Oerlikon Skyranger (Rheinmetall)

GX65N7UWIAAXJCV
ezután a kép után úgy vége is lett a bulinak.
 
Egy másik cikk, több képpel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pogány
A cikk legvégén.

Skyranger-30-Boxer-Kampfraum_Bild_hartpunkt_Lars-Hoffmann-1068x801.jpg.webp
Annak érdekében, hogy a Skyranger 35 legénysége hozzáférhessen a járműhöz, a tervezők a vezetőnyíláson kívül egy második nyílást is bevágtak az alvázba, végül is a két Skyranger-változat tornya pilóta nélküli. Műszaki meghibásodás miatt a Skyranger 35-ös forgatást rövid időn belül csütörtökre halasztották. Ahogy a Rheinmetall bejelentette, egy drónt a terveknek megfelelően repülés közben lelőttek.

De emlékeim szerint az esut.de cikkben is benne volt.
 
Itt is írják a gondot a 35-ösnél. Bár itt kicsit más a mese.

Lövés Skyrangerrel

Egy Skyranger 30 a Boxer és egy Skyranger 35 a Leopard 1 volt elérhető az élőtűz bemutatón. A Skyranger 30 első feladata a mozgó UAV észlelése, nyomon követése és leküzdése volt. Ahogy az elején már leírtuk, a feladatot sikeresen teljesítették egy kitöréssel. A második feladat egy UAV-t támadó merülés elleni küzdelem volt. Erre a célra szánták a Skyranger 35 bemutatót, amelyet ebben a konfigurációban először mutattak be nyilvánosan. Több próbálkozásra is szükség volt, először biztonsági, majd technikai okokból. Végül a Skyranger 35 rendeltetésének megfelelően működött, és biztonságos távolságban, a pozíció előtt csapta le a támadó UAV-t. Az utolsó feladat a földi célpontok bevetése volt, aminek a Skyranger 30-at szentelték. A legénység választhat, hogy a lőszert időzítővel vagy anélkül használja. Gyors egymásutánban több egyéni lövés esélyt sem adott a célpontnak.
 
Jah, nagy blama....
18 ország plusz papperger volt kint :D
kellemetlen.
szokásos RM! :D

Állítólag a HX3 lövegük a brit teszteken fizikailag nem tudott elindulni és ezért esett ki. Az önjáró löveg nem tudott "önjárni"...
Remélem a Skyranger-30-ast csak kikalapálják végére - szerencsére ezzel legalább nem vagyunk egyedül.
 
Egy másik cikk, több képpel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Skyranger radar képe:

IMG-20240918-133314-526-scaled.jpg


A céldrón a lelövés előtt és után...

dron1.png
 
The Skyranger was originally designed for the Boxer, but had to be adapted for Austria for the much smaller Pandur Evolution from General Dynamics European Land Systems-Steyr. How did that go?
To be honest, this was a challenge that made us think carefully within the company about whether we even wanted to go this route. However, after there was a relevant number of units in Austria and other countries were also interested in a lightweight version, we finally decided on it. Together with the armed forces, we were then able to develop a really good tower in a very appreciative exchange.

How many compromises had to be made? Ultimately, the aim was to save around a third of the weight, around a ton.
We didn't have to make any compromises on the performance, which was an eye-opener for us too. What was crucial was that we had planned an access hatch from the vehicle in the tower, an emergency exit. In discussions with the armed forces, the question was soon raised as to whether this hatch was even needed.

And the answer was?
No, it doesn't need it. So we removed the hatch and, in combination with a few other measures, saved the corresponding weight.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Aladeen
The Skyranger was originally designed for the Boxer, but had to be adapted for Austria for the much smaller Pandur Evolution from General Dynamics European Land Systems-Steyr. How did that go?
To be honest, this was a challenge that made us think carefully within the company about whether we even wanted to go this route. However, after there was a relevant number of units in Austria and other countries were also interested in a lightweight version, we finally decided on it. Together with the armed forces, we were then able to develop a really good tower in a very appreciative exchange.

How many compromises had to be made? Ultimately, the aim was to save around a third of the weight, around a ton.
We didn't have to make any compromises on the performance, which was an eye-opener for us too. What was crucial was that we had planned an access hatch from the vehicle in the tower, an emergency exit. In discussions with the armed forces, the question was soon raised as to whether this hatch was even needed.

And the answer was?
No, it doesn't need it. So we removed the hatch and, in combination with a few other measures, saved the corresponding weight.
Skyrangert eredetileg a Boxerhez tervezték, de Ausztriára kellett adaptálni a General Dynamics European Land Systems-Steyr sokkal kisebb Pandur Evolutionjához. Hogy ment ez?

Hogy őszinte legyek, ez egy olyan kihívás volt, amely arra késztetett bennünket, hogy alaposan átgondoljuk a vállalaton belül, hogy egyáltalán szeretnénk-e ezt az utat járni. Miután azonban Ausztriában jelentős számú darab volt, és más országok is érdeklődtek a könnyű változat iránt, végül a mellett döntöttünk. A fegyveres erőkkel közösen aztán egy nagyon jó tornyot tudtunk fejleszteni egy nagyon hálás eszmecserével.

Hány kompromisszumot kellett kötni?

Végül a súly egyharmadának, körülbelül egy tonnának a megtakarítása volt a cél.
Az előadásban nem kellett kompromisszumot kötnünk, ami számunkra is felnyitotta a szemünket. Ami döntő volt, az az volt, hogy a toronyban egy bejárati nyílást, egy vészkijáratot terveztünk a járműből. A fegyveres erőkkel folytatott megbeszélések során hamar felmerült a kérdés, hogy szükség van-e egyáltalán erre a nyílásra.

És a válasz az volt?

Nem, nincs rá szüksége. Ezért eltávolítottuk a fedelet, és néhány más intézkedéssel kombinálva megmentettük a megfelelő súlyt.

....

A Skyranger toronyból, amelyben az ágyúkon és a légelhárító rakétákon kívül Hensoldt radar is van, milyen mértékben osztható meg a környékbeli gyalogság is? Használható ezzel egyfajta védőbuborék létrehozására? És ha igen, mekkora lehet ez a buborék?

Tekintettel a fent említett drónok által jelentett veszélyre, még az egyes katonákra is, ez döntő fontosságú. Valójában meg tudjuk osztani a drónhelyzettel kapcsolatos információkat, és így segíthetünk a gyalogságnak a fenyegetések korai felkutatásában. A buborék mérete elvileg korlátlan. De nincs értelme értesíteni egy katonát az 50 kilométerre lévő apró drónokról. A cél tehát az kell legyen, hogy a gyalogost csak a számára lényeges információkkal lássuk el.
 
Így kerek a sztori. Első nap xar volt, javítás után másnap működött.

Google ford.

Skyranger 35 bemutatója a Leopard 1 alvázán nemrég megkezdte a tűzteszteket. Sajnos a szeptember 18-i bemutató alatt a kereskedelmi vezérlőpult-szerelvény meghibásodása miatt a díszlet nem tudott bemutató lövéseket végrehajtani földi és légi célpontokra, pedig az előkészületek során minden hibátlanul működött, beleértve az aznapi reggeli ruhapróbát is. A meghibásodás okainak feltárása és a tüzet indító jelet továbbító egység cseréjével történő megszüntetése után másnap minden tervezett feladatot elvégzett. Ezt azonban a külföldi delegációknak csak mintegy 60 tagja figyelte meg.

 
Így kerek a sztori. Első nap xar volt, javítás után másnap működött.

Google ford.

Skyranger 35 bemutatója a Leopard 1 alvázán nemrég megkezdte a tűzteszteket. Sajnos a szeptember 18-i bemutató alatt a kereskedelmi vezérlőpult-szerelvény meghibásodása miatt a díszlet nem tudott bemutató lövéseket végrehajtani földi és légi célpontokra, pedig az előkészületek során minden hibátlanul működött, beleértve az aznapi reggeli ruhapróbát is. A meghibásodás okainak feltárása és a tüzet indító jelet továbbító egység cseréjével történő megszüntetése után másnap minden tervezett feladatot elvégzett. Ezt azonban a külföldi delegációknak csak mintegy 60 tagja figyelte meg.

A nem működő járműre a díszelt kiváló fordítás, bár a ruhapróbát nem értem. :rolleyes:
Egyébként az első napon 200 fő vett részt esut.de oldal szerint - szóval az érdeklődők 70%-át "elbukták" ezzel a bakival.
Jah, nagy blama....
18 ország plusz papperger volt kint :D
kellemetlen.
A cikk szerint 26 ország képviselői voltak jelen - a lengyelek pont nem amit az újságíró sajnál is...


Pappi 10 Skyranger 35-öst ígért az ukránoknak az évégéig Leo-1 alvázon szóval lesz éles teszt is.
Nekünk ez azért lehet jó, mert ugyan az a SkyMaster szoftver van benne, mint a 30-asban, szóval a szoftver is vizsgázik majd és ennek megfelelően upgradelik várhatóan.
 
A nem működő járműre a díszelt kiváló fordítás, bár a ruhapróbát nem értem. :rolleyes:
Egyébként az első napon 200 fő vett részt esut.de oldal szerint - szóval az érdeklődők 70%-át "elbukták" ezzel a bakival.

A cikk szerint 26 ország képviselői voltak jelen - a lengyelek pont nem amit az újságíró sajnál is...


Pappi 10 Skyranger 35-öst ígért az ukránoknak az évégéig Leo-1 alvázon szóval lesz éles teszt is.
Nekünk ez azért lehet jó, mert ugyan az a SkyMaster szoftver van benne, mint a 30-asban, szóval a szoftver is vizsgázik majd és ennek megfelelően upgradelik várhatóan.
Dress reherseal - főpróba. Kínos ez mindenképp.
 
Ez totál konteó!!! Szerintem ez a 35mm-es gépágyú+ Leopard 1 teknő kizárólag Ukrajna miatt született meg. Újraindították a 35mm-es lőszergyártást az ukrán Gepárdok miatt, ezért a 35mm-es gépágyú, Leopard 1-eseket kapnak majd az ukránok, ezért a Leopard 1 teknő. Európában a kutyának nem kell sem a 35-ös gépágyú pláne nem a Leopard 1 teknő (mindenki Skyranger 30-at vett valamilyen kerekes alvázon), más logikus magyarázatot erre a járműre nem tudok mondani.
 
Ez totál konteó!!! Szerintem ez a 35mm-es gépágyú+ Leopard 1 teknő kizárólag Ukrajna miatt született meg. Újraindították a 35mm-es lőszergyártást az ukrán Gepárdok miatt, ezért a 35mm-es gépágyú, Leopard 1-eseket kapnak majd az ukránok, ezért a Leopard 1 teknő. Európában a kutyának nem kell sem a 35-ös gépágyú pláne nem a Leopard 1 teknő (mindenki Skyranger 30-at vett valamilyen kerekes alvázon), más logikus magyarázatot erre a járműre nem tudok mondani.
Gondolom sok sok leo 1 alvaz van amit csak fel kell ujitani ergo a termeles is gyorsabban tudna produkalni.
 
Ez totál konteó!!! Szerintem ez a 35mm-es gépágyú+ Leopard 1 teknő kizárólag Ukrajna miatt született meg. Újraindították a 35mm-es lőszergyártást az ukrán Gepárdok miatt, ezért a 35mm-es gépágyú, Leopard 1-eseket kapnak majd az ukránok, ezért a Leopard 1 teknő. Európában a kutyának nem kell sem a 35-ös gépágyú pláne nem a Leopard 1 teknő (mindenki Skyranger 30-at vett valamilyen kerekes alvázon), más logikus magyarázatot erre a járműre nem tudok mondani.
Ez nem konteo: ki lett mondva már rég! Még tavasszal mesélt arról Pappi. hogy Leo-1-es alvázú 35 mm-es Skyrangereket küld az ukránoknak év végén.
Konkrétan 10 db-ot, amire német kormány biztosítja pénzt. Szóval ez egy élő, megrendelt projekt.

Ennek a nemzetközi bemutatókon villogtatása csak azért van hogy "Nézzétek! Bármire rá tudjuk tenni!"
Bár azért a 3 főnek kicsit szűkös lehet a Leopard alváz...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pogány