A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
"A valamikori BÉM közeljövőben megújuló nehézipari területén, a mintegy 18 ezer négyzetméter alapterületű üzemben a repülő- és védelmi iparnak légi és közúti járműgyártást terveznek, a termelés várhatóan 2019-ben indul el, és 352 új munkahelyet teremt."
https://m.portfolio.hu/vallalatok/c...eszallitoi-kozpont-magyarorszagon.281296.html
Bűzlik a dolog, de nagyon...
http://ceginformacio.creditreform.hu/cr9311295393
https://www.nemzeticegtar.hu/ecm-clean-hungary-kft-c0109283763.html
https://www.bisnode.hu/ceginformacio/9890017/ecm-clean-hungary-kft/

r. Dimény Imre ugyancsak Sulák alatt volt a MESZ elnök és gazdasági alelnök, aki most a felügyelő bizottsági tagsága mellett „sikeres” vállalkozó is. Az ő tulajdonába áll a DIMICO Kft. amelynek egy jelentős tulajdonosi hányada van a GP Global Team Kft-ben amely Miskolc-Egyetemváros mind a két legnagyobb szórakozóhelyét üzemelteti a Rockwell-t és az E/2-t. Emellett a GP Global Team Kft. üzemelteti az Uniplaza nevezetű egyetemi éttermet is

szóval krvára bűzlik a dolog.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 976
66 186
113
Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik.Szaladgálló autónak személyautó is elég.50millábol meg egy nagy Unimogot veszel,full felszerelve.Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.


Ifjoncként volt balerina barátnőm.Vasággyal volt 40kiló,de volt benn energia,szivósság és erő.Elvittem koronglövészetre,simán megbirkózott a skeetpuskával.Pedig az már tényleg rug,ha nemjol fogod.Balerinák csak látszatra törékennyek,valójában rohatkemény csajok
Nézd, én egyszer nagyon rég jártam fenn a HOR OPK-n vagy 12-13 éve. Lattam ott vagy 60 Skoda Octaviat, plusz még vagy ugyanennyi egyéb járművet amikrol leritt hogy cegesek mert a szokásos Felícia,, G Astra,transporter arzenál volt. Ehhez még számolj hozzá kb 60-70 járművet a mert hétköznap voltunk, és igy nyilván voltak a úton is. Nos a HM egy annál nepesebb hely.
Amúgy a G merci nekünk tényleg ötven körül van árban, Unimog 110 120, ha jól tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szerintem egyenlőre megvárják a választásokat. Egyébként a választás már nem oszt szoroz. Legfeljebb a nehéz technikában térnének el meg a Helikben. Ha viszont minden maradna "részünkre" jóval előnyösebb lenne. (belpolt lehetőleg kerüljük a későbbi hsz ban. Mert lecsapnak ránk :))
Ha maradnak a jelenlegiek,az MH hamarossan királyi bandérium lesz.Humánerőferrást meg nyiltan jobbágynak fogják hivni.És a sereg legnehezzebb fegyverzete meg at olmosbot lesz.A V4 eggyütműködés keretében meg megvesszük az elfekvő lengyel t55 készletet,egy gondossan kiválasztott közvetitő cégen keresztűl.Természetessen közbeszerzési eljárás nélkül,99évre titkositva..Ja,es darabokban,hogy itthon összeszerelő üzemet lehessen alapitani hozzá.Emellet Ikarusz buszokra fognak Krab tornyokat szerelni,a Skoda művekben gyártott D20 tarackcsöves változatot.Tekintettel az Oo-bol beszerezhető,"jo+olcsó" hozzáférésű hh.-us legkor4szerűbb 1959mintájú elfekvő lőszerkészletekre.De csak az otimizmus beszél belőlem:cool:
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
835
4 237
93
Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik. Szaladgáló autónak személyautó is elég..Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.
I
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nézd, én egyszer nagyon rég jártam fenn a HOR OPK-n vagy 12-13 éve. Lattam ott vagy 60 Skoda Octaviat, plusz még vagy ugyanennyi egyéb járművet amikrol leritt hogy cegesek mert a szokásos Felícia,, G Astra,transporter arzenál volt. Ehhez még számolj hozzá kb 60-70 járművet a mert hétköznap voltunk, és igy nyilván voltak a úton is. Nos a HM egy annál nepesebb hely.
Amúgy a G merci nekünk tényleg ötven körül van árban, Unimog 110 120, ha jól tudom.
És komolyan elhiszi valaki,hogy 50milcsi egy hotpuritán katonai G merci?Neharagudjatok,de az segghülye
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
Rendőrségi használatra jó a Vitara.Niva francia dizelmotorral terepen simán jobb.Vezettem mind a kettöt.Najó,nem ebben az évtizedben,de elég rendes terepen is.Ezek az aszfaltbetyár autók jobb földúton még elmennek,de egy lénián már bajban vannak.Ha tényleg terepre kell menni,akkor meghalnak.Saját tapasztalat
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 976
66 186
113
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
Mi nem nagyon szoktunk váltani anno kint. Kettes + felezo és el docogtunk egész nap hegyen, mezőn, aszfalton. De néha még ez a tempó is sok volt, olyankor egyes + felezo, az kb 3 km/h gazadas jelképes, inkább csak alapjárat, meg bologatni is lehetett közben. :)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Mi nem nagyon szoktunk váltani anno kint. Kettes + felezo és el docogtunk egész nap hegyen, mezőn, aszfalton. De néha még ez a tempó is sok volt, olyankor egyes + felezo, az kb 3 km/h gazadas jelképes, inkább csak alapjárat, meg bologatni is lehetett közben. :)
Benzinest pörgetni kellet rendessen,de a peugeot 1,9es dizel motorral baromijó terepjáró.De nem egy üldöző tipus,az biztos.Dehát végülis tarló a neve,nem autóápálya:)
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 965
18 504
113
Ha maradnak a jelenlegiek,az MH hamarossan királyi bandérium lesz.Humánerőferrást meg nyiltan jobbágynak fogják hivni.És a sereg legnehezzebb fegyverzete meg at olmosbot lesz.A V4 eggyütműködés keretében meg megvesszük az elfekvő lengyel t55 készletet,egy gondossan kiválasztott közvetitő cégen keresztűl.Természetessen közbeszerzési eljárás nélkül,99évre titkositva..Ja,es darabokban,hogy itthon összeszerelő üzemet lehessen alapitani hozzá.Emellet Ikarusz buszokra fognak Krab tornyokat szerelni,a Skoda művekben gyártott D20 tarackcsöves változatot.Tekintettel az Oo-bol beszerezhető,"jo+olcsó" hozzáférésű hh.-us legkor4szerűbb 1959mintájú elfekvő lőszerkészletekre.De csak az otimizmus beszél belőlem:cool:

Folyamatosan hülyeségeket hordasz itt össze, ez is elmegy köztük.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Sima rajkocsi 38 milla.
Nálunk.De nem a nagyvilágban.Az alap,nem páncélozott katonai változatok a Land Rover Defender árainál picit többek,de nem sokkal.
Az erősített futómű abban is alap mert úgy lett kialakítva hogy rá lehessen tenni pót páncélzatot + rádiók stb.
Mit értesz erősitett futmű alat?Mert mint terejáró,eleve erős a futómű.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
773
2 345
93
Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik.Szaladgálló autónak személyautó is elég.50millábol meg egy nagy Unimogot veszel,full felszerelve.Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.


Ifjoncként volt balerina barátnőm.Vasággyal volt 40kiló,de volt benn energia,szivósság és erő.Elvittem koronglövészetre,simán megbirkózott a skeetpuskával.Pedig az már tényleg rug,ha nemjol fogod.Balerinák csak látszatra törékennyek,valójában rohatkemény csajok

A balerinák kemények. Az a 18-19 éves aki gyengébb mint egy 14 éves kislány meg se próbáljon balerinának menni, inkább a balerinák jöjjenek katonának is!

Így már értem.De nekem eddig csak pont az ellenkezőjével sikerült eddig találkoznom.