Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
140
600
93
Hülyék ezek?

Ennyi pénzből egy teljesen új repülőteret lehetne építeni, mondjuk egy BP Kodály Zoltánt!

Ide:
rept-r.jpg

BUK.jpg


Kezdetben egy, aztán két kifutópályával!
https://simpleflying.com/warsaw-solidarity-airport/
Kilencmilliárd Euróba kerül ez Warsóban:
9760bb7ea2d98f61954cecde451cc516.webp.webp

Index:

Miért kellett eladni, ha most vissza akarjuk vásárolni?​

A BUDAPEST AIRPORT RÉSZVÉNYEINEK 75 SZÁZALÉKÁT ÉS AZZAL EGYÜTT AZ ÜZEMELTETÉSI ÉS VAGYONKEZELÉSI JOGOKAT IS 2005 DECEMBERÉBEN ÉRTÉKESÍTETTE A HATALMON LÉVŐ KORMÁNY.
Az ügylet illeszkedett a baloldali kormányok állami vagyon privatizációját előtérbe helyező neoliberális gazdaságpolitikájába, amelynek során több pénzintézet, az energiaszektor stratégiai elemei, Mol-részvények, Antenna Hungária, MÁV Cargo, MALÉV mellett a repülőteret is külföldi tulajdonosoknak adták el. A vevő a londoni Heathrow repülőteret is üzemeltető cég, a tranzakció ellenértéke 464,5 milliárd forint volt. Az akkor ellenzékben lévő mai kormánypártok a kezdetektől elhibázott lépésnek minősítették a repülőtér privatizációját, mondván annak hosszú távú stratégiai szempontok miatt állami irányítás alatt kellene maradnia. Annak, hogy a privatizáció idején csak a vevő rendelkezett hosszú távú vízióval, amit a koncessziós szerződésben érvényesíteni is tudott, bizonyítéka az a kitétel, amely szerint új utasforgalomra alkalmas repülőtér 75 évig nem épülhet a Liszt Ferenc Repülőtér száz kilométeres körzetében. Ez azt jelenti, hogy a magyar kormány nem teheti meg ugyanazt, amit a lengyel kormány tesz, akik 2028-ra tervezik átadni a Varsó közelében zöldmezős beruházásként épülő, Szolidaritás Közlekedési Csomópont (Centralny Port Komunikacyjn) névre keresztelt repülőteret, amely éves szinten 40 millió utas fogadására lett tervezve és ezáltal a régió legnagyobb légikikötője lesz.


Tehát ki a hülye? Csak nem az, aki ilyen szerződést aláírt?
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Index:

Miért kellett eladni, ha most vissza akarjuk vásárolni?​

A BUDAPEST AIRPORT RÉSZVÉNYEINEK 75 SZÁZALÉKÁT ÉS AZZAL EGYÜTT AZ ÜZEMELTETÉSI ÉS VAGYONKEZELÉSI JOGOKAT IS 2005 DECEMBERÉBEN ÉRTÉKESÍTETTE A HATALMON LÉVŐ KORMÁNY.
Az ügylet illeszkedett a baloldali kormányok állami vagyon privatizációját előtérbe helyező neoliberális gazdaságpolitikájába, amelynek során több pénzintézet, az energiaszektor stratégiai elemei, Mol-részvények, Antenna Hungária, MÁV Cargo, MALÉV mellett a repülőteret is külföldi tulajdonosoknak adták el. A vevő a londoni Heathrow repülőteret is üzemeltető cég, a tranzakció ellenértéke 464,5 milliárd forint volt. Az akkor ellenzékben lévő mai kormánypártok a kezdetektől elhibázott lépésnek minősítették a repülőtér privatizációját, mondván annak hosszú távú stratégiai szempontok miatt állami irányítás alatt kellene maradnia. Annak, hogy a privatizáció idején csak a vevő rendelkezett hosszú távú vízióval, amit a koncessziós szerződésben érvényesíteni is tudott, bizonyítéka az a kitétel, amely szerint új utasforgalomra alkalmas repülőtér 75 évig nem épülhet a Liszt Ferenc Repülőtér száz kilométeres körzetében. Ez azt jelenti, hogy a magyar kormány nem teheti meg ugyanazt, amit a lengyel kormány tesz, akik 2028-ra tervezik átadni a Varsó közelében zöldmezős beruházásként épülő, Szolidaritás Közlekedési Csomópont (Centralny Port Komunikacyjn) névre keresztelt repülőteret, amely éves szinten 40 millió utas fogadására lett tervezve és ezáltal a régió legnagyobb légikikötője lesz.


Tehát ki a hülye? Csak nem az, aki ilyen szerződést aláírt?
Miért? Benned tényleg felmerült, hogy a köz érdekében akarják visszavásárolni? :D LoL
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Tehát ki a hülye? Csak nem az, aki ilyen szerződést aláírt?
Persze, hogy az. De miért akarják visszavásárolni. Csináljanak egy brutális értékcsökkentést (este és reggel hat közt + hétvégén tilos a repülés, amikor szabad, akkor is csak brutális zaj és környezetvédelmi neormákat betartó gépekkel). Vagy legalábbis lebegtessék be ezt, mint tervezetet, aztán ha a BUD tulajai hajlandók elállni ettől a kitételtől (75 év/100 km), akkor éljenek. Mi meg építünk egy újat!

Miért akar a magyar kormány egy idegen multit hizlalni ekkora összeggel?
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
140
600
93
Miért? Benned tényleg felmerült, hogy a köz érdekében akarják visszavásárolni? :D LoL
Köz érdekében?
Majd lezárják és Lölö családi gyorsulási versenyt rendez rajta?
Vagy házi lóverseny lesz a füvön?
Vagy fácánvadászat?

Szerintem nem lesz belőle magánrepülőtér.

Amikor eladtátok és bezsebeltétek a suskát, akkor még csak fel sem merült bennem, hogy a befolyó összeget az igaz magyar hazafiak a köz érdekében hasznosítják.

De az sem merült fel, hogy a Heathrow repülőteret is üzemeltető cég jótékonyságból üzemeltette a repteret. Ráadásul szégyen ahogy működik, mindig szégyenlem magam, ha egy jobb helyrőlhazajövök.

Az viszont felmerült bennem, hogy ha valamilyen módon Bécset megszerezte volna a Heathrow repülőteret is üzemeltető cég, akkor a pestit ellehetetlenítené.
Még így is lehet ezzel gond.


off: Azt hallottam, hogy az angol rendőröket kezdik lecserélni bevándorló hátterűekre, hogy ne legyen gond, amikor verni kell az angolokat.

Will the British never, never, never be slaves?​

 
  • Tetszik
Reactions: megazez

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Köz érdekében?
Majd lezárják és Lölö családi gyorsulási versenyt rendez rajta?
Vagy házi lóverseny lesz a füvön?
Vagy fácánvadászat?

Szerintem nem lesz belőle magánrepülőtér.

Amikor eladtátok és bezsebeltétek a suskát, akkor még csak fel sem merült bennem, hogy a befolyó összeget az igaz magyar hazafiak a köz érdekében hasznosítják.

De az sem merült fel, hogy a Heathrow repülőteret is üzemeltető cég jótékonyságból üzemeltette a repteret. Ráadásul szégyen ahogy működik, mindig szégyenlem magam, ha egy jobb helyrőlhazajövök.

Az viszont felmerült bennem, hogy ha valamilyen módon Bécset megszerezte volna a Heathrow repülőteret is üzemeltető cég, akkor a pestit ellehetetlenítené.
Még így is lehet ezzel gond.


off: Azt hallottam, hogy az angol rendőröket kezdik lecserélni bevándorló hátterűekre, hogy ne legyen gond, amikor verni kell az angolokat.

Will the British never, never, never be slaves?​

Nem is értem, hogy mi a fsznk álltam én le Veled diskurálni
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 077
30 581
113

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 291
113

Ha esetleg lesz egy visszavonulás e-auto fronton akkor az nekünk eléggé fog fájni, kb mindent egy lapra, az akkugyárakra tettünk fel.

Nekem rohadtul nem fog fájni. A gyár nem az enyém, egyetlen forintot sem termel nekem, az ottani munkaerő is tud máshol dolgozni, elektromos autót pedig jó ideig nem akarok, ha egyáltalán.

Autót pedig továbbra is fognak venni az emberek, így maximum azok a gyárak fognak vele pofára esni, akik ezt fullba kezdték el tolni, de amúgy piaci-keresleti alapon nem lennének versenyképesek.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
  • Tetszik
Reactions: nyugger

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Inkább az a durva, a határ másik oldalán ugyanezek a kínai cuccok simán üzemelnek, építés alatt vannak, amiért itt hisztiznek.

Tehát az átjárhatóságot pont azzal baxák el, hogy ideát meg más lesz...
Hát, nem úgy van hogy ott az oroszokkal építettek kínai hitelből és arra a vonalra az Alszom szállítja a bizbert egy szerb céggel közösen?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hát, nem úgy van hogy ott az oroszokkal építettek kínai hitelből és arra a vonalra az Alszom szállítja a bizbert egy szerb céggel közösen?


BU-BE nagy része kínai náluk is, középen orosz csak.
Mondjuk ők több vonalat is rendbe raktak, még 12 motorvonatot is kaptak oroszoktól bónuszként, legyen mivel közlekedni a felújított vonalon...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 659
113
Nekem rohadtul nem fog fájni. A gyár nem az enyém, egyetlen forintot sem termel nekem, az ottani munkaerő is tud máshol dolgozni, elektromos autót pedig jó ideig nem akarok, ha egyáltalán.

Autót pedig továbbra is fognak venni az emberek, így maximum azok a gyárak fognak vele pofára esni, akik ezt fullba kezdték el tolni, de amúgy piaci-keresleti alapon nem lennének versenyképesek.
Meg amúgy ezt tényleg ha az ember józan paraszti ésszel nézte és nem aktivistaként, akkor évekkel ezelőtt beláthatta. Az infrastruktúrától kezdve a töltési problémákon-hatótávon át a javítás és elöregedés kérdéséig egyszerűen nagy léptékben a delejesek kurvára nem versenyképesek állami hátszél nélkül. Akárcsak a ződenergia. Még akkor sem, ha a full retard szabályozói környezet fokozatosan hozzádrágítja a belső égésűeket a delejwagenekhez. Persze minden héten ott van a kötelező most aztán tényleg áttörés jött az akkumulátortechnológiában hír, csak valahogy abból sosem lesz sorozatgyártás.

De nem, kedves Európát kollektív szervilis hülyék vezetik, amiből a britek sem lógnak ki, sőt. A 2030 is BoJo kedves ződaktivista nője miatt lett behozva az eredeti tervezettel szemben, aztán most kezdenek rájönni, hogy izé nem műxik. De kit érdekel a pórnép, majd egyenek kalácsot. Ezzel párhuzamosan persze a hasonlóan aktivistára átállított autógyárak meg vég nélkül öntik a pénzt az elektromos átállásba, ami legfeljebb Európában ha részben megvalósul, de rajtunk kívül senki sem olyan hülye, hogy akkor betiltsa a belső égésű motrotokat. A 2035 utáni "e-fuel" kitétel is amúgy egy beépített menekülőút és nem tartom elkézpelhetetlennek, hogy egyszerűen a puszta piaci folyamatok+realitások rákényszerítsék a brüsszeli retardokat is arra, hogy a 2035-öt is eltolják.

Meg megint, Európa az a retard, aki az alternatívákat elsöpörve kizárólag a delejre állt rá, majd csodálkozik, hogy miért megy el mellette a világ többi része.