A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hagyjuk már a török meg Közép-Kelet európai szarokat.Ha veszünk valamit akkor az világszínvonalú legyen.Nem vagyunk gazdag ország nincs pénzünk kísérletezgetni,hogy ha valami nem jön be akkor lesz helyette másik MERT NEM LESZ HA SZART VESZÜNK AKKOR SZARUNK LESZ CAGY 40 ÉVIG!!!

Pro és contra mondaná pár példát? Volt, amikkel gakorlatokon, más eseményeken találkoztál és láttad működni?

Laktanyafelújításra, ruhára infrastuktúra fejlesztésre, munkakörülmények javítására, kiképzési anyagokra, üzemanyagra lőszerre, lőtér és gyakorlótér felújításra. Hosszú még a lista arról, hogy mi maradt ki 25 év alatt és mit kell legalább a normális működéshez rendbe rakni.

Csak úgy mondod, hogy erre is kéne költeni, vagy fognak is?
 
Nem tudom... epp nemreg adtunk el negativ kamatra allamkotvenyeket... jegybanki alapkamat se volt meg ilyen alacsony az utobbi 1000 evben. Azt hiszem ki fogunk birni kicsit magasabb kamatkornyezetet. Arrol nem is beszelve, hogy most Mo sokkal, de sokkal jobb allapontban van (fundamentumok) mint 2008-ban volt:
1. startegiai agazatok (bankok, kozmuvek) sokkal nagyobb aranyban magyar kezben, csak a kiskereskedelmi lancok vannak meg idegen kezben, de mar azon is dolgoznak, igaz abba egyszer mar beletort a bicska, de ha a tobbit megcsinaltak, ez is meglesz.
2. sokkal alacsonyabb az adossagszolgalat koltsege, es a szerkezete is mar joreszt HUF.
3. sokkal alacsonyabb a munkanelkuliseg.
4. nincsenek devizahitelek
5. a jegybank a kormany oldalan all, nem ugy mint korabban
A valsagok jonnek mennek, de a hatasuk osszessegeben, atlagaban egyre kisebb, mert egyszeruen az allamok tanulnak belole. a 2008-as vilaggazdasagi valsag se volt akkora mint pl. ami a 30-as evekben volt. En nem merem megmondani mi lesz, de igen meglepodnek ha komoly valsag jonne par even belul, megha ezt nem is meno mondani, mert erre barki mondhatja, hogy 2008-ra sem szamitott senki.
Te mibol gondolod, hogy igen kozel van egy ujabb valsag?
Értékelem a romantikus hozzáállásodat, sok ilyet lehetett olvasni a 2001-es Dotcom meg a 2007-es subrime és a 2010-es eurozóna válságok előtt is. Amek te most örülsz, az mint a vezető jegybankok által túltolt nulla közeli kamatláb és mennyiségi lazítás politikájának hazai begyűrűzése, aminek kb vége. Jelenleg a Buble of Everything állapotában vagyunk, túlárazott kötvény-részvény-ingatlan piacokkal (meg azzal a fos bitcoinnal). 2018-ban folytatódik a már megkezdett kamatemelési ciklus, ami szépen helyére teszi a kötvénypiacot is. A devizák meg fognak megint hülyülni.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Pro és contra mondaná pár példát? Volt, amikkel gakorlatokon, más eseményeken találkoztál és láttad működni?



Csak úgy mondod, hogy erre is kéne költeni, vagy fognak is?

Azt bizonygatni kell,hogy a svéd hadiipar termékeihez képest a közép kelet-európai államok és a török hadiipara a fasorban sincs?

Ez most nem komoly ugye?
 
Maskor azon panaszkodunk, hogy a nyugat nem tudja amit mi mar megtapasztaltunk, hogy mit jelent az iszlam invazio es hogyan lehet vedekezni ellene. Amikor vegre megkerdezik, akkor meg az a baj...
Gyanítom, hogy a svéd hadsereggel nem arról folytak a tárgyalások. Ha ők is meg akarnák állítani a migránsokat, akkor a mi szárazföldi kerítésünk tapasztalataival nem sokra mennének a tengerpartjaikon! :D
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Gyanítom, hogy a svéd hadsereggel nem arról folytak a tárgyalások. Ha ők is meg akarnák állítani a migránsokat, akkor a mi szárazföldi kerítésünk tapasztalataival nem sokra mennének a tengerpartjaikon! :D
Valahol el kell kezdeniuk... es azert van eleg hosszu szarazfoldi hataruk is.
 
Igen, van nekik, de azért gyanítom, hogy Norvégia vagy Finnország felől nem túl sok migránsra kell számítaniuk.
Hat ugye Finnoban sajnos tul sok migri van, a Norvegok meg ugy ahogy jol allnak. Persze ez csak egy pelda volt, nem tudhatjuk mirol beszelnek valojaban.
 
- Mert 35-37 éves gépekkel megint csak max 5 évre lenne eltolva a probléma, aztán kezdődne előlről a szenvedés a beszerzéssel - és addig is szenvedés lenne az üzemeltetés ilyen korú "szétrepült" , lepusztult cargo-gépekkel.
- Kapacitásban túl nagy nekünk, kihasználhatatlan
- Egy kategóriával nagyobb mint a 319, a fesztáv 12m-el, a hossz 20m-el nagyobb, szerinted melyik hazai hangárba férne be, vagyis hogyan lenne megoldható a karbantartás?!! Csillag-garázsban?!!

-- nézz körül a piacon, mi az eladó.

2. ld előző pont. 3. Hol megoldható a 319-es karbantartása? (Tudom, majd egyszer Debrecenben)
 
-- nézz körül a piacon, mi az eladó.

2. ld előző pont. 3. Hol megoldható a 319-es karbantartása? (Tudom, majd egyszer Debrecenben)
- Körülnéztek, ezek voltak a piacon eladók és nem is szétrepült, lepusztult csotrogányok, szerencsére éppen olcsóbban a cégcsőd miatt - és kapacitásban is megfelelőbbek, mint az A 300 ...
- A 319 karbantartására van Ferihegyen két választható cég is, ACE és Lufthansa Technik Bp., mindkettő végzett már "néhány" A 319 karbantartást - és nem majd, hanem már hosszú évek óta ott dolgoznak!!
Szóval mielőtt ilyeneket kérdezel, inkább te nézz körül a piacon ... :D
 
- Körülnéztek, ezek voltak a piacon eladók és nem is szétrepült, lepusztult csotrogányok, szerencsére éppen olcsóbban a cégcsőd miatt - és kapacitásban is megfelelőbbek, mint az A 300 ...
- A 319 karbantartására van Ferihegyen két választható cég is, ACE és Lufthansa Technik Bp., mindkettő végzett már "néhány" A 319 karbantartást - és nem majd, hanem már hosszú évek óta ott dolgoznak!!
Szóval mielőtt ilyeneket kérdezel, inkább te nézz körül a piacon ... :D
Ráadásul világrekord idő alatt. Vagy az Boeing gép volt?
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya