Vagy ha nem a Rába alváz, akkor lehetne a Komondor, hogy ők is kapjanak valamit.

Ez itt a Grúz verzió.
Nem csak a páncélozottsága miatt lenne előnyösebb a Komondor, hanem az aknavédelem miatt is. A klasszikus tüzelőállás előkészítés első vezényszava, hogy "akna- és vegyisugár felderítést kezdd meg". Azt hiszem, ennek fontosságát nem kell részletezni, még az arcvonal mögött is lehet aknásítani.
Ezt az előkészítést/felderítést az önbemérő csoport hajtotta végre, melynek a feladatai a modern tüzérségi eszközök fedélzetén elhelyezett INS rendszereknek hála, megszűnőben van - nem lesz szükség előkészített tüzelőállásra (TÁS). Viszont az aknára futás lehetősége nem szűnik meg. A folyamatos, precíz felderítés, mentesítés gyakorlatilag lehetetlen, így igen hasznosnak tartom a hordozó jármű ilyen jellegű védettségét. Nem megfeledkezve a jobb repesz- és lövedék elleni védelméről.
Ha már szóba jöttek a BM-21 felújítási javaslatok, én nem költenék rájuk. Maga a rendszer nagyon jó, a világ nagyobbik felében igen elterjedt a 122 mm-es rakéta és már sok helyről igen modern variánsok beszerezhetők (egyszer, mintha
@Mackensen említette volna, hogy összeírja, hogy hol gyártják), szóval a rendszerről semmiképpen sem mondanék le, de más formában. Nem hiszem, hogy egy osztálynyi indító hazavágná a költségvetést, inkább az éleslövészetek drágák

.
Elterjedőben van a moduláris (konténeres) rendszer, ahol egyazon indító képes többféle rakéta indítására is (122 mm-től, akár 300 mm-ig), alkalmazkodva a kívánt feladathoz.
Erre a legjobb példa az izraeli Lynx :
https://www.armyrecognition.com/msp...rocket_launcher_system_mspo_2013_0309133.html
Már több országban is honosították izraeli segítséggel. Nekünk is tökéletes lenne, főleg Komondoron.