Ha a Kalina egy jó tűzvezető rendszer, akkor a távolság és mozgás már nem akkora probléma. Hiszen a szg. számolja az előretartást.
laiki
A gyorsulás mértéke csökken a nyomással de a gyorsulás ténye nem szűnik meg ahogyan te azt legelőször írtad.
Olyan nincs,hogy a csőszájnál 100m/s a lövedék sebessége még a cső egy másik a csőfarhoz közelebb eső részén a lövedék sebesség nagyobb mint 100m/s.
Laiki
Ez egy pirosztatikai görbe, mely nem a lövedék mozgásának görbéje.
Belső ballisztika, lövedék mozgása (idézet Tü/1 Lövéstan):
-Első szakasz: amely a lövedék megindulásától a lőportöltet égésének végéig tart. Ez idő alatt a nyomás eléri a maximumát, a lőporégés befejeződik, a lövedék gyorsulása miatt <b><i>az égéstér megnő és ennek következtében a nyomás csökken</i></b>.
-Második szakasz: a lőporégés befejezésével kezdődik és addig tart, amíg a lövedékfenék a csőtorkolatot el nem hagyja. <i><i><b><b>A nyomás csökken</b></b></i></i>, a sebesség viszont növekszik. Hiszen a gázok még mindig tágulnak és gyorsítják a lövedéket.
-Utóhatás szakasza: a lövedék a csövet már elhagyta. A kiáramló gázok egy része a lövedék fenékrészére még hat (gyorsítja), ezért a sebessége kis mértékben tovább növekszik. Kis idő múlva a gázrészecskék elveszítik sebességüket és a lövedéktől elmaradnak.
laiki
A széllel kapcsolatban a csőtorkolatnál mért szél befolyásolja legjobban a találatot(ezzel számol minden és mindenki minden más távon fújó szelet csak figyelembe vesznek) nem pedig az útközben rá ható szél.
Ha ez nem így lenne akkor nem létezne precíziós long range lövészet.
Az oka az,hogy az az oldalirányú elmozdulás amit a lövedék kap egy oldalszélnél a csőtorkolatnál az az egész pályán érezteti a hatását míg egy olyan erőhatás ami a pálya felénél éri a lövedéket csak fele annyi ideig módosítja a lövedék pályáját.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..