Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ez a csávó nem nagyon érti, hogy Orbán leszarja a Gripeneket.„Ezen a találkozón nem lesz semmilyen tárgyalás a NATO-ról” – mondta Ulf Kristersson svéd miniszterelnök az EU-csúcsra tartva, ahol Orbán Viktor magyar miniszterelnökkel is találkozott.
"Minél gyorsabban hozza meg Magyarország a ratifikációs döntést, annál gyorsabban beszélhetünk olyan dolgokról, amelyeket csak akkor lehet megvitatni, ha Svédország is tag. A Gripen harci repülők ügye fontos kérdés, egy régóta tartó együttműködés, amelyet tovább lehet fejleszteni, ha Svédország is NATO-taggá válik"
tessék alább egy olasz repülőmérnök elmagyarázza a Gripen aerodinamikáját, ami ezt az 1,1 Machot lehetővé teszi.@Aladeen engem nem győzől meg erröl a gripen c 4 rakéta +potos 1.1 mach. tényleg közel 10 éven át olvastam molnit már agyfaszt kapott volna eddigre
Ha továbbra sem hiszed, akkor ez van.Olvass utána! 1,1 Machot tud 6 rakétával után égető nélkül, mert sokkal jobb az aerodinamikája mint az F-16-osnak. Pl. a hajtóművet áramvonalasan körül ölelő test jelentősen csökkenti a légellenállást - ez az egyik oka, hogy tud supercruise-t.
Az alábbi videóban egy repülőmérnök magyarázza el, hogy mennyire fontos a farokrész kialakítása légellenállás szempontjából - az egyik példa a Gripen:
Holnap után a koreaiak adnak hitelt, gyártást, meg az új gépet. Valszeg már holnap mehetnek ki a pilóták tesztelni, be tanulni.Ez a csávó nem nagyon érti, hogy Orbán leszarja a Gripeneket.
Igen!Holnap után a koreaiak adnak hitelt, gyártást, meg az új gépet. Valszeg már holnap mehetnek ki a pilóták tesztelni, be tanulni.
Én ezekkel a rohadek svédekkel nem pöcsölnek már sokat.Igen!
A vadászgépek kapcsán is viszonylag gyors döntést várok, mint a kerekes APC-k ügyében.
Korea esetén van egy nagy "koppanás" a lengyel pálfordulás kapcsán. Ott irgalmatlan sok pénzt kellett volna hitelezni.
A mi kis 24-36 gépes megrendelésünk valószínűleg még beleférne a koreai exportfinanszírozó keretbe.
2026-27-ig egészen biztosan tudnának gépet gyártani az első export megrendelőnek, ha úgy szeretnénk. Idén indul a KF-21 sorozatgyártása. És már a protók gyártása esetén i látszott, hogy Korea nem szarral gurigázik. Kész az egy és a 2 üléses gép is.
Az indonézek bohóckodása miatt meg csak egy új partnerre várnak. Mi több ott kezd igencsak elmérgesedni a helyzet.
Közben viszont az Emirségek is bejelentkezett új partnernek, de ott még nem hallottam végleges üzletről.
Ha akarunk valamit onnan, akkor nincs idő pöcsölni.
Ha valami meg balul sül el, akkor kapunk pár FA-50-et áthidaló megoldásként, és azzal meg lehet Air Policing -et adni, amíg fel nem áll az első KF-21 század.
Rafale-ból is pillanatok alatt át tudna jönni 4-5 használt darab, amivel a légirendészet már megoldható, ha mégis a franciák mellett döntünk.
A KF-21 mindenképpen kívánatosabb lenne. Még úgy is, ha az elején csak 1 század jönne, majd a Mark III-ból még 2.
Most nem annyira adnak hitelt mert a lengyelek kimaxolták a koreai eximbankot és a parlament nem ratifiktálta még hitelkeretek bővítését. (de szerintem cska idő kérdése a dolog)Holnap után a koreaiak adnak hitelt, gyártást, meg az új gépet. Valszeg már holnap mehetnek ki a pilóták tesztelni, be tanulni.
Ja és a távolság miatt helyben gyártást kérnek, de meg a hajtóműre is az Aeora építve.Igen!
A vadászgépek kapcsán is viszonylag gyors döntést várok, mint a kerekes APC-k ügyében.
Korea esetén van egy nagy "koppanás" a lengyel pálfordulás kapcsán. Ott irgalmatlan sok pénzt kellett volna hitelezni.
A mi kis 24-36 gépes megrendelésünk valószínűleg még beleférne a koreai exportfinanszírozó keretbe.
2026-27-ig egészen biztosan tudnának gépet gyártani az első export megrendelőnek, ha úgy szeretnénk. Idén indul a KF-21 sorozatgyártása. És már a protók gyártása esetén i látszott, hogy Korea nem szarral gurigázik. Kész az egy és a 2 üléses gép is.
Az indonézek bohóckodása miatt meg csak egy új partnerre várnak. Mi több ott kezd igencsak elmérgesedni a helyzet.
Közben viszont az Emirségek is bejelentkezett új partnernek, de ott még nem hallottam végleges üzletről.
Ha akarunk valamit onnan, akkor nincs idő pöcsölni.
Ha valami meg balul sül el, akkor kapunk pár FA-50-et áthidaló megoldásként, és azzal meg lehet Air Policing -et adni, amíg fel nem áll az első KF-21 század.
Rafale-ból is pillanatok alatt át tudna jönni 4-5 használt darab, amivel a légirendészet már megoldható, ha mégis a franciák mellett döntünk.
A KF-21 mindenképpen kívánatosabb lenne. Még úgy is, ha az elején csak 1 század jönne, majd a Mark III-ból még 2.
Hat éppen most táncolnak visszább a lengyelek a dolgokból.Most nem annyira adnak hitelt mert a lengyelek kimaxolták a koreai eximbankot és a parlament nem ratifiktálta még hitelkeretek bővítését. (de szerintem cska idő kérdése a dolog)
Csak az Aero nem gyárt semmilyen hajtóművetde meg a hajtóműre is az Aeora építve.
De éppen ezért itthon egy hajtómű gyártást csinálnánk egy aero lánnyal es már meg is oldottak a hazai telepítést részben.Csak az Aero nem gyárt semmilyen hajtóművet
Max sárkányba tudna beszállni.
Várjunk még ezzel. Egyelőre áll a dolog a lengyeleknél. Tudtommal Tusk amit lehet azonnal leállított. (Nem is lepődtünk meg!)Most nem annyira adnak hitelt mert a lengyelek kimaxolták a koreai eximbankot és a parlament nem ratifiktálta még hitelkeretek bővítését. (de szerintem cska idő kérdése a dolog)
Nem, most a koreaikra várnak, hogy adjanak hitelt.Várjunk még ezzel. Egyelőre áll a dolog a lengyeleknél. Tudtommal Tusk amit lehet azonnal leállított. (Nem is lepődtünk meg!)
Az marhaság lenne. Koreában jó helyen van a gyártás. Részegységbe lazán beszállhatunk.Ja és a távolság miatt helyben gyártást kérnek, de meg a hajtóműre is az Aeora építve.
Pont az a baj hogy nem tudnak a koreaiak hitelt adni, már így is nyögik a lengyelt és még nem is letudott szituációHolnap után a koreaiak adnak hitelt, gyártást, meg az új gépet. Valszeg már holnap mehetnek ki a pilóták tesztelni, be tanulni.
Mivel a hajtómű GE lesz benne a gyártás is elfér itt, további export lehetőség EU baAz marhaság lenne. Koreában jó helyen van a gyártás. Részegységbe lazán beszállhatunk.
Itt csak egy komplett javítási, felújítási bázis kell kiépíteni. Tudtommal hajtómű felújítást itthon is csinálnak. Ha jól tudom, pont a GE.
Nem egészen.Nem, most a koreaikra várnak, hogy adjanak hitelt.
A hitelkeret növelés még az alá nem írt szerződések miatt kellene.Pont az a baj hogy nem tudnak a koreaiak hitelt adni, már így is nyögik a lengyelt és még nem is letudott szituáció
ForrásUnder the current law concerning the Eximbank's governance, the institution can lend up to 40 percent of its equity capital to a borrower. As of July, the bank's capital totaled 18.4 trillion won -- inclusive of its 15 trillion won legal capital -- leaving around 7.35 trillion won as its loan limit for Poland. Having already financed 6 trillion won in the first deal, only around 1.35 trillion won is left for Eximbank to finance for Poland.
Várjunk még ezzel. Egyelőre áll a dolog a lengyeleknél. Tudtommal Tusk amit lehet azonnal leállított. (Nem is lepődtünk meg!)
Pont az a baj hogy nem tudnak a koreaiak hitelt adni, már így is nyögik a lengyelt és még nem is letudott szituáció
Az idézett cikk is mutatja, hogy alapvetően Tusknak nem azzal van baja, hogy sok pénzt kell költeni, hanem hogy nem a gazdáinál költjük el.Azt mondjuk nem csodálom.
96 Apacs, meg ezer harckocsi, meg mittudomén, három Halálcsillag. Hogy tartják majd fenn?