Egyéb 5. generációs vadászbombázók

Lassan 2hete láttam ezt a rajzot :Hááátt be sem linkeltem annyira borzalmas :oops:
Szerintem csak arról van szó hogy a rajzoló megpróbálta elképzelni hogy is nézhetne ki egy Mig-29-es és egy PAK-FA keresztezése.
Az egymástól távol elhelyezkedő dupla hajtómű és dupla függőleges vezérsík elrendezés: valószínű.
Delta-kacsa elrendezés: lehetséges
Kisméretű kacsaszárnyak (inkább csak vortex generátor): érdekes de nem kizárt.
Az biztos hogy a rajzoló nem egy erõs STEALTH jellemzőkkel bíró gépben gondolkozik.
Szerintem egy két éven belül kiderül mennyire volt jó az elképzelése.
 
Megjelent az első koncepció rajz a MIG által fejlesztett 5. generációs gépről:
http://bmpd.livejournal.com/2430909.html
stealthrussialight.png

A neve: Liogkiy Mnogofunktsionalniy Frontovoi Samolyet (LMFS)

Újrafeldolgozott, lekicsinyített 1.44, kissé átmasszírozott szívócsatornákkal. A J-20 is hasonló alaprendezésű.
Kérdés hogy ez mennyire fedi a valódi LMFS-t, ha van/lesz egyáltalán olyan, mert ha jól értem, ez a rajz sem hivatalos forrásból származik.
 
Kicsit olyan tejas kudarcos kinézetű!

De vigyázat! 1 Én nem hiszek benne! 2A pakfa gépről sem jelentt meg normális koncepció.
3 Az armata kinézetéről sem tudtunk meg semmit

Ezek után nem szabad ítélkezni
 
Blöff az egész. Egy új 4++ upgrade kifejlesztése is csak alamizsna megrendelésből volt lehetséges. Semmiféle erőforássen me áll rendelkezésre egy ilyen géphez és párhuzamos fejlesztésenek a PAK-val 10+ év késésben 0 értelme van. Kis túlzással ez április 1-i hír is lehetne.

Ezzel az 5. generációs MiG fejlesztéssel az elmúlt két évben tobbszor is találkoztam hírek, nyilatkozatok formájában. A franciákhoz csak most jutott el úgy néz ki . :)
Viszont a fejlesztés alatt nem azt kell érteni, hogy valami nagy tempóban már az 5. generációs gép protóját építik. Errol szó sincs, a fejleszto mérnokok a MiG-1.44 fejlesztésénél megszerzett tapasztalatokat, tudást próbálják átvinni egy koncepció-számítógépes tervezés formátumba. Az oroszok érdeke, hogy fennmaradjon a MiG tervezoiroda- a kapacitás, kompetenciák..stb. Mivel komplex fejlesztésre nincs pénzuk abban bíznak, hogy majd idovel megrendelést kapnak az 5.generációs konnyu vadászgép fejlesztésére, hiszen a hosszútávú orosz koncepcióban - a jovoben már csak két típus alkalmazása- uzemeltetése szerepel az orosz légieroben. Egyik a "nehéz " PAK-FA a másik az új 5. generációs "konnyu" MiG.(MiG-35 utáni korszakban).
Jelenleg az RSzK MiG az Egyiptom által rendelt 46 darab MiG-29M/M2/35 (2020-ig) leszállításán dolgozik. Idén április-májusban kéne átadniuk az első gépeket. Ezenkívül a napokban aláírtak még egy szerződést az orosz VM-el két újabb MiG-35 protó építéséről. 2018-ban írják alá a MIG-35 szériagyártásáról a szerződést mely keretében 30-39 darab gépet rendelnek. A hírek szerint vannak még kulfoldi érdeklodok a MiG-35 iránt.
 
Ez most egy szubjektív magánvélemény, de a PAKFA mellet a könnyű MIG-et el kéne felejteni, de nagyon gyorsan.... Minden MIG-be fektetett pénz pusztán pocsékolás...
Ráadásul nem értem az oroszok "két típus" koncepcióját, hiszen a MIG-31-nek nem váltótípusa se a PAKFA se a könnyű MIG.
 
A MiG-31 a PVO-hoz tartozik. Annak a váltótípusa lenne a MiG-41. Nincs koze a konnyu 5. gen . MiG-hez.
Kérdés, hogy lesz-e rá pénz.
 
Van egy másik opció is az 5. gen. MiG-re. Kulfoldi invesztor lép a projektbe. :)
 
Ez most egy szubjektív magánvélemény, de a PAKFA mellet a könnyű MIG-et el kéne felejteni, de nagyon gyorsan.... Minden MIG-be fektetett pénz pusztán pocsékolás...
Ráadásul nem értem az oroszok "két típus" koncepcióját, hiszen a MIG-31-nek nem váltótípusa se a PAKFA se a könnyű MIG.

A PAK-FA túl nagy sok feladathoz, és túl drága is. Kell egy kisebb gép a jövőbeni hordozókra, a MiG-29 család váltására és exportra. Ugyan az a koncepció mint az USA-ban a Raptor/Lightning páros, vagy Kínában a J-20 mellett megjelenő J-31 (vagy mi) esetén.
 
  • Tetszik
Reactions: boki
Telek2

A PAKFA méretben a Szu-27 és a MIG-29 között van. Lényegében akkora, mint egy Szuper Hornet. Vagyis nem túl nagy egy repülőgép hordozóra. E mellet Oroszország rohadt nagy ország, kell oda a hatótávolság bőven.
Továbbá nem tudom elképzelni, hogy ez a nyomi új MIG koncepció verseny társa legyen egy F-35-nek. Ellenben a PAKFA bármelyik tenderen nagy eséllyel megállná a helyét az F-35-el szemben. Valószínűleg árban is.
 
Még a szovjet időkben akartak együléses gépet, de aztán jött az összeomlás. Az után meg már nem volt pénz kifejleszteni egy ilyet. Szerintem kéne nekik.
Szergejék már az afgán háború alatt eldöntötték, hogy nem akarnak többé egyhajtóműves harcigépet háborúba küldeni, mert hajtómű-sérülés esetén esély nincs a hazatérésre, a kéthajtóműves gépek ilyen szempontból biztonságosabbak, kisebb a veszteségarányuk. Nem véletlen, hogy a 90-es évektől pánikszerűen selejtezték le az összes harci alakulatnál szolgáló MiG-23/27 és Szu-17 gépeiket.
 
Szergejék már az afgán háború alatt eldöntötték, hogy nem akarnak többé egyhajtóműves harcigépet háborúba küldeni, mert hajtómű-sérülés esetén esély nincs a hazatérésre, a kéthajtóműves gépek ilyen szempontból biztonságosabbak, kisebb a veszteségarányuk. Nem véletlen, hogy a 90-es évektől pánikszerűen selejtezték le az összes harci alakulatnál szolgáló MiG-23/27 és Szu-17 gépeiket.
Apró hiba, hogy ez nem igaz generálisan... Egy szarul megcsinált kéthajótműves gép túlélési aránya nem jobb. Vietnámnál az F-105 és F-4 között nem volt statisztikailag kimutatható eltérés. A rakéták nagy része akkora, hogy kb. AAA ellen lehet kimutatni vagy max. R-60 méretű kis rakétáknál.
 
Szergejék már az afgán háború alatt eldöntötték, hogy nem akarnak többé egyhajtóműves harcigépet háborúba küldeni, mert hajtómű-sérülés esetén esély nincs a hazatérésre, a kéthajtóműves gépek ilyen szempontból biztonságosabbak, kisebb a veszteségarányuk. Nem véletlen, hogy a 90-es évektől pánikszerűen selejtezték le az összes harci alakulatnál szolgáló MiG-23/27 és Szu-17 gépeiket.

Ennek ellenére mind a két nagy tervezőiroda belekezdett egy egyhajtóműves gép tervezésébe
Mig esetében lett volna a Mig-33
6072936235_b6f7827dd4_b.jpg

20150829093655825.jpg

A Szuhojnak meg lett volna a Szu-54
su54-5.JPG

Egyikből sem lett semmi, de a szándég megvolt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Apró hiba, hogy ez nem igaz generálisan... Egy szarul megcsinált kéthajótműves gép túlélési aránya nem jobb. Vietnámnál az F-105 és F-4 között nem volt statisztikailag kimutatható eltérés. A rakéták nagy része akkora, hogy kb. AAA ellen lehet kimutatni vagy max. R-60 méretű kis rakétáknál.
Őket ez nem zavarta az egyhajtóműves gépek selejtezésében, tapasztalatnak és magyarázatnak jó volt nekik amit kitaláltak. Szerintem a pénzügyi helyzetük is erősen belejátszott a csökkentésbe, és valahogy meg kellett magyarázni a pénzügyeseknek, hogy miért azokat selejtezi ki és nem a drágább üzemű MiG-29-et MiG-31-et és Szu-27-et. Egy pénzügyi vezetésnek nehezebb azt beadni, hogy azért dobjuk ki a régebbi gépeket mert lejár az élettartamuk, van rá tőlük válasz: gyártassatok újat belőle, ezeket a drága kéthajtóműves szarokat meg dobjátok ki! Szóval kiselejtezhették volna az akkor új MiG-29-eket hogy gyártassanak olcsóbb MiG-23-akat. Padlón voltak és valahogy spórolni kellett, de a harckészültséget is meg akarták őrizni valamennyire.
 
Ennek ellenére mind a két nagy tervezőiroda belekezdett egy egyhajtóműves gép tervezésébe
Mig esetében lett volna a Mig-33
6072936235_b6f7827dd4_b.jpg

20150829093655825.jpg

A Szuhojnak meg lett volna a Szu-54
su54-5.JPG

Egyikből sem lett semmi, de a szándég megvolt.
Persze, a tervezői/gyártói oldalról mindig megvan a szándék minden tervezésre/gyártásra, csak alapvetően a megrendelőn múlik a dolog. Ha nem kell, vagy kellene csak nincs pénz akkor pont olyan a helyzet mint az én Volvómmal a 23 éves Astra helyett. Sajnos az én Volvóm se lesz legyártva... :-)