[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azt olvastam valahol hogy a bisz-ekben volt egy panel meg kikábelezés az atomfegyverhez.
Szerintem ezt titkolhatták . Az is lehet hogy urban legend csak az egész!
Valószínűleg csak bizonyos gyári számú gépekben lehetett meg a kábelezés (mint ahogy a 21F-13 gépekben is a 0-ra és 5-re végződő gyári számú gépekben a bal szárny-fényszóró helyére felderítő-kamerát lehetett beépíteni, a pilóták gyakoroltak is vele. Az atombomba-kezelőpanel a magyar 21bisz-ekben nem volt beépítve, de ha a kábel ott volt a műszerfalban, akkor nem lett volna nagy munka a beépítés és csatlakoztatás. Túl sok gépen nem kellett volna elvégezni, mert a MN-légierőben csak 4 (négy!) pilóta kapott kiképzést atombomba bevetésére.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Mertem remélni, hogy ez nem így van és én tényleg úgy tudtam, hogy a svédek miatt van ez a döntés.
De az tény, hogy a MiG-21-es kabinja egészen a kivonásig titkos volt, csak a jófene se érti, miért. Pláne úgy volt titkos, hogy már nem volt ember a Földön, aki ne látta volna. Sőt, a MiG-21-es jópár anyaga titkos volt még jóval a kivonás után is.
De ha már itt tartunk, kis hazánkban bőven van még titkolni való. 2008-ban például az An-26-os legtöbb anyaga még titkos volt. Szolnokon a fegyverzetis terem anyaga (tablók, metszetek) nem fotózhatók, mert van rajtuk olyan anyag, ami még mindig titkos.
Namármos, ott nincs olyan anyag, ami nyugati. Azaz mi van ott? Negyven éves szovjet technika. Ami titkos egy NATO ország bázisán.
Ki elöl is titkolózunk? A NATO elől? Ejj, hát ennek az időnek már vége kéne, hogy legyen. Az oroszok elől? A saját, negyven évvel ezelőtti dolgaikat titkoljuk?

Az a baj, hogy nincs semmi titkolni való, csak a jó öreg begyepesedett bürokrácia találkozik a katonai gondolkodásmóddal. A parancs az parancs, akkor is, ha Ferenc Jóska adta ki. Ha nem volt visszavonva, akkor az parancs. Punk-tum!

Emlékszem, hogy a kora 2010-es években a Kossuthban hétpecsétes titoknak számított a valahogy odakerült MiG-21 karbantartási utasítások, amikben olyanok voltak leírva, hogy hány óránál mit és hogyan kell ellenőrizni. Nem is kapott minden tanuló, csak pofára. Tiszta agyrém volt. Persze se fénykép, se teremből kivinni, de ezt-azt meg kellett tanulni belőle.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Emlékszem, hogy a kora 2010-es években a Kossuthban hétpecsétes titoknak számított a valahogy odakerült MiG-21 karbantartási utasítások, amikben olyanok voltak leírva, hogy hány óránál mit és hogyan kell ellenőrizni. Nem is kapott minden tanuló, csak pofára. Tiszta agyrém volt. Persze se fénykép, se teremből kivinni, de ezt-azt meg kellett tanulni belőle.
És ugyanez a kilencvenes években ugyanitt érettségi anyag volt, ezekből vizsgáztunk a PG-ben. Az egy dolog, hogy a 70-es, 80-as években ez titkos volt, ahogy az is, hogy a 90-es években már nem. De, hogy másfél évtizeddel később a Kossuth bázisán megint az legyen... agyrém
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
Varga Ferenc: Egy repülős film ... MiG-21 & MiG-29 & L-39


" A korábbi szilveszteri videóm, jelentősen kibővítve, megvágva, - és pezsgő nélkül. Korabeli minőség, másfél kilós kamera, 720x576 akkori csúcs felbontással. Az alapanyag 2000-2004 között készült, a programommal és a gépemmel ennyit tudtam kihozni belőle. Ez a film legyen tisztelgés pilótatársaimnak, akik hivatásukat professzionális szinten végezték, köszönet minden földi kiszolgáló és biztosító személyzetnek, akik nélkül csak a puszta levegőt filmezhettem volna. A filmek csaknem mindegyike kétüléses gépben készült, teljesen hivatalos hét napra szóló HM engedéllyel. Amíg én filmeztem, a biztonságomról István Samu, István Csurgai, Bokodi Árpád, Gyula Ivády, László Molnár, István Asztalos, Tibor Czingáli, Németh János, Körömi József, Rezső Vígh, Pinkóczi József, Kocka Zolibá, Tóth Gábor, Németh Gábor, József Bocsi, Hadi István, Ugrik Csaba, Takács Géza, Kilián Nándor, Bódis Gyula, Tülkös János és sokan mások gondoskodtak. Köszönet nekik, hogy nekem semmi más dolgom nem volt, mint tartani a kamerát. A film nyilvános, és terjeszthető.

A Youtube-n itt van, kicsit gyengébb minőségben, és mintha a hang is szétcsúszott volna ...:
https://youtu.be/NYE0sW8eXYs
"
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
http://jetplanes.blog.hu/2018/05/12/vadaszgep_a_hungaria-koruton

p1250951_resize.jpg


(Emiatt ne rohanjon senki a Nemzeti Közszolgálati Egyetem parkjába, mert csak engedéllyel lehet ott fotózni.)