Lehetséges, de az a Rozsira rá volt pakolva az IFV kompozit armor pakk.Milyen RPG-vel? Van egy sanda gyanúm, hogy pakisztáni sufnigyártmány az eredetihez képest töredéke hatékonysággal, mint az ottani kombattánsok által fogyasztott lőszer java is.
Lehetséges, de az a Rozsira rá volt pakolva az IFV kompozit armor pakk.Milyen RPG-vel? Van egy sanda gyanúm, hogy pakisztáni sufnigyártmány az eredetihez képest töredéke hatékonysággal, mint az ottani kombattánsok által fogyasztott lőszer java is.
Lehetséges, de az a Rozsira rá volt pakolva az IFV kompozit armor pakk.
), meg a horror-árát, egy "TECSO-gazdaságos-átépített" T-55/72-vel szemben!
Shariddal kitárgyaltuk, akinek volt szerencséje ezeket a dögöket élőben látni, hogy egy ergonómiai rémálom amibe alig férnek be. Ezekből van olyan változat ami felfegyverzett torony, vagy legaláb egy UWS modul hordozására képes ?Nem is védelmét vitatom, hanem , hogy mennyit fut "110 gáton"(terepen), meg a horror-árát, egy "TECSO-gazdaságos-átépített" T-55/72-vel szemben!
"Hiába" szimpatikusa Rosomak, amikor a várható veszteség%-ot nézem...
![]()
![]()
Shariddal kitárgyaltuk, akinek volt szerencséje ezeket a dögöket élőben látni, hogy egy ergonómiai rémálom amibe alig férnek be. Ezekből van olyan változat ami felfegyverzett torony, vagy legaláb egy UWS modul hordozására képes ?
!
Akkor az US army-nàl ugy làtszik, kevés a gyakorltt, hivatàsos sofőr!Találsz egy halom kisfilmet sárba ragadt láncosrol is.Sok múlik a soförön.Komoly hadieszközre hivatásos.gyakorlot! soför kell.

Kerekesnek jobb a hadműveleti mozgékonysága,láncosnak a harcászati mozgékonysága.Európában jó az uthálozat,és veszonylag kis haderőknek kell méretükhöz képest nagy területen.Megintcsak a dél-afrikaiakkal példálozom.Ugyanezzel a roblémával áltak szemben,csak sokkal nagyobb léptékben.És kerekes járműcsaláddal oldották meg a kérdést.A kzhiedelemmel ellentétben,nem csak gerillákkal kerültek szembe,hanem a kubai hadsereg java is ott volt.Komoly összfegyyvernemi hadmúveletek is folytak.Afrikai terepet meg nem mondanám könnyűnek
Akkor nézz meg egy természetfilmet.Namibia sivatag,de Angola már nem.Észak Angola esőerdő,déli fele szavanna.Oriási árterek,és szabdalt vidékek eggyaránt vannakBár nem jártam Dél- Afrikában, de gyanítom, hogy kevésbé telített vízzel a talajuk, mint itt nálunk, és az eső sem esik annyit.
A gumikerekesnek nem csak a sár meg a laza talaj az ellensége hanem az egyenletlen talaj már úgy önmagában.Pl egy 1 méter széles és 1 méter mély csatorna egy gumikerekes járműnek leküzdhetetlen akadálya láncos meg észre sem veszi.
Mini tavaszi ébredés.Nagyon durva ez az anyag!

2tengelyesnek probléma.4tengelyesnek már nem akkora.Láncos mindig is jobb lesz bizonyos helyzetekben.De összeségében már nem biztos,hogy az előnyök megérik a hátrányokat.Olyan ez mint az úszóképesség.Hol kell,hol nem?A gumikerekesnek nem csak a sár meg a laza talaj az ellensége hanem az egyenletlen talaj már úgy önmagában.Pl egy 1 méter széles és 1 méter mély csatorna egy gumikerekes járműnek leküzdhetetlen akadálya láncos meg észre sem veszi.
![]()
BTMP84,egy a sokközúl ukrán csoda,amit ha nem ők gyártanák,tlán még életképes is lenne.Hk,mely magával viszi a gyalogsági fedezőosztagát
Pl BTR-T,a Namernek is van tornyos változata.De a Namer kivételével(meg néhány ukrán proto) mindeggyik kénysermegoldás.Shariddal kitárgyaltuk, akinek volt szerencséje ezeket a dögöket élőben látni, hogy egy ergonómiai rémálom amibe alig férnek be. Ezekből van olyan változat ami felfegyverzett torony, vagy legaláb egy UWS modul hordozására képes ?
Kínának van, exportra is. Persze kínait Nato sereg nem vesz. Meg igazából senki se építene át nekünk ilyet, meg már T-55 sincs itthon, mi meg pláne nem tudnánk ezzel bajlódni ha lenne se. Ukránok még hegesztettek össze egy ilyet,bár az inkább csak gyenge protója ennek.Shariddal kitárgyaltuk, akinek volt szerencséje ezeket a dögöket élőben látni, hogy egy ergonómiai rémálom amibe alig férnek be. Ezekből van olyan változat ami felfegyverzett torony, vagy legaláb egy UWS modul hordozására képes ?
Én látnák fantáziát egy könnyű Merkava jellegű páncélvadász/könnyhk-ban,105ös belga toronnyal.Alaphelyzetben mozgékony,úszóképes járgány,ami modulárisan felpáncélozható mondjuk az M8 mintájára.Csak ormotorossan,és egy nyusziosztagot is magával tudna vinni.Harcjármúcsalád részeként.A svédek SEP konceció is ilesmi volt volt,csak a pénzügyeken megbukott.A Merkava is viszi a gyalogságot és az létező, hatékony is.
A wiki szerinti 4,5 millió dolláros darabár mennyire valós? Túl olcsónak tűnik az úgy.
A lengyeleknek ha minden igaz? Több száz T-55 ük van még elfekvő raktár készleten. Az a baj hogy mire átépíti az ember,költségben ugyan ott van ahol egy Anders lenne. Nem sokkal lenne olcsóbb. Szinte az alvázig le kellene bontani. Újjá építeni,átvezetékelni,tornyot alap 30 mm el ellátni. Üléseket beépíteni stb. Nem mondom hogy nem jó ötlet, de jelenleg számunkra nem biztos hogy megérné. Kínaiaknál más a helyzet. Ott eleve az alvázak (Type-59) kazlakban állnak. Nem beszélve a kedvezőbb átalakítási költségekről.Kínának van, exportra is. Persze kínait Nato sereg nem vesz. Meg igazából senki se építene át nekünk ilyet, meg már T-55 sincs itthon, mi meg pláne nem tudnánk ezzel bajlódni ha lenne se. Ukránok még hegesztettek össze egy ilyet,bár az inkább csak gyenge protója ennek.
Bár igazat megvallva azt hiszem az Anders is 35 tonna mint ez. Szóval mivel nincs ötvenöcsink itthon így ez kiesik, bármennyire jó ötlet.
http://www.military-today.com/apc/vn11.htm
![]()
A Merkava alapú Namer viszi nem? Önmagában a Merkavának nincs desszant tere.A Merkava is viszi a gyalogságot és az létező, hatékony is.
A wiki szerinti 4,5 millió dolláros darabár mennyire valós? Túl olcsónak tűnik az úgy.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..