Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Azért azt látni kell,hogy azért nem építenek egy halom Admiral Grigorovicsot mert a németek nem adnak nekik gázturbinát(talán vagy kettő félkészen van csak a turbina hiányzik belőlük)...
Mondjuk mintha azt hallottam volna,hogy kínai lesz helyette.
 
Azért azt látni kell,hogy azért nem építenek egy halom Admiral Grigorovicsot mert a németek nem adnak nekik gázturbinát(talán vagy kettő félkészen van csak a turbina hiányzik belőlük)...
Mondjuk mintha azt hallottam volna,hogy kínai lesz helyette.

Pardon, de a Grigorovics-osztályba eredetileg ukrán gázturbina került volna. Ők nem szállítanak mostanság érthető okokból.
Az MTU-diesel motorok miatti blama a Gremjasicsij-osztálynál van/volt.
 
Az oroszok kifizettek kb 150 millió USD-t a nyikolajevi Zorja-Masprojektnek 3 gázturbináért a projekt 11356R hajóira. Az ukránok a pénzt sem adták vissza meg a gázturbiákat sem szállították le. Ezért két épülő hajót az Admiral Butakovot és az Admiral Isztyomint eldták Indiának, akik az ukránoktól megveszik hozzá a gázturbinákat(amiket az oroszok már kifizettek).A gyalázatos ukrán lépés miatt az orosz NPO Szaturn kezdte el feljeszteni saját(orosz) gázturbinát, aminek a prototípusa jelenleg tesztelés alatt van. A német MTU dízel hajtómüvet a projekt 20385 és 20386 korvettekbe akarták. De a projekt 21631(Bujan-M) korvettekbe is rakták, amíg a németek be nem szüntették a szállítását. Így a 6. hajóban (Visnij Voljocsek)már kínai hajtómü van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem kell csodáskodni... Egy meglévő érvényes szerződésre helyt kell állni, ha a másik fél is teljesíti az abban foglaltakat. Ha az orosz fél fizetett akkor szállítani kell. Nincs olyan hogy bármiféle vélt vagy valós szerződésen kívüli ok miatt elálljon a teljesítésétől kártérítés, kötbér nélkül. Ha valami nem tetszik a megrendelőt illetően legközelebb nem kell vele szerződni. De egy meglévő szerződést nem rugunk fel csak úgy, ez ön és közveszélyes piaci értelemben.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Nem kell csodáskodni... Egy meglévő érvényes szerződésre helyt kell állni, ha a másik fél is teljesíti az abban foglaltakat. Ha az orosz fél fizetett akkor szállítani kell. Nincs olyan hogy bármiféle vélt vagy valós szerződésen kívüli ok miatt elálljon a teljesítésétől kártérítés, kötbér nélkül. Ha valami nem tetszik a megrendelőt illetően legközelebb nem kell vele szerződni. De egy meglévő szerződést nem rugunk fel csak úgy, ez ön és közveszélyes piaci értelemben.

Figyelembe véve, hogy Ukrajna és Oroszország között megszakadt a katonai célú gyártói együttműködés, úgy kb. minden szinten, méghozzá jól érthető okokból; így én nem így látom.
Senki se adna annak a hadihajójába erőforrást, aki a területi egységedet megbontotta, és alapvetően ellenségesen viselkedik.
Nem ez volt az első példa a történelemben hasonlóra, és élek a gyanúval, hogy nem is az utolsó.
 
Figyelembe véve, hogy Ukrajna és Oroszország között megszakadt a katonai célú gyártói együttműködés, úgy kb. minden szinten, méghozzá jól érthető okokból; így én nem így látom.
Senki se adna annak a hadihajójába erőforrást, aki a területi egységedet megbontotta, és alapvetően ellenségesen viselkedik.
Nem ez volt az első példa a történelemben hasonlóra, és élek a gyanúval, hogy nem is az utolsó.

Nem az a baj,hogy nem adnak hanem az,hogy szerződést szegnek és nem viselik a következményeit.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
Figyelembe véve, hogy Ukrajna és Oroszország között megszakadt a katonai célú gyártói együttműködés, úgy kb. minden szinten, méghozzá jól érthető okokból; így én nem így látom.
Senki se adna annak a hadihajójába erőforrást, aki a területi egységedet megbontotta, és alapvetően ellenségesen viselkedik.
Nem ez volt az első példa a történelemben hasonlóra, és élek a gyanúval, hogy nem is az utolsó.
Vissza kell adni a pénzt. Ennyire egyszerű. A szerződés egy dolog meg a Krim is egy dolog. A kettő nem hozható közös nevezőre jogilag.
 

Ha már Turcsinov betiltotta az együttmüködést, illett volna vissza adni a 150 millió USD-t, ahogy egy civilizált európai országban szokás(lásd a franciák-Mistral). Ismerve az ukránokat a szerződések betartása távol áll tőlük .
De az már biztpol... :)
 
Nem az a baj,hogy nem adnak hanem az,hogy szerződést szegnek és nem viselik a következményeit.

Akkor had linkeljek egy másik szeződést. https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances

és had idézzek belölle:
"
According to the memorandum,[14] Russia, the U.S., and the UK confirmed, in recognition of Belarus, Kazakhstan and Ukraine becoming parties to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons and in effect abandoning its nuclear arsenal to Russia, that they would:

  1. Respect Belarusian, Kazakh and Ukrainian independence and sovereignty and the existing borders.[15]
  2. Refrain from the threat or use of force against Belarus, Kazakhstan and Ukraine.
  3. Refrain from using economic pressure on Belarus, Kazakhstan and Ukraine in order to influence its politics.
  4. Seek immediate United Nations Security Council action to provide assistance to Belarus, Kazakhstan and Ukraine, "if Belarus/Kazakhstan/Ukraine should become a victim of an act of aggression or an object of a threat of aggression in which nuclear weapons are used".
  5. Refrain from the use of nuclear arms against Belarus, Kazakhstan and Ukraine.
  6. Consult with one another if questions arise regarding these commitments.[11][16]"

 
Beperelhetik a pénzért vagy a szerződés teljesítéséért, ugyanúgy mint a kifizetetlen gázszámláért.
 
Az oroszok hadrendbe állítottak pár modern fregattot is amik elég potens hajók.
A XXI. Perry fregattnak megfelelő, amin a Stihl van. Ultrabrutál egyséb a papíron meglevő paraméterek alapján. Kevesebb, mint 5 ezer tonnából egy vérkomoly SAM és ASM képességgel megáldott hajó úgy, hogy ASW is van helivel.

Korszakos hajó lehetne, talán még exportpiacia is lehetne.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and fip7
A XXI. Perry fregattnak megfelelő, amin a Stihl van. Ultrabrutál egyséb a papíron meglevő paraméterek alapján. Kevesebb, mint 5 ezer tonnából egy vérkomoly SAM és ASM képességgel megáldott hajó úgy, hogy ASW is van helivel.

Korszakos hajó lehetne, talán még exportpiacia is lehetne.
Erre gondolok.
https://en.wikipedia.org/wiki/Admiral_Grigorovich-class_frigate
Kb. olyan, mint az korszerűsített RAN OHP, az Adalaide osztály.
 
A saját anyagi lehetőségeiken belül szerintem igen jól manővereznek, hatékonyan költik a pénzüket. Ezek a kis korvett + brutál tengók vonal abszolút megfelelő az Ő céljaikhoz. Ahogy emel is leírta nagyon helyesen, eltérő dimenzióban mozog a Rus felszíni egységek és tengó vonal.

Ezen azért jót röhögtem. Méghogy hatékonyan költik a pénzüket. Hány romboló/tengó/korvett/helikopter hordozó projektjük fut egyszerre? Mindig jönnek valami csodás céldátummal, aztán semmivel sem készülnek el.Ez a rephordozós terv is totál agyrém. A helyzet az, hogy kb. mindent akarnának egyszerre, de ezt rohadtul nem engedhetik meg maguknak, aztán mindennel csúsznak.
Egyáltalán minek kell az oroszoknak helikopter hordozó? Minek erőlködnek rephordozóval? Ők a fél világgal határosak. az USA meg kb. senkivel. Minek nekik 15-20ezer tonnás romboló/cirkáló? Egy hordozócsoport ellen, de még egy Type 214-es uboot ellen sincs esélye.