Érdekesség, hogy az oroszok most installálták a szögletes TVC fúvócsövet, aminek számos hátrányát egyrészt bevállalták, másrészt megpróbálták enyhíteni. Hogy ez mennyire sikerült, azt majd a tesztek eldöntik.
Viszont a szögletes fúvócső - szemben az egészben elforgatott, de amúgy hagyományos Laval fúvócsővel - rendelkezik egy olyan képességgel, amivel a tengelyszimmetrikusan torzított valós 3D vektorálós társai is, lévén, a szögletes fúvócső is tengrlyszimmetrikusan torzított Laval profil, csak 2D mentén és csak két (négy) deflektor felülettel.
Ez a képesség pedig nem más, mint a Mach-kritikus utáni kilépő keresztmetszet vezérlése.
Ennek - hasonlóan az ejektoros fúvócsövekhez - nagyobb magasságokon van előnye.
Ez van a Raptornál, de ilyet tudott a NASA F-15 ACTIVE is (a TVC mellett), ahogy egykoron a nem TVC-s XB-70, vagy a MiG-29 9.01-es prototípusának leges legelső hajtóművei is.
Szóval akkor végül is elmondható, hogy mindkét megoldásnak vannak előnyei is a másikhoz képest, vagyis nem minden területen hátrányos a szögletes fúvócső sem?