MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
Hm...Ha mar kapnak a szerbek gepet a nagy tesotol,akkor miert nem a MiG 29 M2?akkor lenne hir erteke,viszont igy hogy kimunstralt MiG eket kapnak ez nem oszt nem szoroz a tersegben!Azt ne felejtsuk el hogy nagyon szoros kapcsolat fuzodik a ket nemzethez!A Balkani haboruban jartak itt oroszok es harcoltak a szerbek oldalan a Koszovoi haboruban,viszont a szerbek is Donbaszban az oroszok oldalan!nagy az egyetertes,es az osszefogas koztuk ez vitathatatlan...!Viszont ha mar ennyire osszeborultak akkor miert nem a legfejlettebb MiG eket kapjak?mondjuk katonai segelykent amit mar nagyon nagyon reg beharangoztak!?(az egyik volt parancsnokom anno azt allitotta hogy az oroszok szallitani fognak ide fejlett S300 rendszert!oda vissza voltak a gyonyortol...!sose felejtem el azt a mondatat amikor nagy arcal kijelentette hogy meg Magyarorszag legterebe lefogjak tudni szedni az agresszor NATO gepeket!lattatok volna azt a kielegult kepet...! mi lett a vege?sehol semmi!)pedig ha az oroszoknak volna terve a Balkannal akkor biza a szerbeket tolnak modern,fejlett,potens fegyverekkel!(S300,BUK,Smerch,etc...) De igy hogy az oroszok a szemetuket hanyak ide tovabbra is azt jelenti hogy erdektelen ez a regio! (ami persze jo nekunk mert nem hurcolnak bennunket harcolni az o oldalukra)Igy hat jo hir hogy a szerbek nem kapnak fejlett fegyvereket ide egy loporos hordo tersegbe,a Balkanra,a vilag segglyukaba.

A válasz ugyanaz, mint 1993 nyarán, amikor eldőlt, hogy mi az orosz államadósság fejében MiG-29-eseket fogunk kapni. A szakma a 9.15-ösöket (az akkori MiG-29M) remélte, csak mert egy évvel korábban már bemutatkozott Farnboroughban, ehelyett 1990-es 9.12B és 1993-as 9.51UB gépek jöttek. Miért? Mert csak az volt. Most is így van. A 9.15-ösből annó hat prototípus készült, melyből 5 volt repülőképes, egy földi példány. Aztán 1993 decemberében a 9.31-es ős-MiG-29K-val, a MiG-31M-el és a Buran-Enyergija párossal egyetemben mentek is a levesbe. Minden, ami MiG. A szuhojos Mihail Szimonovnak akkor nagyon messzire ért a keze.

Most ugyanez van. Egy kezemen meg tudom számolni, összesen hány 9.61-es, vagy 9.67-es MiG-29M, vagy M2 proto épült. Vagy hívd MiG-35-nek, ugyanaz a pár gép. Ami kvázi-széria, az a pártíz darabos indiai és orosz K/KUB és KR/KUBR. Nem véletlen, hogy Bangladesh is "kőkorszaki" 9.12-eseket kapott. Most szerbia kap 9.13-ast is, mert csak egy ilyen mixet tudtak jóformán összekukázni ennyiért az oroszok. Ezért a pénzért ez a realitás. Ma Oroszországból kompletten, alkatrésztámogatással csak Szu-30MK(X)-et, vagy nagyon belsős vevőknek (Kazahsztán) Szu-30SzM-et lehet épkézláb mennyiségben és szállítási határidővel, újonnan venni, nagyon sok pénzért. Ezért modern, nyitott architektúrájú, de relatíve drága üzemű típushoz lehet hozzájutni, ami azonban potens. Képességeit és költségét tekintve fényévekkel túlhaladja a jelenkori szerb realitást. Szerbiának ma innen-onnan öszeválogatott pár darab, akár még korlátozottan modernizálható, de elsősorban donnor-bázis, vagy nagyjavítva donnor-cél ős 29-esekre van lehetősége, a meglévő képességei továbbvegetáltatására, semmi többre. Ennyi pénzből ez a realitás.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
Ismét egyetértek Misivel. Ennyi pénzből erre futja. Egyébként a MiG-29M2, turnéztak az oroszok Batajnican és Sliacon 2012-ben. Nem rendeltek belőlük. Most egyetlen "titkos" 50 db-os Egyiptomi megrendelés van. Mire azokat legyártják az néhány év, mivel még maga a repülőgép sincs teljesen készen, pontosan a fene se tudja mi lesz bennünk, de tudtommal, régi doppler-impulzus lokátor R-77 támogatással. MAWS, célzókonténer stb ne is álmodjanak. Kb. a 29KR-el egyenértékű gépet kapnak.
A szerbeknek meg most kell repülőgép, mert nem tudnak keszit adni..

Ami nekem érdekes, hogy a Kurszki ezredet a SzMT-k helyett átfegyverzik, és azokat meg más alakulatok kapják meg. Maga az SzMT sem egy nagyobb sorozatban gyártott verzió, Misi biztos jobban tudja, hogy a modernizált UPG-k (peru, indiai) gyakorlatilag SZMT változatra.átépítést jelentenek? Cserélik a radart, a fedélzeti számítógépet és R-77 is hordozhatnak? A t9bbi oroszországban repülő 9.13-at miért nem építik át a nagyobb harcértékű SzMT-re, egyáltalán utóbbi nagyobb harcértékű, vagy csak a hatótávja növekedett?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
Az SzMT egy "tovább púposított" 9.13-as, ami a zavarórendszer púpjára kapta a plusz tüzelőanyag tartályt. Kis túlzással.
Nőtt a hatótáv, de érdemileg módosult a kabinbelső, megkapta az utólagosan ráherbákolt utántöltőcsövet, plusz infracsapdák is megjelentek, de a hajtómű a jó öreg füstös RD-33-as alapváltozatának talán kissé üzemidőhosszított alszériája. Nem egy RD-33MK. Az SzMT nehezebb, de cserébe jobb a radarja, van R-77 lehetőség, KAB-500Kr bomba és kb ennyi. Ennek a tupírozásnak (modernizációnak, vagy képességnövelésnek) az exportváltozata az UPG csomag, ahol is az indiaiak kérték az extra gerinctartályok ráaplikálását, míg a peruiak nem. Nekik csak az utántöltés kellett. Ez a csomag igazából minden 9.12 és 9.13, vagy akár 9.51-es UB üzemeltetőnek elérhető, így került be MFD képernyő a szlovák 9.12A MiG-29AS-ekbe is. Nekem kissé ledegradáló a véleményem erről a csomagról, de ez szigorúan magánvélemény, innen a fotelből. Létjogosultsága a csomag modularitásának és flexibilitásának van, meg annak, hogy tényleg kispénzű 29-es üzemeltetők jutnak némi pluszhoz egy olyan átalakítással, amit a manufakturális szinten vegetáló MiG Luhoviciben el tud végezni. A csomag egyes részei a belorusz Baranovicsi gyárban is kiépíthető. Tehát valakinek csak képernyő, meg néhány antenna, valakinek H-31-es lokátor elleni rakéta (Szudán, vagy Belarusz), netán R-77-es, mint Szíria, vagy akár extra tartály,mint India is elérhető.

A korábbi eszmefuttatásomat kissé revideálva most azt mondanám, ha szerbia megkapná a kurszki 16 darab MiG-29SzMT-t (majd kijavítotok, hogy pontosan hány SzMT van ott), akkor járna jól technikailag, harcászatilag, anyagilag egyaránt. Így csak nem költenek annyit és lesz pár plusz régi gépük, amivel mehet tovább a PR.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 589
79 777
113
Az SzMT egy "tovább púposított" 9.13-as, ami a zavarórendszer púpjára kapta a plusz tüzelőanyag tartályt. Kis túlzással.
Nőtt a hatótáv, de érdemileg módosult a kabinbelső, megkapta az utólagosan ráherbákolt utántöltőcsövet, plusz infracsapdák is megjelentek, de a hajtómű a jó öreg füstös RD-33-as alapváltozatának talán kissé üzemidőhosszított alszériája. Nem egy RD-33MK. Az SzMT nehezebb, de cserébe jobb a radarja, van R-77 lehetőség, KAB-500Kr bomba és kb ennyi. Ennek a tupírozásnak (modernizációnak, vagy képességnövelésnek) az exportváltozata az UPG csomag, ahol is az indiaiak kérték az extra gerinctartályok ráaplikálását, míg a peruiak nem. Nekik csak az utántöltés kellett. Ez a csomag igazából minden 9.12 és 9.13, vagy akár 9.51-es UB üzemeltetőnek elérhető, így került be MFD képernyő a szlovák 9.12A MiG-29AS-ekbe is. Nekem kissé ledegradáló a véleményem erről a csomagról, de ez szigorúan magánvélemény, innen a fotelből. Létjogosultsága a csomag modularitásának és flexibilitásának van, meg annak, hogy tényleg kispénzű 29-es üzemeltetők jutnak némi pluszhoz egy olyan átalakítással, amit a manufakturális szinten vegetáló MiG Luhoviciben el tud végezni. A csomag egyes részei a belorusz Baranovicsi gyárban is kiépíthető. Tehát valakinek csak képernyő, meg néhány antenna, valakinek H-31-es lokátor elleni rakéta (Szudán, vagy Belarusz), netán R-77-es, mint Szíria, vagy akár extra tartály,mint India is elérhető.

A korábbi eszmefuttatásomat kissé revideálva most azt mondanám, ha szerbia megkapná a kurszki 16 darab MiG-29SzMT-t (majd kijavítotok, hogy pontosan hány SzMT van ott), akkor járna jól technikailag, harcászatilag, anyagilag egyaránt. Így csak nem költenek annyit és lesz pár plusz régi gépük, amivel mehet tovább a PR.


Nem értek veled egyet!Már mint abban igazad van,hogy az SzMT nem egy nagy durranás ellenben nézzük meg kiknek van 29-esük?Csupa nem túl tehetős ország akik kis befektetéssel olyan képességnövekedést érhetnek el(úgy tudom új radar és besugárzásjelző is elérhető az SzMT-hez)ami a tökéletesen használhatatlan 9.12-es MIG-eket ha nem is csúcsvadásszá de olyan géppé tenné ami legalább használható a modern 4+ gen gépek közt.Nézzük meg Abszurdisztánt:vettünk Gripent ami tizen évekre úgy tönkre vágta a védelmi költségvetést ami a mostani állapothoz vezetett.Nem lett volna jobb az egész haderő szempontjából,hogy ha a 26 MIG-ből az összes még javíthatót SzMT-re modernizálni amivel lett volna integrált ECM,új radar,R-77 valamilyen prec csapásmérő képesség meg légi utántölthetőség és maradt volna pénz a KUB-ok cseréjére a tüzérségre,egyéni felszerelésre harckocsikra stb?Igaz így a légierőnk nem lenne olyan modern mint most de maga az egész honvédség sokkal ütőképesebb lenne.
 
M

molnibalage

Guest
Nem értek veled egyet!Már mint abban igazad van,hogy az SzMT nem egy nagy durranás ellenben nézzük meg kiknek van 29-esük?Csupa nem túl tehetős ország akik kis befektetéssel olyan képességnövekedést érhetnek el(úgy tudom új radar és besugárzásjelző is elérhető az SzMT-hez)ami a tökéletesen használhatatlan 9.12-es MIG-eket ha nem is csúcsvadásszá de olyan géppé tenné ami legalább használható a modern 4+ gen gépek közt.Nézzük meg Abszurdisztánt:vettünk Gripent ami tizen évekre úgy tönkre vágta a védelmi költségvetést ami a mostani állapothoz vezetett.Nem lett volna jobb az egész haderő szempontjából,hogy ha a 26 MIG-ből az összes még javíthatót SzMT-re modernizálni amivel lett volna integrált ECM,új radar,R-77 valamilyen prec csapásmérő képesség meg légi utántölthetőség és maradt volna pénz a KUB-ok cseréjére a tüzérségre,egyéni felszerelésre harckocsikra stb?Igaz így a légierőnk nem lenne olyan modern mint most de maga az egész honvédség sokkal ütőképesebb lenne.
Azt magyarázza el nekem, hogy a honvédelmi költségvetés 10%-át elvivő program hogyan dönti romba a MH képességeit? A Gripen kb. az egyetlen olyan eszköze a MH-nek, aminek értelmezhető reális képessége van... A maradék 90% pénnzköltés harcászati értéke a nullához közelít.

Mennyi gránát van a lószar T-72-höz, amit már 35 éve is minden komolyabb harckocski körberöhögött? Egy 35 éves Leo2A1 darabokra cincálja őket.
Hol van új ATGM a kis hatótávolságú Metisz-M-en kívül?
Hol van korszarű APC vagy IFV?
Hol van önjáró tüzérség, tüzérségi radar?
A Kub 40 évesnél idősebb alaptechnikát használ.
A Mistral korszerű, csak szar platformon van.

stb.
Ennyire elég a 90%...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 589
79 777
113
Azt magyarázza el nekem, hogy a honvédelmi költségvetés 10%-át elvivő program hogyan dönti romba a MH képességeit? A Gripen kb. az egyetlen olyan eszköze a MH-nek, aminek értelmezhető reális képessége van... A maradék 90% pénnzköltés harcászati értéke a nullához közelít.

Mennyi gránát van a lószar T-72-höz, amit már 35 éve is minden komolyabb harckocski körberöhögött? Egy 35 éves Leo2A1 darabokra cincálja őket.
Hol van új ATGM a kis hatótávolságú Metisz-M-en kívül?
Hol van korszarű APC vagy IFV?
Hol van önjáró tüzérség, tüzérségi radar?
A Kub 40 évesnél idősebb alaptechnikát használ.
A Mistral korszerű, csak szar platformon van.

stb.
Ennyire elég a 90%...


A jelenlegi költségvetés minimum kétharmada bér,így vizsgáld a 10 százalékos Gripen programot.
Azt se felejtsd el,hogy nem csak Gripenre meg ililletményre kell költeni hanem venni kell a lőszert,alkatrészt,ruházatot,üzemanyagot kaját a katonáknak,rezsi stb.Ezen kívül van még egy halom kiadás.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
Ez nem feltétlen a Gripen hibája. Drága gép, drága projekt, de arról nem tehet, hogy a 14 géphez 1000 fő környéki a kecskeméti állomány és minösszesen 22-24 ezer fős a Honvédség, melyből 12 ezer fő minimum kétes produktivitású minisztériumi bürokrata. Nagy honvédségi átlagban nem is rossz illetménnyel. Így az általad vázolt kétharmados bérköltség célközönsége inkább a probléma, nem a Gripen rezsije. A MiG-ek és Szuhojok se voltak olcsók, de darabszámban messze felülmúlták a jelenlegi állapotot, a hozzájuk közvetlenül köthető állományról és a bázisaik infrastruktúrájról nem is beszélve. A közvetett állomány és infrastruktúra meg még erre jött rá.
Vagyis azonos(?) költségtömegre messze nagyobb képesség jutott, de mégis egészségesebb arányok mellett.

Megoldás: legalább egy ezrednyi Gripen, a jelenleginél fajlagosan jóval alacsonyabb adminisztratív és magasabb operatív állománnyal, több garnitúra fegyverzet, elsősorban légiharc és másodsorban csapásmérő eszközökkel (Mk82 és Maverick, de józan darabszámban, ami normálisan megtámogatja a kiképzést), emelett a Honvédség létszámát vissza kell emelni 45-55 ezer főre és még emellé kell látványosan redukálni a bürokraták részarányát.

A Honvédség egy netto költségvetési fogyasztó, annak ellenére, hogy a kilencvenes években fel akarták találni a fából vaskarika "legyen a Honvédség gazdálkodó szerv" őrületet és elkezdték először a sorkatonákkal nevelgetni a disznókat meg művelteteni a konyhakerteket a telephelyeken. Miután ez nem jött be, megkezdték az ész nélküli ingatlanhasznosítást, amihez ugye párhuzamosan le kellett építeni bizonyos képességeket. A mérleg csak a döntés pillanatában tűnhetett pozitívank, hiszen számos nem sokkal korábban felújított honvédségi ingatlan értékesítését a rákövetkező költségvetési évben tervezték, amikor az adott alakulat már amúgy sem szerepelhetett a büdzsében. Orbitális hiba volt, hogy ezekből relatíve nulla érdemi értékesítés született, ellenben ráfordítás annál több, miközben az elveszett képességek pótlása szintén elmaradt. Külön problémahalmazt generált a megszüntetett alakulatok tevékenysége egy részének kényszerű átruházása nyomán keletkezett aránytalan túlterhelések.
Majd az ezeket követő elvándorlás. Stb stb sokat beszéltünk már erről...

A "sokszor a kevesebb több" most úgy érvényes, hogy jelenleg a Honvédség jóval kevesebb képessége bizony jóval többe kerül, mint húsz éve.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Úgy tudom a zavaros magyar turul programban a szívócsatorna fölé a kopoltyúk helyére került volna 600 literes üzemanyag tank csak nem tudom hogy darabonként 600 vagy összesen!
Biztosan lehetett volna fullos gépet faragni a magyar flottából de már teljesen mindegy! Itt minden elbaszva lett, és lesz kivitelezve nem csak a honvédség szintjén! Az átlagemberek ugyanolyanok mint az átlag politikusok, csak ők nem jutottak el a húsos fazékig! Szerintem innen fakad minden baj ebben az országban!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
Úgy tudom a zavaros magyar turul programban a szívócsatorna fölé a kopoltyúk helyére került volna 600 literes üzemanyag tank csak nem tudom hogy darabonként 600 vagy összesen!
Biztosan lehetett volna fullos gépet faragni a magyar flottából de már teljesen mindegy! Itt minden elbaszva lett, és lesz kivitelezve nem csak a honvédség szintjén! Az átlagemberek ugyanolyanok mint az átlag politikusok, csak ők nem jutottak el a húsos fazékig! Szerintem innen fakad minden baj ebben az országban!

Azokat a kopoltyúkat csak úgy eltüntetni nem lehet. A kopoltyú nélkül épült 9.15, 9.31, 9.41, 9.47, 9.61 és 9.67 sárkányok mind új építésüek. Az UPG és SzMT programok se tartalmazzák a kopoltyúk utólagos kiváltását üzemanyagtartályokra. Nehezen tudom elképzelni, hogy ezt pont a mi pár darab gépünkön meglépték volna úgy, hogy ilyen módon utólag átplasztikázott példány se előtte, se azóta nem épült egy se a MiG gyárban. Azt se feledjük, hogy a kopoltyúk elhagyásával megjelent a beömlőben a rácsozat és a beömlő mérete is nőtt, miközben az alsó belépőéle mozgatható lett. A 600 liter plusz talán a teljes sárkányra összesen értendő, csak a kopoltyúk helyére ha jól tudom, együttesen 300 liter került, de ebben nem vagyok biztos.
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
Ertem,koszonom az eszreveteleket!egy kerdesem volna meg!a MiG 29 M2 az alias MiG 35?amit majd most fognak promozni?azaz egy es ugyanaz?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
Lényegében igen. Hol így hívják, hol meg amúgy. A 154-es oldalszámú 9.15-ös (értsd: 9.15-4, azaz a negyedikként megépült együléses M prototípust) 2002-2003 körül alakították át kétülésessé, ezután kezdték el hívni MiG-29M2-nek. Ezzel a géppel lényegében párban promózták szó szerint a világ körül a hatodik prototípus M-ből (156-os oldalszámú) kialakított MiG-29M-OVT-t is. Ez utóbbi lett a vektorálós gép, de a KLIVT fúvócső rendszer, mint opcionális extra nem kellett senkinek.

2913.jpg


Azaz pontosítok, nem kellet az indaiaknak, akiknél az MMRCA tender miatt házaltak az oroszok. Ekkor nevezték egy rövid ideig a 154-est MiG-29MRCA-nak is.

2920.jpg


A 2005-ös MAKSz után került a repülős médiába először, hogy a MiG-29OVT ha megrendelésre kerül, akkor MiG-35 lesz. Majd ezután az AESA radarral alkalmilag módosított 154-es M2-t promózták úgy az oroszok, hogy ha a TVC-t (OVT) megkapja a kétüléses gép, akkor az lesz a MiG-35. Vagy épp MiG-35M3. Ez még mindig ugyanaz a gép, csak a festés lett más.

29207.jpg


Ja és kapott új szenzorokat a szívócsatorna alá:

29208.jpg

3555.jpg

Így se kellett.
Ezt követően jött a kézenfekvő ötlet, hogy lehetne faragni a fejlesztési költségeken, ha hagyják a fenébe a KLIVT fúvócsöveket (és itt lett vége az OVT programnak, ami után a 156-os már csak repülőnapi látványosság lett és már csak a MAKSz-on) és az Indiának már amúgy is eladásra kínált új K/KUB gépekből csinálnak szárazföldi változatot.
2010-ben szállt fel először az új MiG-29M1 és M2, a 961-es és 967-es oldalszámmal. Ezek egy-egy MiG-29K és KUB gépből lettek némileg átépítve, konkrétan elhagyták róluk a fékhorgot:
3577.jpg

3572.jpg


Maradt tehát a megerősített futó, fixen rögzítették az amúgy felhajthatóra épített szárnyakat, láthatók a Kruger-lapok, a nagyobb fékszárny, szóval minden K/KUB jegy, csak az új szenzorok tűntek el a szívócsatornák alól.

2011 decemberében aztán 747-es oldalszámmal egy új gép jelent meg Zsukovszkijban, amit szintén MiG-29M2-nek, vagy MiG-35-nek neveztek.

061703.jpg


Még 2012 februárjában követte a már ismert (új) logika szerint a 741-es együléses gép is:

068157.jpg


(9.41:K, 9.47:KUB, 9.61:M, 9.67:M2, 7.41:M1, 7.47:M2. Egyszerű számmisztika, csak az egyeseket és heteseket kell figyelni a végén, meg az ülések számát)

Erről akkor mi is értekeztünk itt, hiszen felmerült, hogy ez már a Szíriának szánt verzió, hiszen Szíria lesz az első vevője ennek a gépnek (az indiai tender ekkor már eldőlt).
A szír bizniszből nem lett semmi, de látható volt, hogy az új páros az addigi gépektől eltérően (máig ismeretlen okból) nem rendelkezett légiutántöltő csonkkal.
Semmi gond, megrendelő nélkül is ment tovább az élet és kétüléses 747-es megfordult többek között a szlovákoknál és a szerbeknél is. Igaz, oldalszám nélkül:

084826.jpg

185595.jpg


Most itt van a 747-es idén januárból:

203119.jpg


Érdemes megfigyelni, hogy valami megjelent a szívócsatorna alján a főfutók szárai mellett.
A tavaly novemberben először feltűnt 702-es MiG-35-ösön is van, igaz, azon van utántöltő csonk is.
fbfb931fd24e46374cc9e5d70d3a80f3.jpg


A 702-es egy új oldalszámozási mód, hiszen ez egy együléses gép.

Tehát a válaszom az, hogy a MiG-35 és a MiG-29M2 az egy és ugyanaz a gép volt idáig, akkor is, ha rendre új gépeket kezdtek el így nevezni. Korábban, ha egy csavar már eltért, nem hogy utótagot váltott a típusjel, de egyenesen új számozást kapott.
Most meg már a sokadik új gép kapja meg vagy az M2, vagy a 35-ös jelölést.
 

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
815
793
93
Ez már egy brazil szappanopera sorozatot megszégyenítő történet!
Allesmor hogy te ezt így végig tudtad követni.... :)
Nálam a 2017 kommentelője címet megkaptad!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 113
82 847
113
Ertem,koszonom az eszreveteleket!egy kerdesem volna meg!a MiG 29 M2 az alias MiG 35?amit majd most fognak promozni?azaz egy es ugyanaz?

A "mostani" MiG-35 tulajdonképpen az orosz védelmi minisztérium igényei-kovetelményei alapján továbbfejlesztett MiG-29/K/MiG-29M2 (új elektronika, radar)
Két proto építését rendeltek. A gép tesztjei alapján(ami 2017 elso negyedévében kezzdodnek) dont az orosz VM a gépek megrendelésérol.

Érdekességként:
Idén 300 milliárd Rubellel csokken a katonai koltségvetés . Már fiókba kerult az orosz gyorsasági helikopter fejlesztése (prioritás a Mi-38 és a Ka-62) é
s a PAK-DA fejlesztése is.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
M

molnibalage

Guest
A történetben egy apróságra hívnám fel a figyelmet. A Szu-30MKI TVC-s hajtóművel bír. TVC hajtóműves 29-es már nekik sem kellett...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Idén 300 milliárd Rubellel csokken a katonai koltségvetés . Már fiókba kerult az orosz gyorsasági helikopter fejlesztése (prioritás a Mi-38 és a Ka-62) é
s a PAK-DA fejlesztése is.

Megijedtem azt hittem a pakfa

Na de mi a helyzet a ka-92-vel?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
Megijedtem azt hittem a pakfa

Na de mi a helyzet a ka-92-vel?

A Ka-92 a gyorsasági helikopter lényegében, amihez csak elméleti előtanulményok voltak, a Mil viszont a saját gépéhez már átépített egy Mi-24-est, amivel repültek párat. Az orosz gyorsasági helikopter koncepció elnapolása ezt a két projektet érinti.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
A MiG-35 vagy MiG-29M2 ugyanazt az indiaiak által "kezdetleges"-nek minősített AESA lokárot kapja/kapná mint az tendervesztes MiG-35, vagy egy másik változatot?