Sz-125 Nyeva,Pecsora / S-125 Neva,Pechora / SA-3 Goa (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Az angolok nem tagadják, hanem a pasit próbálják hitelteleníteni. Mi ez, ha nem beismerés? Azt állítják, arra söprögető matróz volt, oszt kiderült, hogy pont az a szakterülete, és az indítás volt a feladata.
Az is lehet, hogy csak fizetett Orosz propaganda az egész story, és tényleg egy alvó FSZB ügynök kavarta meg a csokit, aki eddig csak söprögetett :p.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Lajstrom alapján minden gépről készült több fotó is a 2000-es évek folyamán, elvileg a B-2 flotta hiánytalan.
Egy ismerősöm nemrég beszélt Danival. Akkor azt mondta, az , hogy megberhelték a P-18ast csak dezi volt. Akkor lehetett az akár a B2es ügy is. Ki lehetne deríteni, de eddig senki se ment bele. Kéne valaki a Délvidékről, aki olvassa a jugó lapokat. Ha utána tényleg felásták az impik a feltételezett becsapódási helyet, megtudhatnánk valamit.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ezekért mondtam azt, amit mióta ide regisztráltam, hogy NEM kell készpénznek venni azt sem feltétlenül, amit az amerikaiak mondanak, állítanak, vagy tagadnak. Ugyan olyanok ők is, mint bárki más: A saját portékájukat az egekbe emelik, nyilván önös érdekből, hogy nagyobb legyen a saját csapatoknak a technikába vetett hit, a morál, és drágábban lehessen eladni. Az egyik kulcsfontosságú a harcmezőn, a másik meg dollármilliárdos üzlet. Miért ne tennék ŐK is azt, amit mindenki más??! Hazudnak, amíg bele nem buknak, és már nincs hova hátrálni. Akkor meg jön valami finomító tényező, hogy "de nyitva volt a kerék-akna, pilóta hiba, összeütköztek, madárraj, hibás angol alrendszer, etc." Válogassa ki mindenki magának...
Pontosan.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Hmm...Itt is megemliti Dani a Spirit seggbe durrantasat,ami a horvat oldalon landolt!Egyebkent legeloszor a Vojska ban olvastam errol a hirrol (szerb katonai ujsag) hogy ez mennyire lehet igaz azt nem lehet sajnos bizonyitani,mindossze annyi a biztos hogy a horvatok tol jott az info anno hogy az o teruletukre pottyant le valami es az amcsik takaritottak!Viszont a horvatok nem kozoltek hogy milyen tipusu repulogep esett le hozzajuk.Lehetett ez a bizonyos Spirit is amit Dani emlit,de lehet hogy nem!
A falubeli gyerekeket kellene megkérdezni. olyan nincs, amit ők ne tudnának.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
M

molnibalage

Guest
Azt, hogy Líbia bombázásakor elveszett egy F111es vagy 15 évig titkolták. A libek belelőttek, és valahol a Földközi - tengerbe esett.
Titkolták egy francokat. Másnap elismerték a veszteséget, a holttestet a pápa közben járásával 1989-ben adták Fernando : Ribas-Dominicci maradványait, akiről csak a fogászati leletekből derült ki, hogy egyáltalán ő az, eleinte Paul F. Lorance-ként hivatkoztak rá.

Az F-111-es írásom a "World Air Power Jornual, volume 14 Autumn/Fall 1993, The Earth Pig by Rick Stephens" írásán alapult. Felhívnám figyelmedet az évszámra... Abban is benne volt ez a történet. (A OEDC 1986-ban volt.) Csak az F-111 írásom utolsó oldalát kellett volna megnézni a forrásoknál...

Nem értem, hogy miért nem veszed a minimális fáradságot, hogy ilyen nettó hülyeségek helyett utána nézzél már, hogy mikor posztolsz, ez az igénytelenség tökéletes indikátora...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Ezekért mondtam azt, amit mióta ide regisztráltam, hogy NEM kell készpénznek venni azt sem feltétlenül, amit az amerikaiak mondanak, állítanak, vagy tagadnak. Ugyan olyanok ők is, mint bárki más: A saját portékájukat az egekbe emelik, nyilván önös érdekből, hogy nagyobb legyen a saját csapatoknak a technikába vetett hit, a morál, és drágábban lehessen eladni. Az egyik kulcsfontosságú a harcmezőn, a másik meg dollármilliárdos üzlet. Miért ne tennék ŐK is azt, amit mindenki más??! Hazudnak, amíg bele nem buknak, és már nincs hova hátrálni. Akkor meg jön valami finomító tényező, hogy "de nyitva volt a kerék-akna, pilóta hiba, összeütköztek, madárraj, hibás angol alrendszer, etc." Válogassa ki mindenki magának...
Ha ezt tekintet indoklásnak, akkor részedről is epic fail. Nem titkoltak semmit.
 
M

molnibalage

Guest
Titkolták egy francokat. Másnap elismerték a veszteséget, a holttestet a pápa közben járásával 1989-ben adták Fernando : Ribas-Dominicci maradványait, akiről csak a fogászati leletekből derült ki, hogy egyáltalán ő az, eleinte Paul F. Lorance-ként hivatkoztak rá.

Az F-111-es írásom a "World Air Power Jornual, volume 14 Autumn/Fall 1993, The Earth Pig by Rick Stephens" írásán alapult. Felhívnám figyelmedet az évszámra... Abban is benne volt ez a történet. (A OEDC 1986-ban volt.) Csak az F-111 írásom utolsó oldalát kellett volna megnézni a forrásoknál...

Nem értem, hogy miért nem veszed a minimális fáradságot, hogy ilyen nettó hülyeségek helyett utána nézzél már, hogy mikor posztolsz, ez az igénytelenség tökéletes indikátora...
Hú, ez eléggé szétesett szerkesztés közben. Akkor újra, szépen.

Másnap elismerték a veszteséget, tessék itt az újságban is. A dátum április 17. A támadás 15-én volt.
https://news.google.com/newspapers?...AIBAJ&sjid=65IDAAAAIBAJ&pg=3105,4597235&hl=en

A személyzet egy tagjának a holttestet a pápa közbenjárásával 1989-ben adták ki. Fernando Ribas-Dominicci volt az, akiről csak a fogászati leletekből derült ki, hogy egyáltalán ő volt, eleinte Paul F. Lorance-ként hivatkoztak rá.

Az F-111-es írásom a "World Air Power Jornual, volume 14 Autumn/Fall 1993, The Earth Pig by Rick Stephens" írásán alapult. Felhívnám figyelmedet az évszámra. Abban is benne volt ez a történet. Csak az F-111 írásom utolsó oldalát kellett volna megnézni a forrásoknál.

Nem értem, hogy miért nem veszed a minimális fáradságot, hogy nettó hülyeségek instant posztolása helyett csinálj egy 30 másodperces keresést. Ez az igénytelenség tökéletes indikátora. Mások meg már erre építenek kommentet perccekkel később.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 903
8 192
113
Ami szerintem fontos, hogy Dani Zoltánék kimagasló harcképességgel, példaszerű manőverezést, álcázást hajtottak végre. Maga Dani, pedig utána olvasott a különféle hullámhosszok terjedésének, az alacsony észlelhetőségű repülőeszközök felderítésének stb.- tehát folyamatosan képezte magát - és a rendelkezésre álló technikában olyan módosításokat hajtottak végre, amellyel ezt az eredményt el lehetett érni. Ez pedig nem átlagos, sem a szerb, sem más haderőknél. Azt, hogy B-2-est is, meg F-16-ost, meg F-117-est is lelőttek, megrongáltak, de ha csak annyit is elértek, hogy nem tudta harci feladatát elvégezni, akkor már nagyon sokat tettek.
Az is bebizonyosodott, hogy nincs legyőzhetetlen technika, valamint, hogy sok esetben éppen a technikai fölényben lévők követnek el banális hibákat, bízva a fölényükben, amelyeket a másik oldal kihasznál.
Ezek azok a tényezők amelyet tényleges harcokat befolyásolják és létrejönnek szituációk, amelyeket a tervezők, akik a szimpla műszaki adatokat, paramétereket nézik, bizony nem is álmodnak.
Hozzáteszem, hogy a modernizált Pecsora még mindig elrettentő erő, sőt az S-75 Nyeva/Volhov-on kívül még minden szovjet/orosz lérak olyan komplexum, amellyel egy támadás során nem lehet kihagyni a számításból. A nem létező léraknál, még a Pecsora is sokkal jobb..
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Ha ezt tekintet indoklásnak, akkor részedről is epic fail. Nem titkoltak semmit.
Mire tekintem indoklásnak azt amit írtam? Nem konkrét esettel kapcsolatban írtam, hanem általánosságban leírtam egy jelenséget. Az hogy a SZU vagy most az Oroszok, Kínaiak szépítenek a saját teljesítményen, igyekeznek elhallgatni a kudarcokat, jellemzően megjegyzed, kiemeled. Arra próbáltam rávilágítani, hogy természetesen nem csak ők csinálják ezt, hanem mindenki. Konkrét esetek meg: Össze vissza beszél mindenhol mindenki mindent pont úgy egész véletlenül, hogy az Ő technikája szuper hadrafoghatóságú, sosem romlik el, fillérekbe tart üzemeltetni, nagyon gyors a reakcióidő, nagy a harcérték. Ha fénykép van róla, hogy roncs van, akkor is amíg lehet, van mese összeütközésről, friendly fire-ről, pilótahibáról, akármiről.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Ami szerintem fontos, hogy Dani Zoltánék kimagasló harcképességgel, példaszerű manőverezést, álcázást hajtottak végre. Maga Dani, pedig utána olvasott a különféle hullámhosszok terjedésének, az alacsony észlelhetőségű repülőeszközök felderítésének stb.- tehát folyamatosan képezte magát - és a rendelkezésre álló technikában olyan módosításokat hajtottak végre, amellyel ezt az eredményt el lehetett érni. Ez pedig nem átlagos, sem a szerb, sem más haderőknél. Azt, hogy B-2-est is, meg F-16-ost, meg F-117-est is lelőttek, megrongáltak, de ha csak annyit is elértek, hogy nem tudta harci feladatát elvégezni, akkor már nagyon sokat tettek.
Az is bebizonyosodott, hogy nincs legyőzhetetlen technika, valamint, hogy sok esetben éppen a technikai fölényben lévők követnek el banális hibákat, bízva a fölényükben, amelyeket a másik oldal kihasznál.
Ezek azok a tényezők amelyet tényleges harcokat befolyásolják és létrejönnek szituációk, amelyeket a tervezők, akik a szimpla műszaki adatokat, paramétereket nézik, bizony nem is álmodnak.
Hozzáteszem, hogy a modernizált Pecsora még mindig elrettentő erő, sőt az S-75 Nyeva/Volhov-on kívül még minden szovjet/orosz lérak olyan komplexum, amellyel egy támadás során nem lehet kihagyni a számításból. A nem létező léraknál, még a Pecsora is sokkal jobb..
Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 975
93
Ami szerintem fontos, hogy Dani Zoltánék kimagasló harcképességgel, példaszerű manőverezést, álcázást hajtottak végre.

Lehet hogy félreérthető, de szó sincs DZ munkásságnak/tudásának vitatásáról. Itt csak arról van szó hogy ha lezuhant a gép, valaki csak látta/hallotta/dokumentálta volna...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Lehet hogy félreérthető, de szó sincs DZ munkásságnak/tudásának vitatásáról. Itt csak arról van szó hogy ha lezuhant a gép, valaki csak látta/hallotta/dokumentálta volna...
Éjjel, egy erdős - sziklás aljnövényzettel sűrűn borított terepen, nem biztos. Azt gondolom egyébként, hogy senki nem állít lelőtt, és így lezuhant B-2-t. Én meglövésről, rongálásról olvastam - hallottam. Egy két árulkodó darabot meg, Horvát terület felől, simán elképzelhetőnek tartom, hogy egy gyors reagálású USA különítmény össze tud szedni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 903
8 192
113
Vannak bizonyítékok, hiszen a harcérintkezésről, a támadásról stb. a szerb légvédelmi rakétaosztály jelentést írt, lehetséges, hogy rádiózott is, nem tudom a szerbeknél mi a pontos megnevezés, de naplózta a harctevekenységet. Ezek az iratok megvannak szerb oldalon. Az más kérdés, hogy a rakétaosztály által tapasztalt esetleges találat, rongálódás tényleges megtörtént-e? Arról is vannak adatok, közvetett adatok (merthogy nyilvánosságra nem kerültek dokumentumok), csak tudtommal amerikai katonák mesélték, - tudnak arról - hogy Horvátországban a roncsokat szedtek össze, és talajt cseréltek. Azt lehetne kutatni (ha lehet), hogy ténylegesen mit szedtek össze, "mi esett le az égből" mit láttak esetleg a környékbeliek.. Z.G például elég sokat kutatott a témában, de még nem ért végére.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Érdekes továbbá a két B1es, amelyeket az Adria fölött lőttek ..volna.. seggbe, ha követik a harcászati eljárást. Állítólag mindkettő mögül leszedték a vontatott csalit.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 933
113
Én mondjuk simán kinézem a B2-ből, hogy ha berepeszeli egy Nyeva attól még haza repül :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Érdekes továbbá a két B1es, amelyeket az Adria fölött lőttek ..volna.. seggbe, ha követik a harcászati eljárást. Állítólag mindkettő mögül leszedték a vontatott csalit.
Ezt a részt sem vágom. A vontatott csali azért van, hogy azt lőjék le, ne a gépet...
 
  • Tetszik
Reactions: endre