Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 394
11 221
113
444 és a tények köszönő viszonyban sincs egymással. Egy amerikai oligarchának az üzenő fala, ami által próbál beavatkozni a belügyeinkbe. Az már csak hab a tortán, hogy ezt tiltja mind az ENSZ mind az Amerikai Egyesült Államok törvényei (tudom, tudom hogy senki nem tartja be).
jó,legyen, és még így is többet ír a valóságról mint az Origo/Mandier/stb.
Ez így az igazán durva. Nagyon nagy hazugságok ritkán jelennek meg szerintem rajta, inkább tévedések és vad túlzások.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 841
3 968
113
444 és a tények köszönő viszonyban sincs egymással. Egy amerikai oligarchának az üzenő fala, ami által próbál beavatkozni a belügyeinkbe. Az már csak hab a tortán, hogy ezt tiltja mind az ENSZ mind az Amerikai Egyesült Államok törvényei (tudom, tudom hogy senki nem tartja be).
Figyu.
Mivel a tulajdonosváltás egy olyan céget érintett, melyet a Bp-i tőzsdén jegyeznek ilyenkor a tranzakció lezárása után a BÉT közlemény(tájékoztatás) tv-ileg kötelező a részvényesek és a piac felé. Ezt hívják úgy: tényközlés vagy itt hír.
Ez volt a 444 cikkének az apropója és az aktualitásának az oka.
A zsurnaliszta nyelvezet csak a plusz(értékítélet szerint lehet mínusz is).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 033
64 045
113
Ilyen amikor van lóvé, de ész meg izlés az nincs:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 866
14 273
113
Na tessék, csak meg kellett írni a hozzászólást miskolci utcanézettel, távolban a legendásan stealth - láthatatlan - miskolci villamossal, s találtam is hozzá két napos írást a kis gördülési ellenállásra utaló adatokkal:

"...Itt a villamos 50km/h sebességgel haladhat, ám ha ilyen tempóval ment volna, akkor 45-50 méter lett volna a féktávolság. Számítások szerint a villamos 30-35km/h sebességgel érhetett a kereszteződésbe..."
473728243_3512058822432011_5102449454724403998__n.jpg


Amúgy a rossz nyelvek szerint azóta láthatatlan a miskolci villamos, amióta nemhogy nem sárga (piros csíkkal), mint a forgózsámoly nélküli Bengáli (FVV),
o9icddbizb5blcssqrekueazkzuknygz79sc0olj.jpg


s nem is piros-fehér (DVTK, "Csak a Diósgyőr!:hadonaszos:"), mint egy időben a Tatra, hanem zöld-fehér, mint az ősellenség; a Fradi.

12-tatra-kt8d5.jpg


Emögött komoly tudatalatti pusztításvágy lehet a miskolciak körében a helyi érdekeltségű közlekedéspszichológusok szerint.
Már kezdtem ideges lenni, hogy hiteltelenné tesznek a miskolci autósok...
De van remény!
Végre újra!
:eek:

Ez már komolyan szellemi fogyatékosság...

Mér', mér' van az, hogy ha lemegyek Budapestre Miskolcról és ott közlekedek, akkor kisimulnak a ráncaim, nem figyelek feszülten, mint egy indián és nem görcsölök egyfolytában, hogy pl. a mellettem levő rám húzza a kormányt, nem hagyok magam előtt helyet az álló kocsi mögött, hogy még legyen hova előre gurulni, ha hiába nyomogattam a féklámpát...
Budapesten a dudát el is felejthetem, zenét hallgatok, nézelődök,az autósok előzékenyek és rutinosan vezetnek. Igaz, határozottnak kell lenni (nincs bambulás, hogy majd eldöntöm, hogy merre is akarok végül menni), de nem is agresszivitásnak veszik, mint a miskolciak- teljesen tévesen - , ha befűzöm magam egy másik sávba.
Konkrétan 10-12 órát levezethetek úgy Budapesten, hogy nem kerülök baleseti helyzetbe, Miskolcon ehhez 20 perc is sok.
S nem csak én látom így, hanem az oktató unokatesóm és kollégái is.
Már bánom, hogy a lányom Budapesten tanult "meg" vezetni és nem Miskolcon.
Eleve csak egy kerületben mászkáltak - nem úgy, mintha Miskolcon tanult volna, ahol az egész várost bejárják minden hülye specialitásával s nem tanulta meg a közlekedési stresszhelyzetekre való felkészülést.

Aki nem hiszi, az jöjjön fel Miskolcra egy kicsit közlekedni, vagy kérdezze Miskolcról felköltözött rokonát, ismerősét.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 866
14 273
113
Amikor a józan - urambocsá" paraszti - ész helyett a hétköznapi megélhetéstől, no meg a realitásoktól elszakadt marketingesek, meg felső vezetők döntenek és senki nem kopogtatja meg (senki nem meri) a homlokukat, hogy ti bevertétek a fejeteket!?


 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 527
28 413
113
Már kezdtem ideges lenni, hogy hiteltelenné tesznek a miskolci autósok...
De van remény!
Végre újra!
:eek:

Ez már komolyan szellemi fogyatékosság...

Mér', mér' van az, hogy ha lemegyek Budapestre Miskolcról és ott közlekedek, akkor kisimulnak a ráncaim, nem figyelek feszülten, mint egy indián és nem görcsölök egyfolytában, hogy pl. a mellettem levő rám húzza a kormányt, nem hagyok magam előtt helyet az álló kocsi mögött, hogy még legyen hova előre gurulni, ha hiába nyomogattam a féklámpát...
Budapesten a dudát el is felejthetem, zenét hallgatok, nézelődök,az autósok előzékenyek és rutinosan vezetnek. Igaz, határozottnak kell lenni (nincs bambulás, hogy majd eldöntöm, hogy merre is akarok végül menni), de nem is agresszivitásnak veszik, mint a miskolciak- teljesen tévesen - , ha befűzöm magam egy másik sávba.
Konkrétan 10-12 órát levezethetek úgy Budapesten, hogy nem kerülök baleseti helyzetbe, Miskolcon ehhez 20 perc is sok.
S nem csak én látom így, hanem az oktató unokatesóm és kollégái is.
Már bánom, hogy a lányom Budapesten tanult "meg" vezetni és nem Miskolcon.
Eleve csak egy kerületben mászkáltak - nem úgy, mintha Miskolcon tanult volna, ahol az egész várost bejárják minden hülye specialitásával s nem tanulta meg a közlekedési stresszhelyzetekre való felkészülést.

Aki nem hiszi, az jöjjön fel Miskolcra egy kicsit közlekedni, vagy kérdezze Miskolcról felköltözött rokonát, ismerősét.
Én Miskolcról csak arra emlékszem, hogy a Rokiban nagyon olcsón be lehetett b@szni :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 772
21 403
113
Én Miskolcról csak arra emlékszem, hogy a Rokiban nagyon olcsón be lehetett b@szni :D
Lekéstük az utolsó vonatot, vártuk az elsőt. Fáztunk. Beültünk egy kocsmába az állomás mellett, és nagyon zorall arcok voltak ott... rendeltünk egy italt az utolsó forintjainkból, és az volt a tervünk, hogy reggelig azt iszogatjuk. Hogy ne aludjunk el a padlón mászkáló csótányokat néztük, és fogadásokat kötöttünk, hogy melyik csinál előbb valami kunsztot.

Mindent itt hagyok, mit Miskolc adhatott,
Igen, holnap, holnap indulok.

Elaludtunk, de nem bántottak a bennszülöttek :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 866
14 273
113
Lekéstük az utolsó vonatot, vártuk az elsőt. Fáztunk. Beültünk egy kocsmába az állomás mellett, és nagyon zorall arcok voltak ott... rendeltünk egy italt az utolsó forintjainkból, és az volt a tervünk, hogy reggelig azt iszogatjuk. Hogy ne aludjunk el a padlón mászkáló csótányokat néztük, és fogadásokat kötöttünk, hogy melyik csinál előbb valami kunsztot.



Elaludtunk, de nem bántottak a bennszülöttek :D
Látták, hogy nem borsodiak vagytok; tehát minden téren fegyvertelenek és védtelenek vagytok.
Még a bűnözőknek is van becsületkódexe, nemhogy a borsodiaknak:D
;)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 527
28 413
113
Értékes és tartalmas időket töltöttél ott saját bevallásod szerint.:D
Kétezres évek közepe fele. Jó idők voltak. Mások. Fiatalság.
Volt, hogy mentünk be ZH-ra, látta a tanár, hogy teljesen matton vagyunk.
Kérdezte, hogy megírják máskor? Felmutattuk egyszerre a Rokis pecsétet a csuklón, aztán kisétáltunk :D
 
  • Vicces
Reactions: Veér Ispán

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 866
14 273
113
Kétezres évek közepe fele. Jó idők voltak. Mások. Fiatalság.
Volt, hogy mentünk be ZH-ra, látta a tanár, hogy teljesen matton vagyunk.
Kérdezte, hogy megírják máskor? Felmutattuk egyszerre a Rokis pecsétet a csuklón, aztán kisétáltunk :D
Olajbányászok voltatok, vagy csak utánozni próbáltátok őket?:D

Nem jártam egyetemre, csak a gólyabáljaikra és természetesen a Rockwellbe, de még a 90-es évek közepéig.
Természetesen az olajbányászok közül kerültek ki az ivócimboráim.
Aztán időben leálltam.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 969
37 503
113
MÁV vezér bejelentette a bérelt vectronokat... milyen jó ötlet volt (meg még most is az) nem lehívni a keretszerződést, hogy most drágábban lehessen bérelni...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 866
14 273
113
...Munkatársam szeretett volna a vadászatra kiváló 1994-től 2001-ig gyártott (konkrétan nem tudom hány éves) Hyundai Galloperjéhez alkatrészt venni.
(Használautó.hu-n öt darab van eladó...)
Eddig nem járt eredménnyel, így vett egy nagy levegőt, s értékrendjét megerőszakolva felhívott telefonon egy márkaszervizt.
Közölték vele, hogy a márka 15 év után felszámolja a megmaradt alkatrész készleteket (Azt nem kérdezte meg, hogy hova értékesítik).
Még azt is mondhatnánk, hogy korrekt, hiszen tudtommal a törvény 10 év alkatrészellátást követel meg a gyáraktól.

Még mindig reménykedve megjegyezte a munkatársam, hogy a Galloper eredetileg egy Mitsubishi licensz.(Ha már annak a márkának is a márkaszervize...)
Erre közölték, hogy a Mitsubishi meg komolyan veszi a 10 évet.
Tehát ha nem egy egykor kifejezetten elterjedt típusú autód van, amire ráállt az után gyártó ipar is, akkor csak a szerencsédben bízhatsz, hogy szerzel alkatrészt.
Ez érthető és logikus.

A probléma az a tendencia, ahogy egyre összetettebbek, specifikusabbak, a magánfelhasználók által egyre kevésbé szerelhetők az autók.
Pláne, ahogy korosodnak. Márpedig a magyarországi használt autó kereskedelem valami 36%-a 20 éven felüli kocsik adás-vételéből áll...(Ahogy valamelyik nap olvastam).
Nem gond ez addig, amíg egy - teszem azt - szög egyszerű "analóg" Kadettről van szó, no meg amíg átmegy egy engedékenyebb műszaki vizsgán.

De ahogy egyre távolodunk az isztán hatóság kompatibilis rugalmasságtól, úgy egyre kisebb az esélye, hogy forgalomban tarthass majd egy idős, elektronikával telezsúfolt mai autót.

Na ha ezt nem volt elég elolvasni, akkor bemásoltam egy fórumba beírt hozzászólásomat.

Jó szórakozást a linkekhez!


"...Ahogy megyünk vissza az időben, mondhatni paradox módon úgy lehet egyre nagyobb eséllyel megjavítani, üzemeltetni egy autót.
Nyilván ennek számos oka van:
Kevés fajtájú, "hétköznapi" elérhető anyagok, anyagminőségek, hétköznapi ember számára is értelmezhető illesztések, tűrések, egyszerű, akár házilag is megismételhető előállítások, megmunkálások, s persze semmi elektronika, maximum elektromosság, s pláne semmi szoftver...

Oké, látunk tuningcégektől, tehetős mérnökcsapatoktól komplex projekteket, ahol egyedi hengerfejeket, vagy motorblokkokat is megvalósítanak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De talán még mindig egyszerűbb út ez, ahol tiszta lappal indulnak, mint egy öreg motorhoz újra egyedileg gyártani egy hengerfejet, ahol nem tudjuk, hogy milyen ötvözetből van az öreg blokk, milyen hengerfej tömítés, csavar kéne hozzá. El lehet formailag készíteni, össze lehet szerelni, be lehet üzemelni, de nem biztos, hogy neki lehet vele veselkedni a Dolomitoknak, anélkül, hogy valami ne adná meg magát; ne válna a leggyengébb láncszemmé, holott az eredeti olyan-amilyen, de gyári minőségű eredeti motorral ez ment üzembiztosan annak idején.

Tehát egy hétköznapi ember számára, aki szeretne életet lehelni nagypapa pajtalelet, hengerfejes Talbot Turbojába, ez már nem biztos, hogy menni fog.

De mondok egy jobb példát.
Volt szerencsém részt venni 2007-ben a Renault nyílt napján a Hungaroringen.
Elhozták az összes akkor aktív Formula bajnokság autójukat, futamokat tartottak velük.
Az élő legenda Jean Ragnotti személyesen forgolódott helyben az R5 maxi Turbójával - még 2014-ben is ugyanígy nyomta:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

S elhoztak egy halom Forma-1-es autót is még a nyolcvanas évekből is.
Azokat mind beindították, és futtatták a pályán - függetlenül az évjárattól!
Ott álltam a kordon mellett, amikor imbuszkulcsot bedugva a motorburkolat nyílásába túráztatva melegítették a nyolcvanas évekbeli szörnyetegeket és járatták mai szemmel teljesen elavult számítógépekre csatlakoztatva a 90-es évekbelieket is.
Alzheimer úrral való találkozásomig nem fogom ezt elfelejteni.
Egy gyár lehetőségei na!
Van képgaléria is!
https://www.origo.hu/auto/2007/07/hungaroring-world-series-by-renault-szombat?page=1


Erre mit olvastam - csak - 12 évvel később ugyanerről a gyűjteményről!?

"...Valójában már az is csoda, hogy ez az autó itt van, ugyanis 1980-ban letámasztották, aztán hozzá sem nyúltak egészen 14 hónappal ezelőttig. Ennyi idő alatt hozta rendbe a Renault Classic részlege, és bár volt vele meló, mégsem akkor szívás, mintha egy modernebb autónak állnának neki. A frissebb, számítógéppel vezérelt Formula-1-es motorokhoz egyszerűen nincs meg a számítástechnikai infrastruktúra, nem férnek hozzá elég öreg gépekhez, amikkel kezelni tudják az autók rendszerét..."
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/08/09/renault_turbo_modellek/

...s akkor majd te szeretnéd a 20 éves, elektronikailag megkotlott érintőképernyős, sávtartós, táblafelismerős, radaros, adaptív tempomatos, részecskeszűrős, amúgy milliós példányszámban legyártott tucatautódat megjavítani, de úgy, hogy átmenjen a műszaki vizsgán is.

Úgyhogy lemondóan inkább ki fogsz ballagni nagyapa 1980-as Talbot Turbójához a franciakulccsal és némi szerelgetés után beindítod, megjáratod a motort...

https://www.youtube.com/watch?v=E0yu0PGefG8
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 866
14 273
113
Sokan nem is sejtik, de igen az 1500-ös Nagypolszki elavult, három helyen főtengely csapágyazott, OHV , de legalább keresztöblítéses motorját gyárilag átalakítva is szerelték rendelésre turbóval a Polonezbe!

Persze volt raliváltozata is 188 lóerővel...

Itt meg egy kis házi szerelgetés, hangolás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 481
14 828
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 805
113
A tűzoltóknál folyamatosan van éles bevetés. Ha valamit nem úgy csinálnak ahogy kell, az nagyon hamar kiderül. A hadseregnél meg békeidőben nem.
Ennek ellenére sikerül azokat a hulladék pintéres tűzoltóautókat beszerezniük, amik számos más hibájuk mellett csak borulnak, borulnak és borulnak...