[HUN] Vadászgépek beszerzése

1 százados légierőenek igen sok értelme van egy egyfunkciós haladó kiképzőszázadnak......
Pénzpocsékolás.
Zlines alapképzés,válogatás után kiküldeni őket Izraelbe,svédbe,USAba,akárhova,ahol komoly és alapos modern kiképzést kaphatnak.
Az sem.

Már kimutattam, hogy több tízszeres áron képezzük ki a pilótákat a propira, ahhoz képest ha azt is a piacról rendelnénk.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Megint nem tudod értelmezni,mit irtam.....
Én Magyarország érdekeit veszem figyelembe.A vajda és vajdasága előbb utóbb meg fog bukni.
De Magyarország remélhetőleg megmarad.
Attól még nem lesz hirtelen k. sok pénzünk, mert Orbáncék elhúznak!

Mondjál már valami életképes alternatívát amit ki tudunk köhögni és lényegesen jobb mint a Gripen-C!
Nem igazán van ilyen.
 
Attól még nem lesz hirtelen k. sok pénzünk, mert Orbáncék elhúznak!

Mondjál már valami életképes alternatívát amit ki tudunk köhögni és lényegesen jobb mint a Gripen-C!
Nem igazán van ilyen.
Hát,alighanem qrvanagy romhalmaz marad utána....Annak is örülhetünk majd,hogy van még luk a valagunkon.
 
Attól még nem lesz hirtelen k. sok pénzünk, mert Orbáncék elhúznak!

Mondjál már valami életképes alternatívát amit ki tudunk köhögni és lényegesen jobb mint a Gripen-C!
Nem igazán van ilyen.
Szia,

Hat, szerintem 2 lehetoseg van:

1. Realis: semmi, marmint tovabbi Gripen se, mert eloszor venni kell fegyvert a meglevo Gripenekre, utana kell raketatuzerseg, kell nagy teruletet lefedo legvedelem (iderertve a vallrol indithato raketakat is, marmint ilyenbol sokat), kell dronvedelem (rengeteg), kellenek iranyitott panceltoro raketak (most a H-145M-eknek sincs) a profiknak, kell sok dron a profiknak, utana kellenek ezek a tartalekosoknak. Ja, es kozben persze tuzerseg is kell, 24 db-nal sokkal nagyobb mennyisegben.

2. Nagyon-nagyon optimista: a jelenlegi Gripen gepallomany kenyelmesen eleg bekeidos legirendszetre es a vadaszpilotakepzes befejezesere, a +4 db-bal egyutt ezt kenyelmesen tudjuk adni 2 helyszinen (Pl. Kecskemet + Baltikum). Megfelelo fegyverzettel kiegeszitve ez, vagyis nehany helyszinen vadaszkeszultseg adasa egy konfliktus elejen is biztositott. Lehetne erositeni, hogy legyunk kepesek vadaszbombazokent hasznalni a Gripeneket, de ez nem realis, hiszen ellenseges foldi legvedelem hatokerebe belepve gyorsan elfogynak, erre felesleges venni egy 2. szazadot. Lehetne erositeni, hogy legyunk kepesek ellenseges terulet felett vadaszkiseretet adni, de az ellenseges foldi legvedelem hatokerebe belepve gyorsan elfogynak. Modern ellenseges gep ellen sajat terulet felett is gyorsan elfogynak. Akkor mire lehet hasznalni egy 2. Gripen szazadot? Azon kivul, hogy egy haboru nem elso napjan is meglegyen a gepvesztesegek ellenere a legirendesz, es minimalis vedovadasz kepesseg, nem sokra. Tehat ha tovabb akarunk lepni errol a legirendesz/minimalis vedovadasz szerepen, akkor olyan gepet kell venni, ami erre a 2020-as, sot a 2030-as evekben is alkalmas. Realisan ilyen csak egy van, az F-35. Szoval a nagyon-nagyon optimista verzio az lenne, hogy pl. Szlovakiaval csinalunk egy kozos 2 szazados legierot, aminek az egyik fele Gripen (nyilvan ekkor legalabb ezek 1/3-a naluk, az o gepszemelyzetukkel allomasozna), a masik fele meg F-35 (nyilvan ezek minimum fele nalunk, a mi gepszemelyzetunkkel allomasozna ekkor). Ahhoz, hogy mi vegyunk egy teljes F-35 szazadot, ahhoz el kellene ernie a magyar gazdasagnak a roman szinvonalat, szoval ez meg a nagyon-nagyon optimista esetbe se fer bele sajnos.
Ekkor lenne egy jo hi-lo mix, az alap feladatokra (legirendszet, kezdo pilotak gyakorlatszerzese, vedtelen terulet bombazasa) koltseghatekonyan (ertsd: ezekre kell 1 db gep, mindegy mekkora harcertekkel) lehet hasznalni a Gripent, a magas szintu feladatokra meg az F-35 a koltseghatekony (ertsd: nem lovik le az elso feladat teljesitese elott, mint a Gripenek felet).

A 2. Gripen szazad a 2030-as evekben olyan lenne, mint a Szent Istvan csatahajo az I. vilaghaboruban: messzirol nezve impozans, hogy a magyaroknak ilyenre is tellik, de mivel pancellemez helyett vaslemezre tellett csak, ezert ha jon egy olasz csonak, akkor elsulyeszti. :-(

Es ez az F-16-ra is igaz, a tobbi gepre (F-15, F-18, EF, Rafael, Mig-29, ...) meg meg inkabb igaz.

Ebből is az következik hogy k. kevés pénz mellett a Gripen C nekünk legjobb megoldás.

Nem, ebbol az kovetkezik hogy Gripen C-re SEM tellik.
 
Szia,

Hat, szerintem 2 lehetoseg van:

1. Realis: semmi, marmint tovabbi Gripen se, mert eloszor venni kell fegyvert a meglevo Gripenekre, utana kell raketatuzerseg, kell nagy teruletet lefedo legvedelem (iderertve a vallrol indithato raketakat is, marmint ilyenbol sokat), kell dronvedelem (rengeteg), kellenek iranyitott panceltoro raketak (most a H-145M-eknek sincs) a profiknak, kell sok dron a profiknak, utana kellenek ezek a tartalekosoknak. Ja, es kozben persze tuzerseg is kell, 24 db-nal sokkal nagyobb mennyisegben.

2. Nagyon-nagyon optimista: a jelenlegi Gripen gepallomany kenyelmesen eleg bekeidos legirendszetre es a vadaszpilotakepzes befejezesere, a +4 db-bal egyutt ezt kenyelmesen tudjuk adni 2 helyszinen (Pl. Kecskemet + Baltikum). Megfelelo fegyverzettel kiegeszitve ez, vagyis nehany helyszinen vadaszkeszultseg adasa egy konfliktus elejen is biztositott. Lehetne erositeni, hogy legyunk kepesek vadaszbombazokent hasznalni a Gripeneket, de ez nem realis, hiszen ellenseges foldi legvedelem hatokerebe belepve gyorsan elfogynak, erre felesleges venni egy 2. szazadot. Lehetne erositeni, hogy legyunk kepesek ellenseges terulet felett vadaszkiseretet adni, de az ellenseges foldi legvedelem hatokerebe belepve gyorsan elfogynak. Modern ellenseges gep ellen sajat terulet felett is gyorsan elfogynak. Akkor mire lehet hasznalni egy 2. Gripen szazadot? Azon kivul, hogy egy haboru nem elso napjan is meglegyen a gepvesztesegek ellenere a legirendesz, es minimalis vedovadasz kepesseg, nem sokra. Tehat ha tovabb akarunk lepni errol a legirendesz/minimalis vedovadasz szerepen, akkor olyan gepet kell venni, ami erre a 2020-as, sot a 2030-as evekben is alkalmas. Realisan ilyen csak egy van, az F-35. Szoval a nagyon-nagyon optimista verzio az lenne, hogy pl. Szlovakiaval csinalunk egy kozos 2 szazados legierot, aminek az egyik fele Gripen (nyilvan ekkor legalabb ezek 1/3-a naluk, az o gepszemelyzetukkel allomasozna), a masik fele meg F-35 (nyilvan ezek minimum fele nalunk, a mi gepszemelyzetunkkel allomasozna ekkor). Ahhoz, hogy mi vegyunk egy teljes F-35 szazadot, ahhoz el kellene ernie a magyar gazdasagnak a roman szinvonalat, szoval ez meg a nagyon-nagyon optimista esetbe se fer bele sajnos.
Ekkor lenne egy jo hi-lo mix, az alap feladatokra (legirendszet, kezdo pilotak gyakorlatszerzese, vedtelen terulet bombazasa) koltseghatekonyan (ertsd: ezekre kell 1 db gep, mindegy mekkora harcertekkel) lehet hasznalni a Gripent, a magas szintu feladatokra meg az F-35 a koltseghatekony (ertsd: nem lovik le az elso feladat teljesitese elott, mint a Gripenek felet).

A 2. Gripen szazad a 2030-as evekben olyan lenne, mint a Szent Istvan csatahajo az I. vilaghaboruban: messzirol nezve impozans, hogy a magyaroknak ilyenre is tellik, de mivel pancellemez helyett vaslemezre tellett csak, ezert ha jon egy olasz csonak, akkor elsulyeszti. :-(

Es ez az F-16-ra is igaz, a tobbi gepre (F-15, F-18, EF, Rafael, Mig-29, ...) meg meg inkabb igaz.



Nem, ebbol az kovetkezik hogy Gripen C-re SEM tellik.

Szetinrem 24 gépnél kezdőik a minimalista, de értelmezhető légierő egy akkora országnak mint mi.

Pletykák szerint a svédek egy komplett második századot akartak (és még mindig akarnak) ránk sózni, de ebből csak 4 gép lett, mert ennyire volt pénz illetve akarat. Ez is inkább diplomáciai okokból, mert valamit fel kellett mutatni hogy miért szívatta Orbán a svédeket a NATO-csatlakozással egy éven át.

28-30-ig szerintem elérhető lehetne az a gép szám - ehhez már "csak" 8 gépet kellene venni. Ezzel a saját légterünket már tudnánk biztosítani. Ez 60% bevethetőség mellett is 14-15 repülőgép. Ebből futná arra is 2-3 géppár földi csapatokat támogasson, csapást mérjen, míg a többiek a légteret védik.
Szerintem 2040-42-ig is velünk fognak maradni a Gripenek, legfeljebb jön melléjük egy új típus. Sok feladathoz (légi rendőrködés, CAS) nem is kell csúcs kategóriás lopakodó aminek sokszoros a repültóra költsége a svéd géphez képest. Szóval amíg műszakilag lehetséges, érdemes megtartani a már kifizetett Gripeneket.

2030 után egyértelműen csak valamilyen új generációs gépet szabad csak venni.
Állítólag KF-21-et nézegették és elsőre szimpatikus is volt, de az egész típusváltás 2030-as éveke húzódik, szóval meg kell nézni, hogy akkor mi a kínálat. F-35-ből, meg KF-21-ből is már egy modernebb kiforrottabb verzió lesz elérhető akkor, sőt talán más típus is megjelenik a piacon...
 
Szetinrem 24 gépnél kezdőik a minimalista, de értelmezhető légierő egy akkora országnak mint mi.

Pletykák szerint a svédek egy komplett második századot akartak (és még mindig akarnak) ránk sózni, de ebből csak 4 gép lett, mert ennyire volt pénz illetve akarat. Ez is inkább diplomáciai okokból, mert valamit fel kellett mutatni hogy miért szívatta Orbán a svédeket a NATO-csatlakozással egy éven át.

28-30-ig szerintem elérhető lehetne az a gép szám - ehhez már "csak" 8 gépet kellene venni. Ezzel a saját légterünket már tudnánk biztosítani. Ez 60% bevethetőség mellett is 14-15 repülőgép. Ebből futná arra is 2-3 géppár földi csapatokat támogasson, csapást mérjen, míg a többiek a légteret védik.
Szerintem 2040-42-ig is velünk fognak maradni a Gripenek, legfeljebb jön melléjük egy új típus. Sok feladathoz (légi rendőrködés, CAS) nem is kell csúcs kategóriás lopakodó aminek sokszoros a repültóra költsége a svéd géphez képest. Szóval amíg műszakilag lehetséges, érdemes megtartani a már kifizetett Gripeneket.

2030 után egyértelműen csak valamilyen új generációs gépet szabad csak venni.
Állítólag KF-21-et nézegették és elsőre szimpatikus is volt, de az egész típusváltás 2030-as éveke húzódik, szóval meg kell nézni, hogy akkor mi a kínálat. F-35-ből, meg KF-21-ből is már egy modernebb kiforrottabb verzió lesz elérhető akkor, sőt talán más típus is megjelenik a piacon...
Finnországnak 61db F18-asa van és 64 F35-öt rendeltek,
de nekünk inkább a románokat kéne figyelni
Akik vettek 32 db használt F16-ost és rendeltek 35db F35-öst.
48 db vadászgép a minimum, lehet az Gripen és vagy F18, nem kéne mind vadi új, használtak is jöhetnének és haza kell telepíteni a légiróka gyártósorát is.
Később meg lehetne valami settenkedő és vagy a Gripen E.
 
Finnországnak 61db F18-asa van és 64 F35-öt rendeltek,
de nekünk inkább a románokat kéne figyelni
Akik vettek 32 db használt F16-ost és rendeltek 35db F35-öst.
48 db vadászgép a minimum, lehet az Gripen és vagy F18, nem kéne mind vadi új, használtak is jöhetnének és haza kell telepíteni a légiróka gyártósorát is.
Később meg lehetne valami settenkedő és vagy a Gripen E.
48 gép? Oszt pízed van-e rá? :D
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Ebben nem ertek egyet sot a legiero vezetese se 2eve mondta nekem egy nagy hal onnan “bekeidoben 2 teljes szazad minimum de opcionalisan 3szazad…háborúban? Az osszes :)

Maximalisan egyetertek veled ebben.

Igen igy van

Nem olvastam/vagy nem emlekszem az allaspontodra e teren.
Vegyes gépállomány.1 növelt század F35,és mellé 2-3 század támogató tipus.Utóbbira az volt a meglátásom,hogy a lehető legolcsobban a lehető legnagyobb teljesitményt nyútsa.Erre a szerepre néztem ki a Kefirt.Elösször a Block60/C10P változatot,amit anno 15-20 milkáért ajálgattak.19ben aztán befutott az NG,35 milkáért ajálva.
C10P elektronikailag lett felhúúzva,maga a "vas" a régi maradt,ősöreg J79 hajtóművel.Harcrendszerei kb a Gripen E szintjén vannak,részben konkrétan ugyan azok.De reptechnikailag futottak még kategóriás.Csak a gyorsuló képessége kiemelkedő,meg méretéhez képest a teherbirása (7,5 tonna hasznos teher nagyon jó egy ilyen kis,eredetileg elfogó vadászbol származó gépnek).NG mégkorszerűbb,az Adirhoz kifejlesztett elektronikát kapná,ha valaki megrendelné.De ennél már magát a vasat is alapossan megmókolnák.F414 hajtómű,orsegédszárnyak,törövégi rakétainditó sinek,FBW kormyányvezérlés,instabill kialakitás,sárkányszerkezet erősités a 9G túlterhelés üzemszerű elviselésére,növelt üzemanyagkapacitás.
Azért lehetne ilyen olcsó,mert valójában ez egy 35 évvel ezelötti program újraöntése.Izraíeli-dél afrikai együtműködésben akarták felhozni a meglévő Mirege III/Kfir gépeiket reptechnikailag a Mirage 2000 szintjére.És ellátni őket a Lávihoz kifejlesztett elektronikával.IAF akkor a PW 1120 hajtóműre akart alapozni,most az F414 van helyette,meg a Lavi helyett az Adirhoz kifejlesztett elektronika (F4 gépeiket is fel akarták hozni,és áthajtóművezni.Abbol még 1db protó el is készült,repült.HH végével a programot törölték.Kfir esetén még elkezték a protó épitését,de már nem fejezték be-ezt a programot is törölték)
Tény,hogy elég kockázatos lenne megrendelni,hisz a gép ténylegesen nem létezik.Nagyon jol kéne szerződést kötni,hogy gebasz esetén fizetés nélkül kitáncolhassunk belőle.
Viszont ha sikeres,és erre elég jó esély lenne,akkor a Gripen E teljesitményét legalább is elérő gépet kapnánk,annak árának töredékéért.
De ez még a COVID elötti,optimista hangulatbéli elgondolásom volt,egy tescogazdaságos,de mégis ütőképes légierő létrehozására.Most,és belátható ideig erre esélyt se látok.
Én nem erőltetném a Gripen C géplétszám növelést sem.Inkább a meglévők kistafirungozására,és a földi bázisú légvédelemre forditanám a csekélyke erőforrásainkat (már ha lesz olyanunk egyáltalán....).
 
Vegyes gépállomány.1 növelt század F35,és mellé 2-3 század támogató tipus.Utóbbira az volt a meglátásom,hogy a lehető legolcsobban a lehető legnagyobb teljesitményt nyútsa.Erre a szerepre néztem ki a Kefirt.Elösször a Block60/C10P változatot,amit anno 15-20 milkáért ajálgattak.19ben aztán befutott az NG,35 milkáért ajálva.
C10P elektronikailag lett felhúúzva,maga a "vas" a régi maradt,ősöreg J79 hajtóművel.Harcrendszerei kb a Gripen E szintjén vannak,részben konkrétan ugyan azok.De reptechnikailag futottak még kategóriás.Csak a gyorsuló képessége kiemelkedő,meg méretéhez képest a teherbirása (7,5 tonna hasznos teher nagyon jó egy ilyen kis,eredetileg elfogó vadászbol származó gépnek).NG mégkorszerűbb,az Adirhoz kifejlesztett elektronikát kapná,ha valaki megrendelné.De ennél már magát a vasat is alapossan megmókolnák.F414 hajtómű,orsegédszárnyak,törövégi rakétainditó sinek,FBW kormyányvezérlés,instabill kialakitás,sárkányszerkezet erősités a 9G túlterhelés üzemszerű elviselésére,növelt üzemanyagkapacitás.
Azért lehetne ilyen olcsó,mert valójában ez egy 35 évvel ezelötti program újraöntése.Izraíeli-dél afrikai együtműködésben akarták felhozni a meglévő Mirege III/Kfir gépeiket reptechnikailag a Mirage 2000 szintjére.És ellátni őket a Lávihoz kifejlesztett elektronikával.IAF akkor a PW 1120 hajtóműre akart alapozni,most az F414 van helyette,meg a Lavi helyett az Adirhoz kifejlesztett elektronika (F4 gépeiket is fel akarták hozni,és áthajtóművezni.Abbol még 1db protó el is készült,repült.HH végével a programot törölték.Kfir esetén még elkezték a protó épitését,de már nem fejezték be-ezt a programot is törölték)
Tény,hogy elég kockázatos lenne megrendelni,hisz a gép ténylegesen nem létezik.Nagyon jol kéne szerződést kötni,hogy gebasz esetén fizetés nélkül kitáncolhassunk belőle.
Viszont ha sikeres,és erre elég jó esély lenne,akkor a Gripen E teljesitményét legalább is elérő gépet kapnánk,annak árának töredékéért.
De ez még a COVID elötti,optimista hangulatbéli elgondolásom volt,egy tescogazdaságos,de mégis ütőképes légierő létrehozására.Most,és belátható ideig erre esélyt se látok.
Én nem erőltetném a Gripen C géplétszám növelést sem.Inkább a meglévők kistafirungozására,és a földi bázisú légvédelemre forditanám a csekélyke erőforrásainkat (már ha lesz olyanunk egyáltalán....).
Kb igy nézne ki a megmókolt Kefir NG
BVYMV6WE3P9Q.jpg

8000óra/30év élettartam,11 függesztőponton 7,5 tonna hasznos teher.Repültóra költségét 19ben 10ezer dollárban adták meg a zsidók.
Persze egy F35el szemben szinte esélytelen lenne ez is.De ha csak 80%kát érné el repteljesitményben az M2000nek,már akkor is kenterbe verné a Gripen C-t.
Szetinrem 24 gépnél kezdőik a minimalista, de értelmezhető légierő egy akkora országnak mint mi.

Pletykák szerint a svédek egy komplett második századot akartak (és még mindig akarnak) ránk sózni, de ebből csak 4 gép lett, mert ennyire volt pénz illetve akarat. Ez is inkább diplomáciai okokból, mert valamit fel kellett mutatni hogy miért szívatta Orbán a svédeket a NATO-csatlakozással egy éven át.

28-30-ig szerintem elérhető lehetne az a gép szám - ehhez már "csak" 8 gépet kellene venni. Ezzel a saját légterünket már tudnánk biztosítani. Ez 60% bevethetőség mellett is 14-15 repülőgép. Ebből futná arra is 2-3 géppár földi csapatokat támogasson, csapást mérjen, míg a többiek a légteret védik.
Szerintem 2040-42-ig is velünk fognak maradni a Gripenek, legfeljebb jön melléjük egy új típus. Sok feladathoz (légi rendőrködés, CAS) nem is kell csúcs kategóriás lopakodó aminek sokszoros a repültóra költsége a svéd géphez képest. Szóval amíg műszakilag lehetséges, érdemes megtartani a már kifizetett Gripeneket.

2030 után egyértelműen csak valamilyen új generációs gépet szabad csak venni.
Állítólag KF-21-et nézegették és elsőre szimpatikus is volt, de az egész típusváltás 2030-as éveke húzódik, szóval meg kell nézni, hogy akkor mi a kínálat. F-35-ből, meg KF-21-ből is már egy modernebb kiforrottabb verzió lesz elérhető akkor, sőt talán más típus is megjelenik a piacon...
Felejsd el,hogy 150-300km hatótávú területvédő SAMok és 100-250km hatótávú AAMek között a kicsi,gyenge Gripen C bármit is komolyan tudna csinálni.
Nincs értelme még 1 századnak.Sokkal többe kerül,mint ami harcértéket tudna adni.
@bel hsz-val értek egyet.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: bel and Aladeen
Kb igy nézne ki a megmókolt Kefir NG
BVYMV6WE3P9Q.jpg

8000óra/30év élettartam,11 függesztőponton 7,5 tonna hasznos teher.Repültóra költségét 19ben 10ezer dollárban adták meg a zsidók.
Persze egy F35el szemben szinte esélytelen lenne ez is.De ha csak 80%kát érné el repteljesitményben az M2000nek,már akkor is kenterbe verné a Gripen C-t.

Felejsd el,hogy 150-300km hatótávú területvédő SAMok és 100-250km hatótávú AAMek között a kicsi,gyenge Gripen C bármit is komolyan tudna csinálni.
Nincs értelme még 1 századnak.Sokkal többe kerül,mint ami harcértéket tudna adni.
@bel hsz-val értek egyet.
A S-sokszázas orosz légvédelem mellett is repkednek az ukránok sokkal gagyibb gépekkel! :p
Az az igazi "autós kártya hozzáállás", hogy készpénznek veszed hogy prosi adatok alapján mire képes a légvédelem.
Az is alaptalan hozzáállás hogy nem fogjuk rombolni az ellenséges légvédelmet minden lehetséges eszközzel és tök érintetlen marad végig. Ez az oroszoknak sem jött össze...
 
A S-sokszázas orosz légvédelem mellett is repkednek az ukránok sokkal gagyibb gépekkel! :p
Az az igazi "autós kártya hozzáállás", hogy készpénznek veszed hogy prosi adatok alapján mire képes a légvédelem.
Az is alaptalan hozzáállás hogy nem fogjuk rombolni az ellenséges légvédelmet minden lehetséges eszközzel és tök érintetlen marad végig. Ez az oroszoknak sem jött össze...
Hát frontvonalban nem nagyon.Ha valahol találnak,vagy sikerül rést ütni az orosz légvédelmi hálón,ott be,be csapnak,üsd és fuss módon.Lényegében semmi hatásuk nincs a fronthelyzetre.
Egyébként főleg hátországban CM-kre vadásznak,meg biztonságos távolságbol CM-ket eregetnek.
Irtam már,hogy lehetne a Gripenjeinket mégis bevetni.Csakhát azokat a fegyvereket meg is kéne venni,és nem homeopátiás mennyiségben
 
Hát frontvonalban nem nagyon.Ha valahol találnak,vagy sikerül rést ütni az orosz légvédelmi hálón,ott be,be csapnak,üsd és fuss módon.Lényegében semmi hatásuk nincs a fronthelyzetre.
Egyébként főleg hátországban CM-kre vadásznak,meg biztonságos távolságbol CM-ket eregetnek.
Irtam már,hogy lehetne a Gripenjeinket mégis bevetni.Csakhát azokat a fegyvereket meg is kéne venni,és nem homeopátiás mennyiségben
Majd megvesszük rájuk, ha kell...kéne...
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Szerintem 2040-42-ig is velünk fognak maradni a Gripenek, legfeljebb jön melléjük egy új típus. Sok feladathoz (légi rendőrködés, CAS) nem is kell csúcs kategóriás lopakodó aminek sokszoros a repültóra költsége a svéd géphez képest. Szóval amíg műszakilag lehetséges, érdemes megtartani a már kifizetett Gripeneket.
Szia,

Nagyreszt egyetertek, kiveve azt, hogy CAS-ra nem kell csucs kategoria. A foldi legvedelem miatt szerintem arra is kell (marmint a mi szintunkon csucs kategoria, hiszen ne felejtsuk el, eredetileg az F-35 az F-22 olcso parja volt, az F-22-nek kellene csucs kategorianak lennie, az mas kerdes, hogy a rossz idozites nagyon betett neki).
 
Szia,

Nagyreszt egyetertek, kiveve azt, hogy CAS-ra nem kell csucs kategoria. A foldi legvedelem miatt szerintem arra is kell (marmint a mi szintunkon csucs kategoria, hiszen ne felejtsuk el, eredetileg az F-35 az F-22 olcso parja volt, az F-22-nek kellene csucs kategorianak lennie, az mas kerdes, hogy a rossz idozites nagyon betett neki).
CAS = Close Air Support vagyis nagyon közel kell menni. A lézerbombák hatótávolsága nem több 15 km-nél.
Ilyen távon nem véd meg a lopakodó kialakítás: szinte minden radar és hőkamera látni fog. Elég nagy az esélye lelövésnek ha van még MANPADS-nál komolyabb működő légvédelem.
Kár egy 100+ milliós gépet kockáztatni: jó a Gripen is.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
CAS = Close Air Support vagyis nagyon közel kell menni. A lézerbombák hatótávolsága nem több 15 km-nél.
Ilyen távon nem véd meg a lopakodó kialakítás: szinte minden radar és hőkamera látni fog. Elég nagy az esélye lelövésnek ha van még MANPADS-nál komolyabb működő légvédelem.
Kár egy 100+ milliós gépet kockáztatni: jó a Gripen is.
Hat a Gripen pont nemjo.
Es siklobombakkal nem kell kozel menni