Kivisszük nyáron 40 fok melegben őket autókázni, megmásszuk a kékest, átússzuk a tiszát, majd megnézzünk melyik, hogyan bírta.
Igazság szerint a terhelés szemponjából egyedüli komoly probléma a hűtés kérdése, és annak méretezése (jelenleg a BTR-é tudtommal alul van méretezve).
Az meg szerintem a motorcserével együtt gyakorlatilag bárhogy megoldható. Akkora a motortérben a hely, hogy oda akkora hűtőt (víz és olajhűtőket) pakolsz bele, amekkorát nem szégyelsz.
Ha a soros motor kerül bele, akkor valószínűleg a keresztbe fordított fő hűtőt egyszerűen be kell fordítani a motor egyik oldalára (a soros motor hosszabb lesz, mint a V6, de jóval keskenyebb), míg a másik oldalra mehet a többi segédberendezés.
Különben emlékeim szerint az üzemanyag tartály is a motortérben van.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
.

Szerintem még mindig a korpásított hajak gazdái a problámna-megoldás gátjai! ...és a Megbizó természetesen!
Ha ez a hűtési probléma valós és ismert, akkor --mivel a körülmények változtak-- szerintem a nyugdíj-karrierista csapot gyorsan hatékonnyá tehető, az önszorgalomból --vagy háttér-célpriummal segített-- Mombe-Bombe-... korábbi felbukkan(t)ása és eröltetése helyett egy hatékonyabb hűtés, a 20+ éves futómű-korszerűaítés és egy (Gidrán-)APU ráépítésben, első lépésben!

Azonnal megbízhatóbb és 10-25LE-vel combosabb lenne még eredeti motorral is ez a múlt-déző "darab"!
Valami RÁBA meg futómű-specialista, az ide behzott gyor-segítség után a Gidrán-futómű 'alsó-lábszárait is befaraghatná, 1-2 hónappal később, ha már úgyis "arra járt"! :hadonaszos:

Mivel az eredeti motorral tudott Irakban 110-zel repeszteni a BTR, olyan nagyon gyenge nem lehet, mintha SEMMI nem lenne helyette.

Érdeklődve várom, hogy lesz-e végre valami értékelhető, csak a(z időhúzás) Piackutatás "nyer" ismét! :oops:
... + a huszárok, ahogy szokott lenni ! :rolleyes:

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nemerson
Mert túl jó, és mert lenne jobb helye, hiszen nem kifutó alrendszer.
Ha és amennyiben fipnek igaza van, akkor az ötlete az olcsósága miatt lenne megfontolandó. Ha nincs igaza akkor mehet vissza az eredeti vagy maradhat a Cummins ami jóval drágább.


Ha visszarakod bele a Kamaz motort akkor is egy nagyon olcsó, nagy tömegben rendelkezésre álló jármű ami fogyóeszköz, és csak egy speciális rendeltetése (átkelések és az abból kibontakozó támadó műveletek logisztikai támogatása) van. Nem lennének agyonjáratva. Esélyesen meg is lennének tizedelve, de még mindig nagyobb esélyük van a túlélésre mint a teherautóknak amik pontonokra, hidakra és a szintén nem nagy számú PTSZ-re kell, hogy hagyatkozzanak.


De nem Bagramban vagyunk. Az ország nagyja sík, a nagyobb vízfolyások környéke szintén. Bizonyos keretek között életképes maradhat egy alulmotorizált konstrukció is.


Ha benne marad a Cummins az valószínűleg többe kerül.


De az, én nem néztem utána a leírtaknak, és nem értek a motorok karakterisztikájához. Azzal foglalkoztam idáig, hogy ha úgy van ahogy gondolja, akkor abban milyen alkalmazási lehetőségek lennének.
Fip segghulyeseget ir.Mert nulla tapasztalata van. A kulonben kivalo Cummins motor sem fog egy harcjarmuben,amator gyakorlatlan soforokkel itthon messze kibirni amnyit, mint polgari kozuti jarmuben profi soforokkel.Meg bekeidos gyakprlatokon se,nemhogy haboruban,mikor nyomjak neki,ahogy a csovon kifer.
Irtam.Egy erdeszeti teherautoban itthon ugyan az a motor felet birja,mint kozuti gepben.....
 
Fip segghulyeseget ir.Mert nulla tapasztalata van. A kulonben kivalo Cummins motor sem fog egy harcjarmuben,amator gyakorlatlan soforokkel itthon messze kibirni amnyit, mint polgari kozuti jarmuben profi soforokkel.Meg bekeidos gyakprlatokon se,nemhogy haboruban,mikor nyomjak neki,ahogy a csovon kifer.
Irtam.Egy erdeszeti teherautoban itthon ugyan az a motor felet birja,mint kozuti gepben.....
Tizen+ alkalommal mondta, hogy poénnak szánta, az ordító szakmaitlanság és undorító visszásságok kifigurázására, amivel megcsúfolják a Zrínyi-t! ... ha jól értettem a szándékát, amivel egyetértek!
+ "Ütött" is poén! :D

Aki meg komolyan vette: Megérdemli! :p
Javaslom még kiereszteni a gőzt hasonlóan "produktív" és "építő jellegű" folytattáskénta "rendszámon rugózást", a terepfestést, Kiszel Tündét, +hasonlókat... ;) + :hadonaszos:

További szép napot! :hadonaszos:

.
 
Tizen+ alkalommal mondta, hogy poénnak szánta, az ordító szakmaitlanság és undorító visszásságok kifigurázására, amivel megcsúfolják a Zrínyi-t! ... ha jól értettem a szándékát, amivel egyetértek!
+ "Ütött" is poén! :D

Neganan és dudin kívül kb. mindenki megértette.
De mondjuk az én hibám, 1.2 TFSI benzines Golf motort kellet volna írnom és akkor jobban leesik a tantusz. :rolleyes:
Szerintem mindenhol jeleztem, hogy hol vettem poénosra a figurát, és hol vettem komolyan. :)

De amúgy annyiban Negannek is igaza van, hogy kicsit önálló életre kelt a német sportdízeles BTR koncepció.
És unalmamban addig számolgattam meg nézegettem a különböző beszállító cégeket, hogy egyébként meg lehetne csinálni.
Pl. találtam egy céget ami nehéz gépekhez gyárt önzáró difiket Meg ott van ugye a Knorr-Bremse, akiknek soroksáron is van gyáruk (emlékeim szerint vasúti) ők pl. komplett légfékrendszereket gyártanak.
Kb. ugyan úgy soroksáron a Truck Shopban minden egyéb (lámpa, aksi, generátor stb...) beszerezhető civil piacról fillérekért.
Műanyagosokat még én is ismerek, az üvegszálas lökhárító készítése, meg a kevlározás nem igazán térnek el egymástól technikailag.
Vannak dakaros tereprally csapataink, meg műhelyek, akik értenek a megfelelő kiépítéshez is.
Valójában arra jutottam, hogy egy normális projektcégben összefogva (ahol mondjuk én vagyok a vezető :rolleyes:) valójában 1-2 év alatt majdhogynem bármilyen BTR modernizációt meg tudnánk csinálni, túlnyomó részt made in hungary.
A lila színű, alufelnis, ültetett BMW motoros Pimp My BTR-től, a Cummins+Alisonos IFV-ig bezárólag.
(Ezek után ragaszkodnék legalább 1 ilyen BTR megépítéséhez!!!)
 
Aztán mondjon helyette jobbat ;)

Feladatokat kapott határidővel! Erőforrások nélkül(gyakorlatilag)!

Ahogy például Lázár is! Két "veszélyesen" tehetséges, tettere kész ember!!!
A "probléma" a látható módon meg van oldva!
Sosem tagadtam: a "Nem-monjuk-ki-hogy-ki" kiemelkedő egyéni tudású Politikus!
Szivesen olvasnám a 15-20 évvel későbbi értékeléseket róla!

Visszaugorva időben: Így a 14. évbe már kezd körvonalazódni a média-ködből a Valóság!

Visszaugorva a témában: nem látom, hogy a Honvédség Főparancsnoka rendelkezne a minimálisan szükséges erőforrásokkal, és minimális önállósággal ahhoz, hogy a számára kitűzött célokat elérhesse.
Például: A Honvédség tekintélyének erősítéséhez és a sikeres toborzáshoz minimálisan szükséges "kozmetikai" változtatásokat sem tudja kiverni a BTR-80 és többi haditechnikához a "Megbízóból".
nyomokban sem áll rendelkezésre ez a minimális karbatartó-műszaki bázis, háttér. Szomorú!

Nem irígylem!

.
 
Feladatokat kapott határidővel! Erőforrások nélkül(gyakorlatilag)!

Ahogy Lázár is! Két "veszélyesen" tehetséges, tettere kész ember!!!
A "probléma" a látható módon meg van oldva! Sosem tagadtam: kiemelkedő egyéni tudású Politikus!Szivesen olvasnám a 15-20 évvel későbbi értékeléseket!

Visszaugorva: Így a 14. évbe már kezd körvonalazódni a média-ködből a Valóság!

Visszaugorva a témához: nem látom, hogy a Honvédség Főparancsnoka rendelkezna minimálisan szükséges erőforrásokkal, és minimális önállósággal ahhoz, hogy a számára kitűzött célokat elérhesse.
Például: A Honvédség tekintélyének erősítéséhez és a sikeres toborzáshoz minimálisan szükséges "kozmetikai" változtatásokat sem tudja kiverni a BTR-80 és többi haditechnikához a "Megbízóból".

Nem irígylem!

.

Ez is igaz.
Ahogyan az is, hogy egyik sem állt föl a székből azzal, hogy: "Így nem lehet érdemi munkát végezni"
Mindegyik fogja a szék karfáját, amíg ki nem csavarják a kezükből.
Biztos jó szakember, de a megalkuvások még sosem vezettek jóra.
 
Ez is igaz.
Ahogyan az is, hogy egyik sem állt föl a székből azzal, hogy: "Így nem lehet érdemi munkát végezni"
Mindegyik fogja a szék karfáját, amíg ki nem csavarják a kezükből.
Biztos jó szakember, de a megalkuvások még sosem vezettek jóra.

Ami szomorú!

Amíg ezt nem teszik meg --nagyon ideje lenne már-- + "A Misinek" és "A Petyának" is lehetneennyi év után nyugodtan jelezni --amit mát 10 éve is joggal lehelett volna--: "Főnök, váltsunk(stílust/szemléletet), mert ez az irány nem jó, vagy felállok!" :hadonaszos:

.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and fip7
Leszarja szerintem
Gonosz leszek lehet meg a gepetse tudja felhasználó szinten kezelni, nem hogy meg a htka-an olvasgatni
Gépesített lövész tiszt!
A lövész tiszti képzés része a BTR-rel való kiképzés. Ez magában foglalja a gép minimum alap szintű kezelését, irányzását, és alap karbantartásának ismeretét.
 
Gépesített lövész tiszt!
A lövész tiszti képzés része a BTR-rel való kiképzés. Ez magában foglalja a gép minimum alap szintű kezelését, irányzását, és alap karbantartásának ismeretét.
Nem azt mondtam hogy nem ért hozza hanem azt hogy leszarja itt a barkács szakkort
 
Láttál akár egyetlen ilyen tábornokot, az elmúlt 30 évben a Honvédségnél ?

Számomra is meglepetésként azt dobta egy --korábbi, magamnak összegző-- LMzés, hogy az adott idők lehetőségeihez képestz összes eddigi közül a Keleti-féle program/átállás volt a legjobb, reális, megvalósítható javaslat. amivel --de akár a "felével is"-- nagyságrendekkel jobb helyzetben lennénk, beleértve a "Nemzeti" oldal által "hozzátett" --inkább elvett-- képességeket!!!

Mindezt a szakma-/hivatásos-közeliek HTKA-s és linkekt hozzászólásaiból dobta Nekem a "Gép"! :cool:

Annyi hozzátartozik, hogy Ő nem Főparancsnok/Tábornok volt "csak" Hadügy-miniszter, de azok nélkül nem hiszem, hogy elkészült volna egy ilyen használható javaslat.


U,I,:
  1. Szerintem!
  2. Tévedés(em) jogát fenntartva!


.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Szia,

En hatalmas kulonbsegnek erzem, hogy van egy torony, ami korkorosen ved a repeszektol es az olcsobb karabelyloszertol; vagy van egy egyszeru lovegpajzzsal vedett toronygeppuskank, aminel kb. 270 fokban egy .22-es kispuskaval is kiszedheto a toronylovesz.

Szerintem ezert lenne nagy visszalepes az altalad irt M2 olcso lovegpajzsos verzio, ez sokkal fontosabb, mint a felezett tuzero.

Es ha tenyleg 10+ evig BTR lesz a profi katonaknal, akkor muszaly valamit adni nekik a dronok ellen, mert szabad szemmel iranyozva azokat nagyon nehez eltalalni, valami autamata tuzvezeto rendszerre nagy szukseg lenne.
Az. Aláírom.
És ténylegesen, legjobb megoldás tenni rá egy olyan RCWSt, amit utólag hasznosítani tudunk.
Csak én most így képzelgés szintjén nekem kettő nevezzük ellenérvem van, az egyik a rendelkezésre álló della, ami nem szabad szemmel látható összeg, a másik meg a scope creep.
Mert ha lecseréljük a tornyot, akkor már akár oda is tehetnénk a motort, és akkor lehetne hátsóajtós.
Néha azt gondolom, hogy elő kellene szedni a PSZH2 rajzait, belelegózni értelmes motort, hajtásláncot, felfüggesztést, fényszórót és kabinvilágítást, akár off the shelf civilt is, rácsavarozni török tornyot és slussz. Olcsó Patria.

Másrészt meg ami miatt a lángvágós felújításon morfondírozok, hogy jelenleg nem fér el értelmesen benne egy raj lövész felszereléssel, és hát az a torony pont szar helyen van és sok helyet foglal... és a 14,5 ért talán aynnira nem kár. Előre rakni egy M2-t mint a VAB pl, és akkor legalább több bent a hely, talán elférnek a lövészek.
Kiszállni továbbra se tudnának értelmesen mondjuk, de az legalábbis macerásabban lenne megoldható.
 
  • Tetszik
Reactions: bel