Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Namost ehhez képst a Szu-57-esen, azokon a példányokon, ahol a 117-es hajtómű dolgozik, a Szu-35-ösökről átörökölt gondola csak az utolsó egy-két példányon kapott egy - szerintem kísérleti - kompozit burkolatot, amivel már előre dolgoznak a leendő 30-as hajtómű kialakításához.

A 052-esen ilyen utólagos lemezelés nincs, de az is látszik, hogy a fúvócső külső lamellái már nem a régi, fémből készült AL-31F dizájnról ismertek, hanem ez már valószínű kompozit, ahogy az F135-ösön is (és még jópár más helyen) láthatjuk.

9c333b88c7d64c4908d03daf3fc3ce73.png


Valószínűnek tartom, hogy emiatt kezdték meg az utolsó pár példányon a titán hajtóműgondola kompozittal történő rátét lemezelését, hogy kimérhessék, mennyit nyernek ezzel.
Még most sem értem egészen. :(
Ennek oka az lehet, hogy nem vagyok klasszikus üzemtervező.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Nana, álljunk meg egy pillanatra. Kékre égett acéllal is és titánnal is találkoztam már repülőgépeken bőségesen, de kékre égett kompozittal még soha életemben. Ezen a fotón viszont a bal hajtóművön a GSF lamelláin szép nagy kékre égett foltokat látok. Szóval a kérdés: van-e olyan kompozit, amely nagy hőterhelés hatására kékre éghet, vagy ezek a lamellák még nem kompozit-gyártmányok hanem fémből készültek?
Videóból vágott kép, annak minden színhibájával. A kékes elszíneződés lehet a felvétel hibája, ettől még a felület lehet tökfeket is.
Vagy épp az van, amit te mondasz és ez itt (még) fém.
De annyit lehet tudni, hogy az oroszok is tervezik a kompozit lamellákat.
 
M

molnibalage

Guest
Melyik része nem világos?
Majd írok egy hosszabb kommentet skiccelve. Az, hogy forszázskamra vagy fúvócső számomra mindegy. A lényeg az, hogy a hajtómű, az előbbi két rész hogyan van a gép sárkányához rögzívte és az utána levő burkolati lényegek száma az, ami nem világos számomra, hogy akkor mi burkol mit és mi az, ami a hajtómű része és csupasz titán felület.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Nézd meg a képeket. Nem kell kitalálni nagyon a dolgot, elég jól látszik a lényeg, direkt olyanokat válogattam össze.
A forszázskamra vagy fúvócső meg nagyon nem mindegy, mert mert az egyik van, hogy szabadon van és le tudja adni a hőt az atmoszférának, de a másik soha nem szokott burkolatlanul lenni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nana, álljunk meg egy pillanatra. Kékre égett acéllal is és titánnal is találkoztam már repülőgépeken bőségesen, de kékre égett kompozittal még soha életemben. Ezen a fotón viszont a bal hajtóművön a GSF lamelláin szép nagy kékre égett foltokat látok. Szóval a kérdés: van-e olyan kompozit, amely nagy hőterhelés hatására kékre éghet, vagy ezek a lamellák még nem kompozit-gyártmányok hanem fémből készültek?
Az oroszoknál? Kazánlemezből! :p
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Tegnap készült képek Zsukovszkojban. Megérkezett a T-50-5R is.
2OxkjLjl_tE.jpg

uMtIY2LF8bw.jpg


A hetekben megjelent gépek Zsukovszkijban: 053,054,055,510 és a volt 511
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Ha minden igaz jövő vasárnap az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériumának 30. Központi Tudományos Kutatóintézete munkájának ismertetése alkalmából a PAK-FA-ról és annak kabinjáról, helikopteres sisakcélzókról lesz szó vasárnap a Vojennaja Prijomka adásában.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Ha minden igaz jövő vasárnap az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériumának 30. Központi Tudományos Kutatóintézete munkájának ismertetése alkalmából a PAK-FA-ról és annak kabinjáról, helikopteres sisakcélzókról lesz szó vasárnap a Vojennaja Prijomka adásában.

Igen.... és? :D