Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 194
23 616
113
Évekkel ezelőtt hazafelé tartva Bécsből követett az osztrák rendőrség jelzés nélküli járőrkocsija. Megállitottak és rámolvasták az utolsó fél órában elkövetett büneimet, többnyire index nemhasználását, sebességkorlátozás kismértékű túllépését. Összadták és 2100 schillinget kértek. (Olyan régen volt...:)) Mondtam, csak 800 schillingem van. Na, adja ide és menjen a fenébe mondták. Akkor egy idegennél behajtani egy büntetést még teljesen reménytelen volt. Hasonló többször is előfordilt akkoriban. :)

Van, hogy belefutok trafiba, 2-3 havonta biztos beszivom es nem egy esetben tudom azzal kombinalni, hogy nincs nalam semmifele papir, mert sikerult az egesz taskamat masik autoban hagyni. Minimal penz van a zsebemen, 30-40 €. Eddig egy esetben sem fordult elo, hogy feljelentettek volna vagy az osszes penzt elvettek volna tolem, pedig a buntetes tobb lett volna, mint ami nalam volt hiszen sebessegtullepes, papirok semmi… ennek ellenere minden esetben valami olyat irt a rendor a cetlire, hogy ne kelljen az utolso €-t is elvenni tolem. Sot nem egy esetben azt is megkerdeztek van-e annyi uzemanyag az automba, hogy ha levesz pl. 30-ra es marad nalam 10, akkor haza erek-e az autoval vagy ahova megyek. Soha nem futottam bele bunkoparaszt rendorbe, kekeckedobe, kioktatoba… csak pozitiv tapasztalatom van, szavam nem lehet a korrektsegukre es az emberseges, allampolgar barat hozzaallasukra. Holott ugye en voltam a szabalyserto…
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 901
56 769
113
Van, hogy belefutok trafiba, 2-3 havonta biztos beszivom es nem egy esetben tudom azzal kombinalni, hogy nincs nalam semmifele papir, mert sikerult az egesz taskamat masik autoban hagyni. Minimal penz van a zsebemen, 30-40 €. Eddig egy esetben sem fordult elo, hogy feljelentettek volna vagy az osszes penzt elvettek volna tolem, pedig a buntetes tobb lett volna, mint ami nalam volt hiszen sebessegtullepes, papirok semmi… ennek ellenere minden esetben valami olyat irt a rendor a cetlire, hogy ne kelljen az utolso €-t is elvenni tolem. Sot nem egy esetben azt is megkerdeztek van-e annyi uzemanyag az automba, hogy ha levesz pl. 30-ra es marad nalam 10, akkor haza erek-e az autoval vagy ahova megyek. Soha nem futottam bele bunkoparaszt rendorbe, kekeckedobe, kioktatoba… csak pozitiv tapasztalatom van, szavam nem lehet a korrektsegukre es az emberseges, allampolgar barat hozzaallasukra. Holott ugye en voltam a szabalyserto…
Más idők voltak úgy 1990 körül. Forintom volt , de azzal ők nem tudtak semmit sem kezdeni. Akkor még nem tudtak kártyákat elfogadni. Ettől függetlenül én ugyanezt kell mondjam, mint te. Soha nem volt gondom rendőrrel, se itthon, se külföldön. Szerintem, ahogy bekiabálsz az erdőbe, olyan a visszhang.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 138
4 213
113
Én rohadtul haragszom az elmaradó fejlesztések miatt, különösen a vasút és a Galvani híd elhagyása miatt mérgelődöm.
De sajnos ilyen forráshiányos időkben kell meghozni azt a döntést, ami mára már fájdalmassá terebélyesedett.
Nevezetesen, hogy a vízfej Budapest a saját gravitációja révén már egészségtelenül nagyra nőtt és ez egy öngerjesztő, fékeveszett folyamattá vált.
Lehet, hogy nagy lózungnak tűnik, mi több , ez is a kályhától elindulás, de bizony itt bosszulja meg magát Trianon.
Akkor ugyanis a kiegyezés után rohamos fejlődésnek indult Budapesttől még egészséges távolságban levő, de azzal infrastrukturálisan összekapcsolt, mégis alternatívát nyújtó polgári-ipari-gazdasági erőközpontokat veszített el az ország.
Ami maradt, az egyszerűen nem volt elég messze a fővárostól, így bár a második világháború után azért próbáltak ipart, gazdaságot diverzifikálni, az 1951-es Nagy Budapest megmutatta a lehetőségeket.
1989 után pedig a vidék kvázi bedőlésével a főváros úgy vitte el a fókuszt, hogy maga sem tudott az ezzel azonos arányban fejlődni.
De még így is inkább opció a fővárosi, vagy agglomerációs betelepülés az úgynevezett "félúton" levőknek, mint Debrecen, Nyíregyháza, Pécs, Szombathely, Zalaegerszeg, Békéscsaba, stb.
Ha ez a folyamat nem fordul meg, akkor totál elsekélyesedik a vidék.
Most Lázár János látványosan betart a fővárosnak, de méglátványosabban próbálja a megcsappant erőforrásaiból kedvezményezni a vidékieknek, hogy valahogy homogenizálja az infrastruktúra eloszlását.
A direkt szándék a vidék elővétele, az indirekt pedig a főváros hátrébb sorolása, amely ha nem is kicsinyes bosszú, de mindenképp egy kényszerítő szándék, hogy kezdjenek meg az emberek és a vállalkozások, illetve a figyelem elvándorolni, átmozogni a vidék többi pontjára.
Ez fájdalmas és frusztráló a fővárosnak, de valljuk be, még nekünk is elengedhetetlenül fontos.
Bizarr módon a rossz a jó. Ugyanis a főváros vonzereje teszi egyúttal élhetetlenné azt. Arról nem is beszélve, hogy a betelepülők tömegnövekedése, olyan extra amortizációt okoz a főváros infrastruktúráján, hogy az ezáltal sokkal több forrást von el, köt le, vagy igényel, mintha azt kevesebben használnák.
Egy egyszerű példával élve, ha a vidék felzárkózásával javulna az országos termelékenység, de ezzel párhuzamosan a fővárosból kiinduló elvándorlás révén annak lélekszáma lecsökkenne mondjuk egymillió alá ÉS ilyen feltételek mellett zajlana az infrastrukturális rekonstrukció, akkor annak élettartama a szerényebb amortizáció miatt nagyobb lehetne.
Ezzel szemben, ha folyamatosan csak a fővárosba pumpálunk minden erőforrást, azzal csak az amortizációs hatást fokozzuk, így lényegében egyhelyben égetjük a pénzt.
Lázár János konkrétan egy elefánt a porcelánboltban!
A forráshiány, illetve a nem költséghatékony, korszerűtlen "fejlesztések", többnyire nem a vasút vezetőin, hanem miniszteri szinten dőlnek el! Aztán a balhét mégis csak a MÁV vezetőire húzza rá Lézer Jani!
Ezzel nem csak Budapestnek, hanem az egész országnak betart!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 534
10 176
113
  • Dühítő
  • Tetszik
Reactions: BJani and merleg

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 659
113
Vénasszonynak szerencséje volt, hogy nem román kamionos jött szembe... Aztán az ilyen bemegy a városba kóvályogni...
Nyolcason eleget járva az ilyenen amúgy abszolút nem lepődök meg, volt olyan is már, hogy traktor esett a felüljáróról a vonat elé
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Hülyék ezek?

Ennyi pénzből egy teljesen új repülőteret lehetne építeni, mondjuk egy BP Kodály Zoltánt!

Ide:
rept-r.jpg

BUK.jpg


Kezdetben egy, aztán két kifutópályával!
https://simpleflying.com/warsaw-solidarity-airport/
Kilencmilliárd Euróba kerül ez Warsóban:
9760bb7ea2d98f61954cecde451cc516.webp.webp
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
140
600
93
Hülyék ezek?

Ennyi pénzből egy teljesen új repülőteret lehetne építeni, mondjuk egy BP Kodály Zoltánt!

Ide:
rept-r.jpg

BUK.jpg


Kezdetben egy, aztán két kifutópályával!
https://simpleflying.com/warsaw-solidarity-airport/
Kilencmilliárd Euróba kerül ez Warsóban:
9760bb7ea2d98f61954cecde451cc516.webp.webp

Nem tudom kik a hülyék.

Nem biztos, hogy kijönne minden kapcsolódó infrával.
Mellesleg céget vesznek szerződésekkel, munkaerővel, know-how-al stb.

Na meg a területszerzés.
A környéken lakók nyavajgása.

Tegyük föl minden jó lenne.
Na akkor jönne a tüntetés meg a parlamenti interpellácó.

És akkor megint a kormány lenne a hülye.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Nem tudom kik a hülyék.

Nem biztos, hogy kijönne minden kapcsolódó infrával.
Mellesleg céget vesznek szerződésekkel, munkaerővel, know-how-al stb.

Na meg a területszerzés.
A környéken lakók nyavajgása.

Tegyük föl minden jó lenne.
Na akkor jönne a tüntetés meg a parlamenti interpellácó.

És akkor megint a kormány lenne a hülye.
Feriheggyel ellentétben a jelzett terület lényegében lakatlan. Tehát nem a város kellős közepén fekszik, hanem alacsony népsűrűségű mezőgazdasági területen. Ferihegynek a városon belül hosszú távon nincs jövője. Afféle city-airport formában fog csak fennmaradni. Tehát a jelenlegihez képest drasztikusan redukált forgalommal, aminek jelentős része magángépekből áll, mégcsak nem is menetrendszerinti járatokból és az is csak nappal, csúcsidőben, teljes éjszakai zárlat mellett. Budapesten félmilliós lakossági ellenállás fogja ezt kiharcolni tíz éven belül szerintem, akkor is, ha Budapestnek emiatt nem lesz reptere és Bécsbe kell járnunk repülni. A környező kerületek be fogják záratni előbb-utóbb Ferihegyet akár tetszik ez, akár nem. Ezen a helyen, amit jeleztem úgy öt-tízezer embert érintene csak, kiváló közlekedési adottságokkal, a terminált közvetlenül a balatoni vasútvonal fölé lehetne építeni, két autópálya halad mellette közvetlenül már most is.

A magyarországi infrastruktúrafejlesztést régóta a teljes fantáziátlanság és mérhetetlen pénzpazarlás jellemzi. Ferihegy megvétele erre a koronát fogja feltenni! Egy haldokló repülőtérről beszélünk, ahol hiába növekszik a forgalom, mert olyan helyen van, ahol a politika fogja bezáratni. Ezek a kerületek tartósan megnyerhetőek lesznek az ellenzéknek, mondjuk egy este nyolctól-reggel hatig terjedő zárlat követelésével és miért is ne! Jön a NER Ferihegyre, duplán csapnak majd oda valami hasonlóval. Hát még ha az osztrákoktól is kapnak támogatást a civil szervezeteik cserébe a bécsi helyzetbehozásáért!
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
140
600
93
Ezek a szavak a kisember amatőr, felforgató, a körülményeket nem ismerő vagdalkozásai.
Egy-két dologba belekapaszkodva, az igazi nehézségeket nem ismerve.
Szinte az egész terület kiváló termőhelyi adottságú pl.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Óh, én csak azt tudom, hogy melyik kerületeket akarja az ellenzék elhódítani jövőre. A plakátokat a NER-es magángépekkel fogják illusztrálni hozzá.

Az egy négyzetméteren megtermelt hozzáadott értéknek meg nincs köze a kiváló termőhelyi adottsághoz. Ezért épül gyár, lakópark vagy éppen autópálya a legjobb földekre éppúgy, mint a legrosszabbakra, ha az az ideális terület. Ugyanis a mezőgazdaság olyan kevés haszonkulccsal aknáz ki egy területet, ami sehol sincs bármilyen más célú felhasználáshoz! Egy repülőteret pedig csak síkvidékre lehet építeni, ami jó esetben kiváló termőhelyi adottságú lesz a szóbajöhető területek döntő részén.

De ez kit érdekel? Hogy jön ez ide? Semmi köze egy beruházás ideális helyéhez! Ne viccelődjünk már hülyeségekkel! A kormány súlyos hibát követ el, mert tíz hónappal a helyhatósági választások előtt kidob az ablakon egy olyan összeget, amin hatásos politikai fegyvert vásárol az ellenzéknek és aminek töredéke se fog megtérülni, mert lényegében az ellenzék helyhatósági győzelme esetén akár az egész reptér is mehet a kukába, mert nagyobb kampány fog rá épülni itt Budapesten, mint az akkugyár ellen Debrecenben!
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
140
600
93
Én csak arra céloztam, hogy egy-két, a google térképre rajzolt színes vonal alapján nem telepíthető reptér, még ha otthonról olyan jó ötletnek tűnik is. A mutatós portfóliós varsói képek a Fosters+Partnerstől lenyűgözőek. Looks like what it wont look like in there.

A kormány meg emiatt nem hülye.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Én csak arra céloztam, hogy egy-két, a google térképre rajzolt színes vonal alapján nem telepíthető reptér, még ha otthonról olyan jó ötletnek tűnik is. A mutatós portfóliós varsói képek a Fosters+Partnerstől lenyűgözőek. Looks like what it wont look like in there.

A kormány meg emiatt nem hülye.
Nem, a reptereket infrastrukturális szempontok alapján telepítik. Nincs Budapest környékén még egy olyan hely, ahol ilyen közel, ilyen kiváló infrastruktúrával lehetne repülőteret létesíteni, ilyen csekély lakosságú és sík területen. A szélirány, a domborzat, a város sűrűbben lakott területeinek elkerülése a megközelítési útvonalak mentén determinálják egy repülőtér telepíthetőségét. Nem vonalak ezek a google-ön, hanem az előzetesen egyáltalán szóba jöhető helyek összegzése.

Ezek a lehetőségek vannak, ahol minden stimmel.

Ha Budapest új repülőteret akar, akkor ebből lehet választani. Két lehetőség van, kihasználjuk a szerencsénket, hogy Százhalombatta mögött van megfelelő terület, kiépített infrastruktúrával, ahová csak a repülőteret kell felépíteni, vagy olyan területet választunk, ami igen távol esik a várostól és nagyon komoly infrastrukturális beruházásokat igényel.

Tehát mégegyszer:
  • sík terület
  • megfelelő szélirány
  • infrastruktúra
  • lakosság sűrűsége a repülőtér és a megközelítési útvonalak környékén

Van olyan részletes térképem, mint a szerkezeti tervé szerkeszthető változatban. Csináltam már ilyen léptékű országtérképet.

Csak azért nincs olyanon, amin domborzati, szélirányt jelölő layerek vannak népsűrűségi/lakosságkoncentrációt jelölő részekkel a pontenciáis megközelítési útvonalak jelölévésel, mert egy egyszerű demonstrációnak egy sebtében felülrajzolt google képernyőfotó is megteszi, az ugyanis csak pár percbe kerül. Akit részletesebben érdekel, az amúgy is tudja, hogy miért ott van az a négy lehetséges helyszín Budapest környékén, ahol, mert gyorsan összerakja a képet részleteiben is a saját ismeretei/térképei alapján.
 
  • Tetszik
Reactions: Lucullus

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
140
600
93
Az infrastruktúra fejlesztés csak 1 dolog.
Van még sok más.
Ameddig ez a reptér elmegy, addig hülyék lesznek újat építeni.
Na meg az lenne a magas labda a konkurenciának. Két reptér Budapesten. Hehe. Ráadásul újat építeni addig, amíg működik a meglévő, szerződésekkel, kialakult üzleti modellel. Okos!

Egyébként melyik menne alul, a repülő vagy a vasút? Vagy a repülő vagy az autópálya?

A termőföld pedig véges erőforrás, ezek esetében a megközelítésed nem helyes.

A kormány meg így is hülye lesz, meg úgy is hülye lesz.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 692
5 543
113
Hülyék ezek?

Ennyi pénzből egy teljesen új repülőteret lehetne építeni, mondjuk egy BP Kodály Zoltánt!

Ide:
rept-r.jpg

BUK.jpg


Kezdetben egy, aztán két kifutópályával!
https://simpleflying.com/warsaw-solidarity-airport/
Kilencmilliárd Euróba kerül ez Warsóban:
9760bb7ea2d98f61954cecde451cc516.webp.webp

Olajfinomító mellé, úgy, hogy kb felette van a le/felszálló irány, ezt egyik hatóság se fogja soha se engedélyezni.
+ ott van szemben a tököli reptér, már azért megy a sírás állandóan, hogy zavaró, akkor mekkora ellenállás lenne egy nagy nemzetközi ellen?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Olajfinomító mellé, úgy, hogy kb felette van a le/felszálló irány, ezt egyik hatóság se fogja soha se engedélyezni.
+ ott van szemben a tököli reptér, már azért megy a sírás állandóan, hogy zavaró, akkor mekkora ellenállás lenne egy nagy nemzetközi ellen?
Ott a térkép, hogy nincs fölötte (emiatt nem párhuzamosak a kifutók, de távolabb téve az egyiket azok is lehetnének):
BUK.jpg


Schwechatban is ugyanez a helyzet:
sch.jpg


Ahogy Tököl se szemben van. Továbbá párezres ellenállást erőből le lehet nyomni, de félmilliós Budapesten más téma lesz.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 692
5 543
113
Ott a térkép, hogy nincs fölötte (emiatt nem párhuzamosak a kifutók, de távolabb téve az egyiket azok is lehetnének):
BUK.jpg


Schwechatban is ugyanez a helyzet:
sch.jpg


Ahogy Tököl se szemben van. Továbbá párezres ellenállást erőből le lehet nyomni, de félmilliós Budapesten más téma lesz.

Jó, hát teljesen mindegy, nem lesz ebből semmi úgyse. 1. Attól, hogy te itt vonalakat húzogatsz, az csak egy ember szabadidős szórakozása, semmit se ér.
2. Ha megveszik Ferihegyet 4 milliárdért, akkor nem azért veszik meg, hogy bezárják.
3. Ha nem veszik meg, akkor se tudnak még jó pár évig ellen repteret építeni, mert olyan f@sza szerződést kötöttek anno, hogy x évig, y km-en belül nem építhető konkurencia Ferihegynek. Valamelyik topikban volt már valami hasonló rajzolgatós ötletelés.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Ott a térkép, hogy nincs fölötte (emiatt nem párhuzamosak a kifutók, de távolabb téve az egyiket azok is lehetnének):
BUK.jpg


Schwechatban is ugyanez a helyzet:
sch.jpg


Ahogy Tököl se szemben van. Továbbá párezres ellenállást erőből le lehet nyomni, de félmilliós Budapesten más téma lesz.
De minek odaa reptér? Van.
Ott a térkép, hogy nincs fölötte (emiatt nem párhuzamosak a kifutók, de távolabb téve az egyiket azok is lehetnének):
BUK.jpg


Schwechatban is ugyanez a helyzet:
sch.jpg


Ahogy Tököl se szemben van. Továbbá párezres ellenállást erőből le lehet nyomni, de félmilliós Budapesten más téma lesz.