A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Inkabb uj lengyelz mint mas leveddlett myugati /balas cuccat// vegyuk kouel azonos arba
Így van. Új lengyel cuccok kedvező árban mintsem levedlett használt nyugati vasak. Az egészben az a legszebb ha ezt meglépnénk már le is fektettük az alapokat egy komolyabb közös felállásnak. Ha ez megtörténne onnantól kezdve már nem bolhapöcsként fogunk szerepelni ama bizonyos térképpen.
 
A decemberi cikkben Google fordító szerint ez volt:
"...A látogatás célja az volt hogy bemutassa a tüzérségi Crab and Cancer rendszerek képességét, valamint a katonák egyéni felszerelését Ugyancsak folyamatban van egy hasonló bemutató megszervezése Magyarországon.
Az elmúlt hónapok fokozott együttműködést hoztak a Polska Grupa Zbrojeniowa és a magyar partner között. A Kielce szeptemberi MSPO vásárán a PGZ képviselői és a Magyar Honvédelmi Minisztérium képviselői találkoztak. A vendégeknek a PGZ portfolióját és megoldásait mutatták be.
A magyar fegyveres erőket a HM ARZENAL és a Magyar Honvédelmi Minisztérium képviselte és első látogatásuk a PGZ központjában történt, 2017. október 13-án. A küldöttséget a Magyar Fegyveres Erők fegyveres irányítója, Dr. Maróth Gáspár vezette. A tárgyalások a fegyverkezési szektor együttműködésének lehetséges területeire vonatkoztak. A látogatás alkalmával a magyar fél kifejezte érdeklődését többek között a tüzérségi rendszerek, légvédelmi fegyverek és akna védelemi megoldások iránt..."
 
A decemberi cikkben Google fordító szerint ez volt:
"...A látogatás célja az volt hogy bemutassa a tüzérségi Crab and Cancer rendszerek képességét, valamint a katonák egyéni felszerelését Ugyancsak folyamatban van egy hasonló bemutató megszervezése Magyarországon.
Az elmúlt hónapok fokozott együttműködést hoztak a Polska Grupa Zbrojeniowa és a magyar partner között. A Kielce szeptemberi MSPO vásárán a PGZ képviselői és a Magyar Honvédelmi Minisztérium képviselői találkoztak. A vendégeknek a PGZ portfolióját és megoldásait mutatták be.
A magyar fegyveres erőket a HM ARZENAL és a Magyar Honvédelmi Minisztérium képviselte és első látogatásuk a PGZ központjában történt, 2017. október 13-án. A küldöttséget a Magyar Fegyveres Erők fegyveres irányítója, Dr. Maróth Gáspár vezette. A tárgyalások a fegyverkezési szektor együttműködésének lehetséges területeire vonatkoztak. A látogatás alkalmával a magyar fél kifejezte érdeklődését többek között a tüzérségi rendszerek, légvédelmi fegyverek és akna védelemi megoldások iránt..."
Tűzérségi rendszerek: aknavetők, önjáró rendszerek.
légvédelem: manpads :) grom
aknavédelem: Komondor ill valamilyen saját gyártású pszh.
Ha beindulnak majd követi más fegyferzet, felszerelés is.
 

Lehet, hogy semmi összefüggés, de a cikk szerint 18 ország képviselői voltak jelen ezen a tüzérségi bemutatón. Sajnos nem részletezi, hogy kik.
Ha megszellőztették a szándékot a beszerzésre, akkor esélyes, hogy minden gyártó rámozdul a lehetőségre. Jön a verseny, lobbi stb...
Itt a Caesar 6x6 és 8x8-at, valamint 105LG-1-et (gondolom Mk.III) mutatták be éleslövészettel egybekötve.

http://www.defesanet.com.br/en/weap...nstration-of-Strength-for-Nexter-s-Artillery/
 
Ha a Krabot választjuk az elég húzós árú dolog lesz.
Dél-Koreaiak a K9 Thunder alvázért a 2.7 millió USD-t kérnek.
A torony Angol AS90 Braveheart licensz.
A löveg Német Rheinmetall L52/155-ös
Az 1000 LE-s motor is Német MTU.
Egyedül a tűzvezető rendszer Lengyel fejlesztés.
Szerintem 5 millió USD körül lenne az ár és gyakorlatilag semelyik alkatrész gyártásában nem tudunk közreműködni.
A Ceasarnál legalább a Rába tudna 8x8 as alvázat gyártani a löveghez...
 
Ha a Krabot választjuk az elég húzós árú dolog lesz.
Dél-Koreaiak a K9 Thunder alvázért a 2.7 millió USD-t kérnek.
A torony Angol AS90 Braveheart licensz.
A löveg Német Rheinmetall L52/155-ös
Az 1000 LE-s motor is Német MTU.
Egyedül a tűzvezető rendszer Lengyel fejlesztés.
Szerintem 5 millió USD körül lenne az ár és gyakorlatilag semelyik alkatrész gyártásában nem tudunk közreműködni.
A Ceasarnál legalább a Rába tudna 8x8 as alvázat gyártani a löveghez...

A jármű beszerzési programban a 8x8-as alvázok ecte MAN-ok. A Rába CSAK 4x4 és 6x6-os alvázakra gyárt.......
 
Nekünk megfelelne a KRYL 155 mm es 6x6 os alvázon is. Az is már minőségi ugrás lenne. A löveg ugyan az mint a Krabnál. A krab olyan 7-8 millió Euro árban van. Sajna nem 5. A KRYL viszont kijönne 2.5-3 misibe teljes cuccal. Most néztem utána. Én ilyen számokra tippelek.
Közben még ezt találtam:) Lengyel önjáró 120 as automata aknavető:cool: A tornyot külön is meg lehet vásárolni. Csak nekünk éppen deszka nincs alá.Árban szerintem nem is vészes lehet. Nem beszélve a tűzerőről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nekünk megfelelne a KRYL 155 mm es 6x6 os alvázon is. Az is már minőségi ugrás lenne. A löveg ugyan az mint a Krabnál. A krab olyan 7-8 millió Euro árban van. Sajna nem 5. A KRYL viszont kijönne 2.5-3 misibe teljes cuccal. Most néztem utána. Én ilyen számokra tippelek.
Közben még ezt találtam:) Lengyel önjáró 120 as automata aknavető:cool: A tornyot külön is meg lehet vásárolni. Csak nekünk éppen deszka nincs alá.Árban szerintem nem is vészes lehet. Nem beszélve a tűzerőről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

BTR alvázra mehetne. Állnak hegyekben.
 
A. Man license nyomaba nem er terepjaro kepessegbe az uralnak... Az ural az eggyetlen olyan eszkoz ami a kora ellenere jobban alkalmas a feladatra mint a modern /akar nyugati cuccok/ uazt lathatsz /tatan van par uze!lepes/ van merci is. Nem azert van rendsuerbe mert nincs merci hanem egyszeruen azert mert az uazokat a szazadok hoztak rendbe maguknak. /mar amelyik zl rendbehozott maganak/ innettol kezdve szinte 0 papirmelo van vele egy mercihez kepest.

Azért az Uralokkal is majd valamit kezdeni kell, mert ha jól emlékszem, akkor valamikor 1998 környékén, a BTR 80-asokkal egy csomagban jött az utolsó széria a szu államadósság fejében. Ennek vagy 20 éve, s a technika így már a fizikai határán lesz a használhatóságnak, ergo költeni kell majd rájuk. (ipari szintű nagyjavítás motor és hajtáslánc felújítással kombinálva)
 
BTR alvázra mehetne. Állnak hegyekben.
Szerintem a btr egy ilyen tornyot már nem bírna el. Ahhoz jelentősen fel kellene tápolni a vázat. Inkább ne tákoljunk ha lesz rá pénzünk és akarás vegyük meg egybe. Láncosan vagy gumisan. Én a láncosra szavaznék. Szerintem árrban is egyformák lenének. A rosomak/patria alváz se két fillér.
 
Azért az Uralokkal is majd valamit kezdeni kell, mert ha jól emlékszem, akkor valamikor 1998 környékén, a BTR 80-asokkal egy csomagban jött az utolsó széria a szu államadósság fejében. Ennek vagy 20 éve, s a technika így már a fizikai határán lesz a használhatóságnak, ergo költeni kell majd rájuk. (ipari szintű nagyjavítás motor és hajtáslánc felújítással kombinálva)
valahol olvastam modernizációról, asszem Euro 2-es motort is kapnak.
 
valahol olvastam modernizációról, asszem Euro 2-es motort is kapnak.

A Haditechnikában jelent meg tavaly 2 részes cikk, ahol a darus autómentő verzió volt mint felújítás, de azt kombinálták egy páncélozott fülkével. Ha lesz elég lelkierőm, ráolvasok majd, hátha van a cikkben nyoma annak hogy nem egyszeri kísérlet......