Dehogynem!
Amikor valaki azt hazudja, hogy majd ez jó lesz arra, hogy a Gripenek repült óráival spóroljanak, akkor pont ezt teszi.
Nem Babettával gyakorolsz MotoGP-re!
Pedig olyan sokszor leírtuk. Fölösleges pénzkidobás.
Dehogynem!
Amikor valaki azt hazudja, hogy majd ez jó lesz arra, hogy a Gripenek repült óráival spóroljanak, akkor pont ezt teszi.
Nem Babettával gyakorolsz MotoGP-re!
Nem!
Nem ennyi, kevesebb!
Nem!
Egy faszt!
Sokkal inkább, mint ezt a sportrepülőt.
Azt' mivel jelöli meg a célt? Meg mindenféle önvédelem nélkül hogyan küldöd a célpont közvetlen közelébe?
Az első Vietnamnak szánt "tétel" tehát a 2303 , 2304 és 2305 törzsszámú repülőgépek hármasát jelentette , amelyek valójában a harmadik, negyedik és ötödik sorozatszámú, 7007, 7008 és 7009 sorozatszámú gépek, amelyek 0519 lajstromszámot kaptak. a cseh katonai nyilvántartásban a 0520-as és 0521-es járatok esetében. Ezt a három repülőgépet szétszerelve és speciális kék védőfóliába csomagolva szállították 2023. december 11-én, hétfőn éjjel a ruzynai repülőtérre, ahol berakodták őket. dokkolt szállítórepülőgépre.
Magát a szállítást a National Airlines légitársaság Boeing 747-446F (reg. N537CA) teherszállító repülőgépe biztosította, amely december 12-én, kedden délelőtt a ruzyne-i repülőtérről szállt fel, és a szétszerelt hajtóművekből álló triót a végállomásig szállította. , amely a vietnami Cam Ranh repülőtér volt. Innen vietnami hadsereg teherautói szállították a szétszerelt és becsomagolt L-39NG-t a Tuy Hòa bázisra, ahol a következő hónapokban a gyártó szakemberei az összes repülőgépet összeszerelték és újraélesztették a rendszereiket, így lehetővé vált az első ellenőrző repülések végrehajtása. hazai talajon.
A modern szimulációs technológiáknak köszönhetően az L-39NG lehetővé teszi a fiatal vietnami diákok sokkal gyorsabb és hatékonyabb átállását a propeller hajtású Yak-52-ről a sugárhajtású technológiára, miközben egy teljes alap- és továbbképzési tanfolyamot repülnek a repülőgépen. Ezt követően a tanuló pilóták átváltanak az erősebb, kétmotoros Yak-130 harci kiképzőre, amelyeken a LIFT továbbképzés hátralévő részét repülik, majd a Szu-27SK-val vagy a legújabb Szu-vel felszerelt harci alakulatokhoz osztják be őket. 30MK2 repülőgép.
A 2303-as, 2304-es és 2305-ös törzsszámú új repülőgépek triója a kezdeti vietnami szállításból, a Tuy Hòa-i bázis üzemi standján, az amerikaiak által a vietnami háború alatt ide épített acél óvóhelyek előtt, amelyben a repülőgépeket a Cseh Köztársaságból való átszállításuk után szerelték össze. A vietnami vadászrepülőgépek egy pár szárnyoszloppal rendelkeznek úgynevezett keleti zárral, amelyek lehetővé teszik a felszíni lőszer alapspektrumának felfüggesztését (UB-16-57 rakétablokkok S-5 irányítatlan 57 mm-es kaliberű rakétákhoz és P- 50-75 bomba plusz OFAB-100-120), amelyeket a fiatal pilótahallgatók a gyakorlati lövöldözések során fognak használni
Az L-39NG a gyártó szerint tud 2 darab GBU-12-es ("negyed-tonnás") bomát hordozni.
A hatótáv meg magyar viszonylatban tök mindegy: ha tud 200-250 km oda-visszát az bőven elég itt.
Persze ettől még max COINT műveletben lehetne használni kicsit is komolyabb európai háborúban már nem, de ez nem a bombaterhelésen fog múlni, mivel oda sem fog eljutni hogy bombát dobjon. Pláne 10-15 km-es hatótávú lézerbombát.
Talán el kellett volna kezdeni faragni a szomszédból éppen diszkont áron kölcsönözhető szakemberekkel --a jelenlegi Williams hajszárítónál-- 10-15%-kal erősebb, akár fele üzemórás és/de tized-áron gyártható hajtóművet, amit Szlovákiában 20(+) éve sikerült már gyártani!!! Izlelgessük:
az alap kiképző verzió tud butabombákat hordozni és irányítattlan rakétákat. ez nekünk annyibol jó hogy a szovjet eredetű készletek elhasználahtoak gyakorlásra.
a felfegyverzett verzió fog tudni irányított fegyvereket hordozni.
a GBU-12 100%
ahogy a 70mm es irányított rakéták is. =ezzel magasan a helikoptereink feletti támadó potenciállal fognak rendelkezni.)
igazából választék van nagyhatótávolságú fegyverekből amik felférnek az NG re.
és mivel "saját" így azt integráltatunk amit csak akarunk senkinek nincs beleszólása...
nem a platform a lényeg csapásmérésnél manapság hanem a fegyver... lásd ukrajna rég elavult roncstelepre való rpülőgépek mindenki által temetett típus és a világ legmodernebb cirkálórakétáit képes indítani. strom shadow és már tauruszra ácsingóznak... ezeréves gépekkel amikre itt aztmondanák hogy roncstelepbe kohoba semmirevaló. és a gép maga olyan is de a fegyver amit hordoz az nem és elviszi és csak annyi a dolga hogy elvigye indítsa.
https://www.roketsan.com.tr/en/products/mam-t-munition itt ez a MAM-T 30 km 100kg ez máár azért elfogadható ez pl nem drága ebből sok lehet ebből is sok felrakható akár... ez egy nagyon reális eszköz és 30 km el teljesen okés is ellenséges légvédelem szempontjából persze direkt a légvédelmi eszköznek menni ezzel se szabadna. de a fentiek közt van olyan célra is alkalmas
az alap kiképző verzió tud butabombákat hordozni és irányítattlan rakétákat. ez nekünk annyibol jó hogy a szovjet eredetű készletek elhasználahtoak gyakorlásra.
Minden szovjet eredetű NIR rakétánk szavatossága lejárt - ezért sem látni őket a Hindeken. Meg minek gyakorolsz olyannal amit élesben nem fogsz használni?
a felfegyverzett verzió fog tudni irányított fegyvereket hordozni.
a GBU-12 100%
ahogy a 70mm es irányított rakéták is. =ezzel magasan a helikoptereink feletti támadó potenciállal fognak rendelkezni.)
Csak továbbra is lelövi őket a légvédelem:
70 mm-es rakéták 10-12 km-ről indíthatóak, a lézerbombák sem sokkal messzebbről (14km a hivatalos hatótáv GBU-12-re). Ha célt magának kell megvilágítani akkor még ki sem fordulhat egyből a támadásból.
COINT feladatokra lehet csak jó.
Érdekes felvetés, de az AERO Spike-ot légcsavaros gépekre tervezték: olyan hatalmas a légellenállása annak a dobozszerű indítónak hogy az L-39NG sebességének felét sem tudná kihasználni. Pedig a sebessége az egyetlen ami legalább a csöves légédelemtől valamennyire megvédheti.
Inkább akkor már Spice 250 kellene rá...
igazából választék van nagyhatótávolságú fegyverekből amik felférnek az NG re.
és mivel "saját" így azt integráltatunk amit csak akarunk senkinek nincs beleszólása...
nem a platform a lényeg csapásmérésnél manapság hanem a fegyver... lásd ukrajna rég elavult roncstelepre való rpülőgépek mindenki által temetett típus és a világ legmodernebb cirkálórakétáit képes indítani
A legerőssebb belső szárny tartója is 400 kilót bír. SDB, SPice-250 - ilyen sikló bombákat légvédelem hatósugarán kívül indíthat. Ha azokat földön beprogramozzák a célra, akkor különösebb integráció sem kell: úgy vetheti be őket mint az ukránok szovjet gépei a nyugati fegyvereket - sima leoldás és kész.
Erre a "bomb-truck" feladatra jó lehet - ha nincs jobb megoldás...
Minden szovjet eredetű NIR rakétánk szavatossága lejárt - ezért sem látni őket a Hindeken. Meg minek gyakorolsz olyannal amit élesben nem fogsz használni?
Csak továbbra is lelövi őket a légvédelem:
70 mm-es rakéták 10-12 km-ről indíthatóak, a lézerbombák sem sokkal messzebbről (14km a hivatalos hatótáv GBU-12-re). Ha célt magának kell megvilágítani akkor még ki sem fordulhat egyből a támadásból.
COINT feladatokra lehet csak jó.
Érdekes felvetés, de az AERO Spike-ot légcsavaros gépekre tervezték: olyan hatalmas a légellenállása annak a dobozszerű indítónak hogy az L-39NG sebességének felét sem tudná kihasználni. Pedig a sebessége az egyetlen ami legalább a csöves légédelemtől valamennyire megvédheti.
Inkább akkor már Spice 250 kellene rá...
A legerőssebb belső szárny tartója is 400 kilót bír. SDB, SPice-250 - ilyen sikló bombákat légvédelem hatósugarán kívül indíthat. Ha azokat földön beprogramozzák a célra, akkor különösebb integráció sem kell: úgy vetheti be őket mint az ukránok szovjet gépei a nyugati fegyvereket - sima leoldás és kész.
Erre a "bomb-truck" feladatra jó lehet - ha nincs jobb megoldás...
Török cuccokban egyelőre nem bízok - az izraeli fegyvereket meg napi szinten tesztelik...sajnos. Előnye a helyzetüknek viszont, hogy kiforrottak a fegyvereik: nekik a lét a tét, szóval mindent megtesznek, hogy jó fegyvereik legyenek. Olcsóbbak is mint az amerikai és európai rendszerek, meg kb. bárkinek eladják őket. Szóval ha fegyver kell, először Izraelben érdemes körbenézni.
Török cuccokban egyelőre nem bízok - az izraeli fegyvereket meg napi szinten tesztelik...sajnos. Előnye a helyzetüknek viszont, hogy kiforrottak a fegyvereik: nekik a lét a tét, szóval mindent megtesznek, hogy jó fegyvereik legyenek. Olcsóbbak is mint az amerikai és európai rendszerek, meg kb. bárkinek eladják őket. Szóval ha fegyver kell, először Izraelben érdemes körbenézni.
a Török fegyverek kiprobáltak nemtudom honnan veszed még mindig hogy nem törökország a NATO 2. legtöbbet háborúzó országa (na jó talán a franciák elöttük vannak de azok a légioval nyomják) többek között ezért olyan gyurtak nagyot a közeli légvédelemre és jók az irányitott légifegyvereik mert sokat használnak... nemtudom hova ez az állandó török lenézés. nem rosszak az izraeli cuccok de nem értem miért nézed le folyton a törököt amikor harctéren kiprobált fegyvereik vannak... igazábol az utobbi konfliktusokba mindenhol szerepeltek és jól szerepeltek a török fegyverek (most ukránba nem nagyon van török cucc de ennek más az oka de ott is megtalálhatóak azért)
Izrael meg kb. nonstop háborúzik. Pl. 2 éve kifejlesztették az Iron Sting lézeres irányítású aknagrántot, Gázában ki is próbálták: ban is ról egy videó. A PULS-ot intenzíven használva van ott.
(na jó talán a franciák elöttük vannak de azok a légioval nyomják) többek között ezért olyan gyurtak nagyot a közeli légvédelemre és jók az irányitott légifegyvereik mert sokat használnak... nemtudom hova ez az állandó török lenézés. nem rosszak az izraeli cuccok de nem értem miért nézed le folyton a törököt amikor harctéren kiprobált fegyvereik vannak... igazábol az utobbi konfliktusokba mindenhol szerepeltek és jól szerepeltek a török fegyverek (most ukránba nem nagyon van török cucc de ennek más az oka de ott is megtalálhatóak azért)
Ez a katonásdi egy "konzervatív szakma": szkeptikusan méregetik az újonnan érkezőket - én is így vagyok ezzel. Fontos a sok évtizedes szakmai háttér és jó harctéri visszajelzések. Az hogy izrael még e térképen van önmagában mutatja hogy tudnak jó fegyvert gyártani...
Emiatt inkább izraelit választanék. Valszeg nem vagyok ezzel egyedül mert 4x4-eseken kívül semmi törököt nem vettünk hiába Orbán nagy haverja Erdogan. Bizonyos pletykák szerint romlott is a viszony a török hadiipari cégekkel, mert a Gidrán-projekttel ők nem igazán elégedettek...
Izrael meg kb. nonstop háborúzik. Pl. 2 éve kifejlesztették az Iron Sting lézeres irányítású aknagrántot, Gázában ki is próbálták: ban is ról egy videó. A PULS-ot intenzíven használva van ott.
Ez a katonásdi egy "konzervatív szakma": szkeptikusan méregetik az újonnan érkezőket - én is így vagyok ezzel. Fontos a sok évtizedes szakmai háttér és jó harctéri visszajelzések. Az hogy izrael még e térképen van önmagában mutatja hogy tudnak jó fegyvert gyártani...
Emiatt inkább izraelit választanék. Valszeg nem vagyok ezzel egyedül mert 4x4-eseken kívül semmi törököt nem vettünk hiába Orbán nagy haverja Erdogan. Bizonyos pletykák szerint romlott is a viszony a török hadiipari cégekkel, mert a Gidrán-projekttel ők nem igazán elégedettek...
tehát te tudsz olyan izraeli fegyverekről amik hordozására és indítására képes lehet az NG biztonságos távolságból mind ezt gazdaságosan?
akkor mi a bajod az NG vel ? e tekintetbe ? hiszen tudod hogy alkalmas lehet alkalmas fegyverzettel viszonylag magas színtű müveletekre . A kérdés csak hogy integrálva lessz e hozzá adot fegyver vagy sem. És mivel a gyár a miénk ezért bármit integráltathatunk hozzá nem úgy mint a gripenhez.
ergo nem a hordozóplatformal van a probléma hanem az hogy MÉG nincs integrálva hozzá komolyabb képességű fegyverzet AMI VALÓSZÍNÜLEG LESSZ INTEGRÁLVA a kérdés hogy milyenek lessznek ezek...
értem én ogy a forumon eluralkodott valami néhány hangadónak hála. De ha ti is tudjátok hogy ez csak egy platform és a hordozott fegyver számít és van alkalmas fegyverzet és van választék is akkor nemértem minek ugrotok be a lázításnak? miért nem annak drukkoltok hogy az álatlatok preferált fegyver legyen integrálva és ne baklövés legyen a program 0 fegyverzet integrációval vagy rossz gyengeképességű fegyverintegrációval hanem jó megoldás választás szülessen. mert van választás az utobbi 1 órába egy csomo felkerült a topikba.
egyébként a kérdés költői volt tudom miért s asok beugrás. hogy lehessen fujjogni meg szitkozódni meg mert x-y aki nem akar gondolkozni mert fúújj azt jobb követni nehogy ellent keljen nekik mondani mert nagyon kitartóak fujjolásba... mközbe mindenki tudja hogy a hordozott fegyver sok esetben fontosabb mint a hordozó eszköz. és többnyire a hordozott fegyver képességei a döntőek nem a platformé.
akkor mi a bajod az NG vel ? e tekintetbe ? hiszen tudod hogy alkalmas lehet alkalmas fegyverzettel viszonylag magas színtű müveletekre . A kérdés csak hogy integrálva lessz e hozzá adot fegyver vagy sem. És mivel a gyár a miénk ezért bármit integráltathatunk hozzá nem úgy mint a gripenhez.
Önálló harci tevékenységre nem alkalmas, felderítőnek aminek vesszük még annyira sem, mert nulla túlélő képessége van: MANPADS is lelövi ha berepül valahová nézelődni.
Arra jó, hogy előre beprogramozott fegyvereket felvigyen és leoldjon a légvédelem hatótávolságán kívülről - feltéve ha egy ellenséges vadászgép nem szedi le közben.
Erre amúgy bármilyen repülőgép is alkalmas lehet ami elbírja ezeket a fegyvereket, akár egy teherszállító is.
The 56th meeting NATO Flight Safety Working Group was held in Aero. Safety is a top topic in aviation, so there was also a tour ï¸of the new L-39NG. It is built for high protection of pilots, it can handle a collision with a bird up to a speed of 650 km/h.
forum.htka.hu
Erre "bomb truck" szerepre is korlátozottan alkalmas, mer kicsi a terhelhetősége. A Girpen elbír 10-12 SDB-t vagy Spice250-est és menetközben adhat célokat nekik nagy taktikai rugalmasságot biztosítva. A L-39NG meg max 5-öt bír ezekből (lehet hogy a gyakorlatban csak 2-3-at) és földön kell beprogramozni őket, tehát mozgó célra nem is indíthat.
Elég nagy bajnak kell lennie ha rászorolunk ezekre a gépekre...
Siklóbombákat hordozhat, de ezek hatótávja kis sebesség miatt kisebb
Önálló harci tevékenységre nem alkalmas, felderítőnek aminek vesszük még annyira sem, mert nulla túlélő képessége van: MANPADS is lelövi ha berepül valahová nézelődni.
Arra jó, hogy előre beprogramozott fegyvereket felvigyen és leoldjon a légvédelem hatótávolságán kívülről - feltéve ha egy ellenséges vadászgép nem szedi le közben.
Erre amúgy bármilyen repülőgép is alkalmas lehet ami elbírja ezeket a fegyvereket, akár egy teher szállító is.
The 56th meeting NATO Flight Safety Working Group was held in Aero. Safety is a top topic in aviation, so there was also a tour ï¸of the new L-39NG. It is built for high protection of pilots, it can handle a collision with a bird up to a speed of 650 km/h.
forum.htka.hu
Erre "bomb truck" szerepre is korlátozottan alkalmas, mer kicsi a terhelhetősége. A Girpen elbír 10-12 SDB-t vagy Spice250-est és menetközben adhat célokat nekik nagy taktikai rugalmasságot biztosítva. A L-39NG meg max 5-öt bír ezekből (lehet hogy a gyakorlatban csak 2-3-at) és földön kell beprogramozni őket, tehát mozgó célra nem is indíthat.
Elég nagy bajnak kell lennie ha rászorolunk ezekre a gépekre...
hova dobnak 10-12 SDB-t ??? honnan lenne annyi ??? most komolyan... legél már reális beveszed a sok maszlagot.
hova dob egy gép 10-12 SDB-t ???? komolyan kérdem. 2 db is bőven elég egy bevetésre.... hol láttál te éles helyzetbe 12 SDB oldást ?
hova dobnak 10-12 SDB-t ??? honnan lenne annyi ??? most komolyan... legél már reális beveszed a sok maszlagot.
hova dob egy gép 10-12 SDB-t ???? komolyan kérdem. 2 db is bőven elég egy bevetésre.... hol láttál te éles helyzetbe 12 SDB oldást ?
Igazi légirőkben simán dobnak ennyit. K. nagy szegénységi bizonyítvány hogy nálunk egy sincs amúgy k. olcsó 30-50 ezer dolláros SDB bombából!
Ezeknek amúgy nagyon kicsi a harci része: taktikai célpotokra van. kb. egy lövegre vagy akár aknavetőre is rádobnak egyet.
Egy csata téren simán van több tucat célpont. Mivel kevés gépünk van fotnos hogy sok bombát hordozhassanak a gépeink.
Az "alapértelmezett" SDB bomba tartón is 4 bomba van - nincs is kisebb.
Igazi légirőkben simán dobnak ennyit. K. nagy szegénységi bizonyítvány hogy nálunk egy sincs amúgy k. olcsó 30-50 ezer dolláros SDB bombából!
Ezeknek amúgy nagyon kicsi a harci része: taktikai célpotokra van. kb. egy lövegre vagy akár aknavetőre is rádobnak egyet.
Egy csata téren simán van több tucat célpont. Mivel kevés gépünk van fotnos hogy sok bombát hordozhassanak a gépeink.
Az "alapértelmezett" SDB bomba tartón is 4 bomba van - nincs is kisebb.
mellébeszélsz. melyik éles konfliktusba dobtak egyszerre 10-12 SDB-t ? még a tálibokra sem még a legyalult légvédelemmel rendelkező irakra sem líbiába sem