Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 894
4 422
113
Érdekesség, hogy az oroszok most installálták a szögletes TVC fúvócsövet, aminek számos hátrányát egyrészt bevállalták, másrészt megpróbálták enyhíteni. Hogy ez mennyire sikerült, azt majd a tesztek eldöntik.

Viszont a szögletes fúvócső - szemben az egészben elforgatott, de amúgy hagyományos Laval fúvócsővel - rendelkezik egy olyan képességgel, amivel a tengelyszimmetrikusan torzított valós 3D vektorálós társai is, lévén, a szögletes fúvócső is tengrlyszimmetrikusan torzított Laval profil, csak 2D mentén és csak két (négy) deflektor felülettel.
Ez a képesség pedig nem más, mint a Mach-kritikus utáni kilépő keresztmetszet vezérlése.
Ennek - hasonlóan az ejektoros fúvócsövekhez - nagyobb magasságokon van előnye.
Ez van a Raptornál, de ilyet tudott a NASA F-15 ACTIVE is (a TVC mellett), ahogy egykoron a nem TVC-s XB-70, vagy a MiG-29 9.01-es prototípusának leges legelső hajtóművei is.

Szóval akkor végül is elmondható, hogy mindkét megoldásnak vannak előnyei is a másikhoz képest, vagyis nem minden területen hátrányos a szögletes fúvócső sem?
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
9 527
58 691
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 301
70 820
113
Szóval akkor végül is elmondható, hogy mindkét megoldásnak vannak előnyei is a másikhoz képest, vagyis nem minden területen hátrányos a szögletes fúvócső sem?
Ez egy érdekes kérdés.
Mert mik az előnyei a szögletes fúvócsőnek pl a Raptornál?

Vektorálás. Ok, de ez jobban megoldható a kör keresztmetszetű fúvócsövekkel

Stealth. Eredetileg a szögletes fúvócső az F-15S/MTD-n kizárólag a vektorálást szolgálta, nem volt stealth kialakítású. Azzá csak az YF-22 -> F-22 Raptor fejlesztése során vált. De ezzel egyidőben mind a P&W, mind pedig a GE megcsinàlta a LOAN-t, amivel a kör keresztmetszetű fúvócsövek IR kép redukcióját kívánták elérni. És ezt a konstrukciót örökölte meg az F-35.

Kilépő keresztmetszet vezérlés. Ez hasznos a Raptor fúvócsövénél, mint a dizájnból eredő járulékos képesség, de ez megoldható volt a P&W P/YBBN tengelyszimmetrikus TVC fúvócsövén és amúgy megoldható lenne a LOAN ejektoros fúvócsövön is.

Szóval ami előnye a szögletes fúvócsőnek van, azt tudhatja egy kör keresztmetszetű is.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
5 004
9 271
113
Én ezt azért kicsit árnyalnám. A JAS-39C+AESA+METEOR kurva hatékony lenne (talán még az Szu-57 ellen is).. Az egyik oldalon beraktál A50-est a másik oldalról hiányolom a NATO AWACS-ot, vagy egy svéd ERIEYE-t (bár már az is NATO).. Ráadásul szövetségi rendszerben vagyunk. Nem kell alázni a Griff C/D-t csak helyén kell kezelni. Modernizáció és + 4 gép optimális megoldás. Aztán majd európa vadász 5-6 gen. a választékból (helyi kütyügyártással hozzá). - csak nem kéne minden paraméterét azonnal átadni Kínának és az Oroszoknak..

Mit gondoltok, miért vagyunk Mi az egyetlen EU és NATO tagorszg ahol nem szállt le F-35A? (F-22-ről nem is beszélve) Ha turbomagyar lennék leírnám, hogy a "buzi nagykövet, a LMBTQ stb miatt) de Ti nem vagytok hülyék, tudjátok más az ok...
A SzU-57 pontosan milyen szerepet tolt be az ukrajnai háborúban?

Nem az az orosz légierő T-14 Armatája, Patyomkin-projektje?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 634
10 956
113
A SzU-57 pontosan milyen szerepet tolt be az ukrajnai háborúban?

Nem az az orosz légierő T-14 Armatája, Patyomkin-projektje?
A SzU-57 nem patyomkin projetk, hanem az orosz harcászati repülőgépgyártás jövője szempontjából fontos típus. Nagyrészben generációs ugrás oroszországban, és alapja a többi 5 majd 6 gen repülőgépeknek, gépcsaládoknak.. Oroszország sem pimpelheti tovább a Sz-27 aerodinamikája alapján a repülőgépeit, ennek példája a Szu-57 és 75 stb... És akkor hol a MiG elvetélt ötlete, hiszen ott már se gyártás, se tervezőgárda (csupán "minimális" létszámú dolgozó van).
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
5 004
9 271
113
A SzU-57 nem patyomkin projetk, hanem az orosz harcászati repülőgépgyártás jövője szempontjából fontos típus. Nagyrészben generációs ugrás oroszországban, és alapja a többi 5 majd 6 gen repülőgépeknek, gépcsaládoknak.. Oroszország sem pimpelheti tovább a Sz-27 aerodinamikája alapján a repülőgépeit, ennek példája a Szu-57 és 75 stb... És akkor hol a MiG elvetélt ötlete, hiszen ott már se gyártás, se tervezőgárda (csupán "minimális" létszámú dolgozó van).
Persze, de arra céloztam, hogy érdemben nem vetették be, mert még nincs kész. Mint a tank.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
5 004
9 271
113
A Szu-57 mellett az,vagy az sem.
Ugye a SzU-57 az az orosz repülőgép, amit elvittek a kínai védelmi ipari kiállításra, és a kínaiak körberöhögték…

 
F

Filter

Guest
Ugye a SzU-57 az az orosz repülőgép, amit elvittek a kínai védelmi ipari kiállításra, és a kínaiak körberöhögték…

Ez a Szu-57 protoja volt.
Nem a szériagép....
Hol a probléma?
 
F

Filter

Guest
Szerinted Ukrajnában a hagyományos típusaikat vetik be vagy inkább vagy a SzU-57-est?
Ez a gép még nincs igazán készen, ez a probléma vele.
Lásd még T-14 Armata.
Nem mondtam hogy kész van, mert nincs. Főleg amit bele akarnak rakni elektronikai szegmensben....
Csak annyi, hogy nem a protót kéne vinni promózni, ha van normális szériapéldány. Szerintem. Még biztonsági kérdéseket is felvet egy agyonmókolt prototípus.
Annyit mutat amennyit akar.
Ha kapna megrendelést,sem tudná legyártani.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
3 046
11 621
113
Állítólag vannak kevéssé tákolt szériapéldányok... Ha meg ennyit akar mutatni, ne csodálkozzon, ha "megmosolyogják"... Ha csak ennyit tud, akkor oké.
Állítólag Bogdan azért van még mindig ilyen remek kondiban 62 évesen is, mert lábbal kell hajtania a gépet amíg el nem éri a felszállási sebességet, és a kormánylapokat még mindig bowdenekkel mozgatja repülés közben. Kínába is azért ment el a géppel, hogy valamelyik utcai árusnál venni tudjon egy olcsó kínai okos telót, hogy végre ne papír térképről iránytűvel kelljen tájékozódnia.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 013
15 174
113
Állítólag Bogdan azért van még mindig ilyen remek kondiban 62 évesen is, mert lábbal kell hajtania a gépet amíg el nem éri a felszállási sebességet, és a kormánylapokat még mindig bowdenekkel mozgatja repülés közben. Kínába is azért ment el a géppel, hogy valamelyik utcai árusnál venni tudjon egy olcsó kínai okos telót, hogy végre ne papír térképről iránytűvel kelljen tájékozódnia.
Azért annyira nincs jó kondiban...
Nem vetted észre, hogy alig volt fenn nem is túl magasan, már el is fogyott a lendülete a göbzinek. Ez azt jelenti, hogy Bogdan elfáradt a kézzel-lábbal hajtásban. Olyannyira hogy időnként hulló falevél módjára süllyedt a tákolmány*.
Na ilyenkor Bogdan nemcsak besavasodott, de az orvosi oxigén ellenére is befulladt.
Az inhalátort meg nem tudta kivenni a Bogdan miatt kialakított rekeszéből, mert azt kivételesen precízen illesztették, mert a sárkányszerkezet elcsavarodása miatt befeszült a rekesz ajtaja.
(Meggyőződött bólogatás)

*Mert mint tudjuk a Nagy Szakértő óta, azért olyan rossz a fegyverkamra ajtó illesztése a protókon, mert nem tudnak precízebbet gyártani. Hát.

Ne legyünk már ennyire sztereotipikusak. Nem tartanak ott elektronikailag, mint az elit, de az első - mondjuk - húszban így is benne vannak - ha katonai elektronikáról van szó.

...már persze, ha győzik mosógép chippel;)