A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szerintem meg elkerülehetetlen a hosszabitás, semmi sem válthatja ki ezt a képzést magyarországon. Szerintem továbbra is a felkészités lesz MO-n:

http://www.nftc.hu/b-program.htm
http://www.hunaf.hu/rovatok/nftc/
http://airbase.blog.hu/2012/05/29/a_jovot_szolgalva

...a többi meg külföldön.
De akkor nem valtozik semmi. Eddig is igy volt, hogy Jak-al oktattak itt, aztan ment Kanadaba.
Most annyival jobb, hogy a Jak (Zlin) utan ha helikopter iranyra megy, akkor a (kozepes) Minyo elott van mar (kicsi) Mokus, aki meg eddig azt kihagyta, es egybol Minyora ment, annak most kell bepotolnia, volt rola hir, hogy igy, hogy egyszerre kell az ujakat meg a regieket is oktatni Mokussal az osszes reporat kitapostak beloluk. Egyebkent irtak (sajnos mar nem emlekszem hol), hogy aki Minyorol megy Mokusos kepzesre, az azt mondja, hogy nagyon megerte a plusz kepzes, mivel noha ugyis megy vissza Minyora, de most mar erzi is a kis gep maitt, amit eddig csak elmeletben tudott, de a nagy (kozepes) Minyon erezni nem lehetett. Sajnos nem emlekszem pontosan mit, de lehet valaki emlekszik ra melyik cikk volt.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
És közelben is. De szerintem maradnak még a kanadaiknál egy szerződéshosszabítás még pár évre. Gondolom ha máshol néznek szét akkor ellőtte már egy két évvel nézegetni, informálódni kell hogy mennyi és mikorra van szabad kapacitás.
 
Hogy erted? Csak par eve lettek a cseh gepek kivonva, miert ne vennenk ujra?

A légierő sacc per kábé az egyetlen haderőnem, ami értékelhető fejlesztéseket kapott az elmúlt években, évtizedekben.
Eközben a szárazföldi haderőnél 30-40 éves technikák vannak használatban, kis számban, és elavult módszerekkel. Az, hogy a tüzérségre most szánnak 10 milliárdot, az ne tévesszen meg, ebből egy rendesen felszerelt tüzérosztályt nem tudsz átfegyverezni, márpedig kb. a nulláról kell kezdeni.
Közben nincs MANPADS (!!!!!), a harckocsik inkább kabarék (aktív éjjellátó (!), se kiegészítő páncél, se modern lőszer, de eleve, elavultak a típus magában), nincs lövészpáncélos, a PSzH-k dettó elavultak (nincs éjjellátó, zéró aknavédelem, zéró RPG védelem, eleve ma egy modern PSzH/Lövészpáncélos ott kezdődik, hogy hátul száll a nyuszi ki/be), és így tovább.

Erre most még vegyünk alsó hangon 3-4 Alba / Alca szintű gépet, üzemeltetéshez a körülmények megteremtése, és így tovább...
Elképesztő pazarlás azért, hogy 14db Gripen pilótautánpótlását megoldják. A bérlés / nemzetközi képzés tökéletesen megfelelő a célra...

Ha olyan jól állnánk, hogy közben a szárazföldi haderőnem (és még ne adj isten a folyami haderőnem) normálisan áll a két lábán, rendes felszereléssel, van értékelhető mennyiségű, normálisan felszerelt szállító, esetleg harci helikopter, stb., akkor esetleg térjünk vissza rá.
 
A légierő sacc per kábé az egyetlen haderőnem, ami értékelhető fejlesztéseket kapott az elmúlt években, évtizedekben.
Eközben a szárazföldi haderőnél 30-40 éves technikák vannak használatban, kis számban, és elavult módszerekkel. Az, hogy a tüzérségre most szánnak 10 milliárdot, az ne tévesszen meg, ebből egy rendesen felszerelt tüzérosztályt nem tudsz átfegyverezni, márpedig kb. a nulláról kell kezdeni.
Közben nincs MANPADS (!!!!!), a harckocsik inkább kabarék (aktív éjjellátó (!), se kiegészítő páncél, se modern lőszer, de eleve, elavultak a típus magában), nincs lövészpáncélos, a PSzH-k dettó elavultak (nincs éjjellátó, zéró aknavédelem, zéró RPG védelem, eleve ma egy modern PSzH/Lövészpáncélos ott kezdődik, hogy hátul száll a nyuszi ki/be), és így tovább.

Erre most még vegyünk alsó hangon 3-4 Alba / Alca szintű gépet, üzemeltetéshez a körülmények megteremtése, és így tovább...
Elképesztő pazarlás azért, hogy 14db Gripen pilótautánpótlását megoldják. A bérlés / nemzetközi képzés tökéletesen megfelelő a célra...

Ha olyan jól állnánk, hogy közben a szárazföldi haderőnem (és még ne adj isten a folyami haderőnem) normálisan áll a két lábán, rendes felszereléssel, van értékelhető mennyiségű, normálisan felszerelt szállító, esetleg harci helikopter, stb., akkor esetleg térjünk vissza rá.

AT-72M1-bek és a BTR-80/A-nak van passzív éjjellátója.Az más kérdés,hogy 400 méter a hatótáv szemben az aktív 800 méterével.
Mindkét adat tragikusan kicsi!!!
 
AT-72M1-bek és a BTR-80/A-nak van passzív éjjellátója.Az más kérdés,hogy 400 méter a hatótáv szemben az aktív 800 méterével.
Mindkét adat tragikusan kicsi!!!

Anno, emlékeim szerint, meg talán a mellékelt fotó szerint is, még a Csepel teherautónak is volt éjjellátója, úgy 30 évvel ezelőtt. :)

1242544645_800x600.jpg
 
Nem hiszem, a Gripen vetelbol mar csak tanult a kormany, nem akar megegyszer megbukni, akkor mar a Torokoktol nagyobb realitasa van. Meg ugye draga a sved cucc es haboru eseten hogy nyujtananak onnan supportot? Most is csak a svedek hivtak meg Borondit, az meg elfogadta, miert ne alapon gondolom. Bar eddig amit vettunk/modernizalunk (Airbus, Mokus, Zlin) mind EU-s, szoval akar lehet is ,de az eddigiek egy sem komoly, elkotelezodest jelento beszerzes, a svedektol meg szerintem csak olyat vennenk ami elkotelezodest jelent (IFV, legvedelem,...) nem hiszem hogy kettucat malhamellenyert mennenk odaig..., aprosagokat vehetunk olcsobban is mint sved cucc.
 
Hagyjuk már a török meg Közép-Kelet európai szarokat.Ha veszünk valamit akkor az világszínvonalú legyen.Nem vagyunk gazdag ország nincs pénzünk kísérletezgetni,hogy ha valami nem jön be akkor lesz helyette másik MERT NEM LESZ HA SZART VESZÜNK AKKOR SZARUNK LESZ CAGY 40 ÉVIG!!!
 
Anno, emlékeim szerint, meg talán a mellékelt fotó szerint is, még a Csepel teherautónak is volt éjjellátója, úgy 30 évvel ezelőtt. :)

1242544645_800x600.jpg

A két sötét szűrős reflektor a "normális/szokásosak" mellett! De volt úgy is elrendezve, hogy a tetőn volt a forgatható helyett infra, vagy ott is egy dupla: sima reflektor+ szűrős (infra).

Megkérdeztem, állítólag ugyanolyan izzó volt mint a sima reflektorban, a üveg szűrő volt speciális!
 
A két sötét szűrős reflektor a "normális/szokásosak" mellett! De volt úgy is elrendezve, hogy a tetőn volt a forgatható helyett infra, vagy ott is egy dupla: sima reflektor+ szűrős (infra).

Megkérdeztem, állítólag ugyanolyan izzó volt mint a sima reflektorban, a üveg szűrő volt speciális!

Passzolok, de emlékeztem hogy volt ilyen sötét valami a kocsikon. Ezért is kerestem képet hozzá. Egyik gyakorlatunkon voltunk éjjeli vezetésen, BMP.vel. Minden zöldben úszott, ahogy mentünk. De láttunk, lámpák nélkül. oszlopban, az előttünk lévő harcjármű hátsó helyzetjelzőit figyeltük, de láttuk a terepet is. Minden zöldben úszott. Használható volt ami fel volt szerelve a harcjárművekre, akkoriban, ez biztos. persze az akkori kornak megfelelően. Gyakorlatokon, amikor kora este, szürkület kezdett lenni, jött a parancs, átállás éjszakai látásra. És akkor a harcjármű vezetők cserélték a sima optikát, éjszakaira. Úgy kell elképzelni ,ha jól emlékezem ennyi idő után, hogy a vezető, az előtte lévő periszkópot kivette és betette helyette, az éjjelit.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
... a pénzt! (majd :) )
A rendelkezésre álló " fillérreket" több mint valószínűleg részben itthon fogják elverni a zsebekbe. Lásd currus rt és csapatait. Ez találkozó ahogy Dudi fogalmazta a semmit tárgyalják körbe mint a legtöbb munkahelyen a szellemi állomány. Hogy legyen értelme miért is veszik fel a fizetést.