A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szerintem egyenlőre megvárják a választásokat. Egyébként a választás már nem oszt szoroz. Legfeljebb a nehéz technikában térnének el meg a Helikben. Ha viszont minden maradna "részünkre" jóval előnyösebb lenne. (belpolt lehetőleg kerüljük a későbbi hsz ban. Mert lecsapnak ránk :))
Ha maradnak a jelenlegiek,az MH hamarossan királyi bandérium lesz.Humánerőferrást meg nyiltan jobbágynak fogják hivni.És a sereg legnehezzebb fegyverzete meg at olmosbot lesz.A V4 eggyütműködés keretében meg megvesszük az elfekvő lengyel t55 készletet,egy gondossan kiválasztott közvetitő cégen keresztűl.Természetessen közbeszerzési eljárás nélkül,99évre titkositva..Ja,es darabokban,hogy itthon összeszerelő üzemet lehessen alapitani hozzá.Emellet Ikarusz buszokra fognak Krab tornyokat szerelni,a Skoda művekben gyártott D20 tarackcsöves változatot.Tekintettel az Oo-bol beszerezhető,"jo+olcsó" hozzáférésű hh.-us legkor4szerűbb 1959mintájú elfekvő lőszerkészletekre.De csak az otimizmus beszél belőlem:cool:
 
Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik. Szaladgáló autónak személyautó is elég..Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.
I
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
 
Nézd, én egyszer nagyon rég jártam fenn a HOR OPK-n vagy 12-13 éve. Lattam ott vagy 60 Skoda Octaviat, plusz még vagy ugyanennyi egyéb járművet amikrol leritt hogy cegesek mert a szokásos Felícia,, G Astra,transporter arzenál volt. Ehhez még számolj hozzá kb 60-70 járművet a mert hétköznap voltunk, és igy nyilván voltak a úton is. Nos a HM egy annál nepesebb hely.
Amúgy a G merci nekünk tényleg ötven körül van árban, Unimog 110 120, ha jól tudom.
És komolyan elhiszi valaki,hogy 50milcsi egy hotpuritán katonai G merci?Neharagudjatok,de az segghülye
 
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
Rendőrségi használatra jó a Vitara.Niva francia dizelmotorral terepen simán jobb.Vezettem mind a kettöt.Najó,nem ebben az évtizedben,de elég rendes terepen is.Ezek az aszfaltbetyár autók jobb földúton még elmennek,de egy lénián már bajban vannak.Ha tényleg terepre kell menni,akkor meghalnak.Saját tapasztalat
 
Fogalmad sincs, hogy mi kell a rendőrségnek és hogy hol dolgozunk. A rendőrség messze legjobb beszerzései közé tartozott a pár éve megvett aszfaltbetyár Skoda Yeti. Az a tény, hogy kicsit magasabb az alja és hogy van benne összkerékhajtás, valamint hogy elég robosztus jószág, messze a sima Astrák és egyéb személyautók fölé helyezi. A Vitara is hasonló adottságokkal bír. Alföldön, havas, saras talajon nagyon hasznosak, mert rengeteg olyan helyen elmennek, ahol nem mennek el a kétkerék meghajtásúak.Továbbá felmennek a padkán, nem akadnak fel, nem vered le az alját mindenhol. Nagyjából vidéken még a nagyvárosokban is Yeti meg akár Vitara, esetleg Duster kellene.Az ügyintéző Audik, Focusok, Astrák sokszor okoznak gondot. A Nivát meg vezesse 12 órában akinek két anyja van. Látszik hogy nem kellett még használod járőrözésre. Eleve bedurran a karod a kormány tekeréstől, kis tempóban csak izmozol vele. Szar a váltója, márpedig sokszor kell váltani ha járőrözöl. Nagy tempóval meg nem lehet velük menni, mert kb 100 km/h óránál vagy már alatta is halálfélelmed van. Nincs benne légkondi sem, ami már alap kellene hogy legyen, kényelmetlen belül. Aláírom hogy terepen jó, de összességében csak a baj volt velük.
Mi nem nagyon szoktunk váltani anno kint. Kettes + felezo és el docogtunk egész nap hegyen, mezőn, aszfalton. De néha még ez a tempó is sok volt, olyankor egyes + felezo, az kb 3 km/h gazadas jelképes, inkább csak alapjárat, meg bologatni is lehetett közben. :)
 
Mi nem nagyon szoktunk váltani anno kint. Kettes + felezo és el docogtunk egész nap hegyen, mezőn, aszfalton. De néha még ez a tempó is sok volt, olyankor egyes + felezo, az kb 3 km/h gazadas jelképes, inkább csak alapjárat, meg bologatni is lehetett közben. :)
Benzinest pörgetni kellet rendessen,de a peugeot 1,9es dizel motorral baromijó terepjáró.De nem egy üldöző tipus,az biztos.Dehát végülis tarló a neve,nem autóápálya:)
 
Ha maradnak a jelenlegiek,az MH hamarossan királyi bandérium lesz.Humánerőferrást meg nyiltan jobbágynak fogják hivni.És a sereg legnehezzebb fegyverzete meg at olmosbot lesz.A V4 eggyütműködés keretében meg megvesszük az elfekvő lengyel t55 készletet,egy gondossan kiválasztott közvetitő cégen keresztűl.Természetessen közbeszerzési eljárás nélkül,99évre titkositva..Ja,es darabokban,hogy itthon összeszerelő üzemet lehessen alapitani hozzá.Emellet Ikarusz buszokra fognak Krab tornyokat szerelni,a Skoda művekben gyártott D20 tarackcsöves változatot.Tekintettel az Oo-bol beszerezhető,"jo+olcsó" hozzáférésű hh.-us legkor4szerűbb 1959mintájú elfekvő lőszerkészletekre.De csak az otimizmus beszél belőlem:cool:

Folyamatosan hülyeségeket hordasz itt össze, ez is elmegy köztük.
 
Sima rajkocsi 38 milla.
Nálunk.De nem a nagyvilágban.Az alap,nem páncélozott katonai változatok a Land Rover Defender árainál picit többek,de nem sokkal.
Az erősített futómű abban is alap mert úgy lett kialakítva hogy rá lehessen tenni pót páncélzatot + rádiók stb.
Mit értesz erősitett futmű alat?Mert mint terejáró,eleve erős a futómű.
 
Rendőrség alapvetően nem terepen dolgozik.Szaladgálló autónak személyautó is elég.50millábol meg egy nagy Unimogot veszel,full felszerelve.Különben én polgári életben sem értem ezeknek az aszfaltbetyár autknak a sikerét.Egy értelmük van,csajok elött fittizni.Terepjároként semmirevalók,földuton is csak jó időben.egy dizelesitett Niva többet ér terepen.


Ifjoncként volt balerina barátnőm.Vasággyal volt 40kiló,de volt benn energia,szivósság és erő.Elvittem koronglövészetre,simán megbirkózott a skeetpuskával.Pedig az már tényleg rug,ha nemjol fogod.Balerinák csak látszatra törékennyek,valójában rohatkemény csajok

A balerinák kemények. Az a 18-19 éves aki gyengébb mint egy 14 éves kislány meg se próbáljon balerinának menni, inkább a balerinák jöjjenek katonának is!

Így már értem.De nekem eddig csak pont az ellenkezőjével sikerült eddig találkoznom.
 
Nálunk.De nem a nagyvilágban.Az alap,nem páncélozott katonai változatok a Land Rover Defender árainál picit többek,de nem sokkal.

Mit értesz erősitett futmű alat?Mert mint terejáró,eleve erős a futómű.

De nem annyita,hogy elbírjon + páncélt.
 
Ki a f+szom ez az Celebra a fél fórum az Ő agyrémeivel van teli. Mindenki itt próbálja meggyőzni hogy a föld kerek. Ne szóljatok hozzá , bolondot ugy sem lehet, meggyőzni.

Szerintem a Vitara pont ideális , se nem Merci és se nem Dacia. hibátlan

@krisss amugy ilyen kompozit páncélok nem könnyebbek ? Nem mintha felkéne páncélozni a Vitarakat , félre ne értsd.
Néztem LEVEL III páncélokat, ami meg fogja elméletileg a 7,62x39mm lövedéket és Dynemaa szövet van benne és hát az nem tétel, bár hozzá még ablakok, hát máris csak 2 személyes lesz a Vitara :D :D