Zumwalt osztály / DDG-1000 (USA)

Amúgy az ilyen USA hadtechek kapcsán mindig az az örök vita jut eszembe amikor azzal példálóznak, hogy melyik ország mennyit költ a haderejére, és az amelyik többet költ az biztos jobb is. A helyzet meg az, hogy ez így általánosságban nem állja meg a helyét.
Ezzel most nem az USA fölényét akarom megkérdőjelezni, mert még mindig a vezető katonai hatalom szerintem is.
DE! Az elköltött dollár/képesség/vásárlóerő paritás viszonylatában iszonyatosan sz@rul állnak. És ez kb. minden téren igaz rájuk.
Én meg vagyok arról győződve, hogy azért folyik ilyen szinten minden felé a pénz mert egyszerűen ellopják. A hadsereg, a hivatalnokok, és a fegyvergyártó multik lényegében szétlopják az USA hadi költségvetését. És a legnagyobbat lopni az olyan K+F-el lehet aminek a végén nincs kézzel fogható eredménye, mert egyszerűen törlik a programot.
Rosszabb esetben pedig gyártanak belőle pár darabot ami sz@rt se ér. Lásd. LCS "hajók".
Nem szétlopják, hanem n+1 progamba kezdenek bele, aminek a felét aztán pénzhiány címszóval lelövik, mikor már dollármilliárdok is elmennek rá. Meg a hosszútávú koncepciótlanság. Megy az A-10C program még az utolsó gép sincs készen, de a gépeket le akarják állítani. Ez nem lopás, egyszerűen a fasz döntések miatt szétfolyik a pénz.
 
Molni

Szerintem az állami pénzlopás egyik formája az, amikor haszontalan dolgokra költesz el egy csomó pénzt, úgy hogy az végül meg sem valósul. Ez lopás/csalás/hűtlen kezelés.
Ebben az esetben is csak az járt jól akitől megrendelték ezt a cuccot, az adófizetők és a haditengerészet tuti nem. Szerintem.
 
Igazából nem értem, hogyha nem tudnak tisztességes korvettet vagy rombolót tervezni, akkor miért nem vásárolnak licenszet a NATO vagy keleti szövetségeseiktől! Ott van az Atago osztály például a japánoknál!
 
Nagyobb, szebb, jobb.
????

Még a legelső AB Flight I is nehezebb volt nála, nemhogy a Flight II és III.

Miben jobb? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy az említett osztály is pont olyan jenki alapn nyugvó hajó, mint volt a Kongo osztály. A jenkinek nem kell licenszelnie semmit, simán a Z-t kellett volna elfelejteni 10+ éve...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ha jól tudom például nagyobb a harcálláspontja. És még számos kisebb-nagyobb dologban különbözik.
 
A Kongo az AB osztály módosított, japán gyártású verziója. Zászlóshajói teendőket is el kell látnia, ezért nagyobb a felépítménye, mint az AB-nek. Az Atago pedig a Kongo továbbfejlesztésével jött létre, nem könnyebb, mint egy Flight II-es AB (több, mint 10 000 tonna teljes töltéssel). Jelenleg épül a család harmadik tagja, a 27DD-osztály, amely pedig az Atago továbbfejlesztése, az AEGIS legújabb verzióját kapják meg, illetve fejlesztési szempont volt a közeljövő új fejlesztéseinek a jövőbeni alkalmazása: railgun illetve pontvédelmi lézerfegyverek telepítése a hajókon.
 
Néha azért furcsállom ezeket a költségeket. 7 milliárd dollár volt a Comanche program? Mintha csillagrombolót terveztek volna...
 
Néha azért furcsállom ezeket a költségeket. 7 milliárd dollár volt a Comanche program? Mintha csillagrombolót terveztek volna...
A RAH-66 program aprópénz volt az F-22 mellett. Annak a fejlesztési költsége mai áron volt kb. 42 mrd USD a maradék kb. 24 mrd volt a gyártás. Ehhez képest az RAH-66 ennyiből ki lett fejlesztve és már az összerakott gyártósort szedték szét...
 
Nem nagyon értem, mi folyik ott, de a meghajtását nem tesztelték le egy másik hajón?
 
USA kapcsán illik megemlíteni a lobbitevékenységet is... Ha arról van szó, hogy jön a választás (helyi szinten) és meg kell tartani mondjuk a NPN hajógyárban x ezer munkahelyet, hogy a megfelelő szakszervezet támogassa azt a bizonyos illetőt (USA-ban a tömbszavazás nem tiltott), akkor bizony megcsinálják. Ha most az kell, hogy a Zumwalt-osztályt felkaroljuk (erre hivatkozva megmaradnak munkahelyek - itt azért hozzátenném, hogy a 2008-as években vagyunk), akkor Pista marad a helyén. Ha Pista marad, akkor marad republikánus vagy demokrata kézben az adott állam, így marad mondjuk republikánus vagy demokrata kézben az a bizonyos döntéshozó grémium, ami meg több száz milliárdos kérdések megfelelő irányú döntését teszi lehetővé... (mondjuk megszavazzuk-e a költségvetési plafont, vagy nem, stb...)

Maximálisan el tudom képzelni, hogy sok-sok katonai vezető tisztán látta ugyanezeket a gondokat, amiket írtatok. (ráadásul ők hozzáférnek a classified adatokhoz, mi maximum saccolunk...). Elég csak megnézni, hogy az A-10-esek kapcsán mik mentek odaát.

Tudnék mesélni ezt-azt az amerikai döntéshozatali mechanizmusokról...
 
Egyébként az az érdekes, hogy a Type 45-ös rombolók is a Zumwalt-hoz hasonló meghajtórendszert kaptak, és az angoloknak amennyire én tudom nem voltak vele gondjai