Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A bibi az, hogy egy 2. generációs faék egyszerűségű gépet összevetni egy nagyobb páncélozott kéthajtóművessel nettó statiszitkai ökörség... Indoknak jó volt. A világos sok helyen meg ezerszám használnak F-16-ost, meg Mirage-t, de a legkorszerűbb japán gép is egyhajtóműves, pedig előtte mindegyik kettő volt. F-35 egy hajtómű...Őket ez nem zavarta az egyhajtóműves gépek selejtezésében, tapasztalatnak és magyarázatnak jó volt nekik amit kitaláltak. Szerintem a pénzügyi helyzetük is erősen belejátszott a csökkentésbe, és valahogy meg kellett magyarázni a pénzügyeseknek, hogy miért azokat selejtezi ki és nem a drágább üzemű MiG-29-et MiG-31-et és Szu-27-et. Egy pénzügyi vezetésnek nehezebb azt beadni, hogy azért dobjuk ki a régebbi gépeket mert lejár az élettartamuk, van rá tőlük válasz: gyártassatok újat belőle, ezeket a drága kéthajtóműves szarokat meg dobjátok ki! Szóval kiselejtezhették volna az akkor új MiG-29-eket hogy gyártassanak olcsóbb MiG-23-akat. Padlón voltak és valahogy spórolni kellett, de a harckészültséget is meg akarták őrizni valamennyire.
Apró hiba, hogy ez nem igaz generálisan... Egy szarul megcsinált kéthajótműves gép túlélési aránya nem jobb. Vietnámnál az F-105 és F-4 között nem volt statisztikailag kimutatható eltérés. A rakéták nagy része akkora, hogy kb. AAA ellen lehet kimutatni vagy max. R-60 méretű kis rakétáknál.
Na ja.. láttuk Topi esetében is...Normál meghibásodás/hajtóműleállás kivédésére, illetve MANPADS ellen biztos jobb a két hajtómű...
Az Igla-1-től felfelé a MANPAD-ok pont ugyanúgy a géptörzset kaptáj telibe, ha nem nagyon a hátsó féllégtérből voltak indítva és kellően gyorsa sikerült az indítás. Ha meg a gép már menekül és akkor kapják el, akkor minden gépet hátulról ér a találat. Ha forduló közben, akkor igen jó esély van arra, hogy az acélpálcikás harci rész akkora darabot vág le a gépből, hogy az nem marad röpképes.A SARH/ARH rakéták ráadásul rendszerint a törzs elejét-közepét kapják el a többnyire pilótafülke tájékán vagy kicsivel amögött, mert egyrészt ezeket az IR rakétákkal ellentétben többnyire szemből indítják, másrészt a rakéta másrészt a rakéta a legnagyobb visszaverő keresztmetszet közepébe vezérli magát (ez kb a szárny bekötési csomópontjánál van), tehát hiába van két hajtómű ha kompletten leszakad a pilótafülke. Illetve az újabb IR rakétákat is lehet használni közeledő cél ellen, így az is inkább a törzs elejét fogja elkapni, nem feltétlen a hajtóművet
Normál meghibásodás/hajtóműleállás kivédésére, illetve MANPADS ellen biztos jobb a két hajtómű, kérdés hogy mennyivel, mert a hajtómű a legdrágább részegység egy gépen, nem biztos hogy olcsóbb egy teljes, többszáz gépes flottát két hajtóművel üzemeltetni 30-40 évig, mint ugyanennyi idő alatt elveszteni mondjuk 5-el több gépet bevetésen vagy balesetben. Az F-35A ára hajtómű nélkül 85 milla USD, a hajtómű meg kábé 10 milla. Két hajtómű 2x ennyibe kerülne.
Az erőforrás kérdés úgy tűnik megoldódott..Blöff az egész. Egy új 4++ upgrade kifejlesztése is csak alamizsna megrendelésből volt lehetséges. Semmiféle erőforássen me áll rendelkezésre egy ilyen géphez...
Ma egy vadászgép fejlesztés 12-15 mrd USD alatt mese. A világ fajlagosan legdrágább vadászgépe lesz ez, ha csak az UAE-nek kifejlesztik.Az erőforrás kérdés úgy tűnik megoldódott..
http://www.defensenews.com/articles/russias-rostec-to-co-develop-5th-gen-fighter-with-uae
Ma egy vadászgép fejlesztés 12-15 mrd USD alatt mese. A világ fajlagosan legdrágább vadászgépe lesz ez, ha csak az UAE-nek kifejlesztik.
Kizártnak tartom, hogy ez a program odáig eljusson egyáltalán, hogy 1 db röpképes protot is legyártsanak, ha az valóban teljesen új, és 5.gen fejlesztés lesz, mint ahogy itt írva vagyon.Ma egy vadászgép fejlesztés 12-15 mrd USD alatt mese. A világ fajlagosan legdrágább vadászgépe lesz ez, ha csak az UAE-nek kifejlesztik.
Ez csak a fejlesztés. Aztán lehet gyártani...Csak akkor drága ha nincs rá pénzed...
Ott a pénz nem számít.Ez csak a fejlesztés. Aztán lehet gyártani...
Az egyhajtómuves koncepció amibe a "30"-as kerulne.
MiG-29 meg egy kis Photoshop. Ez inkább egy lelkes rajongó művének tűnik.
Valami hivatalos nincs?
Látom ez a gombos lekapcsolás a mániád. Áruld már el, hogy akkor orosz érdekek sérülése esetén az orosz gép miért nem ilyen lesz, ha egyik oldalon ilyen hollywoodi hülyeséget haluzol be? Merő szívszerelemből...?Ez az orosz-UAE közös fejlesztés a valóságban úgy nézne ki, hogy az arabok kifizetik, megmondják mi kell, az oroszok meg kifejlesztik nekik. Maguktól a homok + teveszar kitermelést nem tudnák megcsinálni, észbeli hozzájárulásuk kb annyi lenne az egészhez, mint Viktor rejtett erőforrásainak a CERN megtervezéséhez. Viszont ha végigcsinálják, akkor lesz egy gépük amit a Lockeednál nem tudnak egy gombnyomással lekapcsolni, és a 300+ millió dolláros F-35 darabár mellett (mert arab ezalatt nem kap az kurvaélet) a saját gép kifejlesztésével lehet ha féláron kijönnek.
Neked meg a nemlekapcsolás a mániád, ami meg baromság. Amilyen érzékenyek az amerikaiak a veszteségeikre, nulla esély van rá, hogy megkockáztassák, hogy rossz kezekbe kerüljön a gép, akár utólag. Meg szeretnek mindenkit kontrol alatt tartani és amivel csak lehet zsarolni. Te valami rózsaszín mesében élsz, ha csak egy pillanatig is azt gondolod, hogy nem kapcsolnák le az egész flottát egy pillanat alatt, ha oldalt váltanának. Az oroszokkal nincsenek összefonódva annyira a dolgaik, ez egy megrendelés, rájuk szabják, kifizetik és kb ennyi. Ennél is megvan az esély egy beépített kiskapura, de kisebb. A piszkos anyagiakat nézve is megérné. Ha 10 mld dollár lesz a fejlesztés, 100 rendszeresített gépnél 100 millió, 200 rendszeresített gépnél 50 millió a darabonkénti fejlesztési költség. De ezzel a gép rájuk lesz szabva, 5. gen gép lesz, és elnézve az araboknak eladott 4. gen amerikai gépek árait, ez féláron kijön az UAE-nek.Látom ez a gombos lekapcsolás a mániád. Áruld már el, hogy akkor orosz érdekek sérülése esetén az orosz gép miért nem ilyen lesz, ha egyik oldalon ilyen hollywoodi hülyeséget haluzol be? Merő szívszerelemből...?
Tehát az érved kb. az, hogy "mert csak".Neked meg a nemlekapcsolás a mániád, ami meg baromság. Amilyen érzékenyek az amerikaiak a veszteségeikre, nulla esély van rá, hogy megkockáztassák, hogy rossz kezekbe kerüljön a gép, akár utólag. Meg szeretnek mindenkit kontrol alatt tartani és amivel csak lehet zsarolni. Te valami rózsaszín mesében élsz, ha csak egy pillanatig is azt gondolod, hogy nem kapcsolnák le az egész flottát egy pillanat alatt, ha oldalt váltanának. Az oroszokkal nincsenek összefonódva annyira a dolgaik, ez egy megrendelés, rájuk szabják, kifizetik és kb ennyi. Ennél is megvan az esély egy beépített kiskapura, de kisebb. A piszkos anyagiakat nézve is megérné. Ha 10 mld dollár lesz a fejlesztés, 100 rendszeresített gépnél 100 millió, 200 rendszeresített gépnél 50 millió a darabonkénti fejlesztési költség. De ezzel a gép rájuk lesz szabva, 5. gen gép lesz, és elnézve az araboknak eladott 4. gen amerikai gépek árait, ez féláron kijön az UAE-nek.