Szállítógépek váltása a MH-nél

Zotyek78: az az iszonyatos összeg amibe 2-3 ilyen gép meg a hozzá képzett személyzet és üzemeltetés a folyamatos korszerűsítéssel kerülne, nagyon sok minden másra is mehetne, de nem megy, mert azokra sincs plusz keret.
 
"A Swiss European Airlines hamarosan megkezdi az egyre kisebb profit mellett üzemeltethető Avro RJ100-as típusú repülőgépek cseréjét. Az eredeti tervek szerint a Bombardier gyár CSeries gépei látták volna el ezt a feladatot, de a program csúszása miatt ideiglenes megoldásként bérelt Embraer E-190-es gépeket vesznek majd igénybe."

hát ha megint napirendre kerül bár akkor már a 190 választanám na meg 2 3 db 390 is
 
ambasa, ugyanennyi idős Bae-146-ost akartunk beszerezni még egy éve. Most üzemelnek be egy AN-26-ost mert Litvániába vagy hová szállítani kell az ellátmányt. Nem egy C-5-ös hatalmas gép, azon a méreten még megértem hogy gondolkodnának megéri-e , kihasználnák-e?
Mondjuk szerintem a HM-ben nem terveznek semmit, nincs célkitűzés az ancsák helyett. Amíg mennek mennek,aztán game over. Max sárkányrepülőt , vagy léghajót vesznek mert az olcsó.
 
Antigonosz!

én a BAe-146-ost mindig is teljesen alkalmatlannak tartottam, mind katonai szállítógépnek, mind a MH feladatainak ellátására. (erre itt a fórumon többször is hangot adtam) Úgyhogy azzal, hogy valakik azt szerették volna, az én szemembe még nem lesz áhított gép a több, mint 20 éves An-32-es.

Vajon azokra a jelenlegi szállítási feladatokra, amelyekkel ma szembesül a MH érdemes rendszerebe tartani katonai szállítógépet, vagy esetleg lehet, hogy érdemesebb lenne szállító kapacitást bérelnünk a NATO szövetségeseinktől? Ez a balti példa, szerintem kitűnően világít rá a helyzetre, de ezért kár felújítani gépet, elég lenne, mondjuk a pl. a lengyelektől, a belgáktól, esetleg a nem NATO tag osztrákoktól, uram bocsá' a románoktól bérelni kapacitást arra a néhány fordulóra, és ugyanez igaz a légilövészeteknél való kitelepülésekre. Ezekért kár fenntartani szállítógépet szerintem.

TG
 
Zord blogjáról:
"Az AN-26 406 és 407 repül egyszerre, úgy tűnik viszik az előbbit nagyjavítani, flightradaron szépen látszanak:

kepfeltoltes.hu/150407/an261_www.kepfeltoltes.hu_.jpg "
 
<blockquote rel="donpepe84"> Így esetleg lenne mit felajánlani a NATO-nak! Talán így lenne egy kis pozitív megítélése az országnak illetve a honvédségnek!

Valamit mindenképpen fel kell ajánlani, tehát célszerű egy olyan képességet, ami alapból hasznos a számunkra...

</blockquote>

Víztisztító?
 
Nincs kommentár, csak link:

http://comment.blog.hu/2015/07/19/a_hirado_rakosista_modszerekkel_mosdatja_a_koztarsasagi_elnokot?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2015_07_19&utm_campaign=index
 
Várhatóan három-öt könnyű és közepes repülőgép beszerzése várható. Az egyelőre még nem ismert, hogy milyen típusú gépeket szereznek be a honvédségnek, a környező országok szállítórepülőgép-vásárlásai alapján azonban megállapítható, milyen gépek jöhetnek szóba. A honvédség szakértői azonban leszögezték: a műszaki kiszolgálást a jelenlegi állomány átképzésével fogják megoldani.
http://magyaridok.hu/belfold/uj-katonai-repulogepek-regi-szemelyzettel-1319488/
És a lebegtetett típusok: C-295, C-27J, A330MRTT, A400M, C-130.
Már ha tényleg figyelembe veszik a környező országokat.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Előbb-utóbb valami kell, és csak nem használt An-26-osokat szereznek be.
Vagy c-295 vagy c-27 lehet reális hasonló méretben.
Amúgy kivételesen komolyan gondoltam, de a szövegkörnyezet miatt ment a mosolygás jel :)
A dolgok jelen állása szerint az is elképzelhető, hogy nem lesz semmi (illetve ez a legvalószínűbb), tekintve, hogy a „gazdaságtalanul üzemeltethető An-26-os” tipikusan olyan alulfinanszírozott jelenség, mint korábban pl. a MiG-29-esek, amikről egy évtizeden keresztül harsogták, hogy rendkívül drágán repül. Azóta persze kiderült, hogy 17év alatt költöttek rájuk annyit, mint amit a Gripenre évente. Egy három gépes CASA flotta csak az induláskor felemésztene alsó hangon 40 milliárdot és valahogy még repültetni is kell őket. Persze az általuk nyújtott szolgáltatás is sokszorosa lenne 3 Ancsáénak, de a légierő többi része azóta van mostohagyerekként kezelve, mióta Gripen van és a jelek szerint ez az állapot nem nagyon fog változni.
Mindazonáltal hasonló méretben a CASA CN-235 van. A C-295 is, de a C-27 főleg óriási ugrás az An-26-oshoz képest. Az árutonnakilóméter kapacitásuk a C-295-nél másfélszeres, a C-27-nél jóval több, mint kétszeres az An-26-oshoz képest (múltkorában szórakozásból csináltam egy kis ákom-bákom összehasonlítást).
 
A dolgok jelen állása szerint az is elképzelhető, hogy nem lesz semmi (illetve ez a legvalószínűbb), tekintve, hogy a „gazdaságtalanul üzemeltethető An-26-os” tipikusan olyan alulfinanszírozott jelenség, mint korábban pl. a MiG-29-esek, amikről egy évtizeden keresztül harsogták, hogy rendkívül drágán repül. Azóta persze kiderült, hogy 17év alatt költöttek rájuk annyit, mint amit a Gripenre évente. Egy három gépes CASA flotta csak az induláskor felemésztene alsó hangon 40 milliárdot és valahogy még repültetni is kell őket. Persze az általuk nyújtott szolgáltatás is sokszorosa lenne 3 Ancsáénak, de a légierő többi része azóta van mostohagyerekként kezelve, mióta Gripen van és a jelek szerint ez az állapot nem nagyon fog változni.
Mindazonáltal hasonló méretben a CASA CN-235 van. A C-295 is, de a C-27 főleg óriási ugrás az An-26-oshoz képest. Az árutonnakilóméter kapacitásuk a C-295-nél másfélszeres, a C-27-nél jóval több, mint kétszeres az An-26-oshoz képest (múltkorában szórakozásból csináltam egy kis ákom-bákom összehasonlítást).
Mert azok a húgyos Ivcsenkók a keró 80%-át hanggá alakítják és a amradékon osztozik a tolóerő meg a korom.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Mert azok a húgyos Ivcsenkók a keró 80%-át hanggá alakítják és a amradékon osztozik a tolóerő meg a korom.
A tolóerőt, azt a RU adja, de csak ritkán. Az AI-kból tengelyteljesítmény jön.
A „repülőtechnikát letegezni pedig szigorúan tilos” ;)
ócsárolni meg pláne :D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed