[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

Nem reális és nem is szükséges a 100kmh feletti teherszállítási kapacitás. A vonatok hossza viszont igen. Az EU-ban a biztosítóberendezések miatt rövidek például. 80-120 kmh amit a pályának tudnia kell, de hosszú vonatokkal a kapacitáshoz! 500 méter fölötti szerelvényekkel. Ez tőlünk keletre elvben adott volt. Lehetőség volt.

A nagy sebesség azért lenne fontos, hogy kaputól kapuig sebességben is versenyképes legyen a közúttal.
 
Nem reális és nem is szükséges a 100kmh feletti teherszállítási kapacitás. A vonatok hossza viszont igen. Az EU-ban a biztosítóberendezések miatt rövidek például. 80-120 kmh amit a pályának tudnia kell, de hosszú vonatokkal a kapacitáshoz! 500 méter fölötti szerelvényekkel. Ez tőlünk keletre elvben adott volt. Lehetőség volt.
A sebessegben egyetértünk, ha már csak 10 napra esik a 3-4 heti hajout, az is hatalmas logisztikai előny.
A loadout is fintis: Nyugaton (US, Canada, Australia) sok helyen jarnak ultrahosszu cargo szerelvények, raadasul double stacked konfigban (2x 40" per car) - hirtelen 400-500 kontenerrol beszelunk, képzeljük ezt el óránként érkezőkent...
 
Ez mind igaz.
De.
Lasd alább. :)


Nem erről van szó, mármint a végére értve.

Elzarkozni Kinatol öngyilkos dolog, mert akkor 10-12 even belül utolernek.
En erosen lenezem a kinai muszaki kultúrát, a lopason és hamisításon felepitett uzletit pláne, de nem gondolom, hogy retardaltak lennének.
Ha sarokba szorítod őket, akkor más választásuk nem lesz, mint ingujjat felgyurni, leulni es megcsinalni egy rendes muszaki kulturat, az alapkutatasoktol a chip fabeken at a gyaryastechnologiakig, QA és minden. Namarmost ők nem a szabad nyugati vilag, nekik ez nem tart majd 50 évig, hanem egy top-down komcsi diktatúra és agymosott, fanatizalhato lakossaggal - azaz megcsinaljak 10-12 ev alatt, 20 ev mulva már előtted járnak majd, de ravaszul 98% teljesítményt féláron adnak majd. Azaz neked annyi lesz egy idő után.

Ezzel szemben a másik opció a kereskedelem, ahol pont annyira kell velük nyitottnak maradni, hogy ne akarjanak a fentieknek nekiallni, mert vasarolhatnak akarmit is, de nem a legujabbat, nem a TSMCbol chipeket es így tovább. Ez nem is kérdéses nekem, hogy ez a Nyugat számára is a legokosabb választás, a legbiztosabb út.

A kínai-orosz-ukrán-magyar vasútra visszatérve, nos ott a régi orbáni elképzelés köszön vissza, miszerint Magyarország akkor lesz befolyásos, ha gazdag lesz, es annak egy ilyen, 100-200 evre bebetonozott struktúra kell, mint például a 200-300 évenként atrendezodo trade routes egyik ilyen vegpontjava válni. A magyar érdekeket az európai elé avagy inkább mellé helyezve tényleg elkepzelheto egy ilyen hosszú távú fellendülés és gazdagodas.

A hollandok semmivel sem okosabbak, sőt, ma már valószínűleg jóval kenyelmesebbek is, kb ugyanannyian vannak (sőt, a sok koszoskeput levonva mar kevesebben lennének, mint a magyarok), kisebb területen. De időközben sokszaz éve elnek ugyanebből fényesen.
Ráadásul úgy lett pl Rotterdam a legnagyobb kapacitasu, hogy a Hanza időkben még Hamburg, Lubeck jóval fontosabb volt, de a hollandok jol tudtak, hogy nekik muszáj erre gyúrni, és korán odafigyeltek a kikötői kapacitásokra, politikai kapcsolatokra, uzletekre: Rotterdam már a 16. szazadban is jelentős kikötő, majd a a holland aranykor 17. sz.) alatt még tovább nő, és utana is "aranyat ért" az elhelyezkedese miatt, lasd Rajna-Maas-Schedle delta közelsége (Antwerpen kixsit odébb van).
A hollandok annyira értették ezt, hogy WWII után azonnal bovitettek, modernizaltak stb es 1960 körül már a világ legforgalmasabb kikötője volt, lelepte a tokoreszo nemeteket stb. (Ma már azsiaiak világ nagyjai, de Európában Rotterdam maradt a legforgalmasabb.)
Akkor emelném meg amúgy a kalapom, ha beleállnánk egy gigantikus reptér építésébe is.
3-4x De Gaulle vagy Heathrow méret.
Gyakorlatilag kiépült vasúti hálózattal ( gyors ) Bp - London alagutazva,
max 5 óra, a nyugati túlterhelt repterekről átvehető lenne a teherforgalom egy része.
Két irányból vasút, délről 2 kikötő,teherkikötő, átrakodó.
Dél és kelet irányban logisztikai központ lehetnénk bárkinek....
Van az a pénz....
 
Ez mind igaz.
De.
Lasd alább. :)


Nem erről van szó, mármint a végére értve.

Elzarkozni Kinatol öngyilkos dolog, mert akkor 10-12 even belül utolernek.
En erosen lenezem a kinai muszaki kultúrát, a lopason és hamisításon felepitett uzletit pláne, de nem gondolom, hogy retardaltak lennének.
Ha sarokba szorítod őket, akkor más választásuk nem lesz, mint ingujjat felgyurni, leulni es megcsinalni egy rendes muszaki kulturat, az alapkutatasoktol a chip fabeken at a gyaryastechnologiakig, QA és minden. Namarmost ők nem a szabad nyugati vilag, nekik ez nem tart majd 50 évig, hanem egy top-down komcsi diktatúra és agymosott, fanatizalhato lakossaggal - azaz megcsinaljak 10-12 ev alatt, 20 ev mulva már előtted járnak majd, de ravaszul 98% teljesítményt féláron adnak majd. Azaz neked annyi lesz egy idő után.

Ezzel szemben a másik opció a kereskedelem, ahol pont annyira kell velük nyitottnak maradni, hogy ne akarjanak a fentieknek nekiallni, mert vasarolhatnak akarmit is, de nem a legujabbat, nem a TSMCbol chipeket es így tovább. Ez nem is kérdéses nekem, hogy ez a Nyugat számára is a legokosabb választás, a legbiztosabb út.

A kínai-orosz-ukrán-magyar vasútra visszatérve, nos ott a régi orbáni elképzelés köszön vissza, miszerint Magyarország akkor lesz befolyásos, ha gazdag lesz, es annak egy ilyen, 100-200 evre bebetonozott struktúra kell, mint például a 200-300 évenként atrendezodo trade routes egyik ilyen vegpontjava válni. A magyar érdekeket az európai elé avagy inkább mellé helyezve tényleg elkepzelheto egy ilyen hosszú távú fellendülés és gazdagodas.

A hollandok semmivel sem okosabbak, sőt, ma már valószínűleg jóval kenyelmesebbek is, kb ugyanannyian vannak (sőt, a sok koszoskeput levonva mar kevesebben lennének, mint a magyarok), kisebb területen. De időközben sokszaz éve elnek ugyanebből fényesen.
Ráadásul úgy lett pl Rotterdam a legnagyobb kapacitasu, hogy a Hanza időkben még Hamburg, Lubeck jóval fontosabb volt, de a hollandok jol tudtak, hogy nekik muszáj erre gyúrni, és korán odafigyeltek a kikötői kapacitások és politikai kapcsolatokre-uzletekra, Rotterdam már a 16. szazadban is jelentős kikötő, majd a a holland aranykor 17. sz.) alatt még tovább nő, és utana is "aranyat ért" az elhelyezkedese miatt, lasd Rajna-Maas-Schedle delta közelsége (Antwerpen kixsit odébb van).
A hollandok annyira értették ezt, hogy WWII után azonnal bovitettek, modernizaltak stb es 1960 körül már a világ legforgalmasabb kikötője volt, lelepte a tokoreszo nemeteket stb. (Ma már azsiaiak világ nagyjai, de Európában Rotterdam maradt a legforgalmasabb.)
Sztem ez nagyon kerek.
Viszont a kínai társadalom sztem nem agymosott. Szépen elmondják, ők tudják nekik nincs választásuk, a Párt irányít és irigylik a Demokráciát. Mondtam, nem kell! :cool:
 
Akkor emelném meg amúgy a kalapom, ha beleállnánk egy gigantikus reptér építésébe is.
3-4x De Gaulle vagy Heathrow méret.
Gyakorlatilag kiépült vasúti hálózattal ( gyors ) Bp - London alagutazva,
max 5 óra, a nyugati túlterhelt repterekről átvehető lenne a teherforgalom egy része.
Két irányból vasút, délről 2 kikötő,teherkikötő, átrakodó.
Dél és kelet irányban logisztikai központ lehetnénk bárkinek....
Van az a pénz....
Gyanithatoan ez egy másik, de akár a fő oka is a repteres uzletnek - a turizmus a publikus indok, de a háttérben a kínai logisztikai hub akar lenni, csak nem emlegetik.
 
Akkor emelném meg amúgy a kalapom, ha beleállnánk egy gigantikus reptér építésébe is.
3-4x De Gaulle vagy Heathrow méret.
Gyakorlatilag kiépült vasúti hálózattal ( gyors ) Bp - London alagutazva,
max 5 óra, a nyugati túlterhelt repterekről átvehető lenne a teherforgalom egy része.
Két irányból vasút, délről 2 kikötő,teherkikötő, átrakodó.
Dél és kelet irányban logisztikai központ lehetnénk bárkinek....
Van az a pénz....
 
A nagy sebesség azért lenne fontos, hogy kaputól kapuig sebességben is versenyképes legyen a közúttal.
Soha nem lesz. A vasút ezer kilométeres távolságú hub-al számol minimum. Az ideális a Hszincsiang-Budapest lenne 1435-ön.

Az amúgy Kína-Kazah-Üzbég (vagy türkmén)-Irán-Török-Bolgár-Szerb-Magyar
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Gyanithatoan ez egy másik, de akár a fő oka is a repteres uzletnek - a turizmus a publikus indok, de a háttérben a kínai logisztikai hub akar lenni, csak nem emlegetik.
És ha már brainstorming....
Megépíteném a világ legnagyobb szerverházát,akár neutron technológiával is, majd törlés ,hackelés mentes tárhelyszolgáltatást kínálnék, bárkinek ( Államok,cégek,stb). Fél ország home office -ban tolná a melót.
Plusz ami rárakódna az IT szektorban.
Nulla nyersanyaggal üzemelhet, paks -ot rákötni, vagy plusz egy blokk.
 
A loadout is fintis: Nyugaton (US, Canada, Australia) sok helyen jarnak ultrahosszu cargo szerelvények, raadasul double stacked konfigban (2x 40" per car) - hirtelen 400-500 kontenerrol beszelunk, képzeljük ezt el óránként érkezőkent...
Ez csak nagyon kevés helyen járható út. A vasúti pályáknak van egy olyan paramétere is, hogy össz terhelhetőség. És a döntő többség nem nagy tehervonatok kiszolgálására épült (annak idején). Kifejezett ipari környezetben (bányajáratok) van ilyen, de ezek nem lényegi kereskedelmi vonalak.
Nem csak az összes hídnak, átjárónak, stb. kell ilyen terhelhetőségűnek lennie, de más pályalap és más sín is kell. Persze sok minden átépíthető, de ez egy rohadt drága dolog és rengeteg idő. 10-20 év alatt azért erre kialakíthatók folyosók, ha megéri.
 
Ez csak nagyon kevés helyen járható út. A vasúti pályáknak van egy olyan paramétere is, hogy össz terhelhetőség. És a döntő többség nem nagy tehervonatok kiszolgálására épült (annak idején). Kifejezett ipari környezetben (bányajáratok) van ilyen, de ezek nem lényegi kereskedelmi vonalak.
Nem csak az összes hídnak, átjárónak, stb. kell ilyen terhelhetőségűnek lennie, de más pályalap és más sín is kell. Persze sok minden átépíthető, de ez egy rohadt drága dolog és rengeteg idő. 10-20 év alatt azért erre kialakíthatók folyosók, ha megéri.



Szerintem meg 3x gyorsabban is megépülhet ha megvan rá a kormányzati akarat,ha valahol van olcsó nyersanyag,nehéz ipar,energia az Oroszország, ha valahol van gyártó kapacitás, pénz,képzett munkaerő,az Kína, India,szóval ha belecsapnak a lecsóba,ott még a fák is vasutat fognak teremni.
A szűk keresztmetszet Záhonytól az eu-s politikum.
 
Ez csak nagyon kevés helyen járható út. A vasúti pályáknak van egy olyan paramétere is, hogy össz terhelhetőség. És a döntő többség nem nagy tehervonatok kiszolgálására épült (annak idején). Kifejezett ipari környezetben (bányajáratok) van ilyen, de ezek nem lényegi kereskedelmi vonalak.
Nem csak az összes hídnak, átjárónak, stb. kell ilyen terhelhetőségűnek lennie, de más pályalap és más sín is kell. Persze sok minden átépíthető, de ez egy rohadt drága dolog és rengeteg idő. 10-20 év alatt azért erre kialakíthatók folyosók, ha megéri.
Ha a kinaiak epitik es eleve ugy, akkor megy az 5-6 ev alatt is, 'szok kici kinai', ahogy feletek mondjak, inkabb azt csinalja, mint munkataborban uljon, mert reszegen szidta a Partot. :D

Szerintem meg 3x gyorsabban is megépülhet ha megvan rá a kormányzati akarat,ha valahol van olcsó nyersanyag,nehéz ipar,energia az Oroszország, ha valahol van gyártó kapacitás, pénz,képzett munkaerő,az Kína, India,szóval ha belecsapnak a lecsóba,ott még a fák is vasutat fognak teremni.
A szűk keresztmetszet Záhonytól az eu-s politikum.

Pontosan erre celoztam en is. Ez egy komcsi program, komcsi orszag, a legnagyobbak egyike a vilagon. Ha valami fontos, akkor az elkepeszto tempoban megepulhet.
 
Amit saját tapasztalatból tudok kínáról:
A kínai beszállítóval az a gond, hogy szállít valamit. Csak elég kínos tud lenni, amikor az elvileg gyógyszerkönyvi minőségű anyagról kiderül, hogy fele részben krétapor.
Vagy @Blitz97 kollégát hívom, ha azt mondják egy előadására, hogy ez olyan kínai publikáció minőségű, az dícséret, vagy sértés?
Az egyetemen mindig azt mondták nekünk, hogy Kínából max. faék egyszerűségű anyagokat (pl. citromsav, C-vitamin) szabad venni, hatóanyagot nem igazán.
Ami a kínai publikációkat illeti: vérig sértenének vele. :)
 

"A Bild című lap összegyűjtötte, hogy mi minden történt egyetlen hét alatt, október 6-a és 11-e között:

  • A Thyssen-Krupp bejelentette, hogy a zöldacél-programja leállítását tervezi Észak-Rajna-Vesztfáliában, miközben már közel 500 millió eurós kormányzati és tartományi forrást befektettek.
  • A Voith gépipari óriás Ausztriába költözteti a leányvállalatát.
  • Az időskori ápolási biztosítási alapból februárra elfogy a pénz, a járulékokat 19 százalékra kell emelni, hogy a jelenlegi szolgáltatást fenn tudják tartani.
  • A Szövetségi Statisztikai Hivatal jelentése szerint az ipari megrendelések 5,8 százalékkal estek vissza.
  • A Würth leányvállalata, a Würth Elektonik bezárja schopfheimi üzemét. Több száz munkavállaló érintett.
  • A Soex textilgyártó csődöt jelent, ez 460 alkalmazottat érint.
  • A svéd akkumulátorgyártó, a Northvolt leányvállalata , amely egy gigagyár építésébe fogott Németországban, csődöt jelent.
  • A Sternen pékség csődje ezer alkalmazottat érint.
  • A Wavin, az európai műanyag csövek gyártója bejelentette, hogy 2026-ban befejezi a gyártást és a logisztikát az alsó-szászországi üzemében.
  • Robert Habeck szövetségi gazdasági miniszter lefelé korrigálta a kormány gazdasági előrejelzését. Gyenge plusz helyett a német gazdaság csökkenése várható – immár második éve.
  • A vegyipar teljesítménye tovább romlik, az úgynevezett ifo-index ( üzleti hangulat) mínusz 6,1 százalékról mínusz 13,6 százalékra zuhant.
  • A ZF autóipari beszállító üzemi tanácsa riadót fújt, a leépítések miatt minden harmadik németországi cég érintett lehet. A ZF korábban 14 ezres leépítést jelentett be.
  • A vendéglátóipar tizenegy százalékos árbevétel-visszaeséssel számol.
  • A Deutsche Bahn leányvállalata, a DB Cargo 2300 munkahely megszüntetéséről állapodott meg az üzemi tanáccsal.
  • A BMW 30 százalékkal kevesebb autót ad el Kínában.
  • A Ryanair minden járatát törli három német reptérről: Dortmundból, Drezdából és Lipcséből.
  • A Daimler Trucks 11 százalékkal kevesebb teherautót értékesít, mint a tavalyi évben.
  • A Mercedes eladása 503600 autóval csökkent.
  • Az e-autók eladása 31 százalékkal esett vissza.
  • A Porsche is kevesebb autót értékesít. Kínában az eladások 29 százalékkal estek vissza az előző évihez képest."
Derék.