[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
748
1 433
93
Pedig kellenének nekünk nagyon is azok a hk-k.Persze jol korszerűsitve.
Leo marhadrága,KF51 se lesz szerintem olcsóbb-ha lesz egyáltalán.És ha lesz,milyen lesz?
Nekünk van vasbányánk? Nekünk van kohónk? Nekünk van acél lemezhenger üzemünk? Vajon miből állítjuk elő a KF-51-t?
A német alapanyagból! Ezért csak összeszerelő üzemnek fogják csak hívni! Ha a németeknek a magas árait fizetjük! Nézd meg, a Lengyelek elmentek keletre mivel ott is bányásznak vasat, s készítenek harckocsit is s nem is akármilyet! Szóval jól beletenyereltünk a szarba!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 365
31 649
113
Nekünk van vasbányánk? Nekünk van kohónk? Nekünk van acél lemezhenger üzemünk? Vajon miből állítjuk elő a KF-51-t?
A német alapanyagból! Ezért csak összeszerelő üzemnek fogják csak hívni! Ha a németeknek a magas árait fizetjük! Nézd meg, a Lengyelek elmentek keletre mivel ott is bányásznak vasat, s készítenek harckocsit is s nem is akármilyet! Szóval jól beletenyereltünk a szarba!
Mi a Lynxet se gyártjuk,csak összeszereljük.
De azért egy kicsit bonyorultabb a világ.Szó szerint Izraelben nem gyártanak Merkavát,csak összeszerelnek.....Ugyanis a Merkave részegységek többsége nem Izraelben készül.(viszont izraeli a terv,és nagyságrenddel több minden helyi gyártás,mint nálunk.Ahogy a Gripen részelemeinek többsége is import áruként kerül Svédországba)
Igen nagy különbbség,hogy nálunk lényegében semmit nem gyárt a hazai háttéripar (a test összehegesztése az összeszerelési folyamat része).És se a technológiai,se a kereskedelmi jogokkal nem birunk-minden az RM kezében van.
Az RM engedélye nélkül mi semmit nem használhatunk fel egy esetleges T72 korszerűsitéshez.Az esetlegesen felhasználandó részegységekből semmi nem hazai gyártás.
Szóval nagy tévedés,hogy mi majd fogjuk a Lynx felhasználható részegységeit,és majd beépitjük a T72be....Nincs a birtokunkban semmi,amit beépithatnénk.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 202
8 070
113
Mi a Lynxet se gyártjuk,csak összeszereljük.
De azért egy kicsit bonyorultabb a világ.Szó szerint Izraelben nem gyártanak Merkavát,csak összeszerelnek.....Ugyanis a Merkave részegységek többsége nem Izraelben készül.(viszont izraeli a terv,és nagyságrenddel több minden helyi gyártás,mint nálunk.Ahogy a Gripen részelemeinek többsége is import áruként kerül Svédországba)
Kivastagítottam neked a lényeget, hogy miért gyártás (integráció). Összeszereled az IKEA bútort is - de ott van az összeszerelési utasítás. Ha rádöntenénk a Merkava összes alkatrészét, 10 évig filozhatnál, míg összeraknád - rosszul. Az a finesz, nem a futómű görgője....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 365
31 649
113
Kivastagítottam neked a lényeget, hogy miért gyártás (integráció). Összeszereled az IKEA bútort is - de ott van az összeszerelési utasítás. Ha rádöntenénk a Merkava összes alkatrészét, 10 évig filozhatnál, míg összeraknád - rosszul. Az a finesz, nem a futómű görgője....
Szerinted miért irtam igy?Mert pontossan ezt irtam.Bár a Merkava jelentős részben import részegységekből épül,a technológia,ami alapján épül,azt birtokolják.
Mi viszont nem birtokoljuk a Lynx technológiáját
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 210
2 690
113
Ezt meg el ne hidd...
Szegeny civil azzal foz amit "ti" irkaltok neki itt :p Anno en ugy emlekszem Szittya irt ilyen tapasztalatokat... Magamtol nem talaltam volna ki ilyet. Anno fel is haborodtam ezen, mert szerintem a mostani gyakorlatokon is komplet raccsal meg mindennel kene gyakorolni -> train as you fight(?) vagy milyen elv miatt...

@Szittya - kerd ki magadnak, vagy helyesbits nyugodtan. Mar nem most volt.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
Szegeny civil azzal foz amit "ti" irkaltok neki itt :p Anno en ugy emlekszem Szittya irt ilyen tapasztalatokat... Magamtol nem talaltam volna ki ilyet. Anno fel is haborodtam ezen, mert szerintem a mostani gyakorlatokon is komplet raccsal meg mindennel kene gyakorolni -> train as you fight(?) vagy milyen elv miatt...

@Szittya - kerd ki magadnak, vagy helyesbits nyugodtan. Mar nem most volt.
az eggyik szempont között szerepelt valóban az hogy így könnyebb a járművek mosása.
ez ragadt meg mert szemetszúró.
de az eratéglák többletsúlyt jelentenek amik rontják a mozgási teljesítményt rontják az üzembiztonságot gyakoribb karbantartás eredményeznek (a gyakoribb meghibásodások miatt is amit a súlytöbblet eredményez) és a sérült eratéglák cserééje miatt is.
de igen a mosás is benne van a pakkliba egy erás 72 es mosása bő 45 percel hoszabb fojamat 30 db harckocsi esetében napi 8 órás munkarendbe. (minden eggyes eratéglát polirra kell csapatni mert ha elkezd fojni belőlle a csak kicsit sáros lé már nem lessz tiszta)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
a mosás a karbantartás része és a mosás pont attol a karbantartástól vesz el tetemes időt erázás esetén ami szükségességét a rá fordítandó idő keretét növeli.
tehát nagyméerékben rontja a karbantarthatóságot és a javításokra fordítható időt. ami egy nagyfelújításon átesett gépek esetében nem lenne akkora probléma pláne hogy ma már modern mosók is vannak te 10-15 éve ezek nem voltak.
sokszor a kötényzet nem kerül fel a gépekre hogy kímélve legyenek (plussz a dinamikusság növelése) de első sorban a karbantartás igény csökkentése) kevesebb karbantartás kevesebb javítóanyag kevesebb karbantartási idő vagy más jellegű javításokra használható olcsobb üzemeltethetőség melett magassabb hadrafoghatóság jobb képzettség. békében ezeket figyelembe kell venni pláne szűkös anyagi helyzetbe szükös emberállománnyal és a raktározás miatt nem mindig rózsás javítókészlet ellátottság melett.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
és igen ennek a mosás időtartama is egy szempont nem mindegy hogy 15 - 20 percig tart 2 embernek egy harcjármű lemosása vagy 1 óráig. a fennmaradó 40 perc alatt átlehet olajozni zsírozni és fel lehet tölteni olajjal zsírral az összes görgőt a futóműbe. a kötényzet felhejezése 20 perc és jobb esetben 3 emberes munka rosszabba 2. a mosás is 2 emberes
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
és a fenti időbe nincs a kigördülés a telephejtől a mosóba majd vissza mert az hogy most honnan idul a gép és hova tér vissza garázsba trailerre vagy a javítokhóz vagy a hk telephelyre.... javítóműhejbe is ha lehetséges nem full retkesen kell levinni a gépeket hogy a műhejesek elöbb kalapáccsal verjenek le x kg betonkeményre száradt sarat hogy hozzáférjenek 1 csavarhoz.
be lehetett volna vezetni a feliből nagyjából hozzállást a mosáshoz . jó az úgy nem baj ha foltos csíkos. csak az átragadt volna másra is nem csak a mosás specifikuma maradt volna
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
első lépésben a felújításnak kell prioritásnak lennie hogy a megnövekedett súly ne okozzon problémát. aztán jöhet az erázás (maga az erázás a pácák lefestésével is ha folyamatába van csinálva nem egy gépen és fel van osztva a munkafázisokra a folyamat) 1 nap alatt megvan. egy felújítás nincs meg egy nap alatt. csak a gép szétszedése fő darabokra különböző munkaállomásokon több mint 1 nap. az erázáshoz kell 2 ember (jobb esetben 3) egy nagyfelújításhoz 10 fő minimum több állomáson elosztva
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 956
66 005
113
Mondjuk ha huznatok egy ponyvat rá mielőtt kimenetek dagonyazni akkor mindjárt kell annyit mosogatni.
Úgyse lő rátok senki sem a gyakorloteren.
Mondjuk szerintem tökmindegy mennyit mosogató 15 vagy 30 percet, semmi fontosrol nem maradsz le, úgyis fel négyig vagy a laktanyaban.
Majd az okosok a tank mosás normájat atirjak 30 percre aztán kész.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
maga a felerázás nem egy bonyolúlt folyamat.
le kell pucolni a gépet minden láda tároló ami nem kell le kell venni.
be kell állni a munkavégzés helyére
rá kell emelni a sablont
le kell csiszolni a felületet ahova a pálcák kerülnek majd
azt mek kell takarítani (le kell törölni)
-ezzel párhuzamosan már mehet az anyag előkészítése
majd a pálcák sablonba helyezése és hegesztése
a pálcák és a körülöttük lévő csiszolt felület lefestése (legjobb ha az egész gép új festést kap csak az tábori körülmények között nehezen kivitelezhető)
majd az eratéglák felhelyezése (ha szükséges a robbanótestek bevágása behelyezése) ide sokat kell csavarozni de vannak gépi behajtók nyomaték kulcsal csak rá kell húzni. sok sok csavar de 2 fönek azért gördülékenyen megy
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
Mondjuk ha huznatok egy ponyvat rá mielőtt kimenetek dagonyazni akkor mindjárt kell annyit mosogatni.
Úgyse lő rátok senki sem a gyakorloteren.
Mondjuk szerintem tökmindegy mennyit mosogató 15 vagy 30 percet, semmi fontosrol nem maradsz le, úgyis fel négyig vagy a laktanyaban.
Majd az okosok a tank mosás normájat atirjak 30 percre aztán kész.
aztán lenne egy csomó retkes tank amikor meg az erákba a robbanótestet kellene behelyezni kalapáccsal verheted ki a sarat belőlle.
jó ötlet a ponyva ilyen a barracuda ami árán felerázható a gép... de a fő probléma továbbra is az hogy az alap nem kapott felújítást tehát az erázás nagyban rontja a hadrafoghatóságot.

az meg hogy adott a munka idő pont hogy nehezítő tényező hisz adott időkeret alatt kell mindent megoldani. egy hk-s a legtöbb időt a telephejen tölti karbantartással. és soha nincs olyan hogy késsz van vagy ne lenne mit csinálni egy harckocsin még a legmodernebbeken is mindig van mit egy plussz 40 percse mosás az már 1óra 20 perc munka kiesés (mert 2 fő végzi a mosást) ha van közel másfél órája egy embernek karbantartásra az idő alatt 1 maga is csodákra képes 2 ember meg mindig hatékonyabban fog dolgozni mint egy pláne hogy a legtöbb munkát 1edül el sem lehet végezni fizikai korlátok miatt
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
gondolj bele egy sima fegyverzeti karbantartásra egy lövész alegységhez képest.
a pk karbantartja az NSZVT-t az irányzó a PKT-t az idő alatt a vezető a kézilőfegyvereket.
majd ha végeztek jöhet a fő löveg ez 3 fő és jóval több idő mint a 3 kézilőfegyvert karbantartani 1 főnek vagy az nszvt-pkt t pedig ennek karbantartását 3 fő végzi. már csak a füstelszívóhoz hogy hozzáférjen az ember egy összetett folyamat... és akkor ott van még a tár és a krauszel. majd a tüzvezető rendszer stb... még a belső híradó rendszert is át kell nézni ilyenkor. meg az elektromos rendszer ide eső részét ha gond van a kuplungal az is ide tartozik kicserélgetni a párátalanítókat de legalábbis megnézni optikákat takarítani padló lemezeket a harckocsi feneket...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
stabilizátort ellenőrizni giroszkópot toronygyűrűt az optikák gumírozását számtalan dolgot. (igazából az a 2x 40 perc kurvasok minden másra is felhasználható.) pláne hogy a nem rendbetett kocsi miatt kurvasok minden másra kell is az idő pluszba a súlytöblet miatt és maga az era elem is igényel ellenőrzést karbantartást.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
a kontakt 1 egy nagyon olcsó eszköz nagyon gyorsan telepíthető tábori körülmények között is de igen csak karbantartás igényes.
békébe a mosás. háborúba az amortizációja mivel nem teljesen zárt . rontja a hatásfokot a rommanóanyag elhasználódása a porral sárral való eltömődés stb... ezért is fejlesztették tovább és ezért nem hoz azonos minőséget a harctéren ha jól megfelelően karban van tartva a hatásfoka jelentősen jobb mintha a szükséges karbantartások elmaradnak. túlságosan is ki van téve lülső behatásoknak ezért gyakori karbantartást igényel. bizonyos időközönként le kell szedni az összes téglát szemlézni kell és ha szükséges cserélni a robbanótesteket meg persze kitakarítani....

én jobban örülnék ha egy zárt rendszerű era kerülne fel hézagmentesen vagy minimális hézaggal. ez mind a harctéri mind a békebeli alkalmazást nagyban javítaná és növelné a túlélőképességet a kisebb karbantartás igény miatt meg igen csak hasznos minden más tekintetbe és homogén minőséget ad míg a kontakt 1 egy nagyobb dagonya után már nem biztos hogy ugyan azt nyújtja a tornyon mint a kocsin. de a legfontosabb a nagyjavítás
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 987
113
persze hozzá kell tenni a kontakt 1 nél olcsóbb nem igazán van ha szétszedésre kerül a gyártási költség olyan kis összegek jönnek ki hogy maga a téglák festése jelentő összeghányadot tesz ki. vágott hajlított páncéllemezek egy kevés robbnóanyaggal meg pár tőcsavar méretreszabva meg az anyák alátétek.... klasszisokkal egyszerűbb mint a lőszer amit a hk tüzel és még kg/ra vetített kööltségbe is allulmarad a lőszerrel szemben. iszonyat olcsó és egyszerű. de sok hátránya is van ezért is fejlesztették tovább