Minek örülsz ennek kapcsán?
Csepel élhetetlenné vált az irgalmatlanul megnüvekedett teherforgalom miatt. A Csepel-sziget nagy részének a teljes forgalmát viseli a Rákóczi Ferenc út. Minden reggel és délután az egész térség ott araszol a dugóban. Már a civil forgalom is túl sok lenne ennek az útnak (2x1sáv egy M0 felhajtóval súlyosbítva). Azonban erre még rászervezték az konténer terminált is.
Volt tervben, hogy megépítik a
gerincutat, ami jelentősen csökkentette volna a Rákóczi forgalmát, de persze ez többször halasztva lett, miközben a terminál már üzemel.
Ha ennél is komolyabb vasúti forgalmat akarnak ráengedni az konténer terminálra, meg a szabadkikötőre, akkor az értelemszerűen növelni fogja a közúti kamion forgalmat. Márpedig a Gubacsi híd kapcsán a vasúti hídról van csupán szó.
És akkor még nem vettük azt az elb@szott körülményt, hogy mind a Szabadkikötőbe, mind a terminálba vezető vágányok szintben keresztezik Csepel kapujában a közutat, és a ki- és behaladó szerelvények miatt folyamatosan meg kell állítani 5-10 percre is a járműforgalmat.
Csak a terminálra naponta 4-6 szerelvén megy ki, és be! A Szabadkikötő rendezője meg olyan rövid, hogy gyakran amiatt is meg kell állítani a forgalmat, mert a hosszú szerelvények összekapcsolásakor van hogy a mozdony kihúzza a szerelvényt a kereszteződésbe, és azonnal tolja is vissza, hogy a másik vágányon álló szerelvényt rákapcsolják... Pffff. És ez mind a teljes nagy kereszteződést (Weisz Manfréd - Teller - Corvin) megfogja.
A szerelvényen minden konténert külön fognak hozni és vinni a kamionok. De van olyan is, hogy a megrakott traileres kamion mellet oda és vissza is mennek konténer nélkül is a trailerek. Szóval el lehet képzelni, hogy milyen extra forgalmat, és környezeti terhelést (kipufogó, zaj, és rezgés) generál ez az egész.
A Rákóczit ráadásul 5-6 éve újították fel, de olyan dúrván szétcsapta a kamionforgalom, hogy sürgős felújításra szorul. A rossz út miatt generálódik a zaj és a rezgés jelentős része. Ráadásul a kamionok a Rákóczin a késő esti és hajnali órákban is tolják, amikor a civil forgalom kisebb. Nem ritka a 70-nel tépő kamion olyankor.
Na azt el tudod képzelni, hogy mi lesz ott, ha még elkezdenek egy útfelújítást is?
Van több ismerősöm is, aki reggel a gyereket Halásztelekről viszi a Csillagtelepre, és a szokásos 10-15perces menetidő 50-60 percre módosul.
A kibővített Gubacsi vasúti kapacitása azt jelenti, hogy a helyzet csak romlani fog. A gerincútra most mondanak egy 2024-es kivitelezés indítást, de ez nem lesz egyszerű. Egy csomó telket ki kell még sajátítani ahhoz, hogy az egész megvalósuljon. Ráadásul az út részben az ártéren, gáton fog haladni, amit komolyan meg kell erősíteni, ahhoz, hogy elbírja azt a teherforgalmat, amit oda szánnak.
Szóval én biztosan nem engednék további vasúti kapacitásokat a Gubacsin megvalósulni, amíg kész nincs rendesen a gerinc út.