73ban az egyiptomiak bevették a Bar-Lev vonalat a Suezi Csatorna partján.A vonal első eleme egy homokfal volt,ami lehetetlenné tette az úszóképes járművek partraszállását.Ami azt illeti,katonai felszerelésben még gyalog is rendkivűl nehezzen megmászható volt.Zsidó hadműveleti tervezők úgy gondolták,hogy 2-3 nap,mire olyan réseket alakitanak ki a homokfalban,amin át nehéz technika is partra tehető.Robbantással és buldózerekkel.És tévedtek....
Arabok első lépcsőben gumicsónakokkal keltek át,amikről rakétával a homokfalra lőtt kötéllétrákkal másztak fel a gyalogosok a homokfalra.Ezek egyrészt biztositották a terepet,illetve ködgyergyákat telepitettek a rejtéshez.És a füstfüggöny fedezetében órák alatt átjárókat nyitottak csonakokra telepitett vizágyúkkal.Az igy csinált résekben rőzsekötegeket fektettek a sárba,arra mobilpályát fektettek,illetve egyszerűen átcsörlőzték a sáron a partot ért úszóképes harcjárműveket.Az igy átkelt gépesitett erők egyrészt növelték és biztositották a hidfőket,másrészt portyázni kezdtek,felderités és zavarkeltés céljábol.
Az igy biztositott hidfőkbe kezdték meg a nehéztechnika partváltását kompokkal,illetve elkészültük után szallaghidakon (a szallaghidakat különben az IAF többször is lebombázta)
Arabok első lépcsőben gumicsónakokkal keltek át,amikről rakétával a homokfalra lőtt kötéllétrákkal másztak fel a gyalogosok a homokfalra.Ezek egyrészt biztositották a terepet,illetve ködgyergyákat telepitettek a rejtéshez.És a füstfüggöny fedezetében órák alatt átjárókat nyitottak csonakokra telepitett vizágyúkkal.Az igy csinált résekben rőzsekötegeket fektettek a sárba,arra mobilpályát fektettek,illetve egyszerűen átcsörlőzték a sáron a partot ért úszóképes harcjárműveket.Az igy átkelt gépesitett erők egyrészt növelték és biztositották a hidfőket,másrészt portyázni kezdtek,felderités és zavarkeltés céljábol.
Az igy biztositott hidfőkbe kezdték meg a nehéztechnika partváltását kompokkal,illetve elkészültük után szallaghidakon (a szallaghidakat különben az IAF többször is lebombázta)