MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Úgy tudom a zavaros magyar turul programban a szívócsatorna fölé a kopoltyúk helyére került volna 600 literes üzemanyag tank csak nem tudom hogy darabonként 600 vagy összesen!
Biztosan lehetett volna fullos gépet faragni a magyar flottából de már teljesen mindegy! Itt minden elbaszva lett, és lesz kivitelezve nem csak a honvédség szintjén! Az átlagemberek ugyanolyanok mint az átlag politikusok, csak ők nem jutottak el a húsos fazékig! Szerintem innen fakad minden baj ebben az országban!

Azokat a kopoltyúkat csak úgy eltüntetni nem lehet. A kopoltyú nélkül épült 9.15, 9.31, 9.41, 9.47, 9.61 és 9.67 sárkányok mind új építésüek. Az UPG és SzMT programok se tartalmazzák a kopoltyúk utólagos kiváltását üzemanyagtartályokra. Nehezen tudom elképzelni, hogy ezt pont a mi pár darab gépünkön meglépték volna úgy, hogy ilyen módon utólag átplasztikázott példány se előtte, se azóta nem épült egy se a MiG gyárban. Azt se feledjük, hogy a kopoltyúk elhagyásával megjelent a beömlőben a rácsozat és a beömlő mérete is nőtt, miközben az alsó belépőéle mozgatható lett. A 600 liter plusz talán a teljes sárkányra összesen értendő, csak a kopoltyúk helyére ha jól tudom, együttesen 300 liter került, de ebben nem vagyok biztos.
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
Ertem,koszonom az eszreveteleket!egy kerdesem volna meg!a MiG 29 M2 az alias MiG 35?amit majd most fognak promozni?azaz egy es ugyanaz?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Lényegében igen. Hol így hívják, hol meg amúgy. A 154-es oldalszámú 9.15-ös (értsd: 9.15-4, azaz a negyedikként megépült együléses M prototípust) 2002-2003 körül alakították át kétülésessé, ezután kezdték el hívni MiG-29M2-nek. Ezzel a géppel lényegében párban promózták szó szerint a világ körül a hatodik prototípus M-ből (156-os oldalszámú) kialakított MiG-29M-OVT-t is. Ez utóbbi lett a vektorálós gép, de a KLIVT fúvócső rendszer, mint opcionális extra nem kellett senkinek.

2913.jpg


Azaz pontosítok, nem kellet az indaiaknak, akiknél az MMRCA tender miatt házaltak az oroszok. Ekkor nevezték egy rövid ideig a 154-est MiG-29MRCA-nak is.

2920.jpg


A 2005-ös MAKSz után került a repülős médiába először, hogy a MiG-29OVT ha megrendelésre kerül, akkor MiG-35 lesz. Majd ezután az AESA radarral alkalmilag módosított 154-es M2-t promózták úgy az oroszok, hogy ha a TVC-t (OVT) megkapja a kétüléses gép, akkor az lesz a MiG-35. Vagy épp MiG-35M3. Ez még mindig ugyanaz a gép, csak a festés lett más.

29207.jpg


Ja és kapott új szenzorokat a szívócsatorna alá:

29208.jpg

3555.jpg

Így se kellett.
Ezt követően jött a kézenfekvő ötlet, hogy lehetne faragni a fejlesztési költségeken, ha hagyják a fenébe a KLIVT fúvócsöveket (és itt lett vége az OVT programnak, ami után a 156-os már csak repülőnapi látványosság lett és már csak a MAKSz-on) és az Indiának már amúgy is eladásra kínált új K/KUB gépekből csinálnak szárazföldi változatot.
2010-ben szállt fel először az új MiG-29M1 és M2, a 961-es és 967-es oldalszámmal. Ezek egy-egy MiG-29K és KUB gépből lettek némileg átépítve, konkrétan elhagyták róluk a fékhorgot:
3577.jpg

3572.jpg


Maradt tehát a megerősített futó, fixen rögzítették az amúgy felhajthatóra épített szárnyakat, láthatók a Kruger-lapok, a nagyobb fékszárny, szóval minden K/KUB jegy, csak az új szenzorok tűntek el a szívócsatornák alól.

2011 decemberében aztán 747-es oldalszámmal egy új gép jelent meg Zsukovszkijban, amit szintén MiG-29M2-nek, vagy MiG-35-nek neveztek.

061703.jpg


Még 2012 februárjában követte a már ismert (új) logika szerint a 741-es együléses gép is:

068157.jpg


(9.41:K, 9.47:KUB, 9.61:M, 9.67:M2, 7.41:M1, 7.47:M2. Egyszerű számmisztika, csak az egyeseket és heteseket kell figyelni a végén, meg az ülések számát)

Erről akkor mi is értekeztünk itt, hiszen felmerült, hogy ez már a Szíriának szánt verzió, hiszen Szíria lesz az első vevője ennek a gépnek (az indiai tender ekkor már eldőlt).
A szír bizniszből nem lett semmi, de látható volt, hogy az új páros az addigi gépektől eltérően (máig ismeretlen okból) nem rendelkezett légiutántöltő csonkkal.
Semmi gond, megrendelő nélkül is ment tovább az élet és kétüléses 747-es megfordult többek között a szlovákoknál és a szerbeknél is. Igaz, oldalszám nélkül:

084826.jpg

185595.jpg


Most itt van a 747-es idén januárból:

203119.jpg


Érdemes megfigyelni, hogy valami megjelent a szívócsatorna alján a főfutók szárai mellett.
A tavaly novemberben először feltűnt 702-es MiG-35-ösön is van, igaz, azon van utántöltő csonk is.
fbfb931fd24e46374cc9e5d70d3a80f3.jpg


A 702-es egy új oldalszámozási mód, hiszen ez egy együléses gép.

Tehát a válaszom az, hogy a MiG-35 és a MiG-29M2 az egy és ugyanaz a gép volt idáig, akkor is, ha rendre új gépeket kezdtek el így nevezni. Korábban, ha egy csavar már eltért, nem hogy utótagot váltott a típusjel, de egyenesen új számozást kapott.
Most meg már a sokadik új gép kapja meg vagy az M2, vagy a 35-ös jelölést.
 

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
806
767
93
Ez már egy brazil szappanopera sorozatot megszégyenítő történet!
Allesmor hogy te ezt így végig tudtad követni.... :)
Nálam a 2017 kommentelője címet megkaptad!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Ertem,koszonom az eszreveteleket!egy kerdesem volna meg!a MiG 29 M2 az alias MiG 35?amit majd most fognak promozni?azaz egy es ugyanaz?

A "mostani" MiG-35 tulajdonképpen az orosz védelmi minisztérium igényei-kovetelményei alapján továbbfejlesztett MiG-29/K/MiG-29M2 (új elektronika, radar)
Két proto építését rendeltek. A gép tesztjei alapján(ami 2017 elso negyedévében kezzdodnek) dont az orosz VM a gépek megrendelésérol.

Érdekességként:
Idén 300 milliárd Rubellel csokken a katonai koltségvetés . Már fiókba kerult az orosz gyorsasági helikopter fejlesztése (prioritás a Mi-38 és a Ka-62) é
s a PAK-DA fejlesztése is.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
M

molnibalage

Guest
A történetben egy apróságra hívnám fel a figyelmet. A Szu-30MKI TVC-s hajtóművel bír. TVC hajtóműves 29-es már nekik sem kellett...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 869
113
Idén 300 milliárd Rubellel csokken a katonai koltségvetés . Már fiókba kerult az orosz gyorsasági helikopter fejlesztése (prioritás a Mi-38 és a Ka-62) é
s a PAK-DA fejlesztése is.

Megijedtem azt hittem a pakfa

Na de mi a helyzet a ka-92-vel?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Megijedtem azt hittem a pakfa

Na de mi a helyzet a ka-92-vel?

A Ka-92 a gyorsasági helikopter lényegében, amihez csak elméleti előtanulményok voltak, a Mil viszont a saját gépéhez már átépített egy Mi-24-est, amivel repültek párat. Az orosz gyorsasági helikopter koncepció elnapolása ezt a két projektet érinti.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
A MiG-35 vagy MiG-29M2 ugyanazt az indiaiak által "kezdetleges"-nek minősített AESA lokárot kapja/kapná mint az tendervesztes MiG-35, vagy egy másik változatot?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Amennyire én tudom, most a Fazotron cég síkantennás N010 Zsuk doppler radarjait kapják az indiai és orosz MiG-29k/KUB és KR/KUBR gépek, gyanítom, hogy a MiG-29M2/MiG-35 esetében is így lesz.
A Zsuk MA/MAE, vagy Zsuk-A/AE szériagyártásáról egyelőre nincs hír. Tudtommal mostanság repülőgépfedélzeti AESA radarral az oroszoknál érdemi munka csak a Tyihomirov-féle N036 Bjelkával van. Ez kerül/került idáig a PAK-FA prototípusokba. Amelyikbe került radar.
Nem tudom, hogy a Fazotron hogy áll a saját projektjével. MiG-29/35-re nincs rendelés, az aktív antennás Zsukoknál volt szó a Szu-27-esekre történő utólagos telepítésről is, de a Szu--27SzM/SzM3-as programnak vége, a Szu-30M2-esek is más radarral mennek és már nemigen gyértanak belőlük többet.
A két szóbajöhető típus, amit amit ki lehetne szolgálni már jól el van látva a Tyihomirov-féle N011 Barsz, illetve mozgathatóvá (is) tett N035 Irbisz radarokkkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
A MiG-35 vagy MiG-29M2 ugyanazt az indiaiak által "kezdetleges"-nek minősített AESA lokárot kapja/kapná mint az tendervesztes MiG-35, vagy egy másik változatot?

Az orosz Mig-35-be Zsuk-AM/E AESA radar van tervezve.Még nincs szériagyártásban mivel nincs még megrendelés a gépre. A tesztek után kiderul , hogy mennyit 35-os lesz rendelve.
http://www.phazotron.com/produktsiya-i-uslugi/

A kovetkezo állami fegyvercsomagba (2018-2025) már benne lesz a Mig-35 is valószinu .Errol 2017 június-júliusban dontenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 236
17 123
113
Volt már rá példa, hogy egy tengerészeti gép gyakorlatilag átalakítások nélkül került szárazföldi légierőhöz: a Hornet. Igaz, ott nem kényszer szülte megoldás volt, de még a Northrop elkészített egy változatot, az F-18L-t, nem felhajtható szárnyakkal (csuklókat, vezetékeket kivették), könnyített futómű és fékezőhorog. Még sem kellett senkinek, aki vett Hornetet, a nehezebb tengerészeti verziót vette meg.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Volt már rá példa, hogy egy tengerészeti gép gyakorlatilag átalakítások nélkül került szárazföldi légierőhöz: a Hornet. Igaz, ott nem kényszer szülte megoldás volt, de még a Northrop elkészített egy változatot, az F-18L-t, nem felhajtható szárnyakkal (csuklókat, vezetékeket kivették), könnyített futómű és fékezőhorog. Még sem kellett senkinek, aki vett Hornetet, a nehezebb tengerészeti verziót vette meg.

Mert az legalább létezett és ott állt mögötte a jókora McDonnell Douglas, mint gyártó és a US Navy mint üzemeltető.
A Northrop F-18L-je egy rajzasztali koncepció volt, amit még csak rendesen meg se promóztak. Inkább nekiláttak az F-20 Tigersharknak, amiből kettő megépült ugyan, de a történet így se lett sokkal sikeresebb. Ez a történet egyik fele.

És a másik:
1979-ben a korábbi YF-17 Cobra kifejlesztője, a Northrop és a gépből hajófedélzeti változatot elkészítő McDonnell megállapodott, hogy a nemzetközi értékesítésen az eredeti koncepció mentén haladva a szárazföldi változatot a Northrop promózza és ő lesz a fő szerződő fél, míg a hajófedélzeti változat marad a McDonnell-é.
El is készítették az F-18L koncepcióját, ám ezt követően megdöbbenve vették észre, hogy ahol a hasonló kaliberű gép megvétele merült fel, ott a McDonnell azonnal az F/A-18A gépét ajánlja. Lássuk be, hajófedélzeti példány eladására a US Marines és US Navy-n kívül nem sok helyen volt mód.
1979 októberében aztán a Northrop perre vitte az ügyet, azzal a címszóval, hogy a McDD jogosulatlanul használja fel az F/A-18A és B gépek eladási kísérletei során a Northrop F-18L gépének technológiáját, mondván, az F-18L lényegében a tisztán Northrop YF-17 Cobra-n alapszik, hiszen ahhoz hasonló land-based repülőről van szó.
A Northrop keresete a bíróságon arra ment ki, hogy akadályozza meg a McDD-t a Hornet bármely olyan verziójának külföldi értékesítésében, ahol kimutathatóan a Northrop-hoz köthető technológia jelentette előny miatt jönne létre üzlet.
A per 1985 áprilisában a McDD javára dőlt el, amely innentől korlátlanul értékesíthetett bármilyen féle-fajta Hornet gépet, bárhová a világon.
A döntést követően a Northrop azonnal beszüntette az F-18L programot.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
358
556
93
Tisztán látszik, hogy a 29-es győz, ha UV blokkal indul bevetésre. Illetve a lérak csak antipropaganda célokat szolgál. Szerencsére az F15-ös fegyverkezelője még időben felébredt, így a statisztikába mégse gun kill kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: shornet24