An-225 Mriya / An-225 Cossack (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 533
113
Gyártosorról csak a szériagyártás megkezdédénél beszélunk. Csak egy proto készult el a gépbol.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A Mrija két legnagyobb negatívuma a megbízhatatlan hajtómű és a nem túlnyomásos raktér, ugye? Kíváncsi vagyok, hogy a kínai gyártású gépeken változtatnak-e majd ezeken. Gyorsan ránéztem wikin, a D-18-at jelentősen erősebbnek írja, mint a WS-20 (196 kN szemben 120-140 kN).
A hajtóműről én eddig túl sok kifogást nem hallottam, persze attól még lehetnek problémái. Viszont a túlnyomásos tehertér főleg olyan gépeknél fontos, amit ejtőernyős-deszantolásra is használnak. A Mrija-t viszont kimondottan a nagyméretű és nagy súlyú terhek szállítására tervezték, az űrsiklók, mozdonyok, bányagépek és óriás-generátorok meg általában nem túl érzékenyek a környezeti nyomás változására. A pilótafülke mögötti "kis" utastér viszont túlnyomásos, úgyhogy a szállított nehéz cuccokkal/gépekkel együtt a szükséges kezelőszemélyzetet tudják fuvarozni.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 224
17 081
113
Egy Aranysas cikkben olvastam, hogy általában magukkal visznek egy tartalék hajtóművet az utakra, mert előfordul, hogy cserélni kell a gyakori meghibásodások miatt. A túlnyomást arra értettem, hogy műszereknél okozhat gondot, amik a szállított árukban fordulhatnak elő, hogy különleges plombálást igényelhetnek a túlnyomás hiánya miatt. Valamilyen MOL műszereknél írták, amiket egyszer Mrijával vittek őket Afrikába, hogy tönkrementek volna. Nem emlékszem már pontosan.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ez a tartalék hajtómű szállítgatása elég hülyén hangzik. Ha annyira szar akkor vennének a piacról másikat ami működik rendesen. Az A380-as hajtóművei 350kN körül vannak, elvinnék ezt a gépet is és a gyártó örömmel eladja, mert szereti a pénzt.
 
  • Tetszik
Reactions: bat77

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Minek hívják ha nem gyártósornak azt a halom gépet ami egy repülő elkészítéséhez kell A-tól Z-ig?
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Úgy hívják, viszont a prototípusok egyedi építésűek és jelentős szerepük van a gyártósor ill. a sorozatgyártású gépek végső kialakításában.

A túlnyomásos raktér az An-124-nél is hiányzik, és nem hiszem, hogy erre a közeljövőben sikerülne megoldást találni.
/Jelenleg a C-5 Galaxy a legnagyobb, túlnyomásos raktérrel rendelkező típus./
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Az egész hasonít a Zbur üzlethez. Ott is viszonylag olcsón hozzájutottak az ukránok által olyan technológiához amit az oroszok valószínű nem adtak volna el nekik. A 2019 év szerintem csak úgy jön össze, ha a mostani fékész gépet rakják valahogy össze és készítik el hozzá a hiányzó alkatrészeket.
Lehet Kína is akar egy szeletet ebből a piacból
AN225copy2_www.kepfeltoltes.hu_.png
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem Kínának elsősorban a gépre és a technológiára van szüksége, a piac /és a beszállítói kör/ csak másodlagos. Amúgy a piac itt is úgy működik, mint az utasszállítóknál: Minél nagyobb a gép, annál szűkebb a piac. A szűk piac viszont alacsony darabszámot, az alacsony darabszám viszont magas árat eredményez, mely még tovább szűkíti a piacot etc...

Ukrajna jól járt, mert jó pénzért megszabadult 1 olyan géptől, mellyel nem igazán tudott -, de nem is igazán lehetett volna mit kezdeni.
És Kína is jól járt, mert megvette azt, amire szüksége volt. Mely után már lényegtelen az ár, a darabszám és az eladott gépek után járó /bár elég valószínűtlen/ "profit" is. Hiszen a profitot a gép és a technológia megléte jelenti.

De ha már itt tartunk: Kínának szüksége lehet egy An-124 méretű teherszállítóra is, melynek gyártására a leendő beszállítói kör, és a Mriya készülő gyártósora is alkalmasnak tűnik... :DDD
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 533
113
Nem olyan egyszeru az An-225 torténet. A MAK certifikációja csak a gyári 01-01-es protóra vonatkozok. Másra nincs certifikáció.:)
13680_900.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
És ez mit jelent pontosabban? Oroszország beperelheti Ukrajnát és ellentételezést követelhet?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 533
113
Ukránok nem adhatják át a 2. protót, mivel az Antonov rendelkezik a certifikációs joggal és csak egyetlen megépített gépre érvényes.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Ok, de az Antonov jelenleg nem ukrán cég? A certifikáció nem azt jelenti, hogy legálisan repülhet, akár nemzetközi légtérben?
A kínaiak legalább 2 évig biztos, hogy csak a félig elkészült példányt fogják javítgatni. Ha meg elkészülnek, majd elkészítik ők ezt a dokumentációt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 533
113
Ok, de az Antonov jelenleg nem ukrán cég? A certifikáció nem azt jelenti, hogy legálisan repülhet, akár nemzetközi légtérben?
A kínaiak legalább 2 évig biztos, hogy csak a félig elkészült példányt fogják javítgatni. Ha meg elkészülnek, majd elkészítik ők ezt a dokumentációt.
Igen azt jelenti hogy alkalmas a repulésre , megfelel a kotelezo eloírásoknak...stb
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Hát ha a kínaiak elkészülnek a magukéval akkor kiállít majd egy ilyen okmányt a saját cégük, vagy hatóságuk. Ettől viszont az ukránok odaadhatták az a félig elkészült sárkányszerkezetet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 533
113
Hát ha a kínaiak elkészülnek a magukéval akkor kiállít majd egy ilyen okmányt a saját cégük, vagy hatóságuk. Ettől viszont az ukránok odaadhatták az a félig elkészült sárkányszerkezetet.
Ezáltal elhúzódik az An-225 program.Kell a MAK-tól(FAK országokra érvényes) , EU-tól ,usától kulon certifikáció a kínain kívul.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem értem a problémát, mert bárki fogja gyártani a gépet, mindenképpen szüksége lesz a világ különböző légügyi hatóságainak engedélyeire és tanusítványaira. Tehát az Antonovnak is, mert csak a jelenleg is röpködő egyetlen példány rendelkezik ilyen papírokkal.
Az meg kizárt, hogy néhány hónap vagy 1 év csúszás miatt a gépre és technológiára vágyó kínaiak kihátráljanak az üzletből.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ha a már repkedő An-124 és An-225 rendelkezik ezekkel a tanusítványokkal, akkor a típus mindenki szerint alkalmas a biztonságos repülésre és teherszállításra. Max az egyes gépeket kell majd lepapirozni, de ha ugyanarról a gépről van szó, akkor a típusra már megvan minden engedély.