Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Na ez az, ami nem igaz, te meg csuklóból leírod. Szerinted viccből drágább az elektromos autó annyival, amennyivel? Bele kell tenni a gyártási folyamatba azt az energiát és környezetszennyezést hozzá. Márpedig amíg az energiafelhasználás 60-70% fosszilis vagy régiónként még nagyobb, addig ez a kijelentés a nagy semmire támaszkodik.



A termelés több mint fele már, de ez csak az import miatt. A felhasználás 35-38%-a legfeljebb atom, mert az importáram nagy része nem atomáram.


Ez egy szép bullshit. Kvázo nincs 90% alatti elektromotor hatásfok. A töltési hatásfokot a tudomány mai állása szerint nem tudod megváltoztatni, mert termodinamika tudja a dolgát főleg, ha gyorstöltesz...


Valahol itt kezdődne talán a történet, de akkor meg felmerül az, hogy akkor miért kellene villanyautó, ha légköri CO2-vel és olcsó árammal lehet zeró CO2 mentes folyékony hajtóanyag ciklus....
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



A benzin előállításának költségét mennyinek veszed? Konkrét számot kérek, hogy lássam mire gondolsz. A kutakon az adók és ÁFA nélkül 150 Ft sem lenne egy liter gázolaj vagy benzin...


Ez a kérdés valami vicc? Azért, mert el kell takarítani és azért, mert Li van benne, amiből rohadt kevés van. A mai akksikkal fizikailag lehetetlen a tömeges villanyautózás megvalósítása.


Igen? Hol? Nem látom számlán az adót és még, ha lenne is, akkor is butaság a kijelentésed. Az elektromos hulladékok egy részét nincs hova leadni és itthon láttunk már olyat a mezei szelektív hulladékot is beleborítottak a vegyes kommunálisba.

Szóval szeretném látni, hogy ki és hol reciklálja az elektriomos hulladékot, mert én csak azt látom, hogy a 3. világra vannak ezek rátolva és szerencsételenek mérgező folyamatokkal szórakoznak ott az újrahasznosítással.
És hol tart az üzemanyagcellás technika?Anno sokat vártak tőle,hogy megoldja az aku problémáit.(30éve amonták,még 10-20év.Tisztára mint a fúzios erömű)
 
M

molnibalage

Guest
És hol tart az üzemanyagcellás technika?Anno sokat vártak tőle,hogy megoldja az aku problémáit.(30éve amonták,még 10-20év.Tisztára mint a fúzios erömű)
Sehol. 2008-ban többen a magas kőolaj miatt kb. azt mondták, hogy pár éven belül lesz. Azóta is a nagy büdös semmi. Ez pontosan olyan, mint az n+1-dik szuper akksi és fúziós erőmű. Mindig erősen jövő időt használnak...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 584
5 992
113
Na ez az, ami nem igaz, te meg csuklóból leírod. Szerinted viccből drágább az elektromos autó annyival, amennyivel? Bele kell tenni a gyártási folyamatba azt az energiát és környezetszennyezést hozzá. Márpedig amíg az energiafelhasználás 60-70% fosszilis vagy régiónként még nagyobb, addig ez a kijelentés a nagy semmire támaszkodik.

Már megint anélkül reagálsz rá, hogy végig olvastad volna.
Direkt külön szedtem az autó és az üzemanyag (elektromos esetében akku és áram) előállítását.
Az autó legyártása ugyanannyi mindkettő esetében.
Az akku már az üzemanyag részhez tartozik, mint ahogy a belsőégésűhöz is le kell gyártani a benzint.
Szerintem nem kerül többe az akku, mint a 300000 km megtételére elegendő benzin legyártása.

A termelés több mint fele már, de ez csak az import miatt. A felhasználás 35-38%-a legfeljebb atom, mert az importáram nagy része nem atomáram.

Ezt írtam én is, a termelés fele atom. Ha a teljes felhasználást számolod, aminek több, mint a fele foszilis, még úgy is kevesebb károsanyagkibocsátás van, mint a belsőégésűeknél.

Ez egy szép bullshit. Kvázo nincs 90% alatti elektromotor hatásfok. A töltési hatásfokot a tudomány mai állása szerint nem tudod megváltoztatni, mert termodinamika tudja a dolgát főleg, ha gyorstöltesz...

Értő olvasás. Én ezt írtam:
Ráadásul a belsőégésűekhez képest az elektromosaknál még bőven van hova fejlődni. Amennyiben végre minden ország vezetősége felébredne az álomvilágból és atomerőművekkel termelnék meg az áramot, úgy teljes mértékben széndioxidmentes lehetne a elektromos kocsik működése (működés ugyebár, nem magának a kocsinak a legyártása).
Hol írtam én az elektromotor hatásfokáról? Azt írtam, hogy ha nem foszilissal termelnék az áramot, akkor teljes mértékben szén-dioxid semleges lenne az e-autók
MŰKÖDÉSE.

A benzin előállításának költségét mennyinek veszed? Konkrét számot kérek, hogy lássam mire gondolsz. A kutakon az adók és ÁFA nélkül 150 Ft sem lenne egy liter gázolaj vagy benzin...

370 forint 1 liter benzin, mindenhol úgy írják, hogy ennek a fele az adó.

Ez a kérdés valami vicc? Azért, mert el kell takarítani és azért, mert Li van benne, amiből rohadt kevés van. A mai akksikkal fizikailag lehetetlen a tömeges villanyautózás megvalósítása.

El lesz takarítva, hisz újrahasznosítják, sőt, úgy tudom, hogy még pénzt is adnak érte.
Az meg nem igaz, hogy kevés lítium van.
https://investingnews.com/daily/res...g/lithium-investing/lithium-reserves-country/
Ezek a most ismert készletek.
7,5 millió tonna van a legnagyobb ismert tartalékkal rendelkező Chilének.
Viszont ezek a jelenleg ismert készletek, amik folyamatosan nőnek, ahogy egyre fontosabb az iparnak. Pont úgy, mint ahogy 30 évvel ezelőtt még azt mondták, hogy 2020-ra elfogy az olaj. Még az óceán is tartalmaz lítiumot, sőt, te, én és minden egyéb élőlény is a Földön.
63 kg lítium kell egy Teslába (aminek igencsak nagy akkuja van).
Csak Chile ma ismert tartaléka elég lenne 120 millió autóba. Ha meg újrahasznosítunk, akkor nem fognak elfogyni még a most ismert készletek sem a belátható időn belül.

Igen? Hol? Nem látom számlán az adót és még, ha lenne is, akkor is butaság a kijelentésed. Az elektromos hulladékok egy részét nincs hova leadni és itthon láttunk már olyat a mezei szelektív hulladékot is beleborítottak a vegyes kommunálisba.

Nem mindenhol szokták feltüntetni, de pl. a romániai Auchan-ál minden elektronikai termék ára alatt szokta írni, hogy mennyi a környezetvédelmi adó rajta.
Vettem már 1,5 lejes led izzót, amiből 1 lej volt az adó, 50 bani lett volna az izzó. :)
Igen, valóban vannak marha emberek, akik kidobják az elektronikai hulladékot is, pedig jó pénzt adnak érte. Viszont egy elektromos autó akkumulátorát nem hinném, hogy csak úgy ki lehetne dobni, kezdjük azzal, hogy kiszedni sem tudja Átlag Béla, csak a szervízben lehet megoldani, ha pedig oda kerül, akkor már mehet is az újrahasznosítóba.


Szóval szeretném látni, hogy ki és hol reciklálja az elektriomos hulladékot, mert én csak azt látom, hogy a 3. világra vannak ezek rátolva és szerencsételenek mérgező folyamatokkal szórakoznak ott az újrahasznosítással.

Pl. Romániában vannak magáncégek is már, akik fizetnek, csak, hogy nekik add az elektromos hulladékokat. Én is adtam már le egy hűtőt 3000 forintért.
De az áruházak is sokszor hirdetnek akciókat és ha leadsz egy hűtőt, vagy mosógépet, akkor 6000 forintot elengednek az új árából.
 
M

molnibalage

Guest
Már megint anélkül reagálsz rá, hogy végig olvastad volna.
Te most gondolatolvasót játszol? Még párszor leírsz ilyet és el sem fogom tényle olvasni, hogy mit írsz. Eddig vettem rá a fáradságot.

Az akku már az üzemanyag részhez tartozik, mint ahogy a belsőégésűhöz is le kell gyártani a benzint.
Szerintem nem kerül többe az akku, mint a 300000 km megtételére elegendő benzin legyártása.
Ennek a számítási hátterét nem értem, hogy mit mihez mérsz. A teljes életciklust nézd, tehát (áram + villaos hálózat + akku gyártás és eltakarítás) vs (benzin gyártása + szállítása + eltakarítása.) A benzinnél a hátramaradt termék az egy üres tartály és egy benzinpumpa néhány szeleppel. Az akkunál "picit" más...


Ráadásul a belsőégésűekhez képest az elektromosaknál még bőven van hova fejlődni. Amennyiben végre minden ország vezetősége felébredne az álomvilágból és atomerőművekkel termelnék meg az áramot, úgy teljes mértékben széndioxidmentes lehetne a elektromos kocsik működése (működés ugyebár, nem magának a kocsinak a legyártása).
Hol írtam én az elektromotor hatásfokáról? Azt írtam, hogy ha nem foszilissal termelnék az áramot, akkor teljes mértékben szén-dioxid semleges lenne az e-autók
MŰKÖDÉSE.
Te úgy fogalmaztál, mintha ez a motor hajtásláncra és töltésre vonatkozna. Szép elmélet, hogy lehetne gridet CO2 semlegesség tenni, de ha KURVÁRA NEM EZ A TREND, akkor ezzel mit kezdjek? A növekvő igének miatt a világ kevésbé karbonsemeleges, min volt 25-35 éve. Ehm...

A benzin előállításának költségét mennyinek veszed? Konkrét számot kérek, hogy lássam mire gondolsz. A kutakon az adók és ÁFA nélkül 150 Ft sem lenne egy liter gázolaj vagy benzin...

370 forint 1 liter benzin, mindenhol úgy írják, hogy ennek a fele az adó.
Aranyos vagy, de ha adó nélkül 175 Ft jön ki, akkor szerinted mennyi a gyártás? Mert a kutakra sem ingyen viszik, a kútnak is van haszna és az eladónak is. Ez alapján na szerinted mennyi az előállítási költség? (Most a kőolaj árára szándékosan nem kérdezek rá, ezek amúgy sem annyira publiku dolgok...)


El lesz takarítva, hisz újrahasznosítják, sőt, úgy tudom, hogy még pénzt is adnak érte.
Az meg nem igaz, hogy kevés lítium van.
https://investingnews.com/daily/res...g/lithium-investing/lithium-reserves-country/
Ezek a most ismert készletek.
7,5 millió tonna van a legnagyobb ismert tartalékkal rendelkező Chilének.
Viszont ezek a jelenleg ismert készletek, amik folyamatosan nőnek, ahogy egyre fontosabb az iparnak. Pont úgy, mint ahogy 30 évvel ezelőtt még azt mondták, hogy 2020-ra elfogy az olaj. Még az óceán is tartalmaz lítiumot, sőt, te, én és minden egyéb élőlény is a Földön.
63 kg lítium kell egy Teslába (aminek igencsak nagy akkuja van).
Csak Chile ma ismert tartaléka elég lenne 120 millió autóba. Ha meg újrahasznosítunk, akkor nem fognak elfogyni még a most ismert készletek sem a belátható időn belül.
Aranyos vagy megint... 120 milliü autó röhejesen kevés és nem csak autóakksiba kell Li... Szóval...

Nem mindenhol szokták feltüntetni, de pl. a romániai Auchan-ál minden elektronikai termék ára alatt szokta írni, hogy mennyi a környezetvédelmi adó rajta.
Vettem már 1,5 lejes led izzót, amiből 1 lej volt az adó, 50 bani lett volna az izzó. :)
Igen, valóban vannak marha emberek, akik kidobják az elektronikai hulladékot is, pedig jó pénzt adnak érte. Viszont egy elektromos autó akkumulátorát nem hinném, hogy csak úgy ki lehetne dobni, kezdjük azzal, hogy kiszedni sem tudja Átlag Béla, csak a szervízben lehet megoldani, ha pedig oda kerül, akkor már mehet is az újrahasznosítóba.
Hiába van rajta adó, ha az arra befizetett pénz megy a közös nagy kasszába. Az izző meg megy a vegyes hulladékba. Ez a mai modell. Az állam minden szart adóztat, de a befolyt pénz nem a megoldásra megy. Csak sápolás zajlik, nem megoldás.


Pl. Romániában vannak magáncégek is már, akik fizetnek, csak, hogy nekik add az elektromos hulladékokat. Én is adtam már le egy hűtőt 3000 forintért.
De az áruházak is sokszor hirdetnek akciókat és ha leadsz egy hűtőt, vagy mosógépet, akkor 6000 forintot elengednek az új árából.
Na, akkor van haladás. Én a rossz számológépemet nem tudtam eddig kidobni sehol... Itt porosodik az asztalomon 5 éve...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 535
25 826
113
Na, akkor van haladás. Én a rossz számológépemet nem tudtam eddig kidobni sehol... Itt porosodik az asztalomon 5 éve...

Eleve ha vásárolsz valami elektromos cuccot -legalább is felvidéken- 0,24-15,40€-ig terjedő reciklációs költséget adnak az árához, kategóriák szerint. A számológéped pl. kb. 0,01€ ha súly szerint, max 0,24€ ha a kategória szerinti nézem. Ilyen + költséget tartalmazhat, ha újat veszel (pontosan most nem tudom, melyik kategóriába esik ez). A régit mindenen esetben leadhatod ott, ahol az újat veszed, az eladó köteles likvidálni a megfelelő módon. Felénk ez igy van...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag

Guest
Áthozva villanyból:

OFF

Az autósok kb. 90+ százaléka nem tartja be a követési távolságot. Én persze mazsolva vagyok, a jogsi megszerzése óta 1-szer vezettem, de én legalább 1,5 sec követési távolságot tartottam tanulóként és bringázáskor is óvatos vagyok.

Mindig ámulok azokon a hülyéken, akik autópályán a másiktól kb. tized másodercnyi távolságot tartanak... Persze Isten állítólag a hülyékre vigyáz...

Ha jól emlékszem 2 másodpercet tanítottak. De. Közlekedésmérnökként meg azt tanultam, hogy forgalmi helyzettől függően változó, sűrű forgalomban nem az előttem levőhöz kell 2 másodpercet tartani, hanem az előtte levőhöz képest, ha látom a hátsó lámpáit.
 
M

molnibalage

Guest
Eleve ha vásárolsz valami elektromos cuccot -legalább is felvidéken- 0,24-15,40€-ig terjedő reciklációs költséget adnak az árához, kategóriák szerint. A számológéped pl. kb. 0,01€ ha súly szerint, max 0,24€ ha a kategória szerinti nézem. Ilyen + költséget tartalmazhat, ha újat veszel (pontosan most nem tudom, melyik kategóriába esik ez). A régit mindenen esetben leadhatod ott, ahol az újat veszed, az eladó köteles likvidálni a megfelelő módon. Felénk ez igy van...
Számítógép esetén a helyzet egyszerű, mindig találtam a régi konfignak új felhasználót. Tesónak odaadtam ingyért, vagy eladtam barátomnak piaci ár alatt 25%-kal. Az, hogy tőlük hova fog menni, azt nem tudom..
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Számítógép esetén a helyzet egyszerű, mindig találtam a régi konfignak új felhasználót. Tesónak odaadtam ingyért, vagy eladtam barátomnak piaci ár alatt 25%-kal. Az, hogy tőlük hova fog menni, azt nem tudom..


Bocs, lehet nem illik ilyet itt kérdezni, de Te milyen területen tervezel. Mármint a gépészeten belül. Lehet, hogy hülyeség, de engem érdekelne, mint kollégát...ha gondolod válaszolj, ha indiszkrét a kérdés, hagyd a fenébe....
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 535
25 826
113
Számítógép esetén a helyzet egyszerű, mindig találtam a régi konfignak új felhasználót. Tesónak odaadtam ingyért, vagy eladtam barátomnak piaci ár alatt 25%-kal. Az, hogy tőlük hova fog menni, azt nem tudom..

A főnököm az összes céghez került/vásárolt gépet és elemeit megtartotta, kb. 2000-től 2012-ig, abból ollózgatott össze mindent, ami 1-esekel és 0-kal dolgozig. Olyan is volt a hállózatunk amilyen. Szerencsénkre a 2012-es dunai árviz 40cm-el elmosta céget is...két raklapnyi ázott "kövület" ment a szemétre, DE ami menthető volt, még azt is képes volt félretenni, hátha...amúgy Ő atomfizikus. :D
 
M

molnibalage

Guest
Bocs, lehet nem illik ilyet itt kérdezni, de Te milyen területen tervezel. Mármint a gépészeten belül. Lehet, hogy hülyeség, de engem érdekelne, mint kollégát...ha gondolod válaszolj, ha indiszkrét a kérdés, hagyd a fenébe....
Nem "vas", tehát nem üzemtervezőkétn dolgozom, folyamattervezőként tevékenykedem. Távvezetékek, ipari vezetékek, gáz, olajipar, de lényegében bárhol, ahol cső, szivattyú, kompresszor, kazán, stb. lehet.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Nem "vas", tehát nem üzemtervezőkétn dolgozom, folyamattervezőként tevékenykedem. Távvezetékek, ipari vezetékek, gáz, olajipar, de lényegében bárhol, ahol cső, szivattyú, kompresszor, kazán, stb. lehet.


Én dolgoztam az olaj- és a gáziparban. Persze a hazai és a külföldi kutatásban, mint MOL alkalmazott. De az régen volt.. Így volt alkalmam a Perzsa-öbölben is munkálkodni, szigorún, digitális alapon...Később, még kutattam külföldi cégeknek MO-n gázt és olajat is. Ez a reklám helye, mind a magán olajiparban, mind az akkor még államiban, persze egy team tagjaként olajat és gázt is találtam.... erre büszke vagyok, mert az előttem lévő generáció kis túlzással ilyet csak a benzinkúton látott.... Mostanában a vizekkel (hideg- és termál) foglalkozom, meg a fürdőkkel. Próbálok szennyvizet tisztítani, elfolyő vizek hulladékhőjét hasznosítani, de ezt már szinte magányos farkasként....
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 584
5 992
113
Te most gondolatolvasót játszol? Még párszor leírsz ilyet és el sem fogom tényle olvasni, hogy mit írsz. Eddig vettem rá a fáradságot.


Ennek a számítási hátterét nem értem, hogy mit mihez mérsz. A teljes életciklust nézd, tehát (áram + villaos hálózat + akku gyártás és eltakarítás) vs (benzin gyártása + szállítása + eltakarítása.) A benzinnél a hátramaradt termék az egy üres tartály és egy benzinpumpa néhány szeleppel. Az akkunál "picit" más...



Te úgy fogalmaztál, mintha ez a motor hajtásláncra és töltésre vonatkozna. Szép elmélet, hogy lehetne gridet CO2 semlegesség tenni, de ha KURVÁRA NEM EZ A TREND, akkor ezzel mit kezdjek? A növekvő igének miatt a világ kevésbé karbonsemeleges, min volt 25-35 éve. Ehm...


Aranyos vagy, de ha adó nélkül 175 Ft jön ki, akkor szerinted mennyi a gyártás? Mert a kutakra sem ingyen viszik, a kútnak is van haszna és az eladónak is. Ez alapján na szerinted mennyi az előállítási költség? (Most a kőolaj árára szándékosan nem kérdezek rá, ezek amúgy sem annyira publiku dolgok...)



Aranyos vagy megint... 120 milliü autó röhejesen kevés és nem csak autóakksiba kell Li... Szóval...


Hiába van rajta adó, ha az arra befizetett pénz megy a közös nagy kasszába. Az izző meg megy a vegyes hulladékba. Ez a mai modell. Az állam minden szart adóztat, de a befolyt pénz nem a megoldásra megy. Csak sápolás zajlik, nem megoldás.



Na, akkor van haladás. Én a rossz számológépemet nem tudtam eddig kidobni sehol... Itt porosodik az asztalomon 5 éve...

Na akkor leírom érthetőbben.

Magának az e-kocsinak (akku nélkül) ugyanolyan szennyező az előállítása, mint a belsőégésűnek.

Működés közben a belsőégésű jobban szennyez, hisz 100%-ban foszilis üzemanyaggal megy, míg az elektromos országtól függően 0 de akár 100%-ban károsanyagkibocsátású lehet.
De ha még teljes mértékben is foszilissal termelik meg az áramot, akkor is sokkal jobb, mint a belsőégésű, hisz nem a városokba pöfögi a kocsi a sok füstöt. Gondolom nem kell magyarázni, hogy melyik a rosszabb, ha több milliós nagyváros áll a szmogban, vagy egy ritkán lakott szénerőmű környéke?

Az üzemanyag legyártást az akku legyártásához hasonlítom. Egy akku 200000 km-t simán megtesz. 200000 km megtétele alatt, minimum 5 literes fogyasztással számolva (és akkor nagyon megengedő voltam) a belsőégésű eléget 10000 liter üzemanyagot.
Most én neked meg nem tudom mondani, hogy melyik a szennyezőbb folyamat? Legyártani egy párszáz kilós akkut vagy előállítani 10000 liter üzemanyagot?
Ezenkívül az elektromosnál még van ugyebár az akku újrahasznosítása. Ezt sem tudom mennyire szennyező folyamat, viszont ha újrahasznosítják, akkor az akku előállításnál már sokkal kevesebbet szennyeznek, mert nem kell ismét kibányászni az anyagokat.

Te úgy fogalmaztál, mintha ez a motor hajtásláncra és töltésre vonatkozna. Szép elmélet, hogy lehetne gridet CO2 semlegesség tenni, de ha KURVÁRA NEM EZ A TREND, akkor ezzel mit kezdjek? A növekvő igének miatt a világ kevésbé karbonsemeleges, min volt 25-35 éve. Ehm...

Miért mindig a marha németekből indulunk ki? Magyarországon az atom a trend. Kína, Oroszország és még jópár normálisan gondolkodó ország szintén rohammértékben építi az atomerőműveket.
A lényeg az, hogy a villanyautó működése (ne köss bele, működést írtam, nem autógyártást) lehet teljesen károsanyag kibocsátásmentes, míg a belsőégésű működését fizikailag lehetetlen azzá tenni. Persze trükkösen a VW megcsinálja, de az nem számít. :)
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Nem "vas", tehát nem üzemtervezőkétn dolgozom, folyamattervezőként tevékenykedem. Távvezetékek, ipari vezetékek, gáz, olajipar, de lényegében bárhol, ahol cső, szivattyú, kompresszor, kazán, stb. lehet.


UI.: kb. 20 év átlagában éves átlagban 2 MW teljesítményű megújuló energiaforrást terveztem, ami megvalósult. A célom az, mire meghalok összekalapáljak annyi teljesítményt MO-n, mint amennyi már összevethető egy fosszilis erőművi blokkal. ezzel kívánok hozzájárulni az emberiség utóvéd harcához és a fajunk kipusztulását egy kicsit késleltetni. Ezért tartanám fontosnak, ha lenne atomból olcsóbb áram. De MO-n láttam régen is, mikor a MOL-nál a hivatali beosztásomnál fogva -tudományos főmunkatárs volam- megkaptam, hogy éppen hogyan állnak energia tartalék ügyben a konkurrensek, és mi mozgatja az MO-i benzinárat... Nem a piaci szempontok döntöttek, hanem az, hogy az aktuális kormánynak mennyi pénzre volt szüksége. És a kkor megfejte a MOL-t. Az meg üzemanyag ár emelésből biztosította a kormányzati igényt. Itt a 90-es ébek közepéről írok, kb. 2000-ig... De szerintem a helyzet azóta sem sokat változott, volt szakmai kollégáim sokat panaszkodnak egy sörözés során. Bizony pedig annak, akivel egy évfolyamon végeztem, és semmi köze sem volt a szakmához sokra vitte úgymond. Előbb MOL igazgató lett belőle, majd a MÁFI és a MÁELGI átszervezését követően annak a sz átnevezett szervezetnek lett az igazgatója, aminek a nevét már meg sem jegyzem. jövőre úgyis változik... A dolog pikantériája, hogy a tag, akiről ítok, Z. Gábor, már azokat az évfolyamtársait sem ismeri meg, akik úgymond "alatta" dolgoznak. Persze Ő már ma 1201 kg, a tekintélye a súlyával vetekszik... bocsi, ez nem bel-pol, ez csak szakma...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Nem "vas", tehát nem üzemtervezőkétn dolgozom, folyamattervezőként tevékenykedem. Távvezetékek, ipari vezetékek, gáz, olajipar, de lényegében bárhol, ahol cső, szivattyú, kompresszor, kazán, stb. lehet.


UI. 2.: bocsi, lehet, hogy nem leszek népszerű nálad, de az energiahasznosítás tervezéshez nem használok több matekot, mint, amit a WINDOWS 10 kalkulátorának a nem tudományos verziója felkínál. négy alapművelet és max. középiskolai fizika. Már nem is emlékszem, az egyetemi fizika szigorlat tételeire. Megvagyok így is, ezért nem gondolom, hogy az élet tűl bonyolult lenne ezen a területen sem...
 
T

Törölt tag

Guest
Az üzemanyag legyártást az akku legyártásához hasonlítom. Egy akku 200000 km-t simán megtesz. 200000 km megtétele alatt, minimum 5 literes fogyasztással számolva (és akkor nagyon megengedő voltam) a belsőégésű eléget 10000 liter üzemanyagot.
Most én neked meg nem tudom mondani, hogy melyik a szennyezőbb folyamat? Legyártani egy párszáz kilós akkut vagy előállítani 10000 liter üzemanyagot?
Ezenkívül az elektromosnál még van ugyebár az akku újrahasznosítása. Ezt sem tudom mennyire szennyező folyamat, viszont ha újrahasznosítják, akkor az akku előállításnál már sokkal kevesebbet szennyeznek, mert nem kell ismét kibányászni az anyagokat.


Ezzel kifejeztél mindent amit eddig összehordtál. Fogalmad sincs mi-mennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 584
5 992
113
https://www.popularmechanics.com/ca...7039/tesla-battery-emissions-study-fake-news/

Let's say the gas-powered car is actually something similar to a Tesla Model S P100D, which would use the battery in question. Let's say we're talking about the Audi A8 4.0, another quick AWD sedan. According to the EPA, that car emits 6.2 metric tons of CO2 per year, given 15,000 miles of annual driving. And since A8s don't automatically percolate their own 93-octane, the EPA also calculates an additional 1.1 tons of upstream carbon to get those ancient dinosaur innards coursing through your fuel pump. Math aficionados will note that 17.5 (battery production) divided by 7.3 (total annual A8 emissions) equals 2.4. As in, apples to apples, the battery's carbon footprint is zeroed out in less than three years.
 
M

molnibalage

Guest
Te nyílván tudod, mennyi károsanyag kibocsátással jár egy elektromos autó akkumulátorának a legyártása, majd újrahasznosítása. Igazán megoszthatnád ezt az információt velünk.
Csak jegyzet a margóra. A műszaki és tudományos életbn nem valaminek a működésképtelenségére várnak bizonyítékot, hanem arra, hogy egy nagy ötletnek kikáltott valami működik.

Na, a Tesla S esetén a nagyob akukpakk ára laza 9000 USD. Na szerinted miért? Met olyan drága legyártani. Miért drága? Energia, és szennyezés. Mennyibe kerül szerinted egy kompozit benzintank, némi vezeték és szivattyú? Segítek, nem 9000 USD, inkább olyan 90...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 584
5 992
113
Csak jegyzet a margóra. A műszaki és tudományos életbn nem valaminek a működésképtelenségére várnak bizonyítékot, hanem arra, hogy egy nagy ötletnek kikáltott valami működik.

Na, a Tesla S esetén a nagyob akukpakk ára laza 9000 USD. Na szerinted miért? Met olyan drága legyártani. Miért drága? Energia, és szennyezés. Mennyibe kerül szerinted egy kompozit benzintank, némi vezeték és szivattyú? Segítek, nem 9000 USD, inkább olyan 90...

A 200000-300000 km (ennyit tud menni "élete" során egy akku) megtételéhez is rengeteg benzin kell, ami jóval több károsanyag kibocsátást okoz. Fent pont ezt linkeltem be, hogy egy Teslához hasonló paraméterekkel rendelkező autó már 2,4 év alatt több károsanyagot bocsát ki, mint amennyit kibocsátottak az akku létrehozásával. És ez csak a kocsi által kifüstölt károsanyag. A benzin előállításából származó kibocsátás nincs benne.
Természetesen ha az elektromos kocsi működtetéséhez az áramot teljes egészében szénerőművel termelik meg, akkor összességében kb. hasonló károsanyagkibocsátás lesz, mint a normál kocsiknál, de ha atommal termelnék, akkor működés közben semmi sem lenne és a teljes életciklus alatt is sokkal kevesebb.
Persze te mondhatod, hogy sok országban nem az atom a trendi, de sok országban meg igen, meg vízerőművel is vannak.
Plusz mint írtam már sokszor, hogy a városok mindenképp jól járnak, hisz nem lesznek szmogosak.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas