Szállítógépek váltása a MH-nél

Van értelme az A319-esek mellé C-390-est venni?
Szerintem lenne, de nagyon meglepődnék ha azt választanák.
Biztató hogy emlegették az utántöltő képességet is. Ha ezt komolyan gondolják akkor a C-130-ra és a KC-390-re szűkül a mezőny...
A két gép így viszonyul egymáshoz
correct%2Bgraphic.jpg

A KC-390 valamivel több terhet tud gyorsabban, magasabban, messzebbre szállítani.
A teherterük majdnem egyforma nagy (a KCS-390 kicsit magasabb, a hosszútörzsű C-130 pár méterrel hosszabb)
image.jpg

image.jpg
 
Persze hogy van. Szépen csillan rajta a napfény.
Meg olyan méretű terheket is lehet vele szállítani, ami az A-319-be nem fér be. Meg talán még rakodni is könnyebb, egyszerűbb a rámpás gépet. Meg még légitankolni is lehet róla ha olyant veszünk. És ejtőernyős kiképzésre/teherdobásra is alkalmas lehet (olcsóbb üzemidővel mint egy középkategóriás helikopter). Viszont ha harcászati szállítónak számít majd, akkor sehogy se csillanhat rajta a napfény. Azokat ugyanis jobb/szakértőbb helyeken matt színekkel festik! :p
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and alfa74
Nehéz lenne. :) Azt hiszem már csak 2 repül.

Nem is azért vennénk, hogy repüljön, kit érdekel odafent az, hogy egy szállítógép repül is?? Ki lesz pipálva és kész... Sőt, elnevezik Mészaros Lőrinc Nehéz Szállító Repülőezrednek.... Amiből csak a nehéz, a szállító meg a repülőezred nem stimmel, de egyébként törvényes és rendben van.
 
Meg olyan méretű terheket is lehet vele szállítani, ami az A-319-be nem fér be. Meg talán még rakodni is könnyebb, egyszerűbb a rámpás gépet. Meg még légitankolni is lehet róla ha olyant veszünk. És ejtőernyős kiképzésre/teherdobásra is alkalmas lehet (olcsóbb üzemidővel mint egy középkategóriás helikopter).
Pont úgy csinálsz, mintha ezeket nem tudnám (bár az kérdéses, hogy mennyire van szükségünk légitankoló repülőre, miközben bizonytalan, hogy lesz-e olyan, akinek lesz jogosultsága levegőben tüzelőanyagot felvenni egy légierő-túlsúlyos hadseregben :D ).
Az meg évek óta nincs megválaszolva, hogy mekkora kapacitású rampás repülőre van szükségünk....Mert mi van, ha ez is kicsi nekünk és A400 kell majd, vagy An-22, vagy ruszlán?
De ha a teherszállítás / teherdobás igényünk kimerül a két zsák krumplival megpakolt MÁV-os raklapban, arra a CN-235 is elég.

Az itteni korteskedés legtöbbször a „nekem ez tetszik” (szép a színe) sarokpont körbebástyázása a „meg még jó nagy is” szinonimáival, mint előnyök ecsetelésével, anélkül, hogy felmerülne, hogy egyáltalán van-e erre szükségünk. Az UH-60 fétis is hasonlóra épül, csak ott még a „láttam a blackhawk downt” is felsorakozik az érvek közé.

Viszont ha harcászati szállítónak számít majd, akkor sehogy se csillanhat rajta a napfény. Azokat ugyanis jobb/szakértőbb helyeken matt színekkel festik! :p
Ablak azért csak van rajta :)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Minek ablak egy szállítógépre? Hogy a raklapok kinézzenek? Hűtőkapacitás kell,... Odafelé a túrórudik szállítására, visszafelé az elégtelen felszerelés miatt elesett hősi halottaknak. Talán az ablak mégsem felesleges, mert azon keresztül disznóhús-konzervekkel "bombázhatnánk" Allah ellenséges híveit.... Ekkor a MH egy sajtótájékoztatón bejelentené, hogy már bombázó "képességünk" is van. Ha pedig a szállítógép körbe-körbe repül, mert valamiért nem tud leszállni (a közbeszerzésen futómű nélkül vették meg, mert olcsóbb), akkor már szállító helikopterünk is lesz egyesek szerint..... Praktikus lesz, mert a földi légvédelmisek hangosan puff-puff kiáltásokkal küzdenék le őket a gyakorlaton, mert a lérak qúvadrága....
 
Minek ablak egy szállítógépre? Hogy a raklapok kinézzenek? Hűtőkapacitás kell,... Odafelé a túrórudik szállítására, visszafelé az elégtelen felszerelés miatt elesett hősi halottaknak. Talán az ablak mégsem felesleges, mert azon keresztül disznóhús-konzervekkel "bombázhatnánk" Allah ellenséges híveit.... Ekkor a MH egy sajtótájékoztatón bejelentené, hogy már bombázó "képességünk" is van. Ha pedig a szállítógép körbe-körbe repül, mert valamiért nem tud leszállni (a közbeszerzésen futómű nélkül vették meg, mert olcsóbb), akkor már szállító helikopterünk is lesz egyesek szerint..... Praktikus lesz, mert a földi légvédelmisek hangosan puff-puff kiáltásokkal küzdenék le őket a gyakorlaton, mert a lérak qúvadrága....
Mondasz valamit...De a disznóhus konzervel baj van.Nincs már elég (4lábú)disznó kishazánkba.Már a hazai igányekre is importálni kell...Hogy lesz igy nemzeti az a bombázóképesség?
 
Minek ablak egy szállítógépre? Hogy a raklapok kinézzenek? Hűtőkapacitás kell,... Odafelé a túrórudik szállítására, visszafelé az elégtelen felszerelés miatt elesett hősi halottaknak. Talán az ablak mégsem felesleges, mert azon keresztül disznóhús-konzervekkel "bombázhatnánk" Allah ellenséges híveit.... Ekkor a MH egy sajtótájékoztatón bejelentené, hogy már bombázó "képességünk" is van. Ha pedig a szállítógép körbe-körbe repül, mert valamiért nem tud leszállni (a közbeszerzésen futómű nélkül vették meg, mert olcsóbb), akkor már szállító helikopterünk is lesz egyesek szerint..... Praktikus lesz, mert a földi légvédelmisek hangosan puff-puff kiáltásokkal küzdenék le őket a gyakorlaton, mert a lérak qúvadrága....

Ennyi rosszindulatot honnan lehet szerezni? :D
Egyébként komolyan, volt/van egy két ismerős, akik hasonlóan előre mindenben a rosszat keresték hasonló megszállottsággal, és ahogy az lenni is szokott, a szervezetükre is kihatott, pár daganat is átvette ezt a rosszindulatot.
 
Jó kis gép ez. Remélem szintén találtak valami becsődölt üzemeltetőt
akitől olcsóbban meg tudták venni.

Ezek után jöhetne valami valódi katonai rámpás nagyméretű szállítógép.
Bár a szükségességét megkérdőjelezi a Pápai szállítókapacitás lehetősége.
 
Jó kis gép ez. Remélem szintén találtak valami becsődölt üzemeltetőt
akitől olcsóbban meg tudták venni.

Ezek után jöhetne valami valódi katonai rámpás nagyméretű szállítógép.
Bár a szükségességét megkérdőjelezi a Pápai szállítókapacitás lehetősége.

óhbmg
 
Ezek után jöhetne valami valódi katonai rámpás nagyméretű szállítógép.
Bár a szükségességét megkérdőjelezi a Pápai szállítókapacitás lehetősége.
Hát én pontosan nem emlékszem, mennyi felhasználható rep-időt fizetünk a C-17-re, de azt tudom hogy mikor hallottam akkor megdöbbentően kevésnek találtam. Valami néhány-10-órás keretre emlékszem, szóval abból a rep-időből sajnos nem túl sok terhet és nem túl messzire fuvarozhatunk.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram