erdifefe1
Több ponton nem értek veled egyet a Marder kérdésben.
1. Attól, hogy valamit 40 évig használnak még lehet megbízhatatlan és drágán üzemben tartható. Annak, hogy csak most lett váltótípusa nagyrészt az az oka, hogy 2000+ darabot gyártottak belőle (1969-1975) és úgy érezték nem kellene őket kidobni pusztán azért, mert megbízhatatlan konstrukció. (Persze idővel egyre jobb lett)
2. Elvileg 1975-ben gyártották le belőle az utolsó példányt. Vagyis elméletben a legfiatalabb is idősebb, mint a mi T-72-ink..... (több, mint 40 éves!)
3. 10-20 db-ot leszámítva nincs bennük légkondícionáló rendszer. Ez nyáron elég megterhelő lehet hosszútávon... (missziós küldetésekről nem is beszélve)
4. A jármű IED elleni védelme alapból gyenge, több járművet is elvesztettek így Afganisztánban.
5. Ezt írtad:
".Ami lazán odabasz bármilyen orosz vasnak.A papír BMP nek meg pláne......."
Ő miben is?
A BMP-2-nak sokkal nagyobb a mobilitása és a tűzereje.
A BMP-3 meg mindenben jobb nála. A BMP-3 front páncélzata is 30 mm-s gépágyú rezisztens, mégsem olyan dög nehéz, mint a marder. Tűzerőben fényévekkel múlja felül a Mardert (20 mm vs. 100 mm + 30 mm ), mozgékonyságban szintén.
6. A lengyelek meg azért vettek még Leopárd 2-őt mert az nagyobb harcértékű és modernebb tank, mint az ő T-72-eseik. De már írtam, hogy nem anyagi hanem geopolitikai döntés született.
Ha már minden áron nyugati használt IFV kell, akkor az amcsi M2 Bradley-re szavazok. A Mardert meg szerintem felejtsük el