Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Szu-57 pár Vörös tér felett 2.44 től... A végén még két Mig-31 Kinzsallal......

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azokat a Krizsánokat a Vörös Tér fölött kellene indítani. Jarszot is. Pionokból díszsortűz.
 
Indiáról ez az egy kép elárul mindent:

ttllwhu.jpg

:D

Amúgy nem véletlenül van a kép feletti címben a tsunami szó. Ez valószínűleg a 2004-es cunami valamilyen adata.

De azért megérdemli India :)
 
:D

Amúgy nem véletlenül van a kép feletti címben a tsunami szó. Ez valószínűleg a 2004-es cunami valamilyen adata.

De azért megérdemli India :)
Mit is érdemel meg India...? A cunami áldozatatait? Volt aki már kapott ilyenért bant...

A képen a a 2004-es cunami hullámamplitúdójának képe látható, nem az a baromság amit a fél internet besz..pott már.
 
Pont ma gondolkodtam el azon, hogyha az F-35-ösnél a P&W F135-ös hajtómű LOAN ejektoros/Laval fúvócsővel van szerelve és ennek fontos részét képezi a GSF külső lamellái körül áramoltatott árnyékoló levegő, aminek a kivezetését a lamellák bekötése előtti farkasfogas gyűrűnél látjuk:

main-qimg-3c2346ed83a008e9f19fd8b9a0c52d6b-c


... akkor vajon ezt az oroszok a 30-as gyártmánynál hogyan vették alkalmazásba, már ha egyátalán tettek ilyen lépéseket. A korábbi videó screenshotokon és az egyetlen fotón erre nem utalt nyom, de most már van egy olyan szögből készült kép, amin látszik a 30-as fúvócsöve előtti zsalurendszer:

229921.jpg


Abban továbbra se vagyok biztos, hogy a 30-as hajtómű vektorálós fúvócsővel van-e szerelve. Tisztán spekulatíve: ha a hajtómű lesz olyan erős, mint pletykálják és esetleg ellenforgó forgórészei is lesznek, akkor a Szu-57-es extrém kifinomult mechanizációja több mint elegendő manőverezőképességet biztosít - véleményem szerint.
De azt is látom, hogy a fent nevezett zsaluzat (ami szerintem ki-be nyitható-csukható) előtt ott van egy lamellasor, ami ugyanúgy megvolt a 117-es hajtómű mozgatható fúvócsöve előtt is, amely felxibilisebben simul rá a mozgatható gyűrűre, mint egy merev külső gyűrű:

Sukhoi_Su-35S_07_RED_PAS_2013_07.jpg


Ha nagyon erősen nézem, úgy fest, maga a titán hajtómű gondola is megváltozott, legalábbis a külső borítás. Erre ugye rá kell majd kerüljön a mostanság felbukkant kompozit lemezelés, nem hiszem ugyanis, hogy a jóval modernebbnek ígért 30-as hajtóműnél ezt majd lespórolják. De egyelőre a repülő próbapadnak használt 052-esen a - gondolm én - sokszor megbontásra kerülő rész egyelőre nem kap semmi extra burkolatot.
Bárhogy is van, ez a hajtóműgondola nem egészen azonos a korábbi 117-esével, vagyis az előzetes elvárások ellenére a 30-as nem feltétlen illik bele változtatások nélkül a 117-es helyére.

Namost, ha az F135-öshöz hasonlóan van még arra is érkezése a dizájnnak, hogy egy jó adag munkaközeget a forszázskamra körül áramoltatva azt kívülről hűtsék (azaz ez a mennyiség a tolóerő képzésében nem is vesz részt), miközben nem látom, hogy a beömlő mérete számottevően növekedett, mi több, egyátalán megváltozott volna, így érdekelne, hogy mégis mekkora lehet a levegőátfutása hajtóműnek, ha igértekhez híven tudni fogja a fékpadi 170-180 kN-t?
 
Mik lehetnek azok a rések?
Nagyon valószínű, hogy a hajtőműtér hűtőlevegőjének kivezető nyílásai, így a kivezetett levegő a GSF-lamellákat IS hűti kívülről. Ne felejtsük el, hogy a hajtómű turbinaháza (utánégető üzemmódon a diffuzorház és a fúvócső is) vörösen izzanak, tehát van mitől védeni ilyen módon is a sárkányszerkezetet. Ha van esze Szergejéknek (márpedig a sárkányhoz és a hajtóműhöz erősen értenek szerintem), akkor nem a szívócsatornából (tehát a hajtómű egyik hasznos közegéből) vesznek el ehhez levegőt, hanem talán a szívócsatornától a törzs melletti résnél elvezetett határréteg-levegőt vezetik be a hajtóműtér hűtésére. Idővel kiderül ... talán még én is megérem ezt ...