A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

R0kaúr

Well-Known Member
2017. január 2.
373
375
63
az autó ipar fejlődik, minden csili-vili, ez van, ha fosunk az elektronikától, akkor újra rá kell állni a rába botondok gyártására, az faék, semmi elektronyika, teljesen jó...
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and alfa74

R0kaúr

Well-Known Member
2017. január 2.
373
375
63
egyébként, ha megnézünk olyan országokat, ahol szintén nem a legkönnyebbek a természeti körülmények, semmivel sem pl., mint idehaza, akkor az látható, hogy a finnek pl. sisukat, tatrat, mercédest és scaniat használnak, gond nélkül, ezek közül egyedül a tátra ami régebbi gyártmány és nem modern, a csehek saját tatrakat és a legtöbb már a modern típus, arrafelé úgy tűnik elvannak ezekkel a modern vackokkal
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and therob

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
egyébként, ha megnézünk olyan országokat, ahol szintén nem a legkönnyebbek a természeti körülmények, semmivel sem pl., mint idehaza, akkor az látható, hogy a finnek pl. sisukat, tatrat, mercédest és scaniat használnak, gond nélkül, ezek közül egyedül a tátra ami régebbi gyártmány és nem modern, a csehek saját tatrakat és a legtöbb már a modern típus, arrafelé úgy tűnik elvannak ezekkel a modern vackokkal
Te csak így messziről szemléled a gépek világát, nem vagy nagyon benne, ugye?
Vajon a Gripenhez miért az eke egyszerű Volvót adta a svéd fél vontatni?
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Nem jók a hazai Rábák? Tudsz valamit, hogy mik a tapasztalatok vele?
Senki nem mondta, hogy nem jók, csak ugye modernek, és a túlszabályozott nagyon felügyelt eszközökből időnként előjön a bug (egyébként én más területről jövök, csak olyan mesélt pár esetet, aki látott már Rábát élőben).
De a civil életben is előfordul, hogy néha csak úgy meghal egy telefon magától és ha beviszed az ügyfélszolgálatra, utána a szervizből úgy jön vissza, hogy: „nem tudjuk, mi a baja, vegyél másikat”, vagy a 30 milliós nyúhollandhoz a hónapban harmadszor kell kihívni a márkaszerviz „villamosmérnökét”.
Gondolom belefutottál már valami hasonlóba.
Autószerelő ismerősöm szerint a fedélzeti számítógépes kocsikat is meg kell néha kényszerezni, mert olyan bajuk van, ami nem veszélyes, de rögtön felteszi a kezét a technika, másrészt üldögéltem már türelmesen másfél órát Lajosmizsén a Desiro-n én is, mert nem sikerült szoftvermeghibbanás miatt elindulásra bírni.

A Rábák megfelelnek a célnak, csak szerinte régen minden jobb volt.
Olyankor minden kütyü megfelel a célnak, amikor üzemképes. ;)
Csak, ha neadj Isten valami kőkorszaki grad veretné a környéket, mikor azt mondja a flájtmenedzsmentkompjúter, hogy kevés az ablakmosó folyadék és ezért most nem megyünk sehova, az például nekem elég rosszul esne... o_O
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 717
2 464
113
Én már láttam Uralt elakadva, lőtér őrséget szállítót ki, és egy agyon vezérelt mezőgazdasági vontató (New Holland)segített neki. Ráadásul 50 lit / 100 km a fogyasztása. Én eltakarítanám az összes Uralt, Gaz, Zil, Uaz.

Mercedes
16611971071_1f3ca87bcc_b.jpg


Man
TGM-Mil-4x4-640x426.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Szerintem inkább arról van szó, hogy a modern ha beszarik, akkor körülményes lehet megjavítani, konkrétan meg sem tudod helyszínen javítani, míg a másikat egy hegesztővel és kalapáccsal az esetek 99%-ában rendbe tudod hozni. Ha az új fasza hi-tech nem romlik el és ár / érték arányban is jó akkor azt kell venni, de ha irreálisan drága és/vagy a régi cucc is tökéletesen megfelel a feladatra akkor azt kell üzemben tartani.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 426
10 241
113
Az hogy a katonai teherautók/terepjárók közül mi a jobb az viszonyítás kérdése. Én gyakorlatias ember vagyok, nem mérnök vagy autószerelő. Tapasztalat alapján ítèlek nem a gyártó által adott műszaki paraméterekből kiindulva. Az ùj járművek nem feltétlen jobbak a bonyolultabb elektronika és a magasabb logisztikai igény miatt viszont valószínüleg kevesebbet fogyasztanak és talán gyorsabbak. De mi kell a hadseregnek? Egy igènytelen kis igényű "régi" jármű ami mindent kibìr vagypedig egy újabb, csili vili drága gép amire nagyon figyelni kell? Ezt döntse el mindenki maga.Manapság probléma hogy a hadsereg járműveit nemnagyon használják terepen. Autópályán biztosan jobb lesz egy Rába mint egy URAL ez nem kérdés. De ha kivinnéd őket a vadonba melyik bírná jobban a gyűrődést? Példának megintcsak a Francia hadsereget hoznám fel. Sokkal több pénzúk van mégis vannak még 50! éves gépek használatban, mert tökéletesen megfelelnek a célnak és olcsóbb a fenntartásuk.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Én már láttam Uralt elakadva, lőtér őrséget szállítót ki, és egy agyon vezérelt mezőgazdasági vontató (New Holland)segített neki.
A Szász Gábor féle Matematika 3 is azzal az axiómával kezdődik, hogy a nulla valószínűségű esemény bekövetkezhet, az egy valószínűségű, pedig előfordulhat, hogy nem következik be :D

Mint mondtam, az Uralon kívül én is minél hamarabb kirámolnék mindent. A képeken az autók meg nagyon esztétikusak... :p
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Szerintem inkább arról van szó, hogy a modern ha beszarik, akkor körülményes lehet megjavítani, konkrétan meg sem tudod helyszínen javítani, míg a másikat egy hegesztővel és kalapáccsal az esetek 99%-ában rendbe tudod hozni. Ha az új fasza hi-tech nem romlik el és ár / érték arányban is jó akkor azt kell venni, de ha irreálisan drága és/vagy a régi cucc is tökéletesen megfelel a feladatra akkor azt kell üzemben tartani.

Tévedés. A rendszeresített autókhoz kell a megfelelő szerviz. Magyarul, ha rendszeresítünk egy új teherautót, vagy bármi járművet, akkor a gyárilag megkövetelt szervizelést is mellé kell tenni. Vagyis, az alakulathoz tartozó műszaki alegység kell hogy rendelkezzen a megfelelően képzett szakemberekkel és felszereléssel, tartalék alkatrészekkel, adott javítási munkák szakszerű elvégzéséhez. Bizony egyszerűbb és gyorsabb a javítás ha csak egy alkatrész szorul cserére, amit azonnal megtud a szerelő, ha ráköti a gépre a lap topot, ami jelzi hol és mi a hiba. Majd cseréli a jelzett alkatrészt. Mintsem a régi, elektronika mentes gépen, fél napig keresik esetleg a hiba okát, félig szétszedve a gépezetet. Általában azok sírják vissza a régebbi technikát, akik ha gond van az új gépen, nem rendelkeznek a kellő szakértelemmel annak elhárításához. Példa csupán: Gyárunkban a targoncákat adó cég szervizel is. Szerelői képzett emberek, akik egyfelől ismerik a technikát, másfelől alkalmazzák a számítástechnika lehetőségeit, a meghibásodások feltárásához. Sokkal gyorsabb így a hibafeltárás.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and fishbed

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Én már láttam Uralt elakadva, lőtér őrséget szállítót ki, és egy agyon vezérelt mezőgazdasági vontató (New Holland)segített neki. Ráadásul 50 lit / 100 km a fogyasztása. Én eltakarítanám az összes Uralt, Gaz, Zil, Uaz.

Mercedes
16611971071_1f3ca87bcc_b.jpg


Man
TGM-Mil-4x4-640x426.jpg

A Mercedes teherautó nagyon király, így ránézésre. Vehetnénk belőle néhány százat. :))
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Tévedés. A rendszeresített autókhoz kell a megfelelő szerviz. Magyarul, ha rendszeresítünk egy új teherautót, vagy bármi járművet, akkor a gyárilag megkövetelt szervizelést is mellé kell tenni. Vagyis, az alakulathoz tartozó műszaki alegység kell hogy rendelkezzen a megfelelően képzett szakemberekkel és felszereléssel, tartalék alkatrészekkel, adott javítási munkák szakszerű elvégzéséhez. Bizony egyszerűbb és gyorsabb a javítás ha csak egy alkatrész szorul cserére, amit azonnal megtud a szerelő, ha ráköti a gépre a lap topot, ami jelzi hol és mi a hiba. Majd cseréli a jelzett alkatrészt. Mintsem a régi, elektronika mentes gépen, fél napig keresik esetleg a hiba okát, félig szétszedve a gépezetet. Általában azok sírják vissza a régebbi technikát, akik ha gond van az új gépen, nem rendelkeznek a kellő szakértelemmel annak elhárításához. Példa csupán: Gyárunkban a targoncákat adó cég szervizel is. Szerelői képzett emberek, akik egyfelől ismerik a technikát, másfelől alkalmazzák a számítástechnika lehetőségeit, a meghibásodások feltárásához. Sokkal gyorsabb így a hibafeltárás.
ez így békeidőben laborkörülmények között nagyon kis fincsi dolog...
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 426
10 241
113
A honvédségnèl nincs pénz. Szerződéses voltam mikor rendszeresitették a Rábát, mikor megtört az elején a műanyag elem heteket kellett várni mire megjött a cserealkatrész... innentől kezdve én teljesen feleslegesnek látom vadi új gépek beszerzését mert nincs pénz a megfelelő logisztikai támogatásra.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Sivatagiróka

Well-Known Member
2017. február 7.
276
603
93
Magánvéleményem:
Azért is írom így soraimat hogy mindenki tudja nem szakérteni akarok abból van elég Önjelölt itt.
Csak megírom Én mit látok a sokat kritizált 6 db MI-24 hadrendbe állításával kapcsolatban.
Sokan írják hogy semmi értelme , mert még ATGM sincs rajtuk és inkább nyugati portékát kéne beszerezni és újat.
Szerintem meg az orosz gépek olcsók és potens fegyverek, a nyugatnak esze ágában nincs felborítani az itteni geopolitikai egyensúlyt.
Meg ha kitörne egy csete pate mondjuk a nyugat által favorizált Romániával , megnézném hogyan küldenék az utánpotlást a gépekhez....
Szóval nagyon is ésszerü ez a döntés , jelenleg harci helikoptereink értéke 0 , semmi sincs , se pilota , se földiszemélyzet.
Az hogy a javított helikopterek milyen harci értéket képviselnek az nem számit 1 perc alatt fel lehet őket majd modernizálni, higyétek el úgy lesz megcsinálva.
Miért ilyen 80 as évek beli harci potenciálu helikopter ??
Mert már ezzel is lehet képezni pilotákat rá akár többször 6 ot.
Másik pont a szómszédainkba nem kelt aggodalmat , ezért nem indul el ha minden jól megy ellenreakció. Mert ezért a szarért minek , tényleg ?
HIBÁTLAN , URAIM. EZ lenne a cél.
Ez jó stratégia, altasd el az ellenfeleid.
Óriási előrelépés hogy egy eltűnt fegyvernemet visszahoznak, nagy stratégiai előny.
Amerika minden térségben figyeli a geopolitikai egyensúlyt és nem hagyja kibillenni egy írányba kivéve ha érdeke.
Mivel magyarország nem fegyverbeszerzéseket csinál , hanem antik helikoptereket vesz és Terepjárokat ez nem jelent veszélyt.
Csak Én látom ezt ? Hogy pontosan erre vigyáznak oda fent, hogy még fegyverkezés vagy készülödés gyanujába sem keveredjünk.
Pedig éppen hogy rendbe teszik a Honvédséget a szemünk előtt az alapoknál

- Tartalékos rendszer
- Járásokba való toborzás
-Katonák bérének rendezése
-Ludovikások képzése
- Katona suli program Középiskolákba
- Új egyenruha
- Új szállító járművek
- Elveszett fegyvernem helyreállítása
- Katonai attasék kiküldése környező országokba újra ( Katona Diplomácia )

Például alá becsüljük ,de az új egyenruha javítja a katonák morálját , egyik ismerösöm felderitő volt , Ők kapták meg elöször a boci mintást, mondta hogy olyan pluszt adott nekik.

Köszönöm a figyelmet , csak elmondtam véleményem hogy hátha pár ember látva tényeket felsorolva meglátja stratégiát , hogy végre valaki tervszerüen irányítja ezt a kócerájt. Véleményem szerint, nem is rosszul , alulról építkezik , stabil alapokra húzza fel a várat.