NATO-ról” – mondta Ulf Kristersson svéd miniszterelnök az EU-csúcsra tartva, ahol Orbán Viktor magyar miniszterelnökkel is találkozott.

"Minél gyorsabban hozza meg Magyarország a ratifikációs döntést, annál gyorsabban beszélhetünk olyan dolgokról, amelyeket csak akkor lehet megvitatni, ha Svédország is tag. A Gripen harci repülők ügye fontos kérdés, egy régóta tartó együttműködés, amelyet tovább lehet fejleszteni, ha Svédország is NATO-taggá válik"
Ez a csávó nem nagyon érti, hogy Orbán leszarja a Gripeneket. :rolleyes:
 
@Aladeen engem nem győzől meg erröl a gripen c 4 rakéta +potos 1.1 mach. tényleg közel 10 éven át olvastam molnit már agyfaszt kapott volna eddigre
tessék alább egy olasz repülőmérnök elmagyarázza a Gripen aerodinamikáját, ami ezt az 1,1 Machot lehetővé teszi.
Molni hobbista ez a csávó meg ebből él. Nagyon profi részletes videókat gyárt repülés témában.

Olvass utána! 1,1 Machot tud 6 rakétával után égető nélkül, mert sokkal jobb az aerodinamikája mint az F-16-osnak. Pl. a hajtóművet áramvonalasan körül ölelő test jelentősen csökkenti a légellenállást - ez az egyik oka, hogy tud supercruise-t.
Az alábbi videóban egy repülőmérnök magyarázza el, hogy mennyire fontos a farokrész kialakítása légellenállás szempontjából - az egyik példa a Gripen:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha továbbra sem hiszed, akkor ez van. :)
 
Holnap után a koreaiak adnak hitelt, gyártást, meg az új gépet. Valszeg már holnap mehetnek ki a pilóták tesztelni, be tanulni.
Igen!
A vadászgépek kapcsán is viszonylag gyors döntést várok, mint a kerekes APC-k ügyében.
Korea esetén van egy nagy "koppanás" a lengyel pálfordulás kapcsán. Ott irgalmatlan sok pénzt kellett volna hitelezni.
A mi kis 24-36 gépes megrendelésünk valószínűleg még beleférne a koreai exportfinanszírozó keretbe.
2026-27-ig egészen biztosan tudnának gépet gyártani az első export megrendelőnek, ha úgy szeretnénk. Idén indul a KF-21 sorozatgyártása. És már a protók gyártása esetén i látszott, hogy Korea nem szarral gurigázik. Kész az egy és a 2 üléses gép is.
Az indonézek bohóckodása miatt meg csak egy új partnerre várnak. Mi több ott kezd igencsak elmérgesedni a helyzet.
Közben viszont az Emirségek is bejelentkezett új partnernek, de ott még nem hallottam végleges üzletről.
Ha akarunk valamit onnan, akkor nincs idő pöcsölni.
Ha valami meg balul sül el, akkor kapunk pár FA-50-et áthidaló megoldásként, és azzal meg lehet Air Policing -et adni, amíg fel nem áll az első KF-21 század.

Rafale-ból is pillanatok alatt át tudna jönni 4-5 használt darab, amivel a légirendészet már megoldható, ha mégis a franciák mellett döntünk.
A KF-21 mindenképpen kívánatosabb lenne. Még úgy is, ha az elején csak 1 század jönne, majd a Mark III-ból még 2.
 
Igen!
A vadászgépek kapcsán is viszonylag gyors döntést várok, mint a kerekes APC-k ügyében.
Korea esetén van egy nagy "koppanás" a lengyel pálfordulás kapcsán. Ott irgalmatlan sok pénzt kellett volna hitelezni.
A mi kis 24-36 gépes megrendelésünk valószínűleg még beleférne a koreai exportfinanszírozó keretbe.
2026-27-ig egészen biztosan tudnának gépet gyártani az első export megrendelőnek, ha úgy szeretnénk. Idén indul a KF-21 sorozatgyártása. És már a protók gyártása esetén i látszott, hogy Korea nem szarral gurigázik. Kész az egy és a 2 üléses gép is.
Az indonézek bohóckodása miatt meg csak egy új partnerre várnak. Mi több ott kezd igencsak elmérgesedni a helyzet.
Közben viszont az Emirségek is bejelentkezett új partnernek, de ott még nem hallottam végleges üzletről.
Ha akarunk valamit onnan, akkor nincs idő pöcsölni.
Ha valami meg balul sül el, akkor kapunk pár FA-50-et áthidaló megoldásként, és azzal meg lehet Air Policing -et adni, amíg fel nem áll az első KF-21 század.

Rafale-ból is pillanatok alatt át tudna jönni 4-5 használt darab, amivel a légirendészet már megoldható, ha mégis a franciák mellett döntünk.
A KF-21 mindenképpen kívánatosabb lenne. Még úgy is, ha az elején csak 1 század jönne, majd a Mark III-ból még 2.
Én ezekkel a rohadek svédekkel nem pöcsölnek már sokat.
 
Holnap után a koreaiak adnak hitelt, gyártást, meg az új gépet. Valszeg már holnap mehetnek ki a pilóták tesztelni, be tanulni.
Most nem annyira adnak hitelt mert a lengyelek kimaxolták a koreai eximbankot és a parlament nem ratifiktálta még hitelkeretek bővítését. (de szerintem cska idő kérdése a dolog)
 
Igen!
A vadászgépek kapcsán is viszonylag gyors döntést várok, mint a kerekes APC-k ügyében.
Korea esetén van egy nagy "koppanás" a lengyel pálfordulás kapcsán. Ott irgalmatlan sok pénzt kellett volna hitelezni.
A mi kis 24-36 gépes megrendelésünk valószínűleg még beleférne a koreai exportfinanszírozó keretbe.
2026-27-ig egészen biztosan tudnának gépet gyártani az első export megrendelőnek, ha úgy szeretnénk. Idén indul a KF-21 sorozatgyártása. És már a protók gyártása esetén i látszott, hogy Korea nem szarral gurigázik. Kész az egy és a 2 üléses gép is.
Az indonézek bohóckodása miatt meg csak egy új partnerre várnak. Mi több ott kezd igencsak elmérgesedni a helyzet.
Közben viszont az Emirségek is bejelentkezett új partnernek, de ott még nem hallottam végleges üzletről.
Ha akarunk valamit onnan, akkor nincs idő pöcsölni.
Ha valami meg balul sül el, akkor kapunk pár FA-50-et áthidaló megoldásként, és azzal meg lehet Air Policing -et adni, amíg fel nem áll az első KF-21 század.

Rafale-ból is pillanatok alatt át tudna jönni 4-5 használt darab, amivel a légirendészet már megoldható, ha mégis a franciák mellett döntünk.
A KF-21 mindenképpen kívánatosabb lenne. Még úgy is, ha az elején csak 1 század jönne, majd a Mark III-ból még 2.
Ja és a távolság miatt helyben gyártást kérnek, de meg a hajtóműre is az Aeora építve.
 
Ja és a távolság miatt helyben gyártást kérnek, de meg a hajtóműre is az Aeora építve.
Az marhaság lenne. Koreában jó helyen van a gyártás. Részegységbe lazán beszállhatunk.
Itt csak egy komplett javítási, felújítási bázis kell kiépíteni. Tudtommal hajtómű felújítást itthon is csinálnak. Ha jól tudom, pont a GE.
 
Az marhaság lenne. Koreában jó helyen van a gyártás. Részegységbe lazán beszállhatunk.
Itt csak egy komplett javítási, felújítási bázis kell kiépíteni. Tudtommal hajtómű felújítást itthon is csinálnak. Ha jól tudom, pont a GE.
Mivel a hajtómű GE lesz benne a gyártás is elfér itt, további export lehetőség EU ba ;)
 
Pont az a baj hogy nem tudnak a koreaiak hitelt adni, már így is nyögik a lengyelt és még nem is letudott szituáció
A hitelkeret növelés még az alá nem írt szerződések miatt kellene.
Jelenleg még van 1,35 trillió won szabad hitelkeretük, csak a lengyeleknek lényegesen több kellene:
Under the current law concerning the Eximbank's governance, the institution can lend up to 40 percent of its equity capital to a borrower. As of July, the bank's capital totaled 18.4 trillion won -- inclusive of its 15 trillion won legal capital -- leaving around 7.35 trillion won as its loan limit for Poland. Having already financed 6 trillion won in the first deal, only around 1.35 trillion won is left for Eximbank to finance for Poland.
Forrás
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Várjunk még ezzel. Egyelőre áll a dolog a lengyeleknél. Tudtommal Tusk amit lehet azonnal leállított. (Nem is lepődtünk meg!)

Azt mondjuk nem csodálom.
96 Apacs, meg ezer harckocsi, meg mittudomén, három Halálcsillag. Hogy tartják majd fenn?

Pont az a baj hogy nem tudnak a koreaiak hitelt adni, már így is nyögik a lengyelt és még nem is letudott szituáció

Adjuk oda a Gripeneket, oszt kész.
 
Azt mondjuk nem csodálom.
96 Apacs, meg ezer harckocsi, meg mittudomén, három Halálcsillag. Hogy tartják majd fenn?
Az idézett cikk is mutatja, hogy alapvetően Tusknak nem azzal van baja, hogy sok pénzt kell költeni, hanem hogy nem a gazdáinál költjük el.
Tusk egy köpönyegforgati g#ci. Korábban hatalmas europeer volt, de most nyilvánvalóan amerikai lóvén lett újra PM. Így hát törlesztenie kell.
Ez a korábbi kormány hadiipari beszerzésébe való belepiszkálás már-már tradíciónak tűnik a lengyeleknél.
A PIS ugyan így - még a kártérítést is vállalva - lépett ki a nagy Airbus helikopter beszerzésből (H225).
Itt is valami hasonló lesz. Szerintem a koreai második csomagra lehet hidegvizet inni. Helyette Abramsból lesz második csomag.
Most persze arra hívatkozik, hogy nem elégséges a hazai hozzáadott érték, és a gyártás. Pedig a korábbi lengyel megállapodások direkt úgy születtek, hogy a gyors szállítás miatt az első csomagban koreai gyártás van, és a második csomag megrendelésére dolgozzák ki a lengyel gyártások lehetőségeit.
Na most ebbe a második rendelési hullámba csapott bele Tusk.