Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 495
35 690
113



Elkaszált vasútfejlesztések

Vaszkó Iván 2023. szept 06. Több kiemelt vasúti fejlesztést is visszavontak az éj leple alatt –

Több korábbi döntést, fejlesztési programot törölt, és korábban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek kikiáltott állami fejlesztési projekteket kaszált el a kormány a kedd este megjelent Magyar Közlöny egyik rendeletében, valamint határozatában –

A vasúti fejlesztéseknél visszavonták a nemzetgazdasági szempontból korábban kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánított tételeket: a Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos – Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztését, továbbá a Budapest külső körvasúti megállóhelyek (Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva, Rákosszentmihály) és Albertfalva megállóhely kiépítését, fejlesztését is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113



Elkaszált vasútfejlesztések

Vaszkó Iván 2023. szept 06. Több kiemelt vasúti fejlesztést is visszavontak az éj leple alatt –

Több korábbi döntést, fejlesztési programot törölt, és korábban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek kikiáltott állami fejlesztési projekteket kaszált el a kormány a kedd este megjelent Magyar Közlöny egyik rendeletében, valamint határozatában –

A vasúti fejlesztéseknél visszavonták a nemzetgazdasági szempontból korábban kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánított tételeket: a Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos – Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztését, továbbá a Budapest külső körvasúti megállóhelyek (Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva, Rákosszentmihály) és Albertfalva megállóhely kiépítését, fejlesztését is.

Én rohadtul haragszom az elmaradó fejlesztések miatt, különösen a vasút és a Galvani híd elhagyása miatt mérgelődöm.
De sajnos ilyen forráshiányos időkben kell meghozni azt a döntést, ami mára már fájdalmassá terebélyesedett.
Nevezetesen, hogy a vízfej Budapest a saját gravitációja révén már egészségtelenül nagyra nőtt és ez egy öngerjesztő, fékeveszett folyamattá vált.
Lehet, hogy nagy lózungnak tűnik, mi több , ez is a kályhától elindulás, de bizony itt bosszulja meg magát Trianon.
Akkor ugyanis a kiegyezés után rohamos fejlődésnek indult Budapesttől még egészséges távolságban levő, de azzal infrastrukturálisan összekapcsolt, mégis alternatívát nyújtó polgári-ipari-gazdasági erőközpontokat veszített el az ország.
Ami maradt, az egyszerűen nem volt elég messze a fővárostól, így bár a második világháború után azért próbáltak ipart, gazdaságot diverzifikálni, az 1951-es Nagy Budapest megmutatta a lehetőségeket.
1989 után pedig a vidék kvázi bedőlésével a főváros úgy vitte el a fókuszt, hogy maga sem tudott az ezzel azonos arányban fejlődni.
De még így is inkább opció a fővárosi, vagy agglomerációs betelepülés az úgynevezett "félúton" levőknek, mint Debrecen, Nyíregyháza, Pécs, Szombathely, Zalaegerszeg, Békéscsaba, stb.
Ha ez a folyamat nem fordul meg, akkor totál elsekélyesedik a vidék.
Most Lázár János látványosan betart a fővárosnak, de méglátványosabban próbálja a megcsappant erőforrásaiból kedvezményezni a vidékieknek, hogy valahogy homogenizálja az infrastruktúra eloszlását.
A direkt szándék a vidék elővétele, az indirekt pedig a főváros hátrébb sorolása, amely ha nem is kicsinyes bosszú, de mindenképp egy kényszerítő szándék, hogy kezdjenek meg az emberek és a vállalkozások, illetve a figyelem elvándorolni, átmozogni a vidék többi pontjára.
Ez fájdalmas és frusztráló a fővárosnak, de valljuk be, még nekünk is elengedhetetlenül fontos.
Bizarr módon a rossz a jó. Ugyanis a főváros vonzereje teszi egyúttal élhetetlenné azt. Arról nem is beszélve, hogy a betelepülők tömegnövekedése, olyan extra amortizációt okoz a főváros infrastruktúráján, hogy az ezáltal sokkal több forrást von el, köt le, vagy igényel, mintha azt kevesebben használnák.
Egy egyszerű példával élve, ha a vidék felzárkózásával javulna az országos termelékenység, de ezzel párhuzamosan a fővárosból kiinduló elvándorlás révén annak lélekszáma lecsökkenne mondjuk egymillió alá ÉS ilyen feltételek mellett zajlana az infrastrukturális rekonstrukció, akkor annak élettartama a szerényebb amortizáció miatt nagyobb lehetne.
Ezzel szemben, ha folyamatosan csak a fővárosba pumpálunk minden erőforrást, azzal csak az amortizációs hatást fokozzuk, így lényegében egyhelyben égetjük a pénzt.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Nem is a dotáció miatt, kellett hozzá egy "dízelbotrány", hogy megrendüljön az emberek bizalma a hagyományos gyártók felé, állami pénzből rohamtempóban kiépült töltőhálózat, hogy az ő szabványukhoz kelljen mindenkinek idomulni, hatóságok rendszeresen szemet hunytak olyan balesetek, műszaki hiányosságok fölött amiért más gyártókat milliárdos büntetésekkel, visszahívásokkal büntettek volna, na meg évekig a csapból is tesla folyt.
Jaj.
Az autóiparon belülről nézve azért ez nagyon nem így nézett ki.
  • dízelbotrány: Amerikában robbant ki, és iparági tippek szerint inkább a Toyota volt a háttérben, és nem a Tesla. Arról nem is beszélve, hogy a Teslának pont semennyire se kellett már egy ilyen ügy, ők már akkor piacvezetők voltak a saját szegmensükben ("Large Premium" szedánok - amerikai szegmens). Illusztrációnak a Model S és a BMW 7 illetve M-B S osztály amerikai eladásai, 2014-2018 között. Talán látszik, hogy már eleve jó helyzetből indultak (az Audi A8 az óceán túlpartján kerekítési hiba, azért nem tettem ide):
    9GTA9Fmx_o.jpg


    Illetve ez a botrány alapvetően a német gyártók ellehetetlenítéséről szólt, nem az ún "hagyományos" gyártókról.
  • a töltőhálózatukat (Superchargerek) tudtommal saját pénzből finanszírozták - de ha nem, küldj linket
  • Az ő szabványukhoz senkinek nem kellett idomulni, egyszerűen annyi történt, hogy a Tesla megcsinálta elsőre úgy, hogy jó legyen, illetve nem akart mindenféle gittegyletekben évekig malmozni, hogy most akkor melyik megoldás lesz a jó. Megcsinálta, volt mögötte számosság (autóból és töltőből is), és vígan használják azóta is. Egyébként senki nem fikázza a töltőjüket, teljesen jók.
  • A hatóságok nem hunytak szemet a baleseteik felett. Ez pont szakterületem. Mindegyiknél volt vizsgálat, és tudtommal mindegyik esetben az jött ki, hogy a tisztelt vezető túl sokat képzelt a rendszerről, és fullba tolta a kretént, amikor nem kellett volna. Az más kérdés, hogy mennyire etikus valamit "Full Self Driving"-nak meg "Autopilot"-nak hívni, ha egyébként nem az. Ez pl szerintem is roppant fonák dolog, de hát Amerika a fogyasztói marketing hazája...
  • a visszahívásaikat remekül megoldják házon belül (ugyanis volt jó pár)

Egész egyszerűen ott tartunk, hogy az összes többi nyugati autógyártónál komolyabban álltak a villanyautózáshoz, ezzel egyrészt piacvezetők tudtak lenni (csak az EV-piacon evidens módon kb mindenhol, de az a durva, hogy belsőégésű autókkal összevetve is volt, akit agyonvertek, ld fent), ezen kívül egyes becslések szerint 8-10 évnyi előnyt hoztak össze R&D-ben. A debil németek a mai napig csak próbálnak a nyomukba érni, egyedül Kína az, aki megközelítette őket.

Azt kell látni, hogy ők teljesen máshogy álltak az autófejlesztéshez és gyártáshoz is. Ez hatalmas helyzeti előny, rengeteg berögzült szokás, érdekszövetség, stb van, ami nem köti a kezüket.


Olyan apróságokról már nem is beszélve, hogy az amerikai diplomácia kőkeményen befenyített pár Afrikában országot, nehogy nyersanyaghiányban szenvedjenek.
Erről nem tudok. De ha az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagokról beszélünk, abból az összes amerikai OEM profitál, nem csak ők.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
  • Az ő szabványukhoz senkinek nem kellett idomulni, egyszerűen annyi történt, hogy a Tesla megcsinálta elsőre úgy, hogy jó legyen, illetve nem akart mindenféle gittegyletekben évekig malmozni, hogy most akkor melyik megoldás lesz a jó. Megcsinálta, volt mögötte számosság (autóból és töltőből is), és vígan használják azóta is. Egyébként senki nem fikázza a töltőjüket, teljesen jók.

Nem is fogják fikázni.
Szépen fizetik a töltőüzemeltetők a részesedést a fizetős töltések után, mert ez volt a lényeg az egész EV őrület és tesla felfújás mögött, a kieső olajjövedelem helyett becsövezik USA-ba az árameladásét.
Ráadásul ezért semmit se kell tenniük, Tesláé a töltőszabvány, tök mindegy ki gyártja a töltőt, ki állítja elő és ki használja fel az áramot, lényeg a csatlakozás.

Amúgy a megtolásuk és támogatásuk az obama adminisztráció utolsó nagy műve volt, ha keresnéd.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Nem is fogják fikázni.
Szépen fizetik a töltőüzemeltetők a részesedést a fizetős töltések után, mert ez volt a lényeg az egész EV őrület és tesla felfújás mögött, a kieső olajjövedelem helyett becsövezik USA-ba az árameladásét.
Ráadásul ezért semmit se kell tenniük, Tesláé a töltőszabvány, tök mindegy ki gyártja a töltőt, ki állítja elő és ki használja fel az áramot, lényeg a csatlakozás.

Amúgy a megtolásuk és támogatásuk az obama adminisztráció utolsó nagy műve volt, ha keresnéd.
Több töltőhálózat van az USÁban is, és igazából a csatlakozó milyensége tök független attól, ki tulajdonolja/üzemelteti. A Tesla csatlakozómegoldása állt elő először nagy számban, úgy az autók mint a töltők oldalán.
Az, hogy ez hatalmas biznisz lesz, teljesen nyilvánvaló, az üzemanyageladásokkal egyenértékű fejőstehén. De az elektron jöhet ahonnan akar (ellentétben az olajjal), az meg, hogy épp kinek a csatlakozója lesz domináns, tökmindegy. Nyilván lehet licencdíj (bár ebben pont a Teslánál nem hiszek), de attól még ha te holnap nyitni akarsz egy EV-töltőállomást, megteheted, és a költségeidnek ez a legkisebb része lesz.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 064
31 608
113
Szépen fizetik a töltőüzemeltetők a részesedést a fizetős töltések után, mert ez volt a lényeg az egész EV őrület és tesla felfújás mögött, a kieső olajjövedelem helyett becsövezik USA-ba az árameladásét.
Azért, hogy egy kis Great Reset is legyen az egészben, Utah-ban azt tervezik, hogy a delejes wagenekbe kötelezően beépítsék majd a jövőben a GPS nyomkövetőt. Utóbbira a hivatkozás pedig az, hogy az üzemanyagokból származó adójövedelem pótlására kilométerenkénti útdíjhasználatot akarnak megállapítani, avagy minél többet használod a közutakat, annál többet fizetsz.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 602
36 991
113
Ma a Déli pályaudvarról 15:35-kor Gyékényes, Zágráb felé elindult Agram-Tópart IC/expressz (204) a dél-balatoni szakaszig 110 perces késéssel közlekedett. Székesfehérváron álltunk 45 percet, kaptunk plusz egy mozdonyt (a Gigant elé, ami tán elromlott, mert nem volt gondolom ez a késés betervezett, egy Szilit - sokszor látok egyébként balatoni IC-ket két mozdonnyal), majd éppen csak kigördültünk Fehérvárról, és lerobbant a vonat alattunk rögtön a 30-as vonali elágazás után, azt mondták, felsővezeték-szakadás miatt, itt egy órát álltunk a nyílt pályán, amíg utánunk küldtek egy Szilit, ami megtolta a vonatot (nem kellett sokat), majd végre elindult rendesen. Szerencsére nem IC kocsiban utaztam, állítólag a klíma sem működött azokban. A Halbikban legalább menet közben ki lehet bírni lehúzott ablaknál, persze az ácsorgás közben azért leizzadtam.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 602
36 991
113
Ja és közben a másik sínen elment mellettünk az InterRégió Flirt és a 16:35-ös keszthelyi IC is... csak mi sz.ptuk ki.

Érdekes egyébként, hogy MÁV appban a túl sokat késő vonatokat egyszerűen eltüntetik... a mienk sem szerepelt benne, "nem közlekedett", a térképen sem volt látható.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 833
5 964
113
Én rohadtul haragszom az elmaradó fejlesztések miatt, különösen a vasút és a Galvani híd elhagyása miatt mérgelődöm.
De sajnos ilyen forráshiányos időkben kell meghozni azt a döntést, ami mára már fájdalmassá terebélyesedett.
Nevezetesen, hogy a vízfej Budapest a saját gravitációja révén már egészségtelenül nagyra nőtt és ez egy öngerjesztő, fékeveszett folyamattá vált.
Lehet, hogy nagy lózungnak tűnik, mi több , ez is a kályhától elindulás, de bizony itt bosszulja meg magát Trianon.
Akkor ugyanis a kiegyezés után rohamos fejlődésnek indult Budapesttől még egészséges távolságban levő, de azzal infrastrukturálisan összekapcsolt, mégis alternatívát nyújtó polgári-ipari-gazdasági erőközpontokat veszített el az ország.
Ami maradt, az egyszerűen nem volt elég messze a fővárostól, így bár a második világháború után azért próbáltak ipart, gazdaságot diverzifikálni, az 1951-es Nagy Budapest megmutatta a lehetőségeket.
1989 után pedig a vidék kvázi bedőlésével a főváros úgy vitte el a fókuszt, hogy maga sem tudott az ezzel azonos arányban fejlődni.
De még így is inkább opció a fővárosi, vagy agglomerációs betelepülés az úgynevezett "félúton" levőknek, mint Debrecen, Nyíregyháza, Pécs, Szombathely, Zalaegerszeg, Békéscsaba, stb.
Ha ez a folyamat nem fordul meg, akkor totál elsekélyesedik a vidék.
Most Lázár János látványosan betart a fővárosnak, de méglátványosabban próbálja a megcsappant erőforrásaiból kedvezményezni a vidékieknek, hogy valahogy homogenizálja az infrastruktúra eloszlását.
A direkt szándék a vidék elővétele, az indirekt pedig a főváros hátrébb sorolása, amely ha nem is kicsinyes bosszú, de mindenképp egy kényszerítő szándék, hogy kezdjenek meg az emberek és a vállalkozások, illetve a figyelem elvándorolni, átmozogni a vidék többi pontjára.
Ez fájdalmas és frusztráló a fővárosnak, de valljuk be, még nekünk is elengedhetetlenül fontos.
Bizarr módon a rossz a jó. Ugyanis a főváros vonzereje teszi egyúttal élhetetlenné azt. Arról nem is beszélve, hogy a betelepülők tömegnövekedése, olyan extra amortizációt okoz a főváros infrastruktúráján, hogy az ezáltal sokkal több forrást von el, köt le, vagy igényel, mintha azt kevesebben használnák.
Egy egyszerű példával élve, ha a vidék felzárkózásával javulna az országos termelékenység, de ezzel párhuzamosan a fővárosból kiinduló elvándorlás révén annak lélekszáma lecsökkenne mondjuk egymillió alá ÉS ilyen feltételek mellett zajlana az infrastrukturális rekonstrukció, akkor annak élettartama a szerényebb amortizáció miatt nagyobb lehetne.
Ezzel szemben, ha folyamatosan csak a fővárosba pumpálunk minden erőforrást, azzal csak az amortizációs hatást fokozzuk, így lényegében egyhelyben égetjük a pénzt.
A túlzott főváros központúságon egyebek mellett azzal is lehetne segíteni, ha nem központosítanának minden döntést.

Az elmúlt 13 évben az önkormányzatoktól elég sok mindent elvettek. A döntések Budapesten születnek, a vidéki cégek egyre kevésbé rúgnak labdába. Ha kapnak feladatot, akkor is csak alvállakozóként, nyomott áron. Emiatt pont a viszonylag jól fizetett munkák szűntek meg. A példákat elég hosszan lehetne sorolni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ma a Déli pályaudvarról 15:35-kor Gyékényes, Zágráb felé elindult Agram-Tópart IC/expressz (204) a dél-balatoni szakaszig 110 perces késéssel közlekedett. Székesfehérváron álltunk 45 percet, kaptunk plusz egy mozdonyt (a Gigant elé, ami tán elromlott, mert nem volt gondolom ez a késés betervezett, egy Szilit - sokszor látok egyébként balatoni IC-ket két mozdonnyal), majd éppen csak kigördültünk Fehérvárról, és lerobbant a vonat alattunk rögtön a 30-as vonali elágazás után, azt mondták, felsővezeték-szakadás miatt, itt egy órát álltunk a nyílt pályán, amíg utánunk küldtek egy Szilit, ami megtolta a vonatot (nem kellett sokat), majd végre elindult rendesen. Szerencsére nem IC kocsiban utaztam, állítólag a klíma sem működött azokban. A Halbikban legalább menet közben ki lehet bírni lehúzott ablaknál, persze az ácsorgás közben azért leizzadtam.

Bemutatom a Startos operatív irányítást, kellett lentre egy Szili és 1 emberrel kellett okosba megoldani, ezért álljon 45 percet a vonat, míg megelőfogatolja...
 

ronis

Well-Known Member
2022. március 23.
243
1 433
93
A multkori Magyarországi rendőrös autós üldözéshez kapcsolódóan, egy Bécsi üldözés ahol a Polizei üldözött egy motorost 4 kerületen keresztül,
a sztori röviden : -meg akarták állítani, nagy gázzal elhajtott, nem tört össze egy autó sem az üldözés alatt ,nem sérült senki, két gyalagosnak a gyalogátkelőhelyen félre kellett ugrani, meg egy autónak erősen kellett fékezni, a végén leparkolta a motort ,és gyalog probált elmenekülni.
A motoros nem volt ittas , és nem állt drog hatása alatt, a tiszti orvos szerint "erősen fáradt állapotban volt"
Volt jogsija (már nincs) a motorja papírjai is rendben voltak, csak tudnám mifa...snak menekült akkor...?
Most megkapta a Rekord méretü büntetést, ami - 118 484 Euro 30-Cent, mindez forintosítva 375 ft/ Eur árfolyamon 44 431 612 ft !!!
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 397
113
A multkori Magyarországi rendőrös autós üldözéshez kapcsolódóan, egy Bécsi üldözés ahol a Polizei üldözött egy motorost 4 kerületen keresztül,
a sztori röviden : -meg akarták állítani, nagy gázzal elhajtott, nem tört össze egy autó sem az üldözés alatt ,nem sérült senki, két gyalagosnak a gyalogátkelőhelyen félre kellett ugrani, meg egy autónak erősen kellett fékezni, a végén leparkolta a motort ,és gyalog probált elmenekülni.
A motoros nem volt ittas , és nem állt drog hatása alatt, a tiszti orvos szerint "erősen fáradt állapotban volt"
Volt jogsija (már nincs) a motorja papírjai is rendben voltak, csak tudnám mifa...snak menekült akkor...?
Most megkapta a Rekord méretü büntetést, ami - 118 484 Euro 30-Cent, mindez forintosítva 375 ft/ Eur árfolyamon 44 431 612 ft !!!

Azert ilyen buntetesek kiszabasa nem epelmeju dolog!
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 397
113
Az üldözés folyamán 63x vétett a közlekedési szabályok ellen. Most fellebez. A biróság majd eldönti, mi legyen.
En ezt ertem, de akkor is. Egy ilyen elmebeteg buntetessel egy ember eletet ugy el lehet vagni meg Ausztriaban is, hogy az abszolut nincs egalban azzal amit csinalt.
Egy tucat peldat tudnek irni, de csak gondolj bele abba, ha egy hulyegyerek -igen lehetne az enyem is- 20 evesen csinal egy ekkora baromsagot -szerintem itt eleg sokan csinaltunk regen eleget… na most o kap egy ilyen buntetest, agyon is basszak vele legalabb a fel eletet.
Visszaeso eseteben mar nem feltetlenul igy gondolom, de egyszeri esetet ekkora birsaggal sulytani nem oke.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 739
61 080
113
Évekkel ezelőtt hazafelé tartva Bécsből követett az osztrák rendőrség jelzés nélküli járőrkocsija. Megállitottak és rámolvasták az utolsó fél órában elkövetett büneimet, többnyire index nemhasználását, sebességkorlátozás kismértékű túllépését. Összadták és 2100 schillinget kértek. (Olyan régen volt...:)) Mondtam, csak 800 schillingem van. Na, adja ide és menjen a fenébe mondták. Akkor egy idegennél behajtani egy büntetést még teljesen reménytelen volt. Hasonló többször is előfordilt akkoriban. :)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 739
61 080
113
En ezt ertem, de akkor is. Egy ilyen elmebeteg buntetessel egy ember eletet ugy el lehet vagni meg Ausztriaban is, hogy az abszolut nincs egalban azzal amit csinalt.
Egy tucat peldat tudnek irni, de csak gondolj bele abba, ha egy hulyegyerek -igen lehetne az enyem is- 20 evesen csinal egy ekkora baromsagot -szerintem itt eleg sokan csinaltunk regen eleget… na most o kap egy ilyen buntetest, agyon is basszak vele legalabb a fel eletet.
Visszaeso eseteben mar nem feltetlenul igy gondolom, de egyszeri esetet ekkora birsaggal sulytani nem oke.
Várjuk meg a biróság döntését. Kiváncsi vagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby