Oerlikon Skyranger (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 023
95 549
113
A cikk legvégén.

Skyranger-30-Boxer-Kampfraum_Bild_hartpunkt_Lars-Hoffmann-1068x801.jpg.webp
Annak érdekében, hogy a Skyranger 35 legénysége hozzáférhessen a járműhöz, a tervezők a vezetőnyíláson kívül egy második nyílást is bevágtak az alvázba, végül is a két Skyranger-változat tornya pilóta nélküli. Műszaki meghibásodás miatt a Skyranger 35-ös forgatást rövid időn belül csütörtökre halasztották. Ahogy a Rheinmetall bejelentette, egy drónt a terveknek megfelelően repülés közben lelőttek.

De emlékeim szerint az esut.de cikkben is benne volt.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 023
95 549
113
Itt is írják a gondot a 35-ösnél. Bár itt kicsit más a mese.

Lövés Skyrangerrel

Egy Skyranger 30 a Boxer és egy Skyranger 35 a Leopard 1 volt elérhető az élőtűz bemutatón. A Skyranger 30 első feladata a mozgó UAV észlelése, nyomon követése és leküzdése volt. Ahogy az elején már leírtuk, a feladatot sikeresen teljesítették egy kitöréssel. A második feladat egy UAV-t támadó merülés elleni küzdelem volt. Erre a célra szánták a Skyranger 35 bemutatót, amelyet ebben a konfigurációban először mutattak be nyilvánosan. Több próbálkozásra is szükség volt, először biztonsági, majd technikai okokból. Végül a Skyranger 35 rendeltetésének megfelelően működött, és biztonságos távolságban, a pozíció előtt csapta le a támadó UAV-t. Az utolsó feladat a földi célpontok bevetése volt, aminek a Skyranger 30-at szentelték. A legénység választhat, hogy a lőszert időzítővel vagy anélkül használja. Gyors egymásutánban több egyéni lövés esélyt sem adott a célpontnak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 742
40 061
113
Jah, nagy blama....
18 ország plusz papperger volt kint :D
kellemetlen.
szokásos RM! :D

Állítólag a HX3 lövegük a brit teszteken fizikailag nem tudott elindulni és ezért esett ki. Az önjáró löveg nem tudott "önjárni"...
Remélem a Skyranger-30-ast csak kikalapálják végére - szerencsére ezzel legalább nem vagyunk egyedül.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 742
40 061
113
Egy másik cikk, több képpel:


Skyranger radar képe:

IMG-20240918-133314-526-scaled.jpg


A céldrón a lelövés előtt és után...

dron1.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
40 840
78 597
113
The Skyranger was originally designed for the Boxer, but had to be adapted for Austria for the much smaller Pandur Evolution from General Dynamics European Land Systems-Steyr. How did that go?
To be honest, this was a challenge that made us think carefully within the company about whether we even wanted to go this route. However, after there was a relevant number of units in Austria and other countries were also interested in a lightweight version, we finally decided on it. Together with the armed forces, we were then able to develop a really good tower in a very appreciative exchange.

How many compromises had to be made? Ultimately, the aim was to save around a third of the weight, around a ton.
We didn't have to make any compromises on the performance, which was an eye-opener for us too. What was crucial was that we had planned an access hatch from the vehicle in the tower, an emergency exit. In discussions with the armed forces, the question was soon raised as to whether this hatch was even needed.

And the answer was?
No, it doesn't need it. So we removed the hatch and, in combination with a few other measures, saved the corresponding weight.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Aladeen

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 023
95 549
113
The Skyranger was originally designed for the Boxer, but had to be adapted for Austria for the much smaller Pandur Evolution from General Dynamics European Land Systems-Steyr. How did that go?
To be honest, this was a challenge that made us think carefully within the company about whether we even wanted to go this route. However, after there was a relevant number of units in Austria and other countries were also interested in a lightweight version, we finally decided on it. Together with the armed forces, we were then able to develop a really good tower in a very appreciative exchange.

How many compromises had to be made? Ultimately, the aim was to save around a third of the weight, around a ton.
We didn't have to make any compromises on the performance, which was an eye-opener for us too. What was crucial was that we had planned an access hatch from the vehicle in the tower, an emergency exit. In discussions with the armed forces, the question was soon raised as to whether this hatch was even needed.

And the answer was?
No, it doesn't need it. So we removed the hatch and, in combination with a few other measures, saved the corresponding weight.
Skyrangert eredetileg a Boxerhez tervezték, de Ausztriára kellett adaptálni a General Dynamics European Land Systems-Steyr sokkal kisebb Pandur Evolutionjához. Hogy ment ez?

Hogy őszinte legyek, ez egy olyan kihívás volt, amely arra késztetett bennünket, hogy alaposan átgondoljuk a vállalaton belül, hogy egyáltalán szeretnénk-e ezt az utat járni. Miután azonban Ausztriában jelentős számú darab volt, és más országok is érdeklődtek a könnyű változat iránt, végül a mellett döntöttünk. A fegyveres erőkkel közösen aztán egy nagyon jó tornyot tudtunk fejleszteni egy nagyon hálás eszmecserével.

Hány kompromisszumot kellett kötni?

Végül a súly egyharmadának, körülbelül egy tonnának a megtakarítása volt a cél.
Az előadásban nem kellett kompromisszumot kötnünk, ami számunkra is felnyitotta a szemünket. Ami döntő volt, az az volt, hogy a toronyban egy bejárati nyílást, egy vészkijáratot terveztünk a járműből. A fegyveres erőkkel folytatott megbeszélések során hamar felmerült a kérdés, hogy szükség van-e egyáltalán erre a nyílásra.

És a válasz az volt?

Nem, nincs rá szüksége. Ezért eltávolítottuk a fedelet, és néhány más intézkedéssel kombinálva megmentettük a megfelelő súlyt.

....

A Skyranger toronyból, amelyben az ágyúkon és a légelhárító rakétákon kívül Hensoldt radar is van, milyen mértékben osztható meg a környékbeli gyalogság is? Használható ezzel egyfajta védőbuborék létrehozására? És ha igen, mekkora lehet ez a buborék?

Tekintettel a fent említett drónok által jelentett veszélyre, még az egyes katonákra is, ez döntő fontosságú. Valójában meg tudjuk osztani a drónhelyzettel kapcsolatos információkat, és így segíthetünk a gyalogságnak a fenyegetések korai felkutatásában. A buborék mérete elvileg korlátlan. De nincs értelme értesíteni egy katonát az 50 kilométerre lévő apró drónokról. A cél tehát az kell legyen, hogy a gyalogost csak a számára lényeges információkkal lássuk el.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 023
95 549
113
Így kerek a sztori. Első nap xar volt, javítás után másnap működött.

Google ford.

Skyranger 35 bemutatója a Leopard 1 alvázán nemrég megkezdte a tűzteszteket. Sajnos a szeptember 18-i bemutató alatt a kereskedelmi vezérlőpult-szerelvény meghibásodása miatt a díszlet nem tudott bemutató lövéseket végrehajtani földi és légi célpontokra, pedig az előkészületek során minden hibátlanul működött, beleértve az aznapi reggeli ruhapróbát is. A meghibásodás okainak feltárása és a tüzet indító jelet továbbító egység cseréjével történő megszüntetése után másnap minden tervezett feladatot elvégzett. Ezt azonban a külföldi delegációknak csak mintegy 60 tagja figyelte meg.

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 742
40 061
113
Így kerek a sztori. Első nap xar volt, javítás után másnap működött.

Google ford.

Skyranger 35 bemutatója a Leopard 1 alvázán nemrég megkezdte a tűzteszteket. Sajnos a szeptember 18-i bemutató alatt a kereskedelmi vezérlőpult-szerelvény meghibásodása miatt a díszlet nem tudott bemutató lövéseket végrehajtani földi és légi célpontokra, pedig az előkészületek során minden hibátlanul működött, beleértve az aznapi reggeli ruhapróbát is. A meghibásodás okainak feltárása és a tüzet indító jelet továbbító egység cseréjével történő megszüntetése után másnap minden tervezett feladatot elvégzett. Ezt azonban a külföldi delegációknak csak mintegy 60 tagja figyelte meg.

A nem működő járműre a díszelt kiváló fordítás, bár a ruhapróbát nem értem. :rolleyes:
Egyébként az első napon 200 fő vett részt esut.de oldal szerint - szóval az érdeklődők 70%-át "elbukták" ezzel a bakival.
Jah, nagy blama....
18 ország plusz papperger volt kint :D
kellemetlen.
A cikk szerint 26 ország képviselői voltak jelen - a lengyelek pont nem amit az újságíró sajnál is...


Pappi 10 Skyranger 35-öst ígért az ukránoknak az évégéig Leo-1 alvázon szóval lesz éles teszt is.
Nekünk ez azért lehet jó, mert ugyan az a SkyMaster szoftver van benne, mint a 30-asban, szóval a szoftver is vizsgázik majd és ennek megfelelően upgradelik várhatóan.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 437
3 042
113
A nem működő járműre a díszelt kiváló fordítás, bár a ruhapróbát nem értem. :rolleyes:
Egyébként az első napon 200 fő vett részt esut.de oldal szerint - szóval az érdeklődők 70%-át "elbukták" ezzel a bakival.

A cikk szerint 26 ország képviselői voltak jelen - a lengyelek pont nem amit az újságíró sajnál is...


Pappi 10 Skyranger 35-öst ígért az ukránoknak az évégéig Leo-1 alvázon szóval lesz éles teszt is.
Nekünk ez azért lehet jó, mert ugyan az a SkyMaster szoftver van benne, mint a 30-asban, szóval a szoftver is vizsgázik majd és ennek megfelelően upgradelik várhatóan.
Dress reherseal - főpróba. Kínos ez mindenképp.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
49 557
82 363
113
Ez totál konteó!!! Szerintem ez a 35mm-es gépágyú+ Leopard 1 teknő kizárólag Ukrajna miatt született meg. Újraindították a 35mm-es lőszergyártást az ukrán Gepárdok miatt, ezért a 35mm-es gépágyú, Leopard 1-eseket kapnak majd az ukránok, ezért a Leopard 1 teknő. Európában a kutyának nem kell sem a 35-ös gépágyú pláne nem a Leopard 1 teknő (mindenki Skyranger 30-at vett valamilyen kerekes alvázon), más logikus magyarázatot erre a járműre nem tudok mondani.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 283
10 920
113
Ez totál konteó!!! Szerintem ez a 35mm-es gépágyú+ Leopard 1 teknő kizárólag Ukrajna miatt született meg. Újraindították a 35mm-es lőszergyártást az ukrán Gepárdok miatt, ezért a 35mm-es gépágyú, Leopard 1-eseket kapnak majd az ukránok, ezért a Leopard 1 teknő. Európában a kutyának nem kell sem a 35-ös gépágyú pláne nem a Leopard 1 teknő (mindenki Skyranger 30-at vett valamilyen kerekes alvázon), más logikus magyarázatot erre a járműre nem tudok mondani.
Gondolom sok sok leo 1 alvaz van amit csak fel kell ujitani ergo a termeles is gyorsabban tudna produkalni.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 742
40 061
113
Ez totál konteó!!! Szerintem ez a 35mm-es gépágyú+ Leopard 1 teknő kizárólag Ukrajna miatt született meg. Újraindították a 35mm-es lőszergyártást az ukrán Gepárdok miatt, ezért a 35mm-es gépágyú, Leopard 1-eseket kapnak majd az ukránok, ezért a Leopard 1 teknő. Európában a kutyának nem kell sem a 35-ös gépágyú pláne nem a Leopard 1 teknő (mindenki Skyranger 30-at vett valamilyen kerekes alvázon), más logikus magyarázatot erre a járműre nem tudok mondani.
Ez nem konteo: ki lett mondva már rég! Még tavasszal mesélt arról Pappi. hogy Leo-1-es alvázú 35 mm-es Skyrangereket küld az ukránoknak év végén.
Konkrétan 10 db-ot, amire német kormány biztosítja pénzt. Szóval ez egy élő, megrendelt projekt.

Ennek a nemzetközi bemutatókon villogtatása csak azért van hogy "Nézzétek! Bármire rá tudjuk tenni!"
Bár azért a 3 főnek kicsit szűkös lehet a Leopard alváz...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pogány

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 659
13 739
113
Ez totál konteó!!! Szerintem ez a 35mm-es gépágyú+ Leopard 1 teknő kizárólag Ukrajna miatt született meg. Újraindították a 35mm-es lőszergyártást az ukrán Gepárdok miatt, ezért a 35mm-es gépágyú, Leopard 1-eseket kapnak majd az ukránok, ezért a Leopard 1 teknő. Európában a kutyának nem kell sem a 35-ös gépágyú pláne nem a Leopard 1 teknő (mindenki Skyranger 30-at vett valamilyen kerekes alvázon), más logikus magyarázatot erre a járműre nem tudok mondani.
Szlovákia, Hollandia, Svédország(! - CV9040 átfegyverzése CV9035-re!), Dánia, Észtország, hogy csak az IFV rendszereket említsem.
SPAAG-ban pedig Románia, Törökország. A hülye nyugatiak, Hollandia, Németország, Belgium kivonták őket.
Nem véletlen, hogy a kínaiak is megvették a 35 mm-es licenszét és azt gyártják maguknak.
Ez a 30 mm-es mánia a militarizmus woke mozgalma.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 742
40 061
113
Szlovákia, Hollandia, Svédország(! - CV9040 átfegyverzése CV9035-re!), Dánia, Észtország, hogy csak az IFV rendszereket említsem.
SPAAG-ban pedig Románia, Törökország. A hülye nyugatiak, Hollandia, Németország, Belgium kivonták őket.
Nem véletlen, hogy a kínaiak is megvették a 35 mm-es licenszét és azt gyártják maguknak.
Ez a 30 mm-es mánia a militarizmus woke mozgalma.
Szerintem tedd bele az aláírásodba: "35 mm jó, 30 mm rossz!"
Sok munkát megspórolsz magadnak! ;)

5 lapátos rotor is mehet ugyanoda az A-37-essel együtt... :oops: