6. generációsnak mondott vadászbombázók

Talán még ez is lehet egyszer...


Legkésőbb 2025 végén prezentálja a SAAB az új generációs vadászgépének és annak kísérő drónjának a modelljét.

71016-b6178a5d410fc31a24f5e4fa60b95e02.png
Ez a rajz már vagy 15 éves.Volt belőle kéthajtóműves változat is.
saabjet_2.jpg

Se pénz,se posztó nincs a megvalósitásához.Meg technológia se.
 
Ez a rajz már vagy 15 éves.Volt belőle kéthajtóműves változat is.
saabjet_2.jpg

Se pénz,se posztó nincs a megvalósitásához.Meg technológia se.
én sem tartom valószínűnek ezt az irányt.
Majd letesz a SAAB egy koncepciót meg mellé egy árcetlit és ütemtervet és valszeg akkor elmegy a svéd kormány kedve az egésztől...
 
  • Tetszik
Reactions: Negan and Kávé
én sem tartom valószínűnek ezt az irányt.
Majd letesz a SAAB egy koncepciót meg mellé egy árcetlit és ütemtervet és valszeg akkor elmegy a svéd kormány kedve az egésztől...
Ma már egy kis országnak egyszerűen túl nagy falat egy korszerű vadászgép kifejlesztése.Gripen legalább annyira BAe,mint SAAB.Kfir egy francia gép,amerikai hajtóművel.Lavi se készült volna el a Grumman nélkül (és a bukását is az okozta,hogy végül az USMC mégse rendelte meg az A4 gépek váltására.Izraelnek magában meg egyszerűen nem volt rá pénze,hogy sorozatgyártásba kerűljön-pedig most F414 hajtóművel milyen jol jönne nekünk.....)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Svédország szerződést kötött a Saab-val, a GKN-nel a következő generációs vadászgépek fejlesztésére.

A Gripen E harci repülőgép modellje a Saab stockholmi főhadiszállásán. Mivel a típus a svéd légierő szolgálatában lesz a 2040-es évekig, az ország most azt vizsgálja, mi jöhet még ezután.

A Svéd Védelmi Anyagigazgatási Hivatal (Försvarets Materialverk: FMV) szerződést kötött a Saab-bal és a GKN-nel, hogy tanulmányokon, technológiai fejlesztéseken és a demonstrátorok előkészítésén alapuló alapot biztosítsanak a vadászgépekkel kapcsolatos jövőbeni döntésekhez.


A március 22-én kihirdetett díjak két évig tartanak, 2024 elejétől 2025 végéig.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Részben egyetértek: a 6. generációt szerintem az Ember+AI-s irányítású drónrajt vezérlő "harcálláspont" jelenti majd, ha addig omlik össze ("magába": sorozatos polgárháborúkb) a jelenlegi Civilizáció!

Tovább-gondolás helyett megyek hűtőhöz egy(-két...) sörért!
Attól talán:
  1. elfelejtem,
  2. a reggeli ébredésig jó kedvem lesz!

U.I.: Korábban is ilyesmit tippeltem. Tévedhetek! Tévedhetek?

.


Más szemszögből, de szerintem jól megközelítve a kérdést: Minimálisan elvárható követelmény a következő generációs rep-gép(más haditechnika)-tól is, hogy az előző generációsak egyértelműen esélytelenek ellene!
Mind!

Ezzel anélkül jól összefoglalható az egyik legfontosabb jellemző, hogy elvesznénk a jelenleg még nem is létező, nem ismert "technika" részletekben.
... ami részletek összessége adja az említett képességet a következő generációs "gépnek".

.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ez a rajz már vagy 15 éves.Volt belőle kéthajtóműves változat is.
saabjet_2.jpg

Se pénz,se posztó nincs a megvalósitásához.Meg technológia se.
A török GDP kb 20%-al nagyobb mint a svéd, a koreai a duplája. Ha találnak partnert, simán ki tudják fejleszteni. Főként, ha kicsit lemaradva csinálják, akár a Gripent ahol a többi 4. generációs gép előbb lett készen.
Hogy ki akarják-e fejleszteni, az más kérdés. De a hülye EU helyében figyelnék rá hogy legalább két gyártó megmaradjon, és fizetném a koncepciók tervezését.
 
A török GDP kb 20%-al nagyobb mint a svéd, a koreai a duplája. Ha találnak partnert, simán ki tudják fejleszteni. Főként, ha kicsit lemaradva csinálják, akár a Gripent ahol a többi 4. generációs gép előbb lett készen.
Hogy ki akarják-e fejleszteni, az más kérdés. De a hülye EU helyében figyelnék rá hogy legalább két gyártó megmaradjon, és fizetném a koncepciók tervezését.
Az EU nem állam,nincs EU Army,honvedelmi koltsegvetes.
 
Eu a SAAB 5G koncepcioterve,nem 6G.
A hivatalos sajtóközleményben nem volt kép, ezt csak a híroldal tette bele az írásába. A svédeknek majd azt kell eldönteni hogy önállóan fejlsztenek valamit, közösen fejlesztenek valakivel valamit, vagy csak vesznek valakitől egy kész repülőgépet. A Saab most 2 év alatt kiszámolja, hogy kb. mennyi pénzbe és időbe kerülne a teljesen saját fejlesztés vagy ha bevonnának valakit. A svéd kormány utána majd eldönti hogy mit akar, mekkora a fenyegetettség és mennyire sürgős neki. A múlt héten még azért szólt be a Saab a svéd kormánynak hogy rendeljen több E/F Gripent, mert különben 2027-re megszűnik a vadászgépgyártásuk. Ha több új Gripent rendelnek, akkor azokat csak 2050 körül kell majd leváltani. Ha a maradék C/D Gripen helyett akarják az új típust, akkor legkésőbb 2040 körül már kellene valami. Annyit csak tanultak a Gripenből hogy amikor már mindenki a 6. generációsnak mondott gépeken dolgozik, akkor 10-15 év késéssel nincs értelme kifejleszteni egy 5. generációs gépet, mert az is eladhatatlan lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A hivatalos sajtóközleményben nem volt kép, ezt csak a híroldal tette bele az írásába. A svédeknek majd azt kell eldönteni hogy önállóan fejlsztenek valamit, közösen fejlesztenek valakivel valamit, vagy csak vesznek valakitől egy kész repülőgépet. A Saab most 2 év alatt kiszámolja, hogy kb. mennyi pénzbe és időbe kerülne a teljesen saját fejlesztés vagy ha bevonnának valakit. A svéd kormány utána majd eldönti hogy mit akar, mekkora a fenyegetettség és mennyire sürgős neki. A múlt héten még azért szólt be a Saab a svéd kormánynak hogy rendeljen több E/F Gripent, mert különben 2027-re megszűnik a vadászgépgyártásuk. Ha több új Gripent rendelnek, akkor azokat csak 2050 körül kell majd leváltani. Ha a maradék C/D Gripen helyett akarják, akkor legkésőbb 2040 körül már kellene valami. Annyit csak tanultak a Gripenből hogy amikor már mindenki a 6. generációsnak mondott gépeken dolgozik, akkor 10-15 év késéssel nincs értelme kifejleszteni egy 5. generációs gépet, mert az is eladhatatlan lesz.
4G se ment mar önállóan.5G a rajzolt koncepciotervig jutott.
6G onallo sved fejleszteskent mese habbal kategória
 
Szerintem pedig menne. Csak a hajtómű problémás. Az optimális az EJ200 lenne, de túl nyugati. A WS13 meg túl kínai, az AL31 pedig talán túl sok és orosz. Minden más ott van a Gripen NG-ben ahhoz, hogy egy lopakodó külsővel verje a török és koreai csodákat.
 
A többi bejegyzését nézve a szerző a SAAB-nál van valami sajtónapon és folyamatosan a marketing kommunikációjukon viccelődik...

Igazad lesz - holnapra (mara) Gripen roadway takeoff showt ir:


Korabbiak:
Lots of info and concept designs on #Sweden' new future fighter demonstrator effort, known in-country as KFS (unsure what it translates to - Swedish speakers let me know). Sadly, no cameras allowed to show concept image slides, but JanesINTEL story to come...

Thankfully they didn't decide to call it "FCAS"

"The latest I have heard on the size of the GCAP is that you're going to need new hangars and taxiways in the UK." -
@Saab
spox
1f440.svg


Comedy hour at @Saab, with official introducing himself, "I was involved in the Gripen campaign in Denmark, in the Netherlands, and in Norway - all the big wins!" lol.
 
GOLHRRhWQAEO9ak


"A timeline of Sweden's future fighter programme. Though referred to in the Saab briefing as KFS (which I assume is Konceptet Framtidens Stridsflyg - Future Combat Aircraft Concept), here it is FCAS. So yes, there are three different FCAS projects ongoing in Europe right now!

To note, Sweden has not yet decided if it will go it alone in developing a next-generation fighter or if it will join an already established project (GCAP and FCAS/SCAF still both touted as options, and even NGAD if the US is willing).

Whatever Sweden decides, Saab adamant that it will continue to build combat aircraft, saying, “Saab and Sweden building fighter aircraft is not going to end with the Gripen. Whether we join someone else or go on our own, there will certainly be something following."
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen