[HUN] T-72 korszerűsítés

Akkor megveszi más...amúgy úgy hallottam, hogy igen is érdekli őket.
Nagy-Szerbia visszaállításához nagy erő kell! :D
nem tudom hogy kitől halottad de elöbb vásárolnák vissza a jugo gyártású m-84 eseket nagy valószínűséggel. vagy szereznének be B1MS verziót amiből van nekik már 30 db.
pláne hogy a 72 eseink eladása szóba sem került
 
nem tudom hogy kitől halottad de elöbb vásárolnák vissza a jugo gyártású m-84 eseket nagy valószínűséggel. vagy szereznének be B1MS verziót amiből van nekik már 30 db.
pláne hogy a 72 eseink eladása szóba sem került
Még nem, mert egyelőre MH-nak kellenek, de szerbeket most kb. minden olcsón megvehető fegyver érdekli, mert a "nemzetközi helyzet fokozódik."
BTR-nek még annyi harcértéke sincs, mint a T-72-nek, aztán mégis megveszik. Majd modernizálják, átalakítják őket saját igényeik szerint.
 
Még nem, mert egyelőre MH-nak kellenek, de szerbeket most kb. minden olcsón megvehető fegyver érdekli, mert a "nemzetközi helyzet fokozódik."
BTR-nek még annyi harcértéke sincs, mint a T-72-nek, aztán mégis megveszik. Majd modernizálják, átalakítják őket saját igényeik szerint.
igen ahhoz hogy a btr-t átalakítsák kell nekik btr-t venni de ahhoz hogy t-72 est alakítsanak át nem kell t72 est venniük mert van több mint 250 db juk és töredéke van rendszerbe jelenleg is.
ez 8 hk zl a szervezeti rendszerükbe + marad nekik egyéb feladatokra kiképzéstől az ellenerősdiig
 
A t72 eseket mint harckocsi szerintem el kell engedni.
-De mint önjáró tüzérségi eszköz el kell kezdeni a modernizálását (alkalmassá tételét erre a célra) Mennyiségileg nincs vele probléma ebbe a szerepkörbe. Mennyiség miatti modernizáció gazdaságosan kivitelezhető. teljes mértékben alkalmas ennek a feladatnak az ellátására a kor adta lehetőségek kihasználásával. Erre a feladatra nem szükséges a piacon elérhető legmodernebb eszközök berendezések felhasználása.
Ilyen szerepkörben alkalmazási területen nagy mértékben hozzájárulna csapataink tűztámogatásához. (ami valjuk be igen csak gyenge lábakon áll.)
Ezzel a harcba bocsáljtkozás és a harc megvívásának minél nagyobb sikerességét biztosítva.

az már másodlagos hogy szükség esetén alkalmas lehet harckocsi feladatainak ellátására is. (vegyük úgy hogy nagymértékű önvédelmi képességel rendelkezik)
 
Amugy neha nekem tul soknak tunik a folosleges "akadekoskodas" :p A T-72-re (meg voltakeppen reszben a BTR-re is) ervenyes:
- gyartunk Lynx-et -> tehat rendelkezesunkre allnak hokamerak, optikak stb. Ezeket siman integralni lehetne az oreg vasakba (oroszoknak, eleg gyorsan sikerult a T-62-eseknel stb). Aztan ha vegleg lerobban a vas, tokeletesen kikanibalizalhato belole. Emiatt nem ertem sokak miert "sirnak", hogy penz lenne koltve ezekre, mert aztan siman csak kilegozod belole es hasznalod mashol...olyan mintha az alkatresz nem a polcon varna, hanem kozben valahol hasznalatban lenne. (persze amortizacio, juj-jaj-stb.)

- ERA -> ezt szinte nem is tekintem modernizacionak. Ennek a kepessegnek szimplan csak alltalanosan jelen kene lennie a harckocsizoknal. Akik meg a "csupasz vasat" szeretik, mert "nem kell annyit mosni" haaat...akkor nezzenek meg 1-2 videot ukrajnaban meg a Leo 2-esekre is miket fel nem heggesztettek . . .

- meteorologiai adatok a celzashoz -> szinten Lynxnek rendelkezesre allnak, Gidran meg a PZH-knak is gyujti az adatokat. Ha a T-72-t inkabb tuzersegi tamogatonak kepzeljuk el, kaphatnak ok is akar ilyen kirendelt Gidrant.

(Ezt mar le s merem irni: jo lett volna T-55 alvaz Gridran meteorologiai pakkjaval... :confused:)

Itt nincs milyen penzert sirni, mert ha majd vege a 72-es mesenek, talan meg az ERA-t is at lehet pakolni beloluk masra, nem meg kibelezni az ertekes elektronikat.

Emiatt nem ertem az akadekoskodokat. Voltakeppen csak a munkaorat kell kifizetni....

Fontos meg mert sokaknak sokadszorra sem megy at - ! nem HK szerepkor a cel ! - olcso MGS mert kell a tuzero . . .
 
Pedig kellenének nekünk nagyon is azok a hk-k.Persze jol korszerűsitve.
Leo marhadrága,KF51 se lesz szerintem olcsóbb-ha lesz egyáltalán.És ha lesz,milyen lesz?
Nekünk van vasbányánk? Nekünk van kohónk? Nekünk van acél lemezhenger üzemünk? Vajon miből állítjuk elő a KF-51-t?
A német alapanyagból! Ezért csak összeszerelő üzemnek fogják csak hívni! Ha a németeknek a magas árait fizetjük! Nézd meg, a Lengyelek elmentek keletre mivel ott is bányásznak vasat, s készítenek harckocsit is s nem is akármilyet! Szóval jól beletenyereltünk a szarba!
 
Nekünk van vasbányánk? Nekünk van kohónk? Nekünk van acél lemezhenger üzemünk? Vajon miből állítjuk elő a KF-51-t?
A német alapanyagból! Ezért csak összeszerelő üzemnek fogják csak hívni! Ha a németeknek a magas árait fizetjük! Nézd meg, a Lengyelek elmentek keletre mivel ott is bányásznak vasat, s készítenek harckocsit is s nem is akármilyet! Szóval jól beletenyereltünk a szarba!
Mi a Lynxet se gyártjuk,csak összeszereljük.
De azért egy kicsit bonyorultabb a világ.Szó szerint Izraelben nem gyártanak Merkavát,csak összeszerelnek.....Ugyanis a Merkave részegységek többsége nem Izraelben készül.(viszont izraeli a terv,és nagyságrenddel több minden helyi gyártás,mint nálunk.Ahogy a Gripen részelemeinek többsége is import áruként kerül Svédországba)
Igen nagy különbbség,hogy nálunk lényegében semmit nem gyárt a hazai háttéripar (a test összehegesztése az összeszerelési folyamat része).És se a technológiai,se a kereskedelmi jogokkal nem birunk-minden az RM kezében van.
Az RM engedélye nélkül mi semmit nem használhatunk fel egy esetleges T72 korszerűsitéshez.Az esetlegesen felhasználandó részegységekből semmi nem hazai gyártás.
Szóval nagy tévedés,hogy mi majd fogjuk a Lynx felhasználható részegységeit,és majd beépitjük a T72be....Nincs a birtokunkban semmi,amit beépithatnénk.
 
Mi a Lynxet se gyártjuk,csak összeszereljük.
De azért egy kicsit bonyorultabb a világ.Szó szerint Izraelben nem gyártanak Merkavát,csak összeszerelnek.....Ugyanis a Merkave részegységek többsége nem Izraelben készül.(viszont izraeli a terv,és nagyságrenddel több minden helyi gyártás,mint nálunk.Ahogy a Gripen részelemeinek többsége is import áruként kerül Svédországba)
Kivastagítottam neked a lényeget, hogy miért gyártás (integráció). Összeszereled az IKEA bútort is - de ott van az összeszerelési utasítás. Ha rádöntenénk a Merkava összes alkatrészét, 10 évig filozhatnál, míg összeraknád - rosszul. Az a finesz, nem a futómű görgője....
 
Kivastagítottam neked a lényeget, hogy miért gyártás (integráció). Összeszereled az IKEA bútort is - de ott van az összeszerelési utasítás. Ha rádöntenénk a Merkava összes alkatrészét, 10 évig filozhatnál, míg összeraknád - rosszul. Az a finesz, nem a futómű görgője....
Szerinted miért irtam igy?Mert pontossan ezt irtam.Bár a Merkava jelentős részben import részegységekből épül,a technológia,ami alapján épül,azt birtokolják.
Mi viszont nem birtokoljuk a Lynx technológiáját
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Ezt meg el ne hidd...
Szegeny civil azzal foz amit "ti" irkaltok neki itt :p Anno en ugy emlekszem Szittya irt ilyen tapasztalatokat... Magamtol nem talaltam volna ki ilyet. Anno fel is haborodtam ezen, mert szerintem a mostani gyakorlatokon is komplet raccsal meg mindennel kene gyakorolni -> train as you fight(?) vagy milyen elv miatt...

@Szittya - kerd ki magadnak, vagy helyesbits nyugodtan. Mar nem most volt.
 
Szegeny civil azzal foz amit "ti" irkaltok neki itt :p Anno en ugy emlekszem Szittya irt ilyen tapasztalatokat... Magamtol nem talaltam volna ki ilyet. Anno fel is haborodtam ezen, mert szerintem a mostani gyakorlatokon is komplet raccsal meg mindennel kene gyakorolni -> train as you fight(?) vagy milyen elv miatt...

@Szittya - kerd ki magadnak, vagy helyesbits nyugodtan. Mar nem most volt.
az eggyik szempont között szerepelt valóban az hogy így könnyebb a járművek mosása.
ez ragadt meg mert szemetszúró.
de az eratéglák többletsúlyt jelentenek amik rontják a mozgási teljesítményt rontják az üzembiztonságot gyakoribb karbantartás eredményeznek (a gyakoribb meghibásodások miatt is amit a súlytöbblet eredményez) és a sérült eratéglák cserééje miatt is.
de igen a mosás is benne van a pakkliba egy erás 72 es mosása bő 45 percel hoszabb fojamat 30 db harckocsi esetében napi 8 órás munkarendbe. (minden eggyes eratéglát polirra kell csapatni mert ha elkezd fojni belőlle a csak kicsit sáros lé már nem lessz tiszta)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
a mosás a karbantartás része és a mosás pont attol a karbantartástól vesz el tetemes időt erázás esetén ami szükségességét a rá fordítandó idő keretét növeli.
tehát nagyméerékben rontja a karbantarthatóságot és a javításokra fordítható időt. ami egy nagyfelújításon átesett gépek esetében nem lenne akkora probléma pláne hogy ma már modern mosók is vannak te 10-15 éve ezek nem voltak.
sokszor a kötényzet nem kerül fel a gépekre hogy kímélve legyenek (plussz a dinamikusság növelése) de első sorban a karbantartás igény csökkentése) kevesebb karbantartás kevesebb javítóanyag kevesebb karbantartási idő vagy más jellegű javításokra használható olcsobb üzemeltethetőség melett magassabb hadrafoghatóság jobb képzettség. békében ezeket figyelembe kell venni pláne szűkös anyagi helyzetbe szükös emberállománnyal és a raktározás miatt nem mindig rózsás javítókészlet ellátottság melett.
 
és igen ennek a mosás időtartama is egy szempont nem mindegy hogy 15 - 20 percig tart 2 embernek egy harcjármű lemosása vagy 1 óráig. a fennmaradó 40 perc alatt átlehet olajozni zsírozni és fel lehet tölteni olajjal zsírral az összes görgőt a futóműbe. a kötényzet felhejezése 20 perc és jobb esetben 3 emberes munka rosszabba 2. a mosás is 2 emberes
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
és a fenti időbe nincs a kigördülés a telephejtől a mosóba majd vissza mert az hogy most honnan idul a gép és hova tér vissza garázsba trailerre vagy a javítokhóz vagy a hk telephelyre.... javítóműhejbe is ha lehetséges nem full retkesen kell levinni a gépeket hogy a műhejesek elöbb kalapáccsal verjenek le x kg betonkeményre száradt sarat hogy hozzáférjenek 1 csavarhoz.
be lehetett volna vezetni a feliből nagyjából hozzállást a mosáshoz . jó az úgy nem baj ha foltos csíkos. csak az átragadt volna másra is nem csak a mosás specifikuma maradt volna
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby